Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2020, 08:57   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard CR (SP.A) betaalde om hoog op de lijstjes te staan.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201230_96669988

Wat vinden jullie hiervan?

Geen toeval dat hij in politieke eindejaarslijstjes bovenaan staat: Conner Rousseau betaalde om hoger te eindigen

Conner Rousseau staat in alle politieke eindejaarslijstjes bovenaan en hij heeft daarbij niets aan het toeval overgelaten. De SP.A-voorzitter vroeg niet alleen aan zijn volgers op sociale media om op hem te stemmen, hij probeerde daarbuiten ook zo veel mogelijk andere stemmen aan te trekken door advertenties te kopen op Facebook. Het komt hem op felle kritiek te staan van N-VA’ers, die vinden dat daarvoor geen partijdotaties moeten worden aangewend. Kamerlid Theo Francken zakt dit jaar zelf een beetje weg in de pop polls, maar zegt dat hij voor dat soort campagnes nooit een cent heeft betaald. “Ik deed zelfs nooit een oproep om op mij te stemmen.”

Volgens Rousseau “kunnen de mensen nog altijd zelf kiezen op wie ze stemmen en voert elke politicus tegenwoordig dergelijke campagnes”. Dat laatste blijkt niet te kloppen. Alleen Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken, die in de top 100 van Het Laatste Nieuws op plaats 5 eindigt (Rousseau op 3), deed ook een oproep, maar in tegenstelling tot Rousseau trok hij geen geld uit om die oproep te pushen. Alexander De Croo (Open VLD), Bart De Wever (N-VA) en Frank Vandenbroucke (SP.A), op ruime afstand de eerste achtervolgers van Rousseau in de pop poll van Humo, deden zelfs geen oproep.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 09:32   #2
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Geen toeval dat hij in politieke eindejaarslijstjes bovenaan staat: Conner Rousseau betaalde om hoger te eindigen

Conner Rousseau staat in alle politieke eindejaarslijstjes bovenaan en hij heeft daarbij niets aan het toeval overgelaten. De SP.A-voorzitter vroeg niet alleen aan zijn volgers op sociale media om op hem te stemmen, hij probeerde daarbuiten ook zo veel mogelijk andere stemmen aan te trekken door advertenties te kopen op Facebook. Het komt hem op felle kritiek te staan van N-VA’ers, die vinden dat daarvoor geen partijdotaties moeten worden aangewend. Kamerlid Theo Francken zakt dit jaar zelf een beetje weg in de pop polls, maar zegt dat hij voor dat soort campagnes nooit een cent heeft betaald. “Ik deed zelfs nooit een oproep om op mij te stemmen.”

Volgens Rousseau “kunnen de mensen nog altijd zelf kiezen op wie ze stemmen en voert elke politicus tegenwoordig dergelijke campagnes”. Dat laatste blijkt niet te kloppen. Alleen Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken, die in de top 100 van Het Laatste Nieuws op plaats 5 eindigt (Rousseau op 3), deed ook een oproep, maar in tegenstelling tot Rousseau trok hij geen geld uit om die oproep te pushen. Alexander De Croo (Open VLD), Bart De Wever (N-VA) en Frank Vandenbroucke (SP.A), op ruime afstand de eerste achtervolgers van Rousseau in de pop poll van Humo, deden zelfs geen oproep.

Ik zie ze al zitten, de zuurpruimen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 09:43   #3
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

interne peilingen laten wsl zien dat het CR-moment van Vooruit! is gepasseerd en de partij sterk begint terug te zakken.

daarom die campagnes op FB, maar of het helpt ... niet iedereen heeft FB en velen kennen ondertussen zijn fratsen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 09:44   #4
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Op de twee sociale mediakanalen, facebook en youtube, die ik frequenteer, komt er regelmatig een gesponsorde schreeuw van de N-VA(en VB) voorbijgescheten.
Oud 31 december 2020, 09:49   #5
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Op de twee sociale mediakanalen, facebook en youtube, die ik frequenteer, komt er regelmatig een gesponsorde schreeuw van de N-VA(en VB) voorbijgescheten.
dat zijn 'partijboodschappen', geen 'persoonlijke boodschappen' zoals bij CR.
probeer nog eens Ke izerke
Oud 31 december 2020, 09:57   #6
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Het imago van die paljas is zo fake als de imago's van De Wever en Francken tezamen en dat wil wat zeggen.
Oud 31 december 2020, 09:57   #7
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Persoonlijk of voor de partij, same shit en het stinkt even hard. Ik heb geen boodschap aan die opdringerige stinkende boodschappen die ze op mijn stoep kieperen.
Oud 31 december 2020, 10:14   #8
Shadowke

Standaard

Citaat:
Persoonlijk of voor de partij, same shit en het stinkt even hard. Ik heb geen boodschap aan die opdringerige stinkende boodschappen die ze op mijn stoep kieperen.
tip: ga dan weg van FB of duid aan dat je dat niet wilt, dan krijg je dat ni meer. persoonlijke keuze.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 31 december 2020 om 10:14.
Oud 31 december 2020, 10:18   #9
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

1° Een partij die holderdebolder naar beneden dondert van 32.5% naar nog niet eens 20% is niet echt goed geplaatst om een andere partij lessen te geven in besteding van het reclamebudget.

