Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2020, 19:32   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard God beschermt de Urkers tegen Corona

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201225_95930035
HBVL 25-12-20

In deze Nederlandse brandhaard trekken ze zich niets aan van de coronamaatregelen
Ondanks herhaalde verzoeken van de overheid om kerst in kleine kring te vieren, komen sommigen kerkgemeenschappen in Nederland toch samen. Onder meer in coronabrandhaard Urk verzamelden zich vrijdag honderden mensen om de kerstdienst te volgen. Zonder social distancing en mondmasker.

De Telegraaf 25-12-2020

Klokslag half twaalf zwaait de deur van de Jachin Boazkerk in Urk open. Tegelijkertijd stormen honderden mensen naar buiten. De aanwezigen negeren ook buiten het gebedshuis de coronaregels. Er wordt geen afstand gehouden en niemand draagt een mondmasker.

Ook tijdens de dienst werden de adviezen van de overheid naar de prullenmand verwezen. Uit meerdere kerken in het dorp klinkt luid gezang van kerkgangers die uit volle borst meezingen. Dat terwijl het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) kerkgangers nadrukkelijk heeft gevraagd dit niet te doen, om zo het risico op besmetting te verkleinen.

In het dorp hangt een agressieve sfeer. Van pottenkijkers willen de dorpsgenoten niks hebben. “Hufters”, roept een Urker naar de aanwezige pers. Het zit de bejaarde vrouw diep: “Nu moeten we weer aan iedereen gaan uitleggen waarom we samenkomen. Wanneer gaan jullie eens opschrijven dat wij ons geen zorgen hoeven te maken, omdat God ons hier allemaal beschermt.”

Gewoon Godsdienstwaanzin? Of klopt het dat God persoonlijk hen beschermt?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 19:33   #2
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Dat soort idiotie zie je wel vaker in zgn Bijbelgordels. Ik woon ook in een Bijbelgordel dus ik kan er van meespreken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 19:39   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat soort idiotie zie je wel vaker in zgn Bijbelgordels. Ik woon ook in een Bijbelgordel dus ik kan er van meespreken.
Een bijbelgordel, is dat een plaats waar extreem veel gelovigen wonen? Of hoe moet ik dat zien?
Oud 25 december 2020, 20:06   #4
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een bijbelgordel, is dat een plaats waar extreem veel gelovigen wonen? Of hoe moet ik dat zien?
Ja een nogal hoge concentratie van gelovigen. Maar daar blijft het niet bij. Die gaan zich ook organiseren. In Tulsa bv had je wijlen Oral Roberts die zowel een ziekenhuis als een universiteit uit de grond stampte en daarnaast ook een zgn "gebedscentrum". Allemaal vrij omvangrijke constructies waar je je van kan afvragen waar de financiering van kwam.

Daarnaast heb je ook bedrijven en ketens met een duidelijk christelijk profiel die ook bepaalde initiatieven sponsoren. Voorbeelden zijn Mardell's en Hobby Lobby die zich hebben hebben ingekocht in de universiteit van Oral Roberts en diens zoon op een zijspoor hebben gezet.

Dan heb je ook mecenassen zoals George Kaiser die via zijn Kaiser Foundation ook steun verleent aan bepaalde initiatieven met een christelijke inslag zoals bv de missie John 3:16 dat onderdak biedt aan daklozen of het Leger des Heils.

The way to go hier om aan networking te doen en een streepje voor te hebben bij bv sollicitaties is lid worden ve kerkgemeenschap, uiteraard deelnemen aan de misvieringen en daarnaast ook extra activiteiten zoals bijbelschool of fundraisers.

Ik zou nog haast Rema Bible School vergeten dat ieder jaar zorgt voor een groots verlicht kerstspektakel en tal van gelovigen aantrekt uit de hele wereld om hier school te lopen en een certificaat als predikant te krijgen waar ze vervolgens hun gat mee kunnen afvegen. Ik heb al verscheidene van die "studenten" weten eindigen in een tehuis voor daklozen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 25 december 2020 om 20:10.
Oud 25 december 2020, 20:32   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja een nogal hoge concentratie van gelovigen. Maar daar blijft het niet bij. Die gaan zich ook organiseren. In Tulsa bv had je wijlen Oral Roberts die zowel een ziekenhuis als een universiteit uit de grond stampte en daarnaast ook een zgn "gebedscentrum". Allemaal vrij omvangrijke constructies waar je je van kan afvragen waar de financiering van kwam.

Daarnaast heb je ook bedrijven en ketens met een duidelijk christelijk profiel die ook bepaalde initiatieven sponsoren. Voorbeelden zijn Mardell's en Hobby Lobby die zich hebben hebben ingekocht in de universiteit van Oral Roberts en diens zoon op een zijspoor hebben gezet.

