![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Onze overheden beweren erg bekommerd te zijn om onze sterftekans op covid.
Alle sterfgevallen sedert het begin van de crisis bij elkaar opgeteld zouden er thans omgerekend jaarlijks zo'n 2 miljoen mensen aan doodgaan, wereldwijd... Vandaar dat we regelmatig in lockdown moeten gaan en elkaar niet meer mogen de hand schudden, aanraken, knuffelen enz... en mondmaskers moeten dragen. Volgens dezelfde WHO overlijden er wereldwijd jaarlijks zo'n 7 miljoen mensen aan roken, en nog eens 890.000 mensen aan "meeroken": https://www.trimbos.nl/kennis/cijfers/cijfers-roken Dan hebben we nog de cijfers buiten beschouwing gelaten van de miljoenen die er jaarlijks wereldwijd overlijden aan (overmatige) alcoholconsumptie. Laat ons ruw schatten dat de twee groepen bij elkaar opgeteld jaarlijks 10 miljoen (onnodige) doden veroorzaken. Dat is dus jaarlijks 5 keer meer doden dan het aantal sterfgevallen te wijten aan corona... Daarbij komt nog dat de meeste coronadoden zogenaamd "onderliggende aandoeningen hadden", waarschijnlijk vaak door... teveel alcohol- en/of tabaksverbruik... Met andere woorden: de bezorgdheid van onze overheden over het aantal coronadoden dat zogenaamd de pan uit swingt is selectief en totaal misplaatst, afgezet tegen het aantal doden door roken en alcoholmisbruik. Als we elkaar niet meer mogen ontmoeten of aanspreken zonder mondkapje om te vermijden dat we met covid besmet worden en er eventueel aan sterven, waarom mogen we dan wel nog naar hartenlust blijven kettingroken en comazuipen om vervolgens massaal dood te gaan aan de kankers die deze giften veroorzaken? Sommige experts hoorde ik al verklaren: "Het probleem is niet dat er covidpatiënten doodgaan, sterven moeten we immers allemaal een keertje, het probleem is enkel dat de ziekenhuizen worden overbelast en daardoor de reguliere zorg niet meer kan worden gegarandeerd..." Maar geen enkele overheid heeft er ooit aanstoot aan genomen dat rokers en drinkers massaal op intensieve belanden, in die mate dat men lockdowns wil instellen of een verbod op alcohol- en tabaksverbruik. Logischerwijze kan ik hier maar één enkele conclusie uit trekken: Onze overheden zijn helemaal niet bezorgd om ons welzijn en de vraag of we al dan niet voortijdig komen te sterven aan deze of gene aandoening... Daarom blijven ze alcohol en tabak toelaten ter consumptie omdat dit massaal veel geld in het laatje brengt (taksen en accijnzen). Zou hetzelfde dan ook gelden voor de miljarden vaccins (en testkits) die van de productiebanden rollen? Ik zag een hoorde Meneer Marc Van Ranst daarnet in het zeven uur journaal van VTM nog (gratis en vrijblijvend!) reclame maken voor de pil tegen corona die op komst is en die de patiënt per kuur van 10 pilletjes (volgens VTM) een slordige VIJFHONDERD euro zal gaan kosten...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 19 november 2021 om 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is maar 1 oplossing en dat is een nieuwe bevrijder zoals de geallieerden.
Gelukkig hebben deze fascisten het reeds zo bont gemaakt dat ook zij nergens meer veilig zijn. Ik troost me aan het feit dat als die fascisten afgeknald of erger worden, eeuwig zullen branden in de hel. Sterf babykilling democrats ![]() Make it so ![]()
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 20 november 2021 om 09:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Rotterdam is een begin dat weldra overal in Europa navolging zal krijgen denk ik...
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En vergeet automobielen niet. De pandemie van automobielen is ook al decennia gaande en heeft al ettelijke miljoenen mensenlevens opgeëist. Blijkbaar is een plantje kopen van kom op tegen kanker genoeg om die pandemie tegen te gaan.
![]()
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu heeft de politie het nadeel dat ze zich moeten inhouden, dat hoeft dus echt niet meer. Gericht schieten dus bij geweldsdreiging of zelfs bij vernieling van publiek of private eigendom. Als ze het hard willen spelen, dat ze dan maar de gevolgen dragen. Hoe minder van dat tuig het overleeft hoe beter. Laatst gewijzigd door parcifal : 21 november 2021 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misbruik van forumplezier: een draad over alcohol en tabak illegaal laten immigreren in een corona-soepforum.
