Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2023, 21:54   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard Energie kost EV haalt benzine in.

https://www.knack.be/nieuws/energiek...nzinewagen-in/

Elektrische auto's opladen aan publieke laadpalen wordt duurder, provider BlueCorner trekt zijn prijzen fors op.

En dat heeft verder niks te maken met energie prijzen.

Electrisch rijden nu al duurder dan de dure benzine.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 januari 2023 om 21:56.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2023, 14:52   #2
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 7.981
Standaard

EV vervangt de diesel als melkkoe en dat is nog gemakkelijker omdat elektriciteit een basisbehoefte is die wij allemaal nodig hebben en gebruiken.
Het rijden met en opladen van EV's gaat nog onbetaalbaar worden zodat de bevolking nog gebruik zou kunnen maken van deze basisbehoefte.
Dat hebben ze dan goed uitgekiend om iedereen uit de auto te kunnen jagen of/en te bespioneren/chanteren in eigen huis, helaas zijn er nog te weinig burgers met elektrische voertuigen en digitale meters, ze hebben zich misrekend en dachten, net als met de diesel, dat onderhand ook al 80% vd bevolking intussen met EV zouden rijden...mispoes.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2023, 15:07   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.888
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het is gemakkelijker elektriciteit zelf te maken, dan benzine.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2023, 15:48   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.423
Standaard

En zal een factor gezondheidsbelasting komen, gezondheidsschadelijke emissies per liter verbranding van alle plofwagens, dus aan de pomp.

De pot van de gezondheidskost in de begroting moet elk jaar gevuld worden.

Die is op weg naar 40 miljard per jaar, er moet nog wat vrijgemaakt worden...
Citaat:
https://www.akhospitals.be/actualite...mal-63383.html

De gezondheidszorgbegroting voor 2023 bedraagt 35,3 miljard euro. Dat is inclusief een gezondheidsindex van 8,14% en de groeinorm van 2,5%. De indexmassa bedraagt bijna anderhalf miljard. Daarbovenop komt een spilindexmassa van een kleine 700.000 voor 2022, en van tegen de 300.000 voor 2023.

Het verschil tussen het begrote bedrag en de technische raming van de uitgaven in 2023 bedraagt 175 miljoen euro.

Het Verzekeringscomité wil door 'appropriate care', verdeeld over de verschillende sectoren, in het laatste trimester van 2023 nog eens 20 miljoen euro vrijmaken om bij dit aan nieuwe maatregelen te besteden budget te voegen (op jaarbasis zou dat dus 80 miljoen euro moeten opleveren).
Een andere manier is de subsidies op fossiele brandstoffen sneller afbouwen:
https://financien.belgium.be/nl/Stat...e-brandstoffen
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 januari 2023 om 15:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2023, 22:29   #5
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En zal een factor gezondheidsbelasting komen, gezondheidsschadelijke emissies per liter verbranding van alle plofwagens, dus aan de pomp.

De pot van de gezondheidskost in de begroting moet elk jaar gevuld worden.

Die is op weg naar 40 miljard per jaar, er moet nog wat vrijgemaakt worden...

Een andere manier is de subsidies op fossiele brandstoffen sneller afbouwen:
https://financien.belgium.be/nl/Stat...e-brandstoffen
En op de EV een "emf" kost ook voor de gezondheid .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2023, 23:06   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.423
Standaard Dieselkerkhof





https://www.heute.at/s/das-ist-der-d...n-usa-54675171
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 januari 2023 om 23:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2023, 23:45   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

EV kerkhof.

https://www.hln.be/mobiliteit/honder...ment~a7c40d92/
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2023, 10:42   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mislukt experiment van enkele honderden pietluttige EVs, en totaal verwaarloosbaar. Een zwakker bod bestaat niet.
Citaat:
Honderden elektrische auto’s staan al drie jaar weg te roesten op een Frans veld na mislukt experiment

Op een veld in de Franse gemeente Romorantin staan honderden uit het verkeer genomen deelauto’s weg te roesten. De modellen van Bluecar hadden in Parijs furore moeten maken, maar het experiment faalde.
In de USA gaat het om een kerkhof van 400.000 bijna nieuwe dieselwagens.
In augustus 2019 hadden ze pas 1/3 verschrot.
Citaat:
https://www.autobild.de/artikel/dies...-14695493.html

