![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Europees Commissaris
|
Delireer ik nu of staat dat hier echt:
https://www.hln.be/reizen/zomaar-van...aten~ac4a7147/ "Hup naar Parijs en dan doorvliegen naar Ischgl (Oostenrijk) om daar twee dagen te skiën, en dan zondagavond nog mooi op tijd terug in (de Nederlandse provincie) Brabant voor het carnaval. Het is dé verbeelding van de sterk wisselende sociale contacten. Dat komt niet meer terug. Echt niet." Gezien de sterftegraad van 0,23 procent kan men zich op den duur de vraag stellen of men effectief niet beter gewoon niéts gedaan had, alleen al om dergelijke 'visies' te vermijden. Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 20 oktober 2020 om 17:02. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
Helemaal niets was ook niet goed geweest. Maar meer dan wat Zweden gedaan heeft was overbodig.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Europees Commissaris
|
Ja daar ben ik het in principe mee eens, al is het wel zo dat je natuurlijk niet helemaal zeker kan weten of dat hier even gunstig zou uitgedraaid zijn. De basisgedachte is in elk geval juist: spreiden in plaats van crushen, met zo weinig mogelijk dwang. En even geen massa-evenementen. Maar er wordt zo enorm gebruik gemaakt van de situatie dat wellicht ook de Zweden niet meer vrij de wereld rond kunnen trekken, als het zo doorgaat. Uiteindelijk delen die mee in de klappen via de wereldeconomie, de EU, internationale 'maatregelen'...
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 20 oktober 2020 om 17:13. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Toen een gezondsheidseconoom dingen begon te verkondigen was het kot te klein, maar een geriater gaat het eens gaan vertellen.
|
|
|
|
#6 |
|
Europees Commissaris
|
Helaas is het niet de eerste die ik zoiets hoor verkondigen. Een andere Hollandse expert verklaarde in een interview dat 'afstand houden' voortaan de prijs zal zijn van het leven in een geglobaliseerde omgeving etc.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Europees Commissaris
|
Ook Maggie De Block verklaarde in de 7de dag destijds:
"We dromen nu allemaal van het normale leven. Maar we moeten beseffen dat we dat normale leven misschien nooit meer zullen hebben". |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ze kunnen nog geen voorspellingen doen m.b.t. enkele maanden maar de komende 100 jaar gaan ze gauw wel even voorspellen.
|
|
|
|
#9 |
|
Europees Commissaris
|
Inderdaad, maar het geeft wel aan wat in sommige hoofden omgaat (denk ook aan de optie van digitale vaccinatiepaspoorten etc.). Het volk gaat er voor de grote meerderheid nog volop in mee. Zal dat keren als de economische crisis (die sowieso stond te gebeuren) werkelijk losbarst of zal men erin slagen 'het geloof verder te verspreiden' en zo meteen de verarming van de bevolking te rechtvaardigen.
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 20 oktober 2020 om 17:25. |
|
|
|