Guerilla-tactieken van antivaxxers en wappies ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zijn brave kerkgangertjes die spontaan klaarkomen in de broek bij het aanhoren van het nieuwe edict van Von Ranzig. Doe geen moeite ze te overtuigen met logica. Been there, done that, it doesn't work.
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Geachte heer de Grote Overwinnaar
Bij dezen wordt u hartelijk bedankt om de heer Koenaard Depuydt te ondersteunen in zijn voorstel ter verbetering van de volksgezondheid op dit overlegoord. Het voorstel dient echter niet beperkt te worden tot een verbod op mensonwaardige middelen zoals geestrijke dranken en rookwaren. De Vlaamse bevolking dient ook dringend te vermageren en gespierder te worden. De bedden inzake dringende zorg worden voor een groot stuk door mensen met overgewicht bezet. Overgewicht is bv. in het Land van de Rijzende Zon sinds 2008 verboden (zie stofwisselingswet). Men dient uiteraard nog verschillende gifstoffen te verbieden zoals bv. schadelijke bestrijdingsmiddelen. De aanwezige voorstanders van dit belachelijk, mensonwaardig kroonbeleid reppen hierover geen woord of zijn tegen dit voorstel. Dit zegt genoeg over hun aard. Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Vandaar dat slechts een enkeling hier zijn steun uitspreekt voor mijn beginpost, al is hij inderdaad de logica zelve zoals u terecht aangeeft... Kennelijk wil men het niet doorhebben... ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik ben zeer vereerd met uw steun en hoop snel met u aan de macht te komen zodat we eindelijk orde op zaken kunnen stellen! Recente straattaferelen maken duidelijk dat ons een kans is gegund die we niet zullen aarzelen te grijpen als deze zich voordoet. Ik houd u op de hoogte van mijn vorderingen! Hoogachtend, De Grote Overwinnaar. ![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Was gisteren nog te zien in het VTM journaal. Toen het nieuwsanker hem op de man af vroeg of virologen het zelf wel nog weten antwoordde de Ranzige doodleuk dat je een viroloog goed kan vergelijken met een weerman: "Het weer voorspellen voor de komende dagen lukt nog wel, maar verder in de tijd kijken is veel problematischer, het is geen exacte wetenschap." Ik vind de vergelijking van zijn vak met dat van een weerman nog te veel eer voor hem, hij had het beter vergeleken met astrologie... ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hofnar ja.
![]() |
#16 |
Schepen
|
![]() Tot mijn verrassing zag ik gisteren in een Nederlandse laatavond talkshow (OP 1) een prof. oncoloog (Lukas Stalpers) een pleidooi voeren voor hetgeen ik in mijn openingspost beweer: het voorkomen van patiënten met onderliggende aandoeningen op intensieve die daar belandden door een ongezonde levensstijl (teveel roken bijvoorbeeld).
Hij stelde voor om een pakje sigaretten onbetaalbaar duur te maken (60 euro bv.). Volgend artikel geeft een samenvatting van zijn betoog: https://wnl.tv/2021/11/25/hoogleraar...lkende-beleid/
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, vaccins werken een beetje, zoals met het griep vaccin he. Niemand spreekt dat tegen. Er werden staffer dingen over gezegd in 't begin, daarover gaat het. Dat waren vette kwakzalversleugens. Zo een vaccin geven aan mensen die een redelijk risico hebben om op IC te belanden is een goed idee, dat verandert hun situatie niet fundamenteel, maar dat dempt een beetje de kansen dat ze daar liggen. Maar meer is er ook niet aan he. Kortom, dat vaccin maakt U voor covid 10 - 20 jaar jonger als het ware. Je deelt je kans dat het slecht gaat aflopen door 5 of zo. Dat is altijd goed meegenomen, maar nu ook weer niet spectaculair.
In Nederland hebben ze blijkbaar de verkeerde bevolking gevaccineerd, want als daar inderdaad 12% van de potentiele IC gangers niet gevaccineerd is, in tegenstelling tot 4% in Belgie, ja dan gaan ze daar grotendeels een IC overlast van niet-gevaccineerden hebben. DAAR zouden ze dus hun probleempje heel gemakkelijk kunnen oplossen door niet-gevaccineerden geen IC toegang meer te geven he. In Belgie gaat dat dus niet, want daar is IC overbevraagd door gevaccineerden. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 november 2021 om 08:27. |
![]() |
![]() |