02.08.2019

Dieselskandal: Friedhof der Schummeldiesel in den USA
VW verschrottet Schummeldiesel

Rund 400.000 dreckige Diesel musste VW in den USA zurücknehmen – und parkte sie auf riesigen Halden. Mittlerweile wurde mehr als ein Drittel der Autos verschrottet!
En dat is het ondekt en zichtbaar aantal, natuurlijk zijn het er veel meer, miljoenen zelfs. Want Duitsland gaf zelfs enkele jaren een vette schrotpremie als men zijn sjoemeldiesel liet verschrotten, men moest wel een nieuwe kopen. (om de eigen autoindustrie te steunen tijdens de bankencrisis met miljarden subsidies)

Probeer nog eens, mambo. Vanaf 100.000 zal ik eens komen kijken.

Overigens die Bluecar bestaat nog altijd, en bollen in diverse steden wereldwijd:
https://en.wikipedia.org/wiki/Bollor%C3%A9_Bluecar

De occasies zijn nog redelijk duur tot € 7000:
https://www.theparking.eu/used-cars/...e-bluecar.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 januari 2023 om 11:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2023, 22:58   #9
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
(...)
Een andere manier is de subsidies op fossiele brandstoffen sneller afbouwen:
https://financien.belgium.be/nl/Stat...e-brandstoffen
Straf eigenlijk dat onze eigen, toch degelijk georganiseerde staat zich bezig houdt met deze vorm van luchtrekenen in het ijle.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2023, 10:03   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Straf eigenlijk dat onze eigen, toch degelijk georganiseerde staat zich bezig houdt met deze vorm van luchtrekenen in het ijle.
Wel.....er wordt tenminste geprobeerd ergens een idee te krijgen.....
In een ander gelijkaardig studiedocument,dat niet zolang meer op zich zal laten wachten ongetwijfeld,zullen hefbomen aangereikt worden (jaja,sjiek taalgebruik )om dan de EV op passende wijze te belasten...

Want,dat wordt veel en veel te weinig vermeld,"De Staat" heeft nog nergens aangegeven KLEINER te willen worden.......

En automobielen,van gelijk welke aard,zijn SAPPIGE prooien voor het dagelijks overheids-drinkgeld....

We hadden toch niet gedacht dat subsidies en steun niet ergens weggcompenseerd gaan moeten worden hé.....het moet OPBRENGEN......aan de staat.Het is schitterend gelukt,decennialang, bij de koolwaterstoffen,het zal zo moeten zijn met de electronen ook.


(en ook een beetje aan het milieu)

Laatst gewijzigd door kelt : 8 januari 2023 om 10:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2023, 12:37   #11
Erw
Secretaris-Generaal VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 21.080
Standaard

De nazi's zijn uit op een kerkhof van alle auto's behalve die waar ze zelf in rijden.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2023, 16:15   #12
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 7.981
Standaard

Citaat:
https://pnws.be/verwarmde-veiligheid...uto-vergroten/

De achteruitgang van de vooruitgang.

Ze moeten en zullen er komen, die elektrische auto’s.
Hoe we dat allemaal gaan doen straks, weten we nog niet.
We zien wel.
Fluvius komt onder het voorwendsel van verstandiger omgaan met de energie met het capaciteitstarief. Maar tussen de lijnen lees je paniek.
Ze zijn bijlange nog niet klaar voor de energietransitie, zo blijkt.
Als iedereen straks elektriciteit gaat tanken, gaat het licht uit.
De situatie wordt stilaan alarmerend.
Als De Croo en de grote staatsvrouw – woorden van Almaci – Tinne Van der Straten niet tot een akkoord komen met Engie, zitten we met peren die we niet eens meer kunnen bakken.
En nee, het is niet alleen de schuld van Rusland.
We hangen nu zelfs al af van het weer.

Als het niet genoeg waait, komen we er niet.
Als het te koud is ook niet. In het laatste geval kom je er met een elektrische wagen letterlijk niet.
Batterijen houden niet van de kou.
De actieradius – die al te wensen overlaat, tenzij je het budget van een klein huis spendeert aan je auto – krimpt op koude dagen als een pietje in koud water.
Met een beetje geluk haal je het in putje winter net tot aan de volgende oplaadpaal.
Zo niet wordt het uren wachten en opladen, om thuis te geraken.

