Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2004, 19:20   #1
Mohawk
Burger

Standaard Impotentie politie neemt angstwekkende vormen aan

Sinds 't schrappen van die paragraaf uit de drugwet
is de politionele macht van dit landje er enkel maar stelselmatig zieliger
op geworden! Enkele weken geleden stonden ze aan mijn deur om mijn
ene plant mee te nemen ( haha hadden ze toch nog niet dikwijls meegemaakt, kregen alles niet in 1 auto) ZONDER enige klacht van overlast en dergelijke
enkele andere leden van het nederlandse forum kregen ook bezoek aan huis.
stuk voor stuk mensen die voor eigen gebruik kweekten
bij een andere vonden ze niks, en hebben ze toch maar z'n pc en gsm
afgenomen. hij kreeg ook 't verbod nog op die site te komen
( censuur? fascisme? of domheid? beetje van alle wss)
ook is mij via via ter ore gekomen dat de procureur generaal van antwerpen denkt dat het gaat om een groot wiet-netwerk van commercanten, etc... etc..

Sorry maar heeft meneer last van hersenschurft soms?
dealers staan meestal niet op een openbaar forum te discussieren,
met foto's en al? dit is gewoon weer een zielige actie omdat
meneer niet aan z'n aantal arrestaties raakt.
het enige wat ie gedaan heeft is enkele kleine kwekers voor eigen gebruik ertoe gedreven opnieuw de kas van de uitgebreide belgische criminele netwerken te spijzen.

PS georganiseerde misdaad bestaat in belgie wel degelijk, al is "vadertje" staat de enige die dat niet beseft. de sukkel
Mohawk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 19:25   #2
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Impotentie politie neemt angstwekkende vormen aan
Ik denk dat het tijd wordt om de malapropismentopic nog eens uit de kast te halen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 29 november 2004 om 19:26.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 20:55   #3
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mohawk
Sinds 't schrappen van die paragraaf uit de drugwet
is de politionele macht van dit landje er enkel maar stelselmatig zieliger
op geworden! Enkele weken geleden stonden ze aan mijn deur om mijn
ene plant mee te nemen ( haha hadden ze toch nog niet dikwijls meegemaakt, kregen alles niet in 1 auto) ZONDER enige klacht van overlast en dergelijke
enkele andere leden van het nederlandse forum kregen ook bezoek aan huis.
stuk voor stuk mensen die voor eigen gebruik kweekten
bij een andere vonden ze niks, en hebben ze toch maar z'n pc en gsm
afgenomen. hij kreeg ook 't verbod nog op die site te komen
( censuur? fascisme? of domheid? beetje van alle wss)
ook is mij via via ter ore gekomen dat de procureur generaal van antwerpen denkt dat het gaat om een groot wiet-netwerk van commercanten, etc... etc..

Sorry maar heeft meneer last van hersenschurft soms?
dealers staan meestal niet op een openbaar forum te discussieren,
met foto's en al? dit is gewoon weer een zielige actie omdat
meneer niet aan z'n aantal arrestaties raakt.
het enige wat ie gedaan heeft is enkele kleine kwekers voor eigen gebruik ertoe gedreven opnieuw de kas van de uitgebreide belgische criminele netwerken te spijzen.