Dan heb je ook mecenassen zoals George Kaiser die via zijn Kaiser Foundation ook steun verleent aan bepaalde initiatieven met een christelijke inslag zoals bv de missie John 3:16 dat onderdak biedt aan daklozen of het Leger des Heils.

The way to go hier om aan networking te doen en een streepje voor te hebben bij bv sollicitaties is lid worden ve kerkgemeenschap, uiteraard deelnemen aan de misvieringen en daarnaast ook extra activiteiten zoals bijbelschool of fundraisers.

Ik zou nog haast Rema Bible School vergeten dat ieder jaar zorgt voor een groots verlicht kerstspektakel en tal van gelovigen aantrekt uit de hele wereld om hier school te lopen en een certificaat als predikant te krijgen waar ze vervolgens hun gat mee kunnen afvegen. Ik heb al verscheidene van die "studenten" weten eindigen in een tehuis voor daklozen.
Onlangs gelezen: een man werd ontslagen bij een bedrijf omdat hij niet mee wou bidden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 05:46   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Onlangs gelezen: een man werd ontslagen bij een bedrijf omdat hij niet mee wou bidden.
Ze zijn 10 jaar voor op ons
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 06:29   #7
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ze zijn 10 jaar voor op ons
Ja haha.
Het zijn Ketters.
Ze weigeren Geloof in Het Gezag.
Weigeren mee te lopen.
Weigeren De Joden te zien als de Grootste Vyand.
Weigeren Het Virus te zien als de Grootste Vyand.
En ze worden door de wèl Grootste Vyand, Het Gezag, voorspelbaar, zie geschiedenis, daarvoor verketterd.
Grappig hoe geschiedenis zich steeds herhaald.
Hun Renaissance, hun Verlichting, is 10 jaar voor op ons.
Hopelijk minder.
Ideaal zou ik vinden bij ons op 2 januari.
Gezamenlijk de maskers afleggen.
En een Groot Vreugdevuur stichten.
Liefst in de Paleizen van Het Gezag.
Daar is de communicatieafstand het kleinst dus we zijn gewoon efficient bezig dan, daar is toch niks mis me he - dat is wat welvaart brengt.

Ze zullen blij zijn daar in de economie.
Al die nieuwe helpende handjes van de gedenazificeerden.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 06:34   #8
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Die gaan zich ook organiseren. ...
Tekstballon boven de Rue de la Loi:

OEI

Laatst gewijzigd door Erw : 26 december 2020 om 06:36.
Oud 26 december 2020, 09:45   #9
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mijn vrouw vertelde me dat een rechter de jury niet wilde opleggen om mondmaskers te dragen omwille van haar christelijke overtuiging die o.m. inhoudt dat God je beschermt tegen corona en het dragen van een masker een gebrek aan geloof aantoont.

Los van het feit of een mondmasker helpt of niet ging ze zwaar door de bocht om haar religieuze overtuiging te laten meespelen.
Oud 26 december 2020, 09:46   #10
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Tekstballon boven de Rue de la Loi:

OEI
U poogt hier grappig te zijn?
Oud 26 december 2020, 10:19   #11
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn vrouw vertelde me dat een rechter de jury niet wilde opleggen om mondmaskers te dragen omwille van haar christelijke overtuiging die o.m. inhoudt dat God je beschermt tegen corona en het dragen van een masker een gebrek aan geloof aantoont.
Wel dat klopt toch?
Het braaf dragen van een masker toont Geloof in Gezag aan.
Het stout weigeren van een masker, betekent dat ze liever in God Gelooft.
Wel, ik geloof in geen van beide, maar bij keuze inperking zou ik ook voor het laatste kiezen.
Maar meegaan op militaire Kruisvaart, nou ook weer niet.
Ik ben zo geen fan van die nazi oorlogen. Ze maken meer problemen dan ze oplossen. De grote oorlogen zijn dan ook allemaal beslist door de nazi's.
Burgermilities, zoals in de VS, zou ik wel zien zitten.

De beste bescherming tegen corona is eigen verstand en eigen hand, verenigd in oog om oog en tand om tand, TEGEN diegenen die eerst je winkel komen kapotslaan om je dan tegen een dik deel van je omzet, je bescherming "aan te bieden".
Dat is wat straatmaffia doet.
Dat is wat overheid doet.
Oud 26 december 2020, 10:20   #12
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U poogt hier grappig te zijn?
Stond u te juichen bij Charlie Hebdo?