Fabrikanten zoeken met alle creativiteit die ze in huis hebben naar huis-tuin-en-keuken-middeltjes om de actieradius van elektrische auto’s te verbeteren.
Veel meer accu’s kunnen ze niet meer gaan steken, de auto’s worden te zwaar en parkeergarage’s zijn niet voorzien op auto’s met het gewicht van een kleine tank.
Aerodynamica dan maar? Rijden we straks in kogels met wielen?
Als we die verwarming nu eens zouden kunnen uitschakelen.
Wacht eens, dachten ze bij het Duitse ZF, als we de veiligheidsgordels nu eens verwarmen, dan kan de rest van de verwarming uit.
Eureka!
ZF heeft dus verwarmbare gordels ontwikkeld die moeten helpen om het energieverbruik van elektrische auto’s verder terug te dringen.
Als rijder van een elektrische auto kun je de verwarmbare gordels direct gebruiken om jezelf op te warmen zonder de minder energiezuinige klimaatregeling te hoeven gebruiken, klinkt het.
Wauw, echt een vooruitgang!
Volgens ZF kan dit – ook door de stoelverwarming te gebruiken – de actieradius van een elektrische auto tot wel 15 procent laten toenemen.

Nee, we moeten niet verder zoeken.
We hebben de oplossing.
Het klimaat is op het nippertje gered.
Ze weten niet meer van welk hout pijlen te maken om EV's te promoten.
Verwarmbare autogordels gebruiken om de verwarming uit te schakelen om elektrisch een meter verder te kunnen rijden... en intussen gaat het licht toch uit.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2023, 18:11   #13
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wel.....er wordt tenminste geprobeerd ergens een idee te krijgen.....
In een ander gelijkaardig studiedocument,dat niet zolang meer op zich zal laten wachten ongetwijfeld,zullen hefbomen aangereikt worden (jaja,sjiek taalgebruik )om dan de EV op passende wijze te belasten...

Want,dat wordt veel en veel te weinig vermeld,"De Staat" heeft nog nergens aangegeven KLEINER te willen worden.......

En automobielen,van gelijk welke aard,zijn SAPPIGE prooien voor het dagelijks overheids-drinkgeld....

We hadden toch niet gedacht dat subsidies en steun niet ergens weggcompenseerd gaan moeten worden hé.....het moet OPBRENGEN......aan de staat.Het is schitterend gelukt,decennialang, bij de koolwaterstoffen,het zal zo moeten zijn met de electronen ook.


(en ook een beetje aan het milieu)
Het gaat niet om ergens een idee van te krijgen. Het gaat erom zogezegd een basis te creëren van grote bedragen die "redelijkerwijs op de vervuiler" moeten worden verhaald.

Al te gek om in dat rapport te lezen dat motorbrandstoffen zogezegd ruim 12 miljard "subsidie" krijgen terwijl in werkelijkheid de staat er elk jaar ruim 7 miljard aan inkomsten uit int.

En met het milieu heeft dat niets te maken.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 13:15   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.423
Standaard

Het heeft maar een week geduurd.

Snellaadprijs daalt terug naar 47 en 52 cent/kWh. (met **veellaad-abo naar 39 cent/kWh)

Citaat:
https://teslamag.de/news/supercharge...geworden-55867

Supercharger-Preise sinken: Tesla wieder unter den billigeren Anbietern von Elektroauto-Strom

10. Januar 2023

Laden bei Tesla für 47/52 Cent pro kWh

Was das Laden an einem bestimmten Supercharger kostet, kann man als Tesla-Fahrer nur den Angaben auf dem Fahrzeug-Bildschirm entnehmen – abhängig vom Standort können sich die Preise auch innerhalb eines Landes unterscheiden. Einheitlich scheinen sie aber für das Laden fremder Elektroautos zu sein, das inzwischen an gut 20 deutschen Tesla-Stationen möglich ist, und mit einem Abo sinkt der Preis auf das Niveau für die eigene Marke. Und in der App sind für diesen Tarif seit Dienstag nur noch 47 Cent pro Kilowattstunde in der Nebenzeit sowie 52 Cent in der Hauptzeit angegeben.

