Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2020, 06:56   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Grote winkelketens doen oproep tot hamsteren.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201123_94965361

Supermarkten vrezen stormloop tijdens eindejaar
De supermarktensector zet zich schrap voor een verwachte stormloop op de winkels door de sluiting van de horeca. Delhaize roept alvast op nu al houdbare producten in te slaan.

Pascal Dendooven

HBVL 23-11-2020 om 14:43
Wacht niet tot het laatste moment met het inkopen van spullen die je nu al in huis kan halen, roept Delhaize zijn klanten op. "We passen zelf onze promotiecampagnes aan, om klanten aan te zetten nu al bepaalde artikelen in huis te halen en dus gespreid aan te kopen", zegt Roel Dekelver, woordvoerder van Delhaize België.

"Pasta, sauzen, dranken en alles wat houdbaar is, kan je beter nu al kopen", zegt Dekelver. Delhaize gaat op bepaalde dagen ook de winkeluren aanpassen. Op woensdag 23 december en 30 december zal de Delhaize-supermarkt al om 7 uur de deuren openen. Dat is ook zo op donderdag 24 december, maar die dag zal hij dan om 17 uur sluiten om het personeel de kans te geven om kerstavond thuis te vieren.

Ik vraag me af waarom ze een stormloop vrezen in deze coronatijden.
Vrienden en familie uitnodigen, om samen feest te vieren, zit er alvast niet in.

Voor de meeste mensen zal het dus een feestje met de gezinsleden zijn.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 24 november 2020 om 06:58.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 07:03   #2
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Och, dat is eerder marketing zeker? Die supermarkten hebben nooit zoveel verkocht als nu, concurrerende winkels en horeca liggen in de touwen. Nu probeert men de kerstverkooppiek wat uit te smeren over een langere periode, dat zijn gewoon meer inkomsten. En ze kunnen het nog koppelen aan die coronamanie, nog goed voor hun imago ook bij al dat klootjesvolk.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 10:19   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Ik heb altijd al een hekel gehad met inkopen doen tijdens de feestperiode: overvolle parkings en winkels. Dat zal nu niet gaan, dus het is inderdaad een goed idee om het een en ander al op voorhand te kopen, anders moogt ge aanschuiven aan de ingang.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 11:05   #4
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Vrienden en familie uitnodigen, om samen feest te vieren, zit er alvast niet in.

Familiefeest: 1 klant die 5 flessen wijn en een kilo vlees koopt.
feest in gezin: 5 klanten die elk een fles wijn en een lekker stukje vlees kopen.

Wanneer is het het drukst in de winkel?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 11:11   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Familiefeest: 1 klant die 5 flessen wijn en een kilo vlees koopt.
feest in gezin: 5 klanten die elk een fles wijn en een lekker stukje vlees kopen.

Wanneer is het het drukst in de winkel?
Lockdown feest: elke burger die apart 5 flessen wijn koopt en een stuk vlees, om zichzelf eenzaam vol te proppen en zich totaal te bezatten
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 11:21   #6
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ViveLaBelgique. Ik ben zoveel jaar en ik ben een supermarktverslaafde.

In theorie mag je slechts een half uur in een supermarkt vertoeven. Delhaize richt zijn winkels en marketing zo in dat je er langer blijft rondspeuren. 3/4 jaar na het uitbreken van de pandemie hebben ze nog steeds niet de gepaste maatregelen genomen. De proefstandjes zijn inactief en nog steeds aanwezig. Er is nog steeds geen gescheiden uitgang en ingang. Het ontsmettingsapperaat is hetzelfde voor de file van in- en uitgaande klanten. Het is amper te doen om er binnen 30 minuten in en uit te raken. Ik blijf proberen mijn klantenkaart te scannen ook al ben ik over tijd. De tijdsverspillende studie naar mijn favoriete producten en nieuwe keuzes voer ik bij elk bezoek, ook buiten het jachtseizoen.

Bij deze zoek ik aansluiting bij de Anonieme Supermarkteverslaafden.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 november 2020 om 11:23.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 11:28   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

De supermarkten zullen gouden zaken doen nu het zo goed als zeker is dat de restaurants dichtblijven.
Een stormloop ? Ja. Drinken kan je nog hamsteren. Eten wordt toch doorgaans op het laatste moment besteld en/of gekocht.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 11:32   #8
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De supermarkten zullen gouden zaken doen nu het zo goed als zeker is dat de restaurants dichtblijven.
Een stormloop ? Ja. Drinken kan je nog hamsteren. Eten wordt toch doorgaans op het laatste moment besteld en/of gekocht.
Ik bestel altijd traiteur op de feestdagen. Goed zot dat ik een beetje ga zitten koken voor 30 man
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 11:32   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je kan veel in diepvries kopen. En voor je zegt: vers is beter, het meeste wild en vis dat verkocht wordt komt uit de diepvries.
Oud 24 november 2020, 11:37   #10
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

De supermarkten zijn de grote winnaars van deze door de overheid uitgelokte crisis en nu gaan ze de citroen helemaal uitpersen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 12:03   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik bestel altijd traiteur op de feestdagen. Goed zot dat ik een beetje ga zitten koken voor 30 man
Met alle begrip.
De laatste jaren gebruiken we zo'n bakdinges op tafel waarop ieder z'n stukje vlees of wat ook bakt.
Het vlees wordt dan wel vers gehaald.
Altijd gezellig.
Vroeger deden we al eens fondue, maar met de kleinkinderen is het dan wel altijd opletten.
Oud 24 november 2020, 12:12   #12
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je kan veel in diepvries kopen. En voor je zegt: vers is beter, het meeste wild en vis dat verkocht wordt komt uit de diepvries.
Zolang dat geen voorbereide maaltijden zijn, zijn diepvriesproducten inderdaad even goed. Alles wat wij thuis oogsten aan groenten, en het wild dat we vangen, gaat toch ook in de diepvries. Ik zou diepvriesgroenten in de supermarkt zelfs eerder vertrouwen dan 'vers'. Voor de smaak moet je alleszins al geen verse groenten kopen, want het is daar allemaal nogal flets.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 24 november 2020 om 12:13.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 12:20   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Voor 30 man. Ik zou het toch niet in m'n kop steken om oudere mensen uit te nodigen. Kwestie van verantwoordelijkheid.
Oud 24 november 2020, 20:14   #14
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Och, dat is eerder marketing zeker? Die supermarkten hebben nooit zoveel verkocht als nu, concurrerende winkels en horeca liggen in de touwen. Nu probeert men de kerstverkooppiek wat uit te smeren over een langere periode, dat zijn gewoon meer inkomsten. En ze kunnen het nog koppelen aan die coronamanie, nog goed voor hun imago ook bij al dat klootjesvolk.
Wat je hier zegt is toch nonsensicaal?
Iemand die X eenheden product koopt over periode Y,
En die die X eenheden hamstert in één keer,
Die gaat over periode Y toch niet meer dan X eenheden gekocht hebben?
Hamsteren is gewoon vraag verschuiven in de tijd.
Bvb dat hamstersuperspreading event bij lockdown 1, ze kopen bvb 10 pakken wcpapier. Met motief om een tijd verder te kunnen zonder te moeten kopen.
Wel, na die 10 pakken kopen die dan een tijd niet meer he.
Dat is ook wat ik zag toen. Een weekend zot veel volk en chaos. Dan nog een week elke dag evenveel volk als zaterdag.
En de weken erna, bijna geen kat in supermarkten.
Ik weet een Aldi filiaal dat wegens gebrek aan klanten zelfs enkele uren sloot op de dag.

