Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2021, 14:26   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard Veel vaccins in de maak

Wat een zever toch allemaal. En voor de rest mag je overmorgen nog geen knuffel meer aan uw oma geven. Ik zie het alleen maar overal enger en strenger worden .

https://www.demorgen.be/tech-wetensc...lek~b3ba5822b/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2021, 14:27   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat een zever toch allemaal. En voor de rest mag je overmorgen nog geen knuffel meer aan uw oma geven. Ik zie het alleen maar overal enger en strenger worden .

Ik heb U dat al gezegd: waanzin kan heel lang duren. In Europa hebben we dat al eens meer dan 1500 jaar mogen meemaken.

Er was vorig jaar al niet veel aan de hand, en nu zeker niet. Er is in de verste verte niet nog de minste reden om wat dan ook rond dat corona gebeuren te doen qua maatregelen of wat dan ook. Dat was zelfs vorig jaar het geval niet, maar nu zeker niet. En toch gaat men hoe langer hoe waanzinniger doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juni 2021 om 14:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2021, 14:30   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb U dat al gezegd: waanzin kan heel lang duren. In Europa hebben we dat al eens meer dan 1500 jaar mogen meemaken.
We gaan dezelfde weg op. Meer en meer landen hun grenzen gaan dicht. Voorgoed ? Misschien maar zeker voor heel lange tijd. Nu in Europa een vaccinatiepaspoort maar daar zullen de volgende jaren nog wel heel veel paspoorten bijkomen.
Heel waarschijnlijk zal je vanaf volgend jaar ook nog een nummer op je borst moeten dragen stijl marathonlopers. En daarna zien we wel wat nog meer mogelijk is.
Oud 2 juni 2021, 14:51   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We gaan dezelfde weg op. Meer en meer landen hun grenzen gaan dicht. Voorgoed ? Misschien maar zeker voor heel lange tijd. Nu in Europa een vaccinatiepaspoort maar daar zullen de volgende jaren nog wel heel veel paspoorten bijkomen.
Heel waarschijnlijk zal je vanaf volgend jaar ook nog een nummer op je borst moeten dragen stijl marathonlopers. En daarna zien we wel wat nog meer mogelijk is.
Inderdaad, herinner U uw optimisme destijds met 2027.
Oud 3 juni 2021, 04:37   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"284 vaccins in de maak".
Dat is het enige wat ik van het artikel kan lezen wegens betaalmuur.
Het is toch maar logisch dat er nieuwe vaccins worden ontwikkeld gelet op de nieuwe varianten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2021, 05:04   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het is toch maar logisch dat er nieuwe vaccins worden ontwikkeld gelet op de nieuwe varianten.
2
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2021, 11:39   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het zou ook logisch zijn dat er door die vaccins weer 'normaal' kan worden geleefd. Maar we zien eerder het tegendeel.....alles wordt alleen maar strenger.

Neem nu het reizen. Ondanks de mensen grotendeels gaan zijn gevaccineerd moet je nu nog eens voldoen aan een hele resem van formaliteiten. Je moet codes installeren.....je moet je nog eens laten testen hier en erna nog eens daar. Eigenlijk is het nu complexer als verleden jaar toen er nog geen sprake was van vaccins.
Zelfde verhaal op terrassen en mensen ontvangen.
Zelfs als de laatste zal zijn gevaccineerd zou het blijkbaar een grote ramp zijn wanneer er nog ene besmette door de mazen van het net glipt. Ja sorry hoor dan dienen die vaccins voor nougabollen.

Ik begin er hier enkele te moeten geloven......we geraken er nooit meer vanaf. Die maatregelen gaan nooit meer weg gaan nooit meer want ze hebben de smaak goed te pakken.

