![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Velen hier zeggen 'je suis Charlie'. Als we kijken wie Charlie was dan staat het blad voor een zeer links denkend mens. Het verheugt mij dus dat velen zich hier op het forum in Charlie herkennen. Zij die Charlie tijdens het leven nog voor 'communist' zouden hebben aanzien, erkennen zich nu in Charlie. Voor dit forum is dat een primeur. Elke dag lees ik hier rechtse berichten, maar sinds woensdag is bijna iedereen hier (als) Charlie. Zo'n massale en vooral plotse bekeringen tot links zijn ongezien. Ik ben blij dat iedereen zich een (linkse) Charlie voelt vandaag.
Was het maar waar dat iedereen die hier 'ik ben Charlie' zegt, effectief zoals de mensen achter Charlie zijn. Helaas is hun gedachtengoed juist vaak het tegenovergestelde... Laatst gewijzigd door Tomas : 12 januari 2015 om 16:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Geen wonder dus dat er van beide 'kanten' steunbetuigingen waren, maar het zegt niks over hun ideologie op andere vlakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer is je steun betuigen en je ongenoegen met de gebeurtenis hetzelfde als plots iemand te worden met denkwijzen uit het linkse spectrum? Jij hebt aan mij nog maar enkele uren geleden getoond dat je vrij naïef bent, maar nu doe je het weer! De "rechtse" persoon gaat heus niet in 1 keer volledig omslaan in zijn politieke voorkeuren, omdat enkele extremistische gekken een schandalige daad hebben gedaan (of idem voor een "links" persoon...)
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik word ziek van alle kranten en tijdschriften die 'Charlie' claimen te zijn.
We weten nog niet eens om welke cartoons het gaat, is dat dan 'nieuws' en 'duiding'? Vuile lafaards zijn het in mijn ogen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Moesten alle linksen als Charlie zijn, zou ik zelf ook links kunnen zijn.
De meeste linksen zijn echter laffe kruipers die op hun tenen lopen om de Islam niet te beledigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik wil wel eens in 3 kernthema's zien waarom Charlie Hebdo zo links is?
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Groen en SP a bleken zelf ook niet vies te zijn van aanzetten tot haat. Wat Charlie Hebdo betreft ben ik van mening dat niemand zich “je suis charlie” moet noemen , al kan ik begrip op brengen voor de emoties. Laatst gewijzigd door Yordin : 12 januari 2015 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U hebt helemaal niet begrepen dat jesuischarlie helemaal niet om links draait. Het draait om het recht op vrije meningsuiting. Dat staat dus nogal diametraal tegenover wat traditioneel links is in Belgie.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Charlie is mensen het recht gunnen om een spotprent te maken.
Charlie is Katastroof het recht geven om spottende liedjes over de kerk te zingen. Charlie is de Strangers het recht geven te lachen met de problemen in de maatschappij. Charlie is mensen toe laten om een politieke keuze te hebben zonder dat ze daarvoor verstoten worden. Maar me dunkt dat er geen enkele links-rechts-centrum politiek het alleenrecht heeft op die dingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Charlie is links zoals in de oude tijd, niet links anno 2015
Ik moet geen een van de twee hebben! Ik ben Charlie alleen omdat ik vind dat niemand om zijn mening hoeft doodgeschoten te worden. Niet omdat ik hun standpunten deel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Het gaat er hem inderdaad om hoe je 'je suis Charlie' interpreteert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() De meeste interpreteren het in ieder geval niet als 'ik ben ook moedig en laat me niet de mond snoeren'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Een redactieploeg koudweg afmaken is een walgelijke misdaad. Of die redacteurs nu rechts of links waren doet er volstrekt niet toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Charlie heeft alleszins niets te maken met de politieke linkerzijde in België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Ik moet eerlijk zeggen; ik ben niet volledig zoals Charlie. Ik ben geen voorstander van het feit dat alles zomaar kan gezegd worden in elke context. Stel dat een aantal mensen naar de begrafenis van de slachtoffers komen en spotprenten tonen waarmee gelachen wordt met de dood van de slachtoffers, zal ik die vrijheid van die mensen niet a la Voltaire met mijn leven beschermen. Ik zal het eerder gepast vinden dat dergelijke spotprenten over de slachtoffers tijdens een serene sfeer op een begrafenis worden verwijderd.
En ik denk dat veel mensen met mij vinden dat niet alles gezegd moet kunnen worden gelijk wanneer. Iemand die luid in de lach schiet op een begrafenis en de nabestaanden openlijk belachelijk maakt, dient op dat moment buiten de kerk gezet te worden, vind ik. Niet alles moet zomaar kunnen. Laatst gewijzigd door Tomas : 12 januari 2015 om 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |