![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.tijd.be/dossiers/coronav.../10262273.html
Slovakije scoorde zaterdag een primeur door als eerste land in Europa de bevolking op grote schaal te testen. Van de 5,5 miljoen inwoners daagden er zaterdag 2,58 miljoen op voor de testactie die twee dagen duurt. Daarvan hebben er bijna 26.000 positief getest op het coronavirus, zo maakte minister van Defensie Jaroslav Nad bekend. ... De bevolking is niet verplicht om zich te laten testen, maar wie geen attest kan voorleggen met een negatieve uitslag moet thuis in quarantaine. Wie zich niet laat testen mag zich dus ook niet meer naar het werk verplaatsen. Ook al zijn de sneltesten niet zo betrouwbaar als PCR testen lijkt het mij dat Slovakije een beter en daadkrachtigere aanpak heeft dan ons land. Plaats enkel degene die zich niet willen laten testen in lockdown. Als je in België jezelf wil laten testen op Corona dan mag dat niet tenzij je symptonen hebt of een hoogrisico-contact hebt. Als je in Slovakije je NIET wil laten testen ben je verplicht van in Uw kot te blijven. Ze menen het ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ²²²²²²²²²
geen sossen in de regering zeker ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Goed systeem. Als ze dit zo nu en dan eens doorvoeren zodra de piek te hoog dreigt te worden dan kunnen ze zonder veel risico naar groepsimmuniteit gaan.
Ik vrees alleen een beetje dat ze dit weer gaan willen gebruiken om de curve plat te slaan ipv ze te beperken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet verplicht en dat is het grote nadeel.
Moest het verplicht zijn was ik pro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hier komen de kampen aan.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kampen zitten wereldwijd in de planning voor komend jaar.
Eerst nog de 3 golf rond februari.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het complot komt tot leven.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een intelligente manier van doen. Dan kan trace and isolate misschien werken, het enige alternatief voor de epidemie laten waaien.
Maar dan moet je wel om de paar weken gans uw bevolking testen. Het voordeel is dat dat het normale leven helemaal vrij laat, en je kan feesten, kussen en zo verder zo veel je wil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een trace and isolate die misschien werkt. Een trace and isolate die werkt is een heel goeie zaak: je spoort besmetten op, en isoleert die, en je laat alle anderen gerust. Met een sneltest is het prima. De RT-PCR is te lastig en te omslachtig. Als je met die methode op zijn Koreaans R < 1 kan houden, dan zijn we er he, en is er gewoon geen epidemie meer. Geen groepsimmuniteit nodig, en geen vaccin ook niet ![]() Je moet het wel kunnen, gans de bevolking om de paar weken testen, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat lukt, en er is veel kans dat dat gaat lukken, dan kunnen we gans dit circus zien als een grote "repetitie" voor als er eens een gevaarlijke besmettelijke ziekte langskomt. Kwestie van zin proberen te geven aan dit alles.
De les is: massieve restricties, lockdowns en zo zijn zinloos, tenzij eventueel om tijd te kopen, en wat echt werkt zijn sneltesten, met minimale maatschappelijke impact. Massieve sneltesten zijn nog beter dan de Koreaanse trace-and-isolate want je hebt zelfs geen contact opsporing meer nodig, met alle privacy problemen van dien. We hebben dan een heel schadelijk en duur jaar gehad, maar om iets bij te leren van hoe we moeten omgaan met besmettelijke ziektes. Hopelijk wordt er dan veel geinvesteerd in onderzoek naar hoe snel sneltesten maken op grote schaal voor nieuwe ziektes... Zodat de dag dat er eens echt iets gevaarlijks langskomt, we klaar zijn, niet zoals nu, gelijk kloefkappers naar kwakzalvers moeten luisteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-...ic_in_Slovakia
Blijkbaar zijn de besmettingen gedetecteerd met de sneltests niet meegerekend als echte besmettingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je beperkt de verspreiding bij de 65+ en de rest kan vrolijk doen wat ze willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog eens, hoe doe je dat ? Hoe motiveer je ze ? Boetes ? Volgens mij is de enige manier om dat te doen, hen diets te maken dat ze niet verzorgd zullen worden.
Laatst gewijzigd door patrickve : 12 november 2020 om 05:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat de politie dan dagelijks controle uitoefenen ipv buiten te controleren op mondmaskers. Nog beter zou enkelbanden zijn maar we weten al dat België zoiets al zeker niet georganiseerd krijgt. |
|
![]() |
![]() |