Wat de supermarkten volgens dit onderwerp doen, is de vraag spreiden, een beetje net zoals het "flatten the curve" mantra van de totalitairen.
Alleen, ze zijn niet dwangmatig daarin.
Moesten de totalitairen de supermarktfilialen uitbaten, ze zouden de klanten DWINGEN tot wanneer kopen. Als er teveel klanten tegelijk zouden willen kopen, ze OPSLUITEN ter verhinderen van.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 24 november 2020 om 20:14.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 20:17   #15
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De supermarkten zijn de grote winnaars van deze door de overheid uitgelokte crisis en nu gaan ze de citroen helemaal uitpersen.
Het was niet echt een optie om supermarkten ook nog tot sluiten te dwingen he.
Keuze tussen geen eten kunnen kopen of 2 keer zoveel moeten betalen en nog langere wachtrijen in die kleine winkels, dat zou nogal een volksopstand geweest zijn.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 20:23   #16
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Wat je hier zegt is toch nonsensicaal?
Iemand die X eenheden product koopt over periode Y,
En die die X eenheden hamstert in één keer,
Die gaat over periode Y toch niet meer dan X eenheden gekocht hebben?
Hamsteren is gewoon vraag verschuiven in de tijd.
Bvb dat hamstersuperspreading event bij lockdown 1, ze kopen bvb 10 pakken wcpapier. Met motief om een tijd verder te kunnen zonder te moeten kopen.
Wel, na die 10 pakken kopen die dan een tijd niet meer he.
Dat is ook wat ik zag toen. Een weekend zot veel volk en chaos. Dan nog een week elke dag evenveel volk als zaterdag.
En de weken erna, bijna geen kat in supermarkten.
Ik weet een Aldi filiaal dat wegens gebrek aan klanten zelfs enkele uren sloot op de dag.

Wat de supermarkten volgens dit onderwerp doen, is de vraag spreiden, een beetje net zoals het "flatten the curve" mantra van de totalitairen.
Alleen, ze zijn niet dwangmatig daarin.
Moesten de totalitairen de supermarktfilialen uitbaten, ze zouden de klanten DWINGEN tot wanneer kopen. Als er teveel klanten tegelijk zouden willen kopen, ze OPSLUITEN ter verhinderen van.
Inderdaad. Het is gewoon een verschuiving. Vroeger was het drie keer per week naar de Delhaize, nu eens per twee weken maar er wordt niet meer of minder gekocht.
Oud 24 november 2020, 20:36   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Inderdaad. Het is gewoon een verschuiving. Vroeger was het drie keer per week naar de Delhaize, nu eens per twee weken maar er wordt niet meer of minder gekocht.
Dat zou zo zijn mocht men rationeel kopen, maar ik dacht dat het voornaamste dat een grootwarenhuis deed, was alles zo organiseren dat je impulsieve aankopen doet. Als je minder vaak naar de winkel gaat, zal de hoeveelheid impulsieve aankopen ook kleiner zijn, nee ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 20:45   #18
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zou zo zijn mocht men rationeel kopen, maar ik dacht dat het voornaamste dat een grootwarenhuis deed, was alles zo organiseren dat je impulsieve aankopen doet. Als je minder vaak naar de winkel gaat, zal de hoeveelheid impulsieve aankopen ook kleiner zijn, nee ?
Dat is een positief neveneffect. Ik merk dat ik bewuster koop en ook meer op de vervaldatum let.

Gevolg: er wordt minder weggegooid.
Oud 24 november 2020, 21:13   #19
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Impulsieve aankopen. Zijn die echt zo belangrijk.
Dingen die je niet echt nodig hebt dus.
Ik ben niet overtuigd.

Laatst gewijzigd door Rudy : 24 november 2020 om 21:14.
Oud 24 november 2020, 23:31   #20
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Supermarkten vrezen stormloop tijdens eindejaar
De supermarktensector zet zich schrap voor een verwachte stormloop op de winkels door de sluiting van de horeca. Delhaize roept alvast op nu al houdbare producten in te slaan.

Pascal Dendooven

HBVL 23-11-2020 om 14:43
Wacht niet tot het laatste moment met het inkopen van spullen die je nu al in huis kan halen, roept Delhaize zijn klanten op. "We passen zelf onze promotiecampagnes aan, om klanten aan te zetten nu al bepaalde artikelen in huis te halen en dus gespreid aan te kopen", zegt Roel Dekelver, woordvoerder van Delhaize België.

"Pasta, sauzen, dranken en alles wat houdbaar is, kan je beter nu al kopen", zegt Dekelver. Delhaize gaat op bepaalde dagen ook de winkeluren aanpassen. Op woensdag 23 december en 30 december zal de Delhaize-supermarkt al om 7 uur de deuren openen. Dat is ook zo op donderdag 24 december, maar die dag zal hij dan om 17 uur sluiten om het personeel de kans te geven om kerstavond thuis te vieren.

"Gespreid aankopen" een maand lang
Is dat een oproep tot hamsteren ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be