Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2021, 10:21   #1
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard De grote symptomen QUIZ

Welke heb jij?

https://www.hln.be/wetenschap-en-pla...d-is~a9dea89b/

Citaat:
Bij wie niet gevaccineerd is, zijn de vijf meest voorkomende klachten hoofdpijn, keelpijn, een loopneus, koorts en een aanhoudende hoest. Die komen overeen met de symptomen van de Deltavariant, die in het Verenigd Koninkrijk de dominante stam is geworden.

Bij wie één dosis van een coronavaccin heeft gekregen, zijn de vaakst optreden symptomen hoofdpijn, een loopneus, keelpijn, niezen en een aanhoudende hoest. Niet alleen de volgorde is anders, koorts staat niet meer in de top vijf en is vervangen door een nieuw symptoom: niezen.

Wie volledig gevaccineerd is, meldt momenteel als meest voorkomende klachten hoofdpijn, een loopneus, niezen, keelpijn en het verlies van geur. Ook hier een andere volgorde. En deze keer is niet alleen koorts, maar ook een aanhoudende hoest verdwenen uit de lijst. Het verlies van geur - een symptoom van de originele stam van het coronavirus - maakt wel opnieuw zijn opwachting. En niezen is ook hier een nieuw symptoom.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 28 juli 2021 om 10:33.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 10:36   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Het enige echt ambetante symptoom, verlies van smaak/geur, wordt dus blijkbaar niet door het vaccin verholpen. Dat was nochtans de voornaamste reden om de jongeren te motiveren om zich te vaccineren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 10:45   #3
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het enige echt ambetante symptoom, verlies van smaak/geur, wordt dus blijkbaar niet door het vaccin verholpen. Dat was nochtans de voornaamste reden om de jongeren te motiveren om zich te vaccineren.
Was dat zo?

Ik dacht dat dat was om te reizen of naar Pukkelpop te gaan.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 10:54   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zie geen enquete?

Bon,geen symptomen hier,14 dagen ongeveer na mijn 2de Pfizerke...

Ondertussen,voor zover ik begrijp is een "ideale" situatie om nu ongeveer besmet te raken met de "delta" variante...Na wat lichte ongemakken ben ik dan "helemaal mee",en mogelijks zelfs nog beter "gewapend" tegen de volgende???

Bon,volgende week ben ik terug tussen collega's,de meesten ondertussen ongemaskerd en enkele zelfs ongevaccineerd en,om het af te maken,een paar die teruggekeerd zukllen zijn van de "Costa del Contamination" (die moeten hun vrouw volgen hé,de sukkels.....)

The Future Looks Bright!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 10:56   #5
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Niezen gebeurd met veel meer kracht als hoesten en het zou me niet verwonderen dat die gevaccineerde de superverspreiders zijn. Ze zijn ook de enige die ze nooit testen of ze moeten veel symptomen hebben. Iemand die gevaccineerd is en wat moet niezen of koppijn heeft gaat zich volgens mij niet uit zijn eigen laten testen. Die heeft gewoon een verkoudheid.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 10:58   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Niezen gebeurd met veel meer kracht als hoesten en het zou me niet verwonderen dat die gevaccineerde de superverspreiders zijn. Ze zijn ook de enige die ze nooit testen of ze moeten veel symptomen hebben. Iemand die gevaccineerd is en wat moet niezen of koppijn heeft gaat zich volgens mij niet uit zijn eigen laten testen. Die heeft gewoon een verkoudheid.
Een van de vele redenen om te willen dat zo veel mogelijk volk zich vaccineert

Ik wil dat dit virus naar ongekende besmettingsmogelijkheden gaat. Dat wij om de 3 maanden miljoenen cases hebben.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 11:04   #7
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Maar dat mag niet, dan gaat het uitgewoekerd zijn VOOR de nazi's hun lelijke infrakstrukturuur hebben geinstalleerd gekregen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 11:10   #8
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Een nies produceert 10 keer meer druppels dan een hoest. De kracht bij niezen is ook veel groter, waardoor de afstand ook veel groter is. Een hoest voel je meestal ook meer aankomen dan een nies, dus meestal ben je al te laat als je niest.