Behalve voor de voetbalsupporters dan gelden opeens geen regels meer....Net als voor de wielersupporters die met dikke drommen naar de giro stonden te roepen en te tieren wat verraadt dat ze er fel mee aan het rammelen zijn ....aan brood en spelen raak je niet dat wisten de Romeinen ook al
Al de rest gaat aan het leibandje worden gelegd.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 juni 2021 om 11:47.
Oud 3 juni 2021, 12:11   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk niet echt. Er is een op het eerste gezicht superieure vaccinatie techniek uitgekomen, dat is die mRNA techniek, waar twee fabrikanten van zijn, moderna en pfizer. Er is de techniek van de vector virussen, met vele anderen, Astra-Zeneca, sputnik-5, Janssens, ...
Wat "varianten" betreft is dat gewoon aanpassen van de "code", wat voor mRNA vaccins gewoon het veranderen van een file is.

Die anderen komen "na de strijd".
Oud 3 juni 2021, 12:15   #9
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs als de laatste zal zijn gevaccineerd zou het blijkbaar een grote ramp zijn wanneer er nog ene besmette door de mazen van het net glipt. Ja sorry hoor dan dienen die vaccins voor nougabollen.
Inderdaad, gevaccineerden kunnen nog steeds besmet worden met speciale varianten zoals die Indische. Dat maakt besmette gevaccineerden gevaarlijker voor de epidemie dan besmette niet-gevaccineerden. Het is gewoon 1 grote klucht.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2021, 12:25   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het zou ook logisch zijn dat er door die vaccins weer 'normaal' kan worden geleefd. Maar we zien eerder het tegendeel.....alles wordt alleen maar strenger.

Neem nu het reizen. Ondanks de mensen grotendeels gaan zijn gevaccineerd moet je nu nog eens voldoen aan een hele resem van formaliteiten. Je moet codes installeren.....je moet je nog eens laten testen hier en erna nog eens daar. Eigenlijk is het nu complexer als verleden jaar toen er nog geen sprake was van vaccins.

Ik begin er hier enkele te moeten geloven......we geraken er nooit meer vanaf. Die maatregelen gaan nooit meer weg gaan nooit meer want ze hebben de smaak goed te pakken.

Behalve voor de voetbalsupporters dan gelden opeens geen regels meer....Net als voor de wielersupporters die met dikke drommen naar de giro stonden te roepen en te tieren wat verraadt dat ze er fel mee aan het rammelen zijn ....aan brood en spelen raak je niet dat wisten de Romeinen ook al
Al de rest gaat aan het leibandje worden gelegd.
Als je op die 284 nieuwe vaccins rekent dan zal je toch nog wat geduld moeten hebben.
Hoe dan ook, als die supporters ongemoeid worden gelaten dan is dit een goed teken. Iedereen wordt deze situatie moe, zelfs de ordehandhavers. Dat merk ik zo op straat. Het enige want nog wat wordt gecontroleerd zijn de sluitingsuren. Deze week zag ik nog de wijkagent, in uniform zonder mondmasker en blootshoofds rondlopen op den dijk. We moeten er geen tekeningske van maken, het wordt zomer voor iedereen. En dat gelul mag stoppen, en terugkeer naar meer gemaatregel zal er niet zijn. Wie de kans niet grijpt om zich te laten vaccineren zal het maar moeten weten.
En dat reizen, welja, daar zie ik nog veel discussie over. De voorwaarden die momenteel worden vooropgesteld zijn niet consistent of coherent.
.
Oud 3 juni 2021, 12:27   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eigenlijk niet echt. Er is een op het eerste gezicht superieure vaccinatie techniek uitgekomen, dat is die mRNA techniek, waar twee fabrikanten van zijn, moderna en pfizer. Er is de techniek van de vector virussen, met vele anderen, Astra-Zeneca, sputnik-5, Janssens, ...
Wat "varianten" betreft is dat gewoon aanpassen van de "code", wat voor mRNA vaccins gewoon het veranderen van een file is.

Die anderen komen "na de strijd".
Dan vraag ik mij wel af waarom die "anderen" willen voortborduren op een achterhaalde techniek.
Oud 3 juni 2021, 12:29   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan vraag ik mij wel af waarom die "anderen" willen voortborduren op een achterhaalde techniek.
Inderdaad, men kan zich die vraag stellen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be