Supercharger-Preis bald unter **EnBW-Niveau

Mit dem Preis-Schritt zu Jahresbeginn dürfte Tesla auf die gesunkenen Strom-Kosten im Großhandel reagieren sowie darauf, dass seine deutschen Supercharger zuletzt oft leerer waren als andere schnelle Ladestationen in der Nähe. Nach der Senkung kostet Supercharging nur noch 1 Cent mehr, als man aktuell bei EnBW als einem der wichtigsten Anbieter von Elektroauto-Gleichstrom in Deutschland sogar dann mindestens bezahlt, wenn man ein Abo für 5,99 Euro pro Monat hat – und Ende November hatte EnBW eine spürbare Erhöhung ab nächstem Dienstag angekündigt.
De andere providers zullen snel moeten volgen want Tesla is goedkoper...

Een andere grote speler is **EnBW (> 300.000 laadpunten in Europa), die al een heel tijdje "relatief lage" snellaadprijzen heeft.

Zonder abonnement 55 cent/kWh, met abo-veellader 46 cent/kWh en 48 cent/kWh: https://www.enbw.com/elektromobilitaet/unterwegs-laden

De 17 januari 2023 zouden de EnBW prijzen omhoog gaan naar 61 cent/kWh zonder abo (voor de zeldene snelladers << 3 maal per maand), kondigden ze aan, maar wie weet gaan ze dat nog eens bekijken... overigens met aboformule 49 cent/kWh (5,99€/maand vanaf 3 snelladen/maand aanbevolen) en 39 cent/kWh(17,99€/maand vanaf 6 maal snelladen per maand aanbevolen)
bron: https://www.enbw.com/elektromobilita...kte/ladetarife
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 januari 2023 om 13:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 14:04   #15
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En zal een factor gezondheidsbelasting komen, gezondheidsschadelijke emissies per liter verbranding van alle plofwagens, dus aan de pomp.
In Noorwegen leven ze alvast toch niet langer ondanks hun EV park. Integendeel de levensverwachting ligt er lager dan het Europees gemiddelde met al hun plofmotoren.

De gemiddelde levensverwachting voor Noorse vrouwen is 81 jaar, voor mannen is dat 75,4 jaar.

Voor vrouwen lag de levensverwachting in de Europese Unie gemiddeld op 83,6 jaar, voor mannen op 78,2 jaar.

En in het grootste diesel land van Europa leven de mensen het langst
Kijken we naar de landen waar diesel nog groot is, in absolute zin, dan hebben we een nieuwe leider: Italië.

Spanje (83,5 jaar) en Italië (83,4 jaar) kennen binnen de EU-28 de hoogste levensverwachting.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 januari 2023 om 14:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 14:13   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In Noorwegen leven ze alvast toch niet langer ondanks hun EV park. Integendeel de levensverwachting ligt er lager dan het Europees gemiddelde met al hun plofmotoren.
En die levensverwachting wordt berekend volgens het voertuigenpark uit het verleden of uit het heden? En uw bron is? Want dat blijkt omgekeerd te zijn.

Citaat:
De gemiddelde levensverwachting voor Noorse vrouwen is 81 jaar, voor mannen is dat 75,4 jaar.
Straf.
Deze cijfers spreken dat al tegen:
Citaat:
https://www.indexmundi.com/g/r.aspx?v=30&l=nl

Rang Land Levensverwachting (Jahre)
1 Monaco 89.27
2 Japan 86.02
3 Singapore 85.98
4 Macao 84.62
5 San Marino 83.49
6 Canada 83.43
7 IJsland 83.25
8 Hongkong 83.22
9 Andorra 83.03
10 Israël 82.96
11 Zwitserland 82.84
12 Guernsey 82.82
13 Malta 82.8
14 Australië 82.69
15 Zuid-Korea 82.57
16 Luxemburg 82.56
17 Italië 82.51
18 Zweden 82.38
19 Jersey 82.19
20 Frankrijk 82.19
21 Liechtenstein 82.17
22 Noorwegen 82.13
23 Nieuw-Zeeland 82.13
24 Spanje 82.01
25 Oostenrijk 81.86
26 Anguilla 81.79
27 Nederland 81.72
28 Bermuda 81.65
29 Caymaneilanden 81.63
30 Isle of Man 81.59
31 België 81.4
32 Slovenië 81.4
33 Finland 81.3
34 Puerto Rico 81.25
35 Denemarken 81.24
36 Ierland 81.23
37 Duitsland 81.12
38 Verenigd Koninkrijk 81.1
39 Portugal 81.09
40 Griekenland 81.06