A cough produces approximately 3,000 droplets, whereas a sneeze releases an estimated 40,000 (1–3). The recent pandemic of a novel infectious disease (coronavirus disease [COVID-19]) related to the severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) (4) highlights the importance of understanding the generation and fate of the droplets created by coughing and sneezing and other aerosol-generating procedures (AGPs), so as to provide a scientific basis for various preventive measures used to limit the transmission of infection. This work ha

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7462404/
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 11:25   #9
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Geen vaccin en ik had een paar weken koorts tot 39 graden, vermoeidheid en smaakverlies.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 13:15   #10
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Hahahaha...
Nu de angst voor besmettingen niet aanslaat, proberen ze maar angst aan te jagen door de symptomen en klachten op te sommen van een banale verkoudheid of griep die we al eeuwen op eigen kracht overleven.
Dat hebben we nog recent gezien bij snotterende jongeren met een banale verkoudheid die zogezegd de delta variant zouden opgelopen hebben.

Iemand zo bang voor een verkoudheid dat ie in de rij gaat staan voor de reeks experimentele vaccinaties tegen het 'dodelijke' coronavirus?

Eigenlijk: hoeveel prikken moeten er nog komen voor gevaccineerden eindelijk snappen hoezeer ze voor de gek gehouden worden?

Prik 1 en 2 werken al niet, (beperkte immuniteit) daarvoor gaan we maar prik nummer 3 geven om dan de schade van alle prikken samen aan het natuurlijke afweersysteem, dat ze dan nog zelf bekennen, op te lossen door 10 boosters te geven om prik 3 aan te zetten tot zogenaamde bescherming dat ze niet kunnen bieden.
Uiteraard krijgen die 10 vaccins dan de naam 'boosters' om te verhullen dat het weer dezelfde vaccins zijn die niet werken, die nog meer vaccinatie schade kunnen veroorzaken maar zo kan de carrousel van vaccinaties voor de winst van big farma eindeloos doorgaan.
Boosters zijn VACCINS.
Tot hoeveel prikken zijn gevaccineerden bereid om een banale verkoudheid te vermijden?
Oud 28 juli 2021, 14:12   #11
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Eigenlijk: hoeveel prikken moeten er nog komen voor gevaccineerden eindelijk snappen hoezeer ze voor de gek gehouden worden?

Prik 1 en 2 werken al niet, (beperkte immuniteit) daarvoor gaan we maar prik nummer 3 geven om dan de schade van alle prikken samen aan het natuurlijke afweersysteem, dat ze dan nog zelf bekennen, op te lossen door 10 boosters te geven om prik 3 aan te zetten tot zogenaamde bescherming dat ze niet kunnen bieden.
Uiteraard krijgen die 10 vaccins dan de naam 'boosters' om te verhullen dat het weer dezelfde vaccins zijn die niet werken, die nog meer vaccinatie schade kunnen veroorzaken maar zo kan de carrousel van vaccinaties voor de winst van big farma eindeloos doorgaan.
Boosters zijn VACCINS.
Tot hoeveel prikken zijn gevaccineerden bereid om een banale verkoudheid te vermijden?
Dat zal nodig zijn om de 6 maanden, dan verliezen ze telkens hun werking.

Ze gaan het ooit wel laten waaien omdat er geen andere mogelijkheid is maar welke schade ze in tussentijd veroorzaken is nog onbekend.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 19:11   #12
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Geen vaccin en ik had een paar weken koorts tot 39 graden, vermoeidheid en smaakverlies.
Ik had vorig jaar precies 7 dagen een wat verstopte neus en stem wat hees.
Maar dat heb ik alle jaren wel 1 of 2 keer, alleen is het maar 5 dagen dan. Vorig jaar was het weekend erbij.

Laatst gewijzigd door Erw : 29 juli 2021 om 19:11.
Oud 29 juli 2021, 19:34   #13
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Kijkt he, leven is elke dag een beetje meer sterven.
We hebben met een bestuur te doen dat moedwillig fouten maakt, toevallig globaal dezelfde lopende draad.

