![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Minister-President
|
Wat mij opvalt is, dat er nu in een school honderden en een gemeente zelfs tot duizenden testen kan uitvoeren op 24u...bijna zonder organisatie.
Hoe kunnen al die testen correct en deftig geregistreerd worden zonder een deftige voorbereiding. Vaccinaties kan men niet in een gemeente organiseren omdat dit teveel voorbereiding kost, en het verloop van de correctheid gevaar zou kunnen lopen. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Minister-President
|
Kijk eens naar het systeem van de gratis vuilzakken ophalen. Je kan dit in eender welke winkel doen. Je haalt ze op in de Delhaize, je geeft uw pas af en dat staat onmiddellijk geregistreerd. Je kan dan proberen om in een andere winkel die gaan af te halen, maar dat zal u niet meer lukken.
Moeilijker als dit moet dat toch niet zijn? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een test is veel ingewikkelder dan een vaccinatie.
Er moet bij een vaccinatie niet noodzakelijk een juiste tracering van de ontvanger, en er moet nadien geen processing bij. De ingreep is veel sneller (een prikje is rapper dan dat neuzegepeuter). Vaccinatie is heel simpel: een papier geven met zelf aankruisen van eventuele contra indicaties, een handtekening voor akkoord (allemaal administratief op voorhand), en dan het prikje zelf is 30 seconden. Daar moet verder niks bij. Wie precies gevaccineerd werd heeft geen belang: het is een bloedafname achteraf die aangeeft of je antilichamen hebt. Niet het gegeven van een prikje gehad te hebben. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De OP heeft het ook door.
De rest nog niet.
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik mag hopen dat ze die testen niet mogen nemen zonder ouderlijke toestemming?
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 19 januari 2021 om 15:28. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ge kunt online al uw vaccinaties consulteren. Ook de dokter kan dat. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Minister-President
|
Klopt, maar de vaccinatie campagne werkt men uit in weken tot maanden.
Die tests moesten op 24 uur gebeuren. Registratie, lokalen inrichten, testen afnemen en dan alles correct verzamelen en versturen. Komt daar nog eens bij dat het kinderen zijn, die door elkaar lopen, en nonchalant zijn. ( als iemand bijvoorbeeld 2 keer gaat, of een kind dat gewoonweg verkeerd aanschuift, of vergeet aan te schuiven) Zo'n massa afname lijkt mij niet zo vanzelfsprekend. En toch heeft men dit gefikst in 24u tijd. Vandaar dat ik het een beetje raar vind dat die vaccinaties zo traag gaan. Hiervoor neemt men ruim de tijd. En een spuitje zetten, dat kan elke verpleegster. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij vaccinatie dient het vaccin juist op tijd binnen te komen, ontdooid, verdund en bijna onmiddellijk verbruikt (Pfizer). Bij moderna is dat al wat gemakkelijker en Astra Zeneca is dat zoals het griepvaccin, je huisdokter zal dat kunnen.
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is minder belangrijk dan bij een test he. Een test zonder naam heeft geen waarde ; een vaccin zal evengoed werken met of zonder registratie.
Zoals ik reeds stelde, of je nu een prikje hebt gehad of niet heeft weinig belang: wat telt is of je een antilichamen reactie hebt. Die kan je nadien pas meten. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2021 om 16:36. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In de frigo. Dat is al bij al heel weinig.
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Heel weinig ? En verse vis dan ?
Je wil zeggen dat men op de dienst arbeidsgeneeskunde geen ding kan organiseren dat binnen de 5 dagen moet gebruikt worden, maar de kok van de cantine kan wel vis bekomen die op 1 dag klaargemaakt en opgegeten moet worden ? Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2021 om 16:39. |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Griepvirus kan je maanden in de frigo bewaren. En ik vrees dat je de dienst arbeidsgeneeskunde van bedrijven overschat.
Caroline Leavitt: ‘aa moeder’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 januari 2021 om 17:03. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Minister-President
|
Zouden ze nu dan ook al niet gaan plannen om over 4jaar de verkiezingen te regelen, want anders zie ik dat niet goed komen.
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wat gaven de cijfers van de testen? 20 en 30000 positieven op die dagen. Dat zijn vrijwel 100000 testen dat ze zouden moeten afgenomen hebben. Kan totaal echt niet gebeurd zijn. En toch staat het er. Je weet genoeg zeker?
|
|