2° NVA moet echt geen kritiek hebben om reclamebudgetten op sociale media. Ze zijn na het VB de partij met de tweede hoogste reclameuitgaven op internet
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11...mpagne-voeren/

3° Sinds wanneer is Humo een publicatie waar de rechtsen zich zorgen over maken ? Of moeten we meer specifiëren en alleen dat deel van de rechtsen noemen die van 32,5% holderdebolder naar nog geen 20% zijn gevallen ?

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 10:21   #10
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.hln.be/binnenland/kristo...jnen~acfa5fdd/

Goed ingelicht zijn en rechtsen, het zal nooit een bestaande combinatie worden.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 10:25   #11
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
tip: ga dan weg van FB of duid aan dat je dat niet wilt, dan krijg je dat ni meer. persoonlijke keuze.
Of ik het wil of niet is niet de issue, schat. Zij die het meest gebruik maken van allerlei reclametechnieken gaan een ander die het ook doet bekritiseren. Il faut le faire.
Oud 31 december 2020, 10:42   #12
Shadowke

Standaard

Citaat:
Of ik het wil of niet is niet de issue, schat. Zij die het meest gebruik maken van allerlei reclametechnieken gaan een ander die het ook doet bekritiseren. Il faut le faire.
en ik wil enkel geen belgicistische propaganda zien.
dus zeker niet van die '1 ploeg voor 11 miljoen'-campagne.

dus zorg ik dat ik dat ni meer kan zien.

beetje moeite doen Ke Izerke.
Oud 31 december 2020, 10:44   #13
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
https://www.hln.be/binnenland/kristo...jnen~acfa5fdd/

Goed ingelicht zijn en rechtsen, het zal nooit een bestaande combinatie worden.
ja en Rooie, ik moet niets weten van Belgicistische propaganda van Groen!, Vooruit! of welke partij dan ook, want dat zijn partijen van leugenaars, bedriegers en collaborateurs met de kolonisten.

zij doen enkel mee met de kolonisten om zichzelf, en hun familie/vriendjes, te verrijken op kosten van de belastingsbetaler.
misbruik van gemeenschapsgeld is trouwens strafbaar.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 31 december 2020 om 10:54.
Oud 31 december 2020, 10:51   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, die betaalde NVA en VB reklame op sociale media is echt een pest.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 10:56   #15
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het imago van die paljas is zo fake als de imago's van De Wever en Francken tezamen en dat wil wat zeggen.
Inderdaad.
Oud 31 december 2020, 11:01   #16
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
en ik wil enkel geen belgicistische propaganda zien.
dus zeker niet van die '1 ploeg voor 11 miljoen'-campagne.

dus zorg ik dat ik dat ni meer kan zien.

beetje moeite doen Ke Izerke.
Ma schatje toch, één van de opperhelfies van dit forum start een draad op om een politieke tegenstander van zijn partij te kakken te zetten. Terwijl zijn eigen opperhoofd in zijn blootje zit rond te dartelen: Kristof Calvo (Groen) hekelt gesponsorde advertentie N-VA: “De Wever gooit met euro’s voor advertenties tegen geldende richtlijnen” (met dank aan Rode Willem)
Wat ik en vooral gij persoonlijk willen is hier niet onderwerp van discussie.
Oud 31 december 2020, 11:01   #17
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Inderdaad.
en zijn 'diplomeke' heeft hem wsl 'gekocht' zonder ook maar één boek te hebben vastgepakt (zoals vele politici hem hebben voorgedaan).
Oud 31 december 2020, 11:05   #18
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ma schatje toch, één van de opperhelfies van dit forum start een draad op om een politieke tegenstander van zijn partij te kakken te zetten. Terwijl zijn eigen opperhoofd in zijn blootje zit rond te dartelen: Kristof Calvo (Groen) hekelt gesponsorde advertentie N-VA: “De Wever gooit met euro’s voor advertenties tegen geldende richtlijnen” (met dank aan Rode Willem)
Wat ik en vooral gij persoonlijk willen is hier niet onderwerp van discussie.
appelen en peren. gaat over een advertentie van de burgemeester van Antwerpen, Bart De Wever, dat hij wel toelaat dat mensen op een bankje mogen uitrusten, terwijl dat in andere gemeenten wel verboden was, tijdens de lockdown van maart-mei.

ik heb daar géén woord van gezien op FB, dus heeft hij daar geen geld aan gegeven zoals CR wel doet.

probeer nog eens Ke Izerke en Rooie
Oud 31 december 2020, 11:13   #19
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
appelen en peren. gaat over een advertentie van de burgemeester van Antwerpen, Bart De Wever, dat hij wel toelaat dat mensen op een bankje mogen uitrusten, terwijl dat in andere gemeenten wel verboden was, tijdens de lockdown van maart-mei.

ik heb daar géén woord van gezien op FB, dus heeft hij daar geen geld aan gegeven zoals CR wel doet.

probeer nog eens Ke Izerke en Rooie
Omdat het niet op facebook staat heeft hij er geen geld aan uitgegeven?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 11:23   #20
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Omdat het niet op facebook staat heeft hij er geen geld aan uitgegeven?
twitter, fb, instagram, HLN, De Standaard, maakt ni uit.

als je geld betaald, krijg je je (persoonlijke) advertenties op al deze platformen.
het staat er vol van.

of wil je enkel Belgicistische propaganda op deze platformen?
terwijl enkel Belgo-cystisch links dit wilt (mss 20-30 % van de Vlamingen)

Laatst gewijzigd door Shadowke : 31 december 2020 om 11:24.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be