![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Voel je je als niet-roker soms gepest door de rook van je medemens? Protesteer je dikwijls wanneer je ongewild moet meeroken?
De wetenschap heeft ondertussen toch al verscheidene keren onomstotelijk bewezen dat passief roken een grote invloed heeft op de gezond (van de niet-roker) en toch worden hier van hogerhand geen maatregelen afgekondigd. Al na 30 minuten passief roken ontstaan er meetbare veranderingen in de kransslagaders (www.freemylungs.be). Wordt het niet eens tijd dat de politiek zich gaat bezighouden met de 2500 doden elk jaar door passief roken? We horen bijna dagelijks op het nieuws dat er wéér eens enkele doden in het verkeer gevallen zijn, maar op een heel jaar zijn dat er toch maar 1315. Het is ongelofelijk dat de regering zelfs bijna geen geld uittrekt om doodsoorzaak nr. 1 namelijk actief roken (20 000 doden per jaar), te bestrijden. Ik heb een geweldige vereniging ontdekt (Free my lungs vzw: www.freemylungs.be), die de mensheid een beetje wil sensibiliseren en het probleem van passief roken, dat toch 70% van onze bevolking aanbelangt, wat in de media wil brengen. Free my Lungs vzw wil ook druk op de politiek uitoefenen en daarvoor hebben we natuurlijk een hoop leden nodig. Vind je ook dat jouw recht op een rookvrije omgeving en een goede gezondheid belangrijker zijn dan een dodelijk pleziertje? Breng dan eens een bezoekje aan de website van Free my Lungs vzw: www.freemylungs.be en laat me weten wat je van deze ideeën vindt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Mijn ervaring is dat sommige rokers erg hard vasthouden aan hun recht om mijn kleren te laten stinken. Ga bv eens met rokers ergens eten, uit beleefdheid roken ze alleen voor en na de maaltijd, maar vergeten de mensen aan de tafel ernaast wiens maaltijd half naar nicotine smaakt.
Er zijn wel rookvrije zones, maar hoe rookvrij zijn die en wat heb je eraan als je met een groep rokende vrienden ergens binnenkomt, je kan toch niet alleen in dat vaak triestige kleine hoekje achterin gaan kruipen? Ofwel voeren we een algemeen rookverbod in, ofwel houden we het op boodschappen op de pakjes en verbod op reklame, alle middenwegen zijn kul! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben het volledig met je eens, dat halfslachtige oplossingen niets uithalen.
Maar hoe kunnen we daar de politiek het beste van overtuigen? Zelfs cijfers lijken hen niet te overtuigen. Er wordt elk jaar tot 2 miljard 300 miljoen euro (indrukwekkend zo uitgeschreven ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een beetje hoffelijkheid bij beide partijen zou niet misstaan. Een heksenjacht op rokers zal alleen maar meer onbegrip en onwil veroorzaken. Kan je niet tegen sigarettenrook? Blijf dan weg van plaatsen waar er gerookt wordt. Simpel toch?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dit heeft niets met hoffelijkheid te maken. Ik moet elke dag 15 minuten van en naar het Centraal station in Antwerpen stappen en in die 15 minuten moet ik minstens 4 keren mijn adem inhouden voor de hoffelijke roker die de rook in mijn gezicht blaast of voor de wind die er dan toch maar weer voor zorgt dat de rook toch nog altijd in mijn gezicht terecht komt. Met andere woorden: ik doe mijn uiterste best om plaatsen waar gerookt wordt te vermijden en TOCH heb ik er elke dag last van (en zeker niet alleen tijdens dat wandelingetje). Bekijk www.freemylungs.be maar eens als je wat wetenschappelijke info nodig hebt... Er is toch geen enkele reden om sigaretten niet te verbieden? Of dat alle rokers overschakelen op heroïne, dan heb ik er geen last van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Waar beginnen ze nou toch weer over te leuteren...
![]() Je gaat ook dood van cake, wat is het probleem? |
![]() |
![]() |