Laatst gewijzigd door Erw : 26 december 2020 om 10:21.
Oud 26 december 2020, 10:41   #13
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Stond u te juichen bij Charlie Hebdo?
U hebt ongetwijfeld een zeer unieke gedachtengang die u volkomen logisch vindt. Maar probeert u hier eens een beetje to the point te zijn.
Oud 26 december 2020, 10:45   #14
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel dat klopt toch?
Het braaf dragen van een masker toont Geloof in Gezag aan.
Het stout weigeren van een masker, betekent dat ze liever in God Gelooft.
Wel, ik geloof in geen van beide, maar bij keuze inperking zou ik ook voor het laatste kiezen.
Maar meegaan op militaire Kruisvaart, nou ook weer niet.
Ik ben zo geen fan van die nazi oorlogen. Ze maken meer problemen dan ze oplossen. De grote oorlogen zijn dan ook allemaal beslist door de nazi's.
Burgermilities, zoals in de VS, zou ik wel zien zitten.

De beste bescherming tegen corona is eigen verstand en eigen hand, verenigd in oog om oog en tand om tand, TEGEN diegenen die eerst je winkel komen kapotslaan om je dan tegen een dik deel van je omzet, je bescherming "aan te bieden".
Dat is wat straatmaffia doet.
Dat is wat overheid doet.
In haar functie dient ze de geldende maatregelen toe te passen. Als je een beetje doordenkt gaat dit ook gevolgen hebben voor andere. Advocaten weten nu niet goed of ze wel of niet een masker dienen op te zetten. Als ze merken dat een meerderheid van juryleden geen masker wil opzetten dan gaan ze twijfelen of het opportuun is dit te doen teneinde de jury niet voor het hoofd te stoten.

Deze overweging dienden ze niet eens te maken indien de rechter gewoon had opgelegd dat eenider die de rechtszaal betreedt een masker moet dragen. Door het bewust creeren van een grijze zone bood ze de mogelijkheid om op onrechtstreekse wijze je religieuze gezindheid kenbaar te maken wat dan mogelijks een kans op beinvloeding vd jury zou kunnen veroorzaken.
Oud 26 december 2020, 11:27   #15
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
In haar functie dient ze de geldende maatregelen toe te passen. Als je een beetje doordenkt gaat dit ook gevolgen hebben voor andere. Advocaten weten nu niet goed of ze wel of niet een masker dienen op te zetten. Als ze merken dat een meerderheid van juryleden geen masker wil opzetten dan gaan ze twijfelen of het opportuun is dit te doen teneinde de jury niet voor het hoofd te stoten.

Deze overweging dienden ze niet eens te maken indien de rechter gewoon had opgelegd dat eenider die de rechtszaal betreedt een masker moet dragen. Door het bewust creeren van een grijze zone bood ze de mogelijkheid om op onrechtstreekse wijze je religieuze gezindheid kenbaar te maken wat dan mogelijks een kans op beinvloeding vd jury zou kunnen veroorzaken.
Niet dat ik er veel van ken maar de scheiding geloof/staat is veel minder sterk in Amerika dan bij ons.
Rechters worden daar gerangschikt volgens het geloof dat ze aanhangen.

Laatst gewijzigd door sbe4kdr : 26 december 2020 om 11:28.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 13:16   #16
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Niet dat ik er veel van ken maar de scheiding geloof/staat is veel minder sterk in Amerika dan bij ons.
Hangt ook een beetje af van staat tot staat. Oklahoma is een zeer conservatieve staat met een christelijke inslag. In bv Massachusetts of Oregon zul je dat minder hebben. En dan moet je nog eens county per county bekijken.
Oud 26 december 2020, 13:31   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een kennis van mij is daar in Amerika ook godvruchtige geworden.
Om de haverklap vloog hij naar daar om wat diensten bij te wonen.
Heeft een paar jaar geduurd. Nu zit hij al 3 jaar in Spanje na zijn vrienden eerst 150000€ ontleend te hebben zonder terug te betalen.
Zijn oude gewoonte was hij niet verleerd door te bidden.
Oud 26 december 2020, 17:41   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Het dollarbiljet is het ultieme bewijs.
Oud 26 december 2020, 21:18   #19
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt ongetwijfeld een zeer unieke gedachtengang die u volkomen logisch vindt. Maar probeert u hier eens een beetje to the point te zijn.
Welja he.
Overheid is zeer beducht voor mensen die zich verenigen tegen haar.
Daarom die "OEI" tekstballon.
U vroeg of dat humor was.
Nee dus.
Dat was de gedachtengang.
Oud 27 december 2020, 00:00   #20
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Welja he.
Overheid is zeer beducht voor mensen die zich verenigen tegen haar.
Daarom die "OEI" tekstballon.
U vroeg of dat humor was.
Nee dus.
Dat was de gedachtengang.
Ik ben zeer beducht voor religioten die zich organiseren. Daar heb ik geen overheid voor nodig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be