Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2021, 22:28   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Een vaccinatie-boost: moslims voor hun hadj

De moslims die dit gaan horen, gaan zich laten vaccineren.

Uit DS on line:

Citaat:
Alleen gevaccineerden mogen naar Mekka
Moslims die voor de hadj naar Mekka willen reizen, moeten gevaccineerd zijn tegen het coronavirus. Anders worden ze geweigerd, meldt de Saudische minister van Volksgezondheid. Dat schrijft Al Jazeera.
Vorig jaar reduceerde Saudi-Arabië het aantal toegelaten aanwezigen voor de pelgrimstocht naar Mekka al drastisch omwille van de pandemie: slechts 1.000 inwoners mochten aanwezig zijn, terwijl er normaal tot 2,5 miljoen pelgrims van over de hele wereld deelnemen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2021, 22:32   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hun probleem. Ik vind ook dat ze allemaal best een genetische prik nemen.
Oud 3 maart 2021, 23:01   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Uit DS on line:
Dat is toch positief. Niet naar Mekka zonder vaccinatie.
Niet iedereen gaat naar Mekka.
Waarom zouden alle moslims zich laten vaccineren.
Wat is het probleem eigenlijk ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2021, 23:17   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Meestal is het Allah die beslist maar nu efkens niet.
Oud 4 maart 2021, 05:50   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is toch positief. Niet naar Mekka zonder vaccinatie.
Niet iedereen gaat naar Mekka.
Waarom zouden alle moslims zich laten vaccineren.
Wat is het probleem eigenlijk ?
Altijd hetzelfde absurde probleem, natuurlijk. Dat heeft sanitair geen zin. Er is geen verschil tussen een gevaccineerde waar het vaccin niet werkt, en een niet-gevaccineerde, en tussen een gevaccineerde en iemand die het gehad heeft.

En vooral, het is zinloos dat jongeren zich laten vaccineren. Dit zou voorlopig moeten beperkt zijn voor ouderen die voor de ambras zorgen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 07:53   #6
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Altijd hetzelfde absurde probleem, natuurlijk. Dat heeft sanitair geen zin. Er is geen verschil tussen een gevaccineerde waar het vaccin niet werkt, en een niet-gevaccineerde, en tussen een gevaccineerde en iemand die het gehad heeft.

En vooral, het is zinloos dat jongeren zich laten vaccineren. Dit zou voorlopig moeten beperkt zijn voor ouderen die voor de ambras zorgen.
Inderdaad, maar maak dat Koens en de rest van de vaccinatiedictatuur maar wijs. je moet je niet laten vaccineren, maar dan ga je zus en zo niet meer mogen doen.

Ondertussen betaalt Nederland slechtoffers van het vaccin tegen de Mexicaanse griep schadevergoeding. Die slachtoffers hebben namelijk narcolepsie gekregen.

Ik hoop dat er verenigingen zijn die krachtig gaan ageren tegen deze "grote leugen" waarin men ons nu al een jaar houdt. En daarmee bedoel ik niet dat covid niet bestaat, maar men heeft het wel serieus opgeblazen. Wat Koens voorstelt, zou zo uit China kunnen komen.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 10:43   #7
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

De hoofdmoot van de Mekka-gangers voor de hadj zijn 60-plussers en welgestelden.
Oud 4 maart 2021, 11:59   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Inderdaad, maar maak dat Koens en de rest van de vaccinatiedictatuur maar wijs. je moet je niet laten vaccineren, maar dan ga je zus en zo niet meer mogen doen.

Ondertussen betaalt Nederland slechtoffers van het vaccin tegen de Mexicaanse griep schadevergoeding. Die slachtoffers hebben namelijk narcolepsie gekregen.

Ik hoop dat er verenigingen zijn die krachtig gaan ageren tegen deze "grote leugen" waarin men ons nu al een jaar houdt. En daarmee bedoel ik niet dat covid niet bestaat, maar men heeft het wel serieus opgeblazen. Wat Koens voorstelt, zou zo uit China kunnen komen.
Dat zal wel dikke fake zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 12:05   #9
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pandemrix
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 12:10   #10
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uit DS on line:
Dat is goed nieuws, als ze die eerst vaccineren zullen de besmettingen en ziekenhuisopnames quasi tot nul herleid worden, want ga zelf maar eens kijken wie daar liggen. Ik ben voorstander.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 12:10   #11
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ook goed geïnformeerd precies ...
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 12:23   #12
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://nos.nl/artikel/2251454-infor...rgehouden.html

Citaat:
Midden in de periode dat wereldwijd tientallen miljoenen mensen gevaccineerd werden tegen de Mexicaanse griep met het vaccin Pandemrix, hield farmaceut GSK informatie achter over een opvallend groot aantal ernstige bijwerkingen.
Dat staat in een artikel in het British Medical Journal (BMJ).

Bij de bijwerkingen ging het onder meer om bijna 150 gevallen van anafylactische shock, een zeer ernstige allergische reactie. Ook zouden er tientallen overlijdensgevallen zijn geweest.

Het blad meldt dat eind november 2009 bij fabrikant GSK al meer dan 1100 meldingen binnen waren gekomen van ernstige bijwerkingen van Pandemrix.
De informatie is afkomstig uit interne stukken van GSK die zijn vrijgekomen bij een proces in de Verenigde Staten tegen de farmaceut en de Ierse gezondheidsautoriteiten.
Die zouden volgens het BMJ op de hoogte zijn geweest van de veiligheidsproblemen van Pandemrix maar de vaccinatiecampagne desondanks hebben doorgezet.

Bij het proces draait het om de claim dat Pandemrix narcolepsie veroorzaakt. Dat is een zeer ernstige slaapziekte waarbij de patiënten elk moment in slaap kunnen vallen. Narcolepsie kwam in de periode na de vaccinatiecampagne in beeld als mogelijke bijwerking van Pandemrix.
https://www.hln.be/buitenland/miljoe...riep~ad4c0bc8/

https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/it...icaanse-griep/
Citaat:
Het kabinet stelt 5 miljoen euro beschikbaar als schadevergoeding voor mensen die de slaapziekte narcolepsie hebben gekregen na een vaccinatie tegen de Mexicaanse griep.
Dat is allemaal fake natuurlijk, behalve voor de slachtoffers die de rest van hun leven verwoest is door in slaap te vallen door narcolepsie van het vaccin om zich te beschermen tegen de mexicaanse griep.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be