![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals verwacht rekenen ze op een langdurige bescherming na een gewone besmetting. Je kunt herbesmet worden maar echt ziek ga je niet meer worden, voor jaren en hoogstwaarschijnlijk tientallen jaren tot levenslag. En dit vanwege de T-cellen.
Hetzelfde als bij een andere corona verkoudheid dus, bij de introductie kun je echt ziek worden maar na een eerste besmetting is het een verkoudheid. https://www.rt.com/op-ed/507123-civi...e-coronavirus/ Hoe goed vaccins zullen beschermen is nog onbekend maar sowieso minder lang want hun T-cel productie is eerder beperkt, het is dus nog steeds veel beter dat de jeugd geen vaccin neemt meer effectief besmet wordt voor een langdurige bescherming. Ze hadden dus de jeugd niet in een lockdown mogen steken. Weeral dezelfde conclusie. "Current Vaccine Candidates Engage T Cells to A Limited Extent" https://www.frontiersin.org/articles...20.581807/full "For all candidates, it remains unclear whether the T cell responses are high enough for robust and lasting protection. Because they only target S, all fail to leverage the majority of SARS-CoV-2 T cell epitopes that are clearly targeted in naturally infected individuals. Thus, a strong need remains for vaccines leveraging all T cell epitopes" . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 19 november 2020 om 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tot aan het vaccin...
als ik dat nog een keer moet horen door één van die kwezels die door de media tot expert gebombardeerd werd, krijg ik een zenuwinzinking
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, men zou de jeugd die kans niet mogen ontnemen, natuurlijke immuniteit is gewoon sterker.
Voor een zestigplusser is zo'n vaccin op zich niet slecht, al vind ik het risico van die ziekte zelfs voor die leeftijdscategorie nog veel te laag, toch voor normaal gezonde mensen, dus begrijp ik dat sommigen deze kelk ook weer aan zich zullen laten voorbijgaan. Als tachtiger daarentegen, zeker doen. Nu vraag ik me wel af of dankzij deze nieuwe vaccintechnologie, we ook mensen tegen andere verkoudheidsvirussen zullen kunnen gaan beschermen? Dan wordt dat net zoals bij de griep een gokje van wat er precies gaat circuleren ... Zou er toch voor passen, het is nu al november en ik ben nog steeds niet verkouden geraakt ondanks dat ik nooit een mondkapje draag en het ook niet zo nauw mee met de rest. Het is belangrijk dat we af en toe ziek worden om ons immuunsysteem te trainen, maar het wil maar niet gebeuren en begin zelfs een beetje ongerust te worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij elke versoepeling ervan profiteren om onder de mensen te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nat...?ocid=msedgntp Citaat:
Iemand kan hier niet zo goed rekenen blijkbaar. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal anders zijn mocht er serieuze antigenetische drift ontstaan bij corona en er voldoende verschillende varianten ontstaan - wat we zullen *veroorzaken* door vaccinatie natuurlijk tenzij we inderdaad de vorm waartegen we gevaccineerd zijn, blijven doorgeven zodat die blijft circuleren. Niks zou dommer zijn dan nutteloos te proberen van dat virus te elimineren, want dat zou een enorme selectieve druk uitoefenen om een variant te maken die wel doorheen het vaccin kan. Maw, de ideale situatie zou zijn waar we dit virus blijven "cultiveren" door het door te geven, waarbij het een milde vorm van verkoudheid veroorzaakt. En ik zou raden dat 1 enkele vaccinatie daarvoor genoeg is. Ik zou zelfs vermoeden dat het gemakkelijker doorgegeven zal worden als gevaccineerde, dan als zieke, omdat het vaccin vooral serologisch zal werken. Maar we zien wel. Tegen dat het vaccin er is, zal men waarschijnlijk toch al grotendeels een eerste groepsimmuniteit bereikt hebben. Griep is een veel complexer systeem van virussen dan corona voor 't moment, maar als we de onnozelaars uithangen, dan gaan we van corona een even complexe familie maken. |
|
![]() |
![]() |