PS georganiseerde misdaad bestaat in belgie wel degelijk, al is "vadertje" staat de enige die dat niet beseft. de sukkel
De aanpak van de politie zinzak de strijd tegen drugs vind ik niet impotent of angstwekkend. Integendeel, ze zouden harder moeten optreden!
Al vind ik dat de politie wel duidelijk een onderscheid moet maken tussen een gebruiker en een dealer.
Oud 29 november 2004, 21:12   #4
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Iedereen mag drugs nemen zoals die dat wil. Iedereen moet daar zelf kunnen over beslissen voor zichzelf.
Trouwens, de huidige jonge generaties vinden drugsn vooral wiet, heel normaal.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 21:30   #5
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Iedereen mag drugs nemen zoals die dat wil. Iedereen moet daar zelf kunnen over beslissen voor zichzelf.
Dat is juist het probleem, ze vinden het zo normaal dat ze de gevaren er niet van inzien.
Oud 29 november 2004, 21:48   #6
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Die gevaren worden altijd uitvergroot en betuttelend opgedrongen.
Hoe wilde dat iemand dat serieus neemt, laat staan effect heeft?
Beter zouden ze mensen leren ermee omgaan, zoals auto rijden. Dat klinkt idd orgasmewekkend voor de doorsnee burgertrut, maar ik vind niet dat ik daar naar moet luisteren omdat ze in de meerderheid zijn, want dat zijn ze steeds minder (individualisme etc...). Tijden veranderen, en ik vind dat een domme massa zijn mening (waar ze zelden over nagedacht hebben) niet moeten opdringen aan mensen die een andere visie hebben op het leven.
Het probleem is dat de maatschappij zodanig in elkaar zit dat ge volgens een bepaald patroon moet leven, daarom loopt het fout. Ze willen wel vooruitstreven en al, slimme kinderen, etc... maar dan moet het volgens de opvoedende generatie wel op een manier gebeuren die zogezegd (in hun ogen dus) verantwoord is. En dat op een moment dat tijden veranderen. Die conservatieve opmars (of die schijn) is nergens goed voor: maakt mensen allesbehalve flexibel in deze veranderende wereld.
Er zijn nu mensen die graag drugs nemen, die zijn zo, die hebben dat recht.
En drugs verbieden omdat de maatschappij anders niet zou draaien zegt veel over die maatschappij: dat het eigenlijk absurd is en vooral zinvol voor diegenen die de touwtjes in handen hebben en geen reet beter weten.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 22:19   #7
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Vraagje aan LA'er, heb jij ooit al eens een stickie gerookt?
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 22:25   #8
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Drugs vernietigen niet alleen het eigen leven maar ook dit van de familie en vrienden. Het grootste regiment misdadigers dat in de gevangenis zit heeft te maken met drugsmisdaden. Er is maar 1 oplossing : zeer zware straffen. Geen genade (tweede kans) voor deze misdadigers. Omwille van snobistisch egoïsme (wij weten wat we doen en het is dom om dat te verbieden) wordt dit a-sociaal gedrag veel te veel gedoogd en goedgepraat.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 22:55   #9
Mohawk
Burger

Standaard

go back to samson man.

gij hebt mij niet te vertellen wa ik kan en nie kan doen.
zolang het mijn eigen btreft.
als ge een beetje sense wilt maken, verbied alcohol enn sigaretten
( PS koffie ook, en suiker in gerantsoeneerde dosissen maar daar
moogt ge nog ff mee wachten), sigarettendealers, alcoholdealers,
allemaal den bak in, ma nee want das uw roes en daar mogen ze ni aankomen
anders legaliseert ge wiet ook maar. nah

vind gelle da echt zo positief?
de flikken pakken bijna nooit iemand,
als ze iemand pakken ist easy om 't meeste nog weg te moffelen
door de waarheid een beetje te veranderen
tegen de flikken liegen word gewoon automatisme
en hoe langer hoe beter ge erin word.
Oud 29 november 2004, 23:22   #10
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
go back to samson man.

Maar sukkel toch. Kan je vanavond geen overdosis nemen. Dan zijn de problemen door jouw gebruik opgelost.
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 23:27   #11
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
go back to samson man.

als ge een beetje sense wilt maken, verbied alcohol enn sigaretten
( PS koffie ook, en suiker in gerantsoeneerde dosissen maar daar
moogt ge nog ff mee wachten), sigarettendealers, alcoholdealers,
allemaal den bak in, ma nee want das uw roes en daar mogen ze ni aankomen
anders legaliseert ge wiet ook maar. nah

