![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een jaar met duizenden nutteloze doden door eenzaamheid, een paar duizend hittedoden door stomme maatregelen en als klap op de vuurpijl nog een mensonwaardige behandeling na de dood. Nu pas beginnen er eindelijk vragen te komen of het nu echt wel nut heeft die oude mensen tegen hun zin op te sluiten. Moeten mensen die hun laatste bewuste jaren beleven echt 'beschermd' worden door ze op te sluiten en af te zonderen van hun vrienden en familie?
We kennen de nadelige gevolgen van dergelijke maatregelen al vanaf het begin, mensen worden tegen hun wil opgesloten en zoals in dit voorbeeld tot ze overgebracht worden naar palliatieve zorg en zelfs daar mogen ze niet altijd familie zien. Hoe zot moet het worden. Het begint verdorie tijd te worden dat die zever stopt, het valt nog te bezien of Van Ranst ooit nog een normale dood zal toelaten als we dit nu niet kunnen omdraaien. ![]() https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210108_95919142 “Op een bepaald moment smeet mijn tante een vaas tegen het venster. Dan sta je daar, aan de andere kant” |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oudjes die thuis toch bezoek willen ontvangen doen toch hun goesting. Ze nemen het risico. Anderen niet. Paternalistisch gedrag heeft geen zin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() momenteel heeft iedereen in onze wzc's recht op bezoek, ook al zijn ze besmet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, het is ook maar de vraag of je in WZC veel kan voorkomen. Daar is het misschien niet slecht om de resterende levenskwaliteit centraal te stellen (terwijl nog zelfstandige ouderen zich beter isoleren, al snap ik dat het door dit beleid lang duurt). Ik hoop wel dat men op het vlak van de ventilatie iets geregeld heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In veel WZC's is het maximum 2 personen, 1 persoon per keer en soms nog afstand houden ook. Bezoek achte glas is geen bezoek, dat is een zoo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mogelijk is er hier en daar een WZC waar de directie wel rekening houdt met aerosolen, maar het zullen uitzonderingen zijn. Je kunt waarschijnlijk niet voorkomen dat je af en toe een besmetting binnen krijgt in een WZC. Maar het is gewoon onvoorstelbaar dat men hier keer op keer verbaast opkijkt 'maar we volgen alle regeltjes, hoe komt het nu dat 80 van onze 100 oudjes besmet zijn' - en vervolgens over gaat naar de orde van de dag. Zonder iets bij te leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wil je eigenlijk? Oude fragiele mensen in de koude winderige kamers en hallen deponeren? Ben je gek of heb je daarvoor moeten studeren? Ze gaan dood. En als ze het nog niet zijn gaan ze dood aan de coma en buis met lucht in hun longen. Moordenaars!
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Letten op ventilatie betekent niet noodzakelijk vensters open zetten. Ik heb thuis een apparaatje staan dat de lucht bevochtigt en met UV desinfecteert. Kostte me 80 euro. Hoeveel levens zouden we gered hebben als we afgelopen zomer alle WZC daarmee uitgerust zouden hebben? Voor een kleine fractie van de prijs die we nu betalen? Als we dat dan combineren met een behandeling met Ivermectine voor de mensen die toch nog ziek worden, dan hadden we véél lager gestaan op die lijst met doden per miljoen inwoners. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed . ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dan doel ik op de 2000 hitte doden die gevallen zijn door airco te verbieden tijdens de hittegolf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op aanbevelen van de experts en de rusthuizen volgden die allemaal
gevolg, 1500 erkende hitte doden, 2000 oversterfte. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200921_96787219 rusthuizen bereiden zich voor zonder airco https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08...an-rusthuizen/ Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 11 januari 2021 om 09:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland is het van hetzelfde, oma van 91 is stervende en tijdens haar laatste dagen mag de familie enkel wat staan wuiven achter het raam. Ik begrijp niet hoe zoiets aanvaard wordt, mensonwaardig.
https://www.ad.nl/binnenland/moeder-...iner~aff23690/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Het verluchtingsvoud is daarvan te laag om de hoeveelheid aerosolen te verminderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |