![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() PS5 te koop aan 600% van de officiële prijs.
Ik vraag me af of dit legaal is. https://www.2dehands.be/a/games-en-s...reviousPage=lr Doet me denken aan de woekerverkoop van concerttickets. Mijn mening: Geen enkel probleem: Vraag en aanbod, vrije markt, ... Als er een zot is die 3000 euro wil geven aan iets dat 500 waard is, dan is dat zijn eigen (domme) keuze. ![]() ![]()
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() pS5
Zelfs in de game industrie ligt de omvolking op de tafel zie clipje, het negeroïde figuurtje in de 'hoofdrol?' Playstation 5 prijs Als iemand daar 3000€ voor over heeft dan is dat zijn/haar zaak, komt niet in huis dat toestel hier, ik game anders al wel eens graag. (pc games bedoel ik) ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 19 november 2020 om 09:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Hier zal die wel komen, maar dat zal wel pas binnen enkele jaren zijn, wanneer er genoeg interessante exclusives zijn.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Coolblue heeft per 1000 gegadigde klanten 1 PS5.
En dan krijg je dit ja. Ik koop hem volgend jaar als God of War Ragnarok uitkomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er te veel kopers zijn voor een bepaalde prijs P, wil dat zeggen dat die prijs P te laag ligt. Dat de waarde dus veel hoger ligt. Als ik morgen mijn auto tweedehands verkoop voor €1, betekent dat niet dat die auto maar €1 waard is. Mijn vraagprijs ligt gewoon onder de werkelijke waarde. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 november 2020 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je hem nu wilt betaal je 3000 euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat neemt echter niet weg dat er ongetwijfeld veel mensen bereid zijn om meer dan €500 te betalen om de PS nu op dit moment te kunnen hebben. Nu op dit moment is de PS dus veel meer waard dan €500. Of er daadwerkelijk iemand gaat worden gevonden om er € 3.000 voor te betalen, is natuurlijk een andere vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://link.marktplaats.nl/m1625798435
Op te halen vanaf 19 november. Op dit moment zijn ze overal uitverkocht en volgende levering is vanaf maart 2021 Het gaat om de ps5 digital edition van media markt. Ongeopend en met bon uiteraard. Hoogste bieder mag hem overnemen of voor 950 is het meteen verkocht.
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 19 november 2020 om 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat ligt waarschijnlijk heel ingewikkeld. Sony zelf zet heel bewust niet de vraagprijs tijdens de eerste maand op 3000 euro, omdat klanten zo'n stunt zeker niet zouden kunnen waarderen. Zij zorgen er ook voor dat normale legale winkels niet zelf dit soort dingen uithalen. Zij kiezen er dus voor om bepaalde inkomsten niet te genereren als trade-off voor de voordelen die dat biedt op gebieden als imago naar de klant toe en hoe aantrekkelijk hun systeem is voor game ontwikkelaars. Als vervolgens al hun apparaten toch voor 3000 euro op Marktplaats belanden ondergraaft dit hun bedrijfsvoering. En als iemand dat op groot genoege schaal gaat doen kennen zij nog wel een advocaat die precies kan vinden welke ingewikkelde zakelijke wetgeving daar precies mee geschonden wordt. Zie inderdaad ook de semi-recentelijke heisa omtrent dingen als concert tickets en ik geloof dat er zelfs al wat gedoe omtrent de (achteraf gecancelde) GP van Zandvoort was. Schaarse dingen worden massaal opgekocht door op het moment van uitkomen online via zo snel mogelijke verbindingen zo groot mogelijke partijen binnen te harken, en dan gaan ze een aantal keer over de kop. Maar op kleine schaal is het eerder theoretisch illegaal, en dit soort types blijft dus gewoon geld verdienen.
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de vraag is nog steeds veel groter.... |
|
![]() |
![]() |