![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voorbeeldje nr. 346654 van de voortdurende conflicten en meningsverschillen tussen Vlaanderen en Franstalig België:
Citaat:
Dit verhaal vertoont grote gelijkenissen met dat van het Atomium. Ook dat 'nationaal symbool' stond te verkrotten, toen Vlaanderen het wilde redden. "Geen sprake van!" was toen ook het antwoord van onze Franstalige vrienden... Wat leven we toch in een heerlijk verenigd land! Ge voelt dat toch? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() De Franstalige politici die dit zeggen bezondigen zich (op het eerste gezicht, ik heb het dossier nog niet goed bestudeerd) aan nationalisme. Laten we eendrachtig dat nationalisme in al haar vormen bestrijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Typisch. Belziek barst gelijk elke dag een beetje meer.
En dan doet den Anciaux eens iets nuttigs in zijn leven...
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Als u denkt dat alles vlotter verloopt als het nationaal geregeld is, dan raad ik u aan om uw licht eens te gaan opsteken bij de mensen die werken in de nationaal gebleven wetenschappelijke en culturele instellingen. Leer eerst eens wat over hoe de wereld echt werkt voor ge gaat zeveren over uw unitaire droom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Wat is Flagey?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het Flageygebouw wordt nu uitgebouwd tot een soort van cultuurcentrum (er is een concertzaal, ed). Maar zonder geld gaat zoiets natuurlijk verloren. Als Vlaanderen dit dan wil voorkomen, door er méér in te investeren zijn de Franstaligen dan weer boos omdat het zo een Vlaamse instelling (en dat in Bruxelles, stel je voor!) zou worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Partijlid
|
![]() In Flagey kan je ook films zien en een pintje pakken (proefondervindelijk bewezen door mijzelf). Op het moment is het gesteund door de 2 taalgemeenschappen en het Brusselse gewes dus. Ik denk dat de Franstaligen wat bang zijn voor al te veel Vlaamse cultuurinstellingen, er zijn er nl. al een heel aantal in Brussel.
Met Kladeradatsch was het een paar jaar terug ook zo'n media-gedoe, nu Flagey. Ik hoop dat ze het kunnen oplossen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 9 december 2004 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
|
![]() |
![]() |