Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2021, 23:29   #1
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard Greater Brisbane drie dagen in lockdown

Breaking: Een hotelmedewerkster is positief bevonden; en de staat Queensland heeft zonet beslist om Greater Brisbane met ingang van vanavond (08/01/2020) 18uur, in lockdown te zetten; tot en met maandag 18uur.

-Wordt vervolgd-

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 00:09   #2
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Vanvaond, na 18 uur wordt lockd down opgeheven. Wel wordt voor een periode van tien dagen nog gevraagd om een mondmasker te dragen in winkels en op het openbaar vervoer. In cafés en restaurant wordt 1.5m afstand gevraagd. Als alles goed gaat en geen nieuwe cases opduiken gaan we terug naar 'normaal' ...

— Jeremy Clarkson
Oud 11 januari 2021, 00:33   #3
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Vanvaond, na 18 uur wordt lockd down opgeheven. Wel wordt voor een periode van tien dagen nog gevraagd om een mondmasker te dragen in winkels en op het openbaar vervoer. In cafés en restaurant wordt 1.5m afstand gevraagd. Als alles goed gaat en geen nieuwe cases opduiken gaan we terug naar 'normaal' ...
En dat voor 1 besmette persoon...
Den drill moet er in gehouden worden, om de georchestreerde paniekmodus niet te laten uitdoven.
Het zou zonde zijn om de reeds aangeleerde vaardigheden van de massa te doen verdwijnen in een 'veilige' periode, zoals pre-corona dat ooit geweest is.

Kortom, wat jij beschrijft zal de komende jaren 'normaal' worden.
Oud 11 januari 2021, 00:38   #4
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Den drill moet er in gehouden worden, om de georchestreerde paniekmodus niet te laten uitdoven.
Het zou zonde zijn om de reeds aangeleerde vaardigheden van de massa te doen verdwijnen in een 'veilige' periode, zoals pre-corona dat ooit geweest is.

Kortom, wat jij beschrijft zal de komende jaren 'normaal' worden.
Die reactie was hier vaak te horen inderdaad. Een soort van nieuw normaal, wereldwijd toegepast.

Langs de andere kant (ik kan het nu wel van kort bij zien, én vergelijken met Europa), lijken me hier minder politieke motieven te zijn om dit soort toestanden (lock down) te installeren.

— Jeremy Clarkson
Oud 11 januari 2021, 00:49   #5
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Die reactie was hier vaak te horen inderdaad. Een soort van nieuw normaal, wereldwijd toegepast.
Wel, ik vermoed dat qua governmental crowd control er mondiaal een nieuwe fase is ingetreden.
Uiteraard niet om de bevolking te onderdrukken, dan wel ze te 'beschermen' tegen een gevaarlijke vijand.
Dat is zoiets als 'terrorismedreiging', wat ook een perfect excuus is om draconische maatregelen te verantwoorden 'ter bescherming van de bevolking'.
Citaat:
Langs de andere kant (ik kan het nu wel van kort bij zien, én vergelijken met Europa), lijken me hier minder politieke motieven te zijn om dit soort toestanden (lock down) te installeren.
Zou kunnen, ben niet zo op de hoogte van de Australische politiek, welke trouwens ook hier weinig aan bod komt.
Oud 11 januari 2021, 03:10   #6
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stevie Bannon uitnodigen om een link met de politieke Proud Aussi-Boys te installeren. Skynews.au zou dat kunnen helpen faciliteren.

Ernstig nu: Ook hier bij ons zijn ze (soms wel, soms niet idioot) aan 't verstrengen maar toch zie ik voordelen, al bij al. In tegenstelling met de USA houdt dat hier bij voorbeeld wel de idioten van 't straat.
Stay alert maar even belangrijk: vermijdt conspiracy theoretici en andere beschadigde tafelhoeken.
See you in Jerusalem Hong Kong , one day!
Oud 11 januari 2021, 03:19   #7
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Stevie Bannon uitnodigen om een link met de politieke Proud Aussi-Boys te installeren. Skynews.au zou dat kunnen helpen faciliteren.

Ernstig nu: Ook hier bij ons zijn ze (soms wel, soms niet idioot) aan 't verstrengen maar toch zie ik voordelen, al bij al. In tegenstelling met de USA houdt dat hier bij voorbeeld wel de idioten van 't straat.
Stay alert maar even belangrijk: vermijdt conspiracy theoretici en andere beschadigde tafelhoeken.
See you in Jerusalem Hong Kong , one day!
Hong Kong wil ik zeker eens zien. Wanneer dat kan, geen flauw idee. Het zal in elk geval moeten zijn in tijden dat er zekerheid bestaat met betrekking op terugkeren. Als ik nu denk (en zeker met wat drie dagen geleden gebeurde) aan de nog steeds duizenden Australiërs die nog steeds naar huis proberen te komen ...

— Jeremy Clarkson
Oud 13 januari 2021, 08:52   #8
Zwitser

Standaard

Citaat:
Voor een besmette persoon gaat er een gebied ter grootte van heel Vlaanderen in lockdown. Inderdaad wel erg vergaand...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 15:22   #9
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Voor een besmette persoon gaat er een gebied ter grootte van heel Vlaanderen in lockdown. Inderdaad wel erg vergaand...
't Ja, de grens tussen rede en waanzin is in deze toestand onbestaande.
Pas als de waanzinnige overheden ofwel gedagvaard ofwel gelyncht zullen worden, zal de wereld terug normaal worden.
Tot dan ziet het er voor de meeste mensen niet goed uit.
Oud 13 januari 2021, 19:53   #10
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Waanzinnig hoe zoiets kan in een democratisch land. Ik dacht altijd dat je daar een gekke dictator voor nodig had.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 06:33   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Ja, de grens tussen rede en waanzin is in deze toestand onbestaande.
Pas als de waanzinnige overheden ofwel gedagvaard ofwel gelyncht zullen worden, zal de wereld terug normaal worden.
Tot dan ziet het er voor de meeste mensen niet goed uit.
Inderdaad.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 06:34   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Waanzinnig hoe zoiets kan in een democratisch land. Ik dacht altijd dat je daar een gekke dictator voor nodig had.
Wel, je hebt daar dan ook gekke dictators voor nodig. Er zijn geen democratische landen meer, of toch niet veel. Niet denken dat democratische landen geen gekke dictators hadden, maar het systeem belette hen van hun waanzinnigheden door te drukken. Die veiligheidspallen zijn gewoon gesprongen, maar de zotten zaten er al he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be