![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() https://www.rubikon.news/artikel/die-gedankenpolizei-2
Bovenstaand artikel (in het Duits) handelt over media outlet NuoViso en hoe ze eensklaps verwijderd werd van youtube zonder boe of ba. De outlet had kritisch gerapporteerd over de Duitse betrokkenheid bij de drone aanvallen in Jemen door de luchtmasisbasis Ramstein ter beschikking te stellen als logistiek steunpunt voor deze aanvallen. Zowel Duitse als Amerikaanse autoriteiten beschouwden NuoViso als een vervelende luis in de pels. Het artikel gaat echter verder dan dat. Het stelt ook in vraag hoe sociale media platforms zoals youtube (en dus Google) de facto mediabedrijven zijn geworden doch ontst=nappen aan elk mediarecht waaraan zenders normaliter onderworpen zijn. Ze kunnen naar believen bepalen wat nieuws is en wat niet en overheden en privebedrijven kunnen deze sociale media naar believen beinvloeden. Het wordt dringend tijd dat aan deze wantoestanden iets gedaan wordt. Google, Twitter en Facebook dreigen een vieze vlek te worden in de geschiedenis van d evrije meningsuiting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit past ook breder in het probleem van de privatisering van diensten en de grijze zone die daardoor ontstaat: zo weet iedereen dat Airbnb de reguliere hotels beconcurreert door een moeilijk controleerbare grijze zone te vormen. Terwijl grote belanghebbenden vroeger geheime deals moesten sluiten met het politieke gezag, zorgt vandaag de hyperprivatisering voor een de facto usurpatie ervan.
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 12 februari 2021 om 12:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ander probleem is dat Europa geen concurrentie heeft voor de Amerikaanse sociale media. De Russische sociale media zijn hier niet ingeburgerd.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gebruik die dingen niet als communicatiemiddel. Ik heb wel een paar accounts, gewoon omdat die soms nodig zijn om ergens anders in te loggen of zo, maar dat is het dan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar die commerciele rommel is nergens nodig voor. Ik begrijp niet dat men dat blijft gebruiken. Ja, het zit "handig" in mekaar, maar 99% van de functionaliteiten heb je niet nodig om te communiceren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 15 februari 2021 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Russische sociale media? Ik ken alleen vk.com waar ik een account heb. Wat is er nog meer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb op Twitter een account geopend maar ook weer verwijderd. Facebook en Instagram heb ik wel nog al gebruik ik die laatste zo goed als nooit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moi Mir (Mijn Wereld), OK.ru, Yandex (de Russische Google) en ik dacht, dat Telegram ook Russisch was maar die servers blijken in Dubai te zitten.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Yandex ken ik, heb er een e-mailadres. Moi Mir ziet er uit als de Russische You Tube en ok.ru lijkt op een Russische facebook. Dat ga ik nog eens nader bekijken.
|
![]() |
![]() |