vind gelle da echt zo positief?
de flikken pakken bijna nooit iemand,
als ze iemand pakken ist easy om 't meeste nog weg te moffelen
door de waarheid een beetje te veranderen
tegen de flikken liegen word gewoon automatisme
en hoe langer hoe beter ge erin word.
Binnen 20 jaar als ge chanse hebt,zult ge er wel anders over denken!
Verstand zal wel ni voor de jaren komen zeker,dus wat nut heeft het om hier met u te discussieren?
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 23:36   #12
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Vraagje aan LA'er, heb jij ooit al eens een stickie gerookt?
Stickie u bedoelt joint? neen
Oud 29 november 2004, 23:40   #13
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die gevaren worden altijd uitvergroot en betuttelend opgedrongen.
Hoe wilde dat iemand dat serieus neemt, laat staan effect heeft?
Beter zouden ze mensen leren ermee omgaan, zoals auto rijden. Dat klinkt idd orgasmewekkend voor de doorsnee burgertrut, maar ik vind niet dat ik daar naar moet luisteren omdat ze in de meerderheid zijn, want dat zijn ze steeds minder (individualisme etc...). Tijden veranderen, en ik vind dat een domme massa zijn mening (waar ze zelden over nagedacht hebben) niet moeten opdringen aan mensen die een andere visie hebben op het leven.
Het probleem is dat de maatschappij zodanig in elkaar zit dat ge volgens een bepaald patroon moet leven, daarom loopt het fout. Ze willen wel vooruitstreven en al, slimme kinderen, etc... maar dan moet het volgens de opvoedende generatie wel op een manier gebeuren die zogezegd (in hun ogen dus) verantwoord is. En dat op een moment dat tijden veranderen. Die conservatieve opmars (of die schijn) is nergens goed voor: maakt mensen allesbehalve flexibel in deze veranderende wereld.
Er zijn nu mensen die graag drugs nemen, die zijn zo, die hebben dat recht.
En drugs verbieden omdat de maatschappij anders niet zou draaien zegt veel over die maatschappij: dat het eigenlijk absurd is en vooral zinvol voor diegenen die de touwtjes in handen hebben en geen reet beter weten.
Drugs nemen noem ik geen visie.

Zeer vooraanstaande doktoren en deskundigen, waaronder Luc Beaucourt, hebben een vereniging opgericht die tegen het gedoogbeleid is. Ik was er al langer tegen, maar dat zulke vooraanstaande personen dezelfde mening als ik delen - drugs zijn gevaaarlijk en dienen schade toe, ook al is het gebruik sporadisch- zegt genoeg!
Oud 30 november 2004, 00:04   #14
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik, Bhairav, ga seffens maar slapen, want morgen word ik 21 jaar...
en dat wordt een zware dag!
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 00:26   #15
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie: Jij vindt normaal, ik niet (en behoor tot de huidige jonge generatie)

En steeds klinkt het luider dat cannabis toch schadelijk is, hahahaha en maar blijven ontkennen,

Hopelijk worden die mensen nooit meer vergoed door de ziekenkas, voor het opzettelijk verminken van hun eigen lichaam terwijl men wist dat het schadelijk was.

Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 00:27   #16
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Ik, Bhairav, ga seffens maar slapen, want morgen word ik 21 jaar...
en dat wordt een zware dag!
Als je het niet meer aan kan, klop danaan bij Bhairav, die heeft nog wat spul voor je

Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 00:42   #17
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Ik rook ook wel af en toe eens een joint, in't weekend vooral maakt dat van mij een junk? Ik blijf erbij dat overdaad schaadt en dat geldt voor alles (alcohol, sigaretten, gokplezier,...) maar bv. wiet illegaal maken is zever, het is enorm geintegreerd in onze samenleving. Daarom is het beter om mensen bewust te maken van de negatieve gevolgen in geval van verslaving, het niet zonder kunnen.
Oud 30 november 2004, 00:45   #18
Mohawk
Burger

Standaard

een overdosis wiet...
jawohl herr flick
Oud 30 november 2004, 05:10   #19
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Maar sukkel toch. Kan je vanavond geen overdosis nemen. Dan zijn de problemen door jouw gebruik opgelost.
<FONT color=#000000>Je kan geen overdosis krijgen van weed. Als je te veel neemt val je in slaap.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 05:18   #20
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Alcohol word beschouwd als hard drugs, wanneer je zat bent kan je de controle verliezen, agressief worden, scheef stappen, stinken, zagen, handtastelijk enz
Cannabis moet legaal worden of op zijn minst gedoogd worden.
Er moeten verkooppunten komen waar mensen (al dan niet onder voorschrift) hun stuff kunnen kopen.
Desnoods via de staat geregeld en gecontroleerd in bepaalde verkooppunten in grote steden.
Er zal dan bv een menu hangen (je hebt honderden soorten weed) met de soort en de prijs per gram, sommige doen je goed slapen, anderen maken je geil. Wat we uit Nederland kunnen leren: beperk het THC gehalte tot bv maximum 15%. THC is de stof die je high maakt. Een soort heeft altijd een bepaald % THC gehalte.
De enigste reden dat dat er (nog) niet volledig is, is omdat alcohol en tabak sociaal aanvaard zijn.

