![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dit een goed initiatief. Zouden we dit België ook niet aanraden ?
Een opmerkelijke advertentie vandaag in de Nederlandse kranten: in een paginagrote oproep wordt er aan de Nederlanders gevraagd om minder lang te douchen, en hun thermostaat thuis op maximaal 19 graden te zetten. In alle Nederlandse overheidsgebouwen wordt de thermostaat sowieso 2 graden lager gezet. Die maatregelen komen er om in te spelen op de hoge energieprijzen, en minder afhankelijk te worden van Russisch gas. Bron: VRT NWS 19 graden in een leefruimte vind ik nogal friskes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wachten de mensen misschien op de overheid om hen dergelijke zaken te vertellen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben wel blij dat ik op aanraden van mijn loodgieter bij de verbouwing 2 jaar geleden een zonneboiler gekocht heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee...
De keuze tussen kou hebben of aanvaarden dat ik een jaartje wat meer ga moeten betalen voor gas is voor mij gemakkelijk opgelost. Temperatuur blijft op comfortniveau. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik schreef al jaren geleden eens ergens ten velde: "Leer tegen de koude tegenkunnen"
Ik schreef dat uit oogpunt van dat het algemeen geweten is dat er véél mensen zijn die met deuren & ramen open 25° zitten te stoken. Mijn C.V. staat op 17 of 18° hier. (soms zelfs maar op 12°) Veel douche neem ik niet, het is misschien al 3 jaar geleden dat ik nog in de douche ging. ![]() Toch zijn er mensen die 3 maal daags in de douchecel springen. Moet je er dan van verschieten dat je hoge rekeningen kweekt? (ik trok zelfs een klein bedrag terug) Ik vraag mij dikwijls af: stel dat wij in 'ons' land mochten te maken krijgen met wat men noemt Syberische winters, et alors?? p.s. Als ik ga slapen zet ik mijn slaapmuts op. ![]() Mijn ouders zetten de verwarming al wel eens wat hoger, ik ben daar nooit gelukkig mee, ik kan daar gewoon niet tegen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 2 april 2022 om 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat er in Nederland net zoals hier een jaarlijkse afrekening afrekening van gas en elektriciteit bestaat. Volgend jaar gaan er veel mensen verschieten, ondanks de huidige verhoogde voorschotten. Het Nederlands idee is op zich niet slecht om verrassingen te voorkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier staat de thermostaat overdag al altijd op 18°. Tegen de avond 19 of 20. Meer vind ik veel te warm.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zullen de armeren zijn die door in de kou te gaan zitten de gasprijzen voor de rijkeren minder de pan doen uitswingen in ons defacto kapitalistisch paradijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bach, wat belet je om naar Rusland of Noord-Korea of China te verhuizen als het daar zoveel beter is ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De armen in slecht geïsoleerde (huur)woningen, zonder kapitaalkracht om zonneboilers,-panelen, etc. te installeren, verrekken van de kou en honger. De kapitaalkrachtiger bevolking, krijgt premies allerhande voor isolatie, zonne-toestanden en heeft beleggingsfonden die zich te goed doen aan de miljardenwinsten door trading en speculatie ingrepen die de prijs van levensnoodzakelijke grondstoffen en voeding nog meer de hoogte indrijven bovenop de al fel verhoogde basis verkoopprijs.... En zal het reisbudget voor exotische bestemmingen misschien een ietsiepietsie moeten verlagen.... Laatst gewijzigd door DIBO : 2 april 2022 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook niet.
Het initiatief ruikt naar paternalisme. Maar misschien is het voor velen toch een goeie boodschap, zo van een verwittigd mens is er twee waard en kom dan aub nadien niet janken. Nogal een geluk dat de winter niet voor de deur staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Misschien moeten ze in Nederland (en ook België) maar eens stoppen met zomerfruit en groenten te telen midden in de winter mits massale inzet van aardgas...
edit: + "25% van het Nederlandse aardgas voor industrieel verbruik, zegt hij, gaat op aan het maken van kunstmest" https://www.foodlog.nl/artikel/25-va...aan-kunstmest/ Laatst gewijzigd door DIBO : 2 april 2022 om 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen met een thermostaat leven boven hun stand. Zelfs Leopold II, Theodore Roosevelt, koningin Wilhelmina, Hendrik Conscience, Woodrow Wilson, Charles Babbage, Josephine Cochrane, Lev Tolstoj, Jezus Christus, ... hadden dat niet.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind zulke raadgevingen alleen maar getuigen dat ze komen van onnozele kiekens.
Gelijk destijds, toen het elektrisch afschakelplan bekend gemaakt werd: trek de stekker van je gsm-lader uit de wandcontactdoos, als je je gsm niet oplaadt. (verplicht de fabrikanten om laders te maken die niets verbruiken als er geen op te laden toestel aangesloten is, en om hoeveel elektriciteit gaat het: een eurocent per zes uur of zo?)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Rutte maar op past. Wij weten allemaal wat er met zijn Roemeense collega gebeurd is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Op vrijdag ga ik in het bad .
Ik neem dan wel de afwas van een week mee. |
![]() |
![]() |
![]() |