Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2004, 11:27   #1
Carmen
Burger

Carmen's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Carmen
Standaard Voor of tege de kiwi?

Kweet ni of het onder deze categorie moet staan, want ik ben nieuw, maar ik heb eens een vraag voor jullie.
Is het kiwi-model nu een goede zaak of niet?
Carmen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 11:53   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Kiwi? Is dat wel Vlaemsch?
Een peer of nen appel zou beter zijn...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 11:55   #3
Carmen
Burger

Standaard

Dat is da systeem met de geneesmiddelen da ze over willen nemen van Nieuw- zeeland. Per aandoening maar één merk van pillen. Das goekoper ofzowiet.
Oud 11 december 2004, 12:00   #4
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Kiwi? Is dat wel Vlaemsch?
Een peer of nen appel zou beter zijn...
wuttele.
dat steeckt tenminste diep in de vlaemsche klei.

als is de vlaemsche klei van langsom meer vervuild en krijgt je kanker van haar wuttele.

tis ook altijd w�*t.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 12:05   #5
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmen
Kweet ni of het onder deze categorie moet staan, want ik ben nieuw, maar ik heb eens een vraag voor jullie.
Is het kiwi-model nu een goede zaak of niet?
Tja, vanuit regeringskringen hoor je alleen de voordelen.
Ik ben voorstander, maar ze mogen zich niet beperken tot één produkt.
Een tweede of derde (desnoods tegen iets minder voordeel) mag er ook bij.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 12:28   #6
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

de kosten voor gezondheidszorg lopen te hoog op.
dat komt omdat we alsmaar zieker worden.
ziek in de buik, in de kop, in de armen, 't oud zot.
van de vervuiling, de overbevolking, de vooruitgang, de stress, de eenzaamheid.
ziek worden we ervan.

en nu wordt dat ziek zijn veelst te duur.

de zieken moeten maar wat harder werken zodat ze hun behandeling zelf kunnen betalen.

de profiteurs.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 18:19   #7
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

ben ik absoluut tegenstander van.

Niet alle producten en productiemethoden zijn equivalent. Als de overheid alleen nog maar goedkope producten zou gaan afkopen, dan gaan bedrijven ook alleen maar met de goedkoopste middelen gaan werken (in een poging de goedkoopste te zijn)

Onze gezondheidszorg is een van de beste ter wereld, maar wij hebben dan ook kwaliteit-geneesmiddelen die mega-veilig zijn en degelijk. Dit is dus vanaf heden gedaan.

Ben eens benieuwd hoe lang het duurt vooraleer de eerste antibiotica-kankers vallen in België.
Oud 12 december 2004, 01:57   #8
Flipgirl
Banneling

Flipgirl's schermafbeelding

Standaard

Waar blijft de "vrijemarkteconomie"? ... Wat met "concurrentie"?

Ook is het inderdaad gevaarlijk ... Men gaat steeds "goedkoper en goedkoper" gaan en zo moeten inboeten op kwaliteit, op tests vooraf, ... Wat uiteindelijk juist meer ziektes en pillen teweeg brengt ... En dus meer kost aan de overheid ...
Flipgirl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 02:33   #9
ingenious

Standaard

de overheid stelt wel degelijk het product met de beste prijs-kwaliteit-verhouding te kiezen, niet zomaar het goedkoopste. en er zal ook een tweede, derde,... product beschikbaar zijn. wie dan niet in aanmerking komt voor het eerste gekozen product (door bv last te hebben van bijwerkingen, of allergie) kan dan via een kleine motivatie van de dokter het tweede krijgen. dat is althans wat ik er van begrepen heb.

ik vind het allemaal mooi klinken, maar het kan wel perverse gevolgen hebben op de markt. maar als alleen belgie het toepast, lijkt het me wel niet echt een probleem, vermits de markt dan groot genoeg blijft, en de concurrentie blijft spelen om de bedrijven aan te moedigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 08:54   #10
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flipgirl
Waar blijft de "vrijemarkteconomie"? ... Wat met "concurrentie"?

Ook is het inderdaad gevaarlijk ... Men gaat steeds "goedkoper en goedkoper" gaan en zo moeten inboeten op kwaliteit, op tests vooraf, ... Wat uiteindelijk juist meer ziektes en pillen teweeg brengt ... En dus meer kost aan de overheid ...
De medicijnen die door de veelvuldige controle niet op de markt beschikbaar zijn doden meer mensen dan de mogelijks slechte kwaliteit van te vroeg op de markt gebrachte pilletjes en poedertjes. Het is altijd een afwegen van de voor en nadelen. Iemand die bijvoorbeeld aids heeft neemt graag het risico. Het alternatief is de zekere dood.
Natuurlijk ben ik voor controle. Maar men zou de oplossing al vrij snel op de markt kunnen brengen met een label erop ivm de getestheid. Net zoals de beta versie van computerprogramma's. Als consument kan je dan kiezen of je voor het supergecontroleerde gaat of het risico neemt voor het nieuwe product.

Dit verschil in gradaties wordt trouwens op zeer veel terreinen toegepast. Uw kredietscore bepaalt bijvoorbeeld wat je kan lenen aan welke voorwaarden. Als je wilt huren kijkt de huurbaas naar de kwaliteit van zijn huurder. Dat maakt of je het kan huren en aan welke voorwaarden.

Het is een zeer menseigen systeem van risico's en voordelen afwegen. De overheid heeft het echter zodanig geregeld (0% foutmarge gewenst) dat de voordelen wegkwijnen. Het hoeft dus niet alles of niets te zijn.
Oud 12 december 2004, 12:18   #11
Carmen
Burger

Standaard

Nee, maar ik ben er toch een beetje bang van vrees ik. De meeste mensen hebben toch hun vaste merken en stappen niet snel over naar iets anders he.
Oud 13 december 2004, 15:45   #12
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmen
Nee, maar ik ben er toch een beetje bang van vrees ik. De meeste mensen hebben toch hun vaste merken en stappen niet snel over naar iets anders he.
Dat zegt meer over de denkkracht van die mensen dan over de (vermeende) kwaliteit van die producten.

Ik zie al de reklameboodschappen: "Prozac, nu ook voor AIDS. Het helpt niet maar je trekt het je niet aan."
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be