Deze gehele aardkloot is aan de zinloosheid van de dood onderworpen, maar Ene kan het oneindige leven garanderen en wat deze beleidsmakers in geest uitbeelden; heeft niet onze beste interesse ter harte. Maar “takt is de mogelijkheid hebben iemand naar de hel te sturen en deze naar de trip te doen uitkijken.”
Oud 29 juli 2021, 20:40   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Ik ben al een goeie maand volledig gevaccineerd.
Deze morgen had ik hoofdpijn.
Kan het aan het vaccin liggen ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 21:34   #15
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Nee, de doodstrijd na vaccinatie begint pas na een klein jaar, dus geen zorgen
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2021, 09:18   #16
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik had vorig jaar precies 7 dagen een wat verstopte neus en stem wat hees.
Maar dat heb ik alle jaren wel 1 of 2 keer, alleen is het maar 5 dagen dan. Vorig jaar was het weekend erbij.
Bovenstaande post was van 29 juli en ging over vorig jaar.
Het is nu 16 augustus 2021, werk ligt stil door verschoven verlofdag voor gisteren.
Gisterenavond laat voelde ik wat in mijn keel. Vannacht meer. Neus wat verstopt, stem wat minder. Allemaal "iets". Dat gaat erger worden, en duurt normaal 5 dagen vooraleer volledig weg.
Dat is elk jaar zo geweest, vroeger in oktober, dan september, en laatste pakweg 5 jaar is de eerste keer (soms 2 keer) al in augustus.
De kans bestaat dat sinds vorig jaar dit nu corona is.
Ik, als mogelijk besmettelijke misdadiger, ga dus voor zover dat kan zonder het nodige werk te moeten laten, pogen dichter contact met anderen een tijd te mijden.
En uiteraard ook, zien of ik het als niet gevaccineerde (net als vorig jaar iedereen) (weer) ga overleven.
Tot voor vorig jaar, was geen kat die over verkoudheid of griep, ook virus, besmettelijk, ademhaling, viel.
Welintegendeel. Als iemand wat verkouden / ziek was, zeiden de mensen kom rap binnen. Vorige herfst en winter heb ik wachtrijen oude menskes zien buiten aanschuiven voor de ingangsdeuren van buurtwinkels, in regen en wind. Het Nieuwe Normaal.

Laatst gewijzigd door Erw : 16 augustus 2021 om 09:20.
Oud 16 augustus 2021, 10:23   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Natuurlijk. Tegen al de rest ben je gevaccineerd.
Oud 16 augustus 2021, 10:26   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb het een weekje geleden dan gehad.
Joepie immuun nu.

Geen prik meer nodig.
Vrijheid voor mij. Dansen en sjansen.
Waar is mijn pas ?
Oud 16 augustus 2021, 10:29   #19
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb het een weekje geleden dan gehad.
Joepie immuun nu.

Geen prik meer nodig.
Vrijheid voor mij. Dansen en sjansen.
Waar is mijn pas ?
Inderdaad, een serologische test om antistoffen op te sporen moet even geldig zijn.
Oud 16 augustus 2021, 12:12   #20
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Inderdaad, een serologische test om antistoffen op te sporen moet even geldig zijn.
Afgelopen maandag met m'n madam naar een erkend labo gegaan voor een serologische test (beiden ongevaccineerd).
Prikje in de vinger, wat bloeddruppels verzamelen in flacon en op 10 minuten terug buiten.
's Avonds een mail met bijlage ontvangen dat we beiden negatief getest zijn, geen aanwezigheid van anti-stoffen, dus.
We hebben dus meer dan een jaar geleefd alsof er geen corona bestond (zeker ik, met dagelijks wisselende werkcontacten), maar zijn blijkbaar toch niet besmet geraakt.

Ik veronderstel dus dat die uitslag even geldig is of zou moeten zijn, als die van een onbesmette gevaccineerde ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 16 augustus 2021 om 12:13.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be