![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet zeker of dit in "coronacrisis" subforum past omdat het niet echt een politieke discussie is. Het gaat meer om vrije tijd dus zet ik het in k&k.
Ik ben 1 van de mensen die een tegoedbon heeft ontvangen en die wettelijk niet kon weigeren (vóór 20 juni 2020). Die bon vervalt uiteraard ook dit jaar, maar door de enorme druk die de overheid nu uitvoert om nu een reis te boeken volop in coronatijd speelt wat met mijn geweten. Wat zouden jullie doen? Geld terugvragen of een reis boeken?
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een 'vorig' leven ben ik meermaals op reis geweest maar op huidig ogenblik kan op reis gaan mij echt niet meer bekoren.
Ik ben gelukkig thuis. Doch, toen ik in de week Discovery of was het de National Geo de prachtige uitzendingen zag over Egypte, de pyramides en tempels aldaar dacht ik hmm!! dat zou ik wel eens van dichtbij willen zien. Hoe men ze bouwde, waarom men ze bouwde, de geheimen van ...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 15 februari 2021 om 15:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou in dit stadium nog geen reis boeken.
Teveel onzekerheden. Geld terug eisen dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reis boeken uiteraard.
Deze zomer ga ik zo veel als mogelijk op reis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als, met de nadruk op als, de reis niet kan doorgaan om corona redenen, dan ligt de bal terug in het andere kamp. Boek de reis. Je zal er geen spijt van hebben. Terzijde. Deze draad had ik in het corona subforum geplaatst, iets meer veralgemeend, maar met dezelfde essentie. Plaats er een enquête bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een reis boeken? 'k Hou wel vakantie in mijn tuin en aan zee.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang ik geen vaccin heb gekregen, en dan nog enkele weken wachten tot het volledige bescherming geeft, wil ik niet op reis gaan. Als de spaanse costa's weer opengaan, er massa toerisme op gang komt dan stevenen we af op een catastrofe. Ik zou mijn geld dus ook terug vragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees solidair en laat het gewoon zitten.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ook opvalt is dat bij de 'verhuizers' géén mens is die zich nog wat van de aantrekt van bepaalde 'opgelegde' regels tegen het Covid-19. p.s. Ik ben zeker niet tegen de handel/horeca aan de kust want die mensen hebben het al moeilijk genoeg maar er is totaal géén controle op de regels die wij met zen allen zouden moeten naleven in covid-19 tijden.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 16 februari 2021 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op voorhand boeken zou ik persoonlijk niet doen.
Als het moment daar is, en het zou kunnen op een veilige manier zou ik opteren voor en last-minute. Die gaan er zeker zijn en zijn dan nog een stuk goedkoper ook.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal zeker nog een jaar wachten in de hoop dat de Corona-gekte dan definitief voorbij is. Het is het mij niet waard om dagenlang in quarantaine te moeten of om in het slechtste geval mijn geld kwijt te raken. Nee, voorlopig blijft bibi in Belgenland
![]()
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idd, maar de gevolgen die kent iedereen ondertussen.
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reis is al geboekt.
10 dagen Kroatië. Natuurlijk wel met de mogelijkheid om tot de dag voordien te annuleren. En in september zijn we ook nog eens weg maar we weten nu nog niet waar naartoe.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij doet alsof er een oorzakelijk verband zou zijn tussen gemaatregel in de zomer en de piek in het najaar. Welnu, het is omgekeerd.
Belgie had hard gemaatregeld in augustus. En heeft de hoogste piek gehad in het najaar. Maar die hoge piek in het najaar zorgt er dan weer voor dat het nu beter gaat. Landen die niet zo gemaatregeld hebben in de zomer, hebben een minder hoge piek gehad in het najaar, en landen die de piek in het najaar goed aangepakt hebben, zitten nu met problemen. Maar laat U vooral niet weerhouden om dingen te zeggen die niet met de feiten overeenkomen he. Einde augustus deed Belgie het "beter" met een factor 2 dan Frankrijk, en meer dan een factor 4 met Spanje. Belgie deed het amper wat slechter dan Zwitserland en de Nederland. 2 keer zo slecht als de UK. (Spanje: 175 cases/miljoen, Frankrijk 80 cases per miljoen, Belgie 39 cases per miljoen, Zwitserland 35 cases per miljoen, Nederland 34 cases per miljoen, de UK 20 cases per miljoen). Zoals je ziet heeft dat niet het minste effect gehad op de hoogte van de piek in het najaar. Al die zever van we moeten het aantal gevallen in de zomer omlaag halen, was GEEN BALLEN WAARD. Maar nog eens, kijk vooral niet naar de feiten. Het zou uw geloof in de kwakzalvers kunnen schenden. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 februari 2021 om 07:35. |
![]() |
![]() |