![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.medrxiv.org/content/10.1....18.21257385v1
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() .
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 25 mei 2021 om 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dit artikel is men in de verschillende Amerikaanse staten de evolutie van corona gaan vergelijken tussen staten waar er maskerplicht was, en andere. Het besluit is dat maskerdracht WEL helpt als er weinig virus circulatie is, maar niet als er veel virus circulatie is. Maw, als de R laag is, kunnen maskers het nog wat verlagen. Als R groot is, hebben maskers geen invloed meer. Let wel, dit geeft een idee van het collectief effect van "daadwerkelijke maskerdracht", dat zegt niks over een individuele overdracht als maskers "juist" gedragen worden. Het is dus goed mogelijk dat technisch gezien, maskers werken, maar dat de manier waarop mensen maskers dragen ervoor zorgt dat het effect verdwijnt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat als je 2 uur correct een masker opzet, en in een besmettelijke omgeving komt, dat wel degelijk iets doet. Maar als je dag in dag uit overal in een besmettelijke omgeving zit, en je daar *het gros van de tijd* wel een masker draagt, dat niks uithaalt. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 mei 2021 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
‘Maskers kunnen een vals gevoel van veiligheid geven’. Maskers zijn nuttig in specifieke situaties. En iedereen met gezond verstand zal weten wanneer ze nuttig zijn. Probleem is dat een heleboel mensen dat niet willen/kunnen inschatten. En dan moet de overheid ‘algemene’ verplichtingen opleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus wat is dan de reden en het nut van een algemene verplichting als dit net besmetting zal bevorderen? Ik begrijp echt de redenering niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant is het dragen van een mondmasker in een verlaten straat onnodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat virus is zo een Groot Gevaar dat mensen via dreigementen, dwangarbeid en geweld moeten worden tegengehouden om te ploegsporten te feesten en tegaar te eten.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Totaal verwerpelijk.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het dragen van een mondmasker is een formaliteit geworden, omdat het moet op bepaalde plaatsen. Zeker nu veel kwetsbaren gevaccineerd zijn. Er werden hier binnen dit katern discussies gevoerd over de kwaliteit van de maskers, over technische specificaties. Dat mij niemand komt vertellen dat ze totaal zinloos waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 25 mei 2021 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs Vlieghe noemde het een laagje vernis en al zeker als je de mensen stoffen versies laat maken en gebruiken, die hebben sowieso al geen bewezen effect, eerder integendeel. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/27/mondmaskers/ Want is er geen gevaar dat mensen denken dat weer alles mag eens ze een masker ophebben? "Ja", zegt Vlieghe, "en dat is niet de boodschap die we willen geven". "Het is geen wondermiddel." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In hazmat situaties en labo's zijn er strikte protocolen rond het aantrekken, dragen en weer uitdoen van beschermende kledij / maskers etc... Burgers die nog niet eens weten wat een kruisbesmetting is, gaan we dan een masker doen dragen. Als die niet lang blootgesteld worden zal er niet veel virus op hun masker komen te zitten, maar als ze lang in een ongeventileerde ruimte doorbrengen. Daarna met hun handen aan hun masker zitten en dan even later hun booke opeten of in hun neus zitten te peuteren, ja dan heb je het vlaggen he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie zegt dat de overheid wel kan inschatten, wat individuele mensen niet zouden kunnen inschatten ? Dat is altijd het absurde: hoe weet een kwiebus in de overheid die mij nog nooit gezien heeft, nu beter wat ik moet doen voor mijn eigen voordeel, dan ikzelf ? Een kwiebus die niet alleen de details niet kent, maar uiteraard ook stukken dommer is dan ik ? En waarom zou die kwiebus zelfs maar 10 seconden ECHT met mijn voordeel inzitten, en niet met het zijne ?
Laatst gewijzigd door patrickve : 26 mei 2021 om 05:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen wil gewoon zeggen, dat men tussen staten waar wel maskerplicht was, en waar er geen was, en waar door onderzoek vastgesteld werd dat men meer of minder daadwerkelijk maskers droeg, er GEEN verschil in besmettelijkheid en propagatie is vastgesteld als de epidemie serieus aan het woeden was. (de blauwe bollekes zijn de noordelijke staten)
Laatst gewijzigd door patrickve : 26 mei 2021 om 05:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een ambtenaar die slim is, is dus dom of gedreven, maar in het tweede geval behoort hij tot een minderheid en belandt als het meevalt op een zijspoor, dus dat geeft niet de doorslag. Slimme burgers weten dus beter hoe ze zich moeten beschermen, en als de overheid niet ingrijpt, zullen burgers die het niet zo goed weten te rade gaan bij de slimmeren, of hun voorbeeld volgen. De rechtmatigheid van overheidsingrijpen laat ik nu even buiten beschouwing; het is zo al erg genoeg. Slotsom: de overheid verdomt het hele volk en haar beleid kan voor de volksgezondheid alleen maar een ramp zijn.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |