![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met een aantal hardcore openbaar vervoer/milieu idealisten op't forum moet deze vraag toch prima te beantwoorden zijn.
Ik wil met 3 personen een weekendje naar de Nederlandse stad Alkmaar. We willen in Alkmaar centrum zijn komende vrijdag, rond 16u30. En we keren terug op zondag, en willen rond 22u thuis zijn. Ik heb al een google losgelaten op deze vraag, maar de antwoorden die ik krijg zijn niet van dusdanige soort dat ik het bruikbaar vind. Dit is waarschijnlijk omdat ik de juiste zoektermen niet ken om de beste deal te vinden, en hetgeen ik gevonden heb, daar zit zo'n verschil op in prijs, dat het gewoon idioot lijkt. Het goedkoopste was €147, met reistijden tot 4,5u, en de echt dure dingen waren €600+ met reistijden rond de 3u. Kan iemand me een bruikbaar voorstel doen?
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vanaf de grens kan je je reis plannen op www.9292.nl of www.ns.nl. Dan zou je per persoon niet veel meer dan twee tientjes kwijt moeten zijn voor dat deel. Die laatste zou trouwens ook nog best wel eens ook het Belgische spoorboekje kunnen kennen.
Het nadeel is dat je wel moet uitzoeken hoe je aan drie OV chipkaarten komt, geen idee hoe duur die tijdelijke varianten daarop zijn.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 februari 2015 om 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder het stuk Vilvoorde-Breda mee te tellen kom ik uit op €126 voor ons 3.
Ergo, da's duurder dan de goedkoopste die ik al gevonden heb.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De simpelste oplossing:
Met de trein vanaf Vilvoorde tot Alkmaar: https://www.b-europe.com/Reizen/Prom...3}&inbound={4} Heenreis € 72,60 3 volwassenen € 72,60 aan € 24,20 p.p. Terugreis € 72,60 3 volwassenen € 72,60 aan € 24,20 p.p. TOTALE PRIJS € 145,20 https://www.b-europe.com/Reizen/Prom...TrainSelection Vertrek: 12:59 13/02/2015 Reisduur: 03:45 Overstappen: 3 Aankomst: 16:44 12:59 Vilvoorde 13:11 Mechelen Regional 1961 13:25 Mechelen 15:17 Den Haag HS IC 9239 15:28 Den Haag HS 16:01 Haarlem IC 2246 16:12 Haarlem 16:44 Alkmaar IC 3448 Vertrek: 18:41 15/02/2015 Reisduur: 03:31 Overstappen: 3 Aankomst: 22:12 18:41 Alkmaar 19:18 Amsterdam Centraal IC 3071 19:25 Amsterdam Centraal 20:06 Rotterdam Centraal IC 964 20:08 Rotterdam Centraal 21:15 Antwerpen Centraal IC 9264 21:40 Antwerpen Centraal 22:12 Vilvoorde IC 3343
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() O ja, wacht, retour.
Vermenigvuldigen is moeilijk, daar heb ik een rekenmachine voor.
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cookiemonster, dat lijkt zeer sterk op die €147 die ik gevonden had.
Ik heb een andere aanbieding gevonden met de Thalys. Ook een leuke €500+. Reistijd rond de 3uur. Ergens in mijn zoektocht ben ik ook een vliegroute tegengekomen, maar dat duurde meer dan 8uur. Zijn er nu echt geen beter openbaar vervoer experts die zo'n railpass constructie kennen, waarmee we met ons 3 voor een aanvaardbaarder prijskaartje over en weer kunnen?
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() heb je al geboekt om te overnachten?
op airbnb.nl kan je leuke adresjes vinden .. https://www.airbnb.nl/s/Alkmaar--Ned...operty_type_id[]=3&room_types[]=Entire+home%2Fapt&source=bb&ss_id=exfecycl#!Alkma ar--Nederland?checkin=13%2F02%2F2015&checkout=15%2F02% 2F2015&guests=3&room_types%5B%5D=Entire+home%2Fapt &property_type_id%5B%5D=1&property_type_id%5B%5D=2 &ss_id=exfecycl deze zou ik nemen, ziet er gezellig en goed gelegen uit, op slechts 10min van Alkmaar centrum ![]() https://fr.airbnb.be/rooms/5016661?c...uests=3&s=SDnS 50€ per nacht voor heel het appartement (2 kamers), dus 100€ + 12€ (voor kosten) voor het geheel ... dat is nog geen 17€ per nacht per persoon ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
oeps, ik zie nu pas dat het voor een enkele rit is, dus niet heen & terug .. Laatst gewijzigd door bembem : 11 februari 2015 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dbl
Laatst gewijzigd door bembem : 11 februari 2015 om 18:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar wonen de enige echte kaaskoppen van Nederland!
Beter en sneller met de auto! ![]()
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 500€ vind ik een tikkeltje .... euh .... TE goedkoop
![]() Da's iets voor .... euh .... euh .... ![]() Ja , die treinlink die ik gaf kwam inderdaad via de NMBS ![]() Je zal altijd met de NMBS sowieso eerst tot Antwerpen-Berchem of Antwerpen-Centraal moeten reizen !! De links die Bovenbuur gaf zijn wel handig ![]() Citaat:
Airbnb Shoot! Well, this is unexpected… Error code: 500 An error has occurred and we're working to fix the problem! We’ll be up and running shortly. If you need immediate help from our customer service team about an ongoing reservation, please call us. If it isn’t an urgent matter, please visit our Help Center for additional information. Thanks for your patience! For urgent situations please call us ![]() Girl has dropped her ice cream.
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() uhm maddox ik denk dat je beter naar Roosendaal eerst gaat met zo'n standaardbiljet Roosendaal:
http://www.belgianrail.be/nl/vervoer...oosendaal.aspx Om dan vanuit Roosendaal zelf naar ALkmaar te sporen via het Nederlands net, als je de aansluiting van 14u10 neemt dan hoef je slechts 1x over te stappen en ben je om 16u33 in Alkmaar, een enkeltje is 21,90€ .. http://www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 6 enkeltjes van €21,9 is uiteindelijk ook €131,4. En dan moet je nog in Roosendaal geraken.
Ik denk dat ik de wagen wel neem. Da's €35 aan diesel heen en terug.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(anders gewoon op airbnb.nl surfen, en dan op 'alkmaar' zoeken ..) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() €48,3 per persoon om heen en terug van Vilvoorde naar Alkmaar te sporen vind jij duur?
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trein naar Mechelen, daar de IC naar Amsterdam, overstappen op een sprinter richting Den Helder tot Alkmaar.
![]() |
![]() |