Cannabis (Marihuana/Hash) word gekocht in Nederland of van mensen uit uw buurt (vaak Belgen althans bij mij toch).
In een cafe heb je altijd agressie door den drank, in een coffeeshop nooit omdat je van weed rustig en vrolijk bent.
Iedereen lacht, luistert naar Bob Marley, je relativeert, bent erg gelukkig, de muziek omhelst je enz dat is toch fantastisch ?
Bijgevolg kan je het op een gezonde manier roken zonder schadelijke stoffen zoals teer en nicotone in te ademen namelijk via een vaporizer (verwarmen ipv verbranden). Je kan ook een waterpijp kopen (5 €) waardoor je enkel de weed gebruikt zonder schadelijke tabak.

Gebruikers noemen de volgende werking:
- ontspannen, vrolijke, opgewekte stemming
- prikkeling fantasie
- gevoelsversterker, openheid, minder geremd.
- zintuigen (zien, horen, ruiken voelen, proeven) werken intensiever en subtieler

In tegenstelling tot roken kan je niet lichamelijk verslaafd geraken, slechts een beperkt kleine minderheid geraakt psysich afhankelijk. De verslaving is helemaal niet erg, bij het stoppen ga je enkel een beetje slapeloosheid hebben. Je kan geen overdosis hebben en het is redelijk goedkoop. Het is immers soft-drugs en geen hard-drugs gevaarlijke rommel.
Velen blowen af en toe eens zonder te roken, de overstap van cannabis naar hard drugs is klein en ligt aan de mensen zelf. Dat is nooit bewezen.
De steppingsstone theorie zegt enkel dat mensen die cannabis gebruiken vaak eerst roken en mensen die hard drugs gebruiken daarvoor cannabis gebruikten en op zoek gingen naar iets straffers maar het bewees niet dat als je cannabis gebruikt je automatisch overstapt naar iets hoger.
Feit is dat slechts een kleine marginale minderheid overstapt van soft-drugs naar hard-drugs.
Van cannabis kan je geen overdosis krijgen, als je te veel neemt val je gewoon in slaap. Het is niet zo duur en moest het wat meer aanvaard zijn waren er minder problemen.
Door het te legaliseren kan de overheid er accijnzen op heffen en het eventueel duurder maken (zoals cigaretten) en zo spoor je mensen aan te stoppen.
In America zijn er procentueel gezien meer gebruikers als in Nederland, daar waar in America nochtans een "war on drugs" is en 2 miljoen Americanen in den bak zitten gewoon omdat ze een onschuldig jointje opstaken. Het gaat daar zover dat men zelfs uw bloed en urine controleert. Hier laten ze je op dat vlak meer met rust en mag je privé je ding doen. Gebruiken mag als er geen minderjarigen in de buurt zijn en je er niemand mee stoort maar als je het wilt gebruiken en niet kan kopen in coffeeshops dan is dat toch hypocriet ? Je mag maar 1 plantje hebben maar waar koop je de zaadjes ?
Dan gaan mensen juist dealen vandaar dat er shops moeten komen (nu zijn er 800 in Nederland).
Gans de cannabis gemeenschap is trouwens anti hard drugs.
Er zijn honderdduizenden mensen die blowen om hun pijn te verzachten. Aanstekers en posters zoals "just say no to hard drugs" hangen in de coffeeshops. Dat er op zen minst een ruimte komt waar mensen het kunnen proberen zonder dat er verkocht word moet gewoon kunnen.
Stilletjes aan word Europa losser op dat vlak en gelukkig maar. Het is net zoals sex een genot maar dan geestelijk. Op dat vlak ben ik niet bekrompen en conservatief.
Als het illegaal is trekt het meer aan bij de jongeren dat is gekend.
Door het te legaliseren maak je een duidelijk onderscheid tussen soft drugs en hard drugs. Soft drugs kan je sporadisch doen zonder verdere gevolgen.
Vandaar dat 50% van de jongeren al eens een jointje rookte of het doet.
Nog een argument is het feit dat door legalisatie je het weghoudt uit het criminele milieu en diens bendes.
Als men het wilt doen, doet men het toch. Zodus...
Dat moet ieder uitmaken voor zich.
Daarom, zeg me na
A friend with weed is a friend indeed!
Why drink and drive when you can smoke weed and fly ?
De jongerengeneratie zal het er door krijgen, kijk naar jong voorzitster van de SP-A die pleit voor een legalisering.

Laatst gewijzigd door separatist : 30 november 2004 om 05:22.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be