Definitie: Dit gegeven bevat het gemiddelde aantal jaren dat een groep mensen die in hetzelfde jaar zijn geboren, moet leven, indien de mortaliteit op elke leeftijd in de toekomst constant blijft. Levensverwachting bij de geboorte is ook een maat voor de algehele kwaliteit van leven in een land en vat de mortaliteit op alle leeftijden samen. Het kan ook worden beschouwd als een indicatie van het potentiële rendement op investeringen in menselijk kapitaal en is nodig voor de berekening van verschillende actuariële maatregelen.

Referenties: CIA World Factbook - Tenzij anders vermeld, voor informatie op deze pagina correct is met ingang van 1 Januari 2020
En welk land heeft verhoudingsgewijs de meeste kankers in Europa?
Citaat:
Internationale vergelijking. De bruto incidentie van kanker per 100.000 is in België hoger dan het EU-15-gemiddelde, zowel voor mannen als voor vrouwen. In vergelijking met de landen met de laagste incidentiecijfers is de incidentie per 100.000 in België 35% hoger bij mannen en 46% hoger bij vrouwen. 20 dec 2021

https://www.gezondbelgie.be/nl/gezon...0bij%20vrouwen.
Citaat:
Voor vrouwen lag de levensverwachting in de Europese Unie gemiddeld op 83,6 jaar, voor mannen op 78,2 jaar.
Dat kan. Dat is dus 80,9 jaar gemiddeld, Noorwegen heeft echter 82,13 volgens CIA-factbook.

En welk land heeft navenant de meeste kankers?
Wat met de gezonde levensverwachting?
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/84842NED

Citaat:
En in het grootste diesel land van Europa leven de mensen het langst
Kijken we naar de landen waar diesel nog groot is, in absolute zin, dan hebben we een nieuwe leider: Italië.

Spanje (83,5 jaar) en Italië (83,4 jaar) kennen binnen de EU-28 de hoogste levensverwachting.
Is dat zo? 7 landen/staatjes in Europa doen het beter dan Italië. En Noorwegen doet eerder veel beter dan het EU-28 gemiddelde. Zelfs beter dan "uw recordhouder-Spanje", lol.

Dus je bewijst de noodzakelijkheid dat men de levensverwachting in Noorwegen verder wil verhogen?
(want vooral Oslo was een smogstad vooral door zijn ligging (kuip, bergen rondom) en vele dieselwagens in het verleden)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 januari 2023 om 14:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 14:14   #17
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
https://www.knack.be/nieuws/energiek...nzinewagen-in/

Elektrische auto's opladen aan publieke laadpalen wordt duurder, provider BlueCorner trekt zijn prijzen fors op.

En dat heeft verder niks te maken met energie prijzen.

Electrisch rijden nu al duurder dan de dure benzine.
Ik schakel dus niet over.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 14:46   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik schakel dus niet over.
Hopelijk de eerste 20 jaar niet, zoals de meerderheid.
De kassa kassa blijft dan goed gevuld.

Een oude schatting van 2017 van Bloomberg:
https://about.bnef.com/blog/electric...ar-sales-2040/
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  bnef-ev-outlook-pr-2017-07-chart2.png‎
Bekeken: 364
Grootte:  150,7 KB
ID: 117399  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  bnef-ev-outlook-pr-2017-07-chart1.png‎
Bekeken: 368
Grootte:  142,0 KB
ID: 117400  

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 januari 2023 om 14:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 17:37   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Beste nog snel een Mustang cabrio scoren met V8 onder de bonnet.



Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 17:49   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Beste nog snel een Mustang cabrio scoren met V8 onder de bonnet.
Sleept een halve ton vervuilende prullen mee.

Verkoopt nu zelfs slechter dan de Mustang Mach-E

Citaat:
https://www.autoblog.nl/nieuws/de-mu...ustang-3377166
Mustang Mach-E doet het beter dan de echte

Maar het gaat veel verder dan dat. Een Mustang moet vooral goed kunnen verkopen. Mustangs zijn bijna altijd commerciële successen geweest. Dat de Mustang Mach-E in Nederland een groter succes is dan de reguliere Mustang, is niet vreemd. Maar als de Mustang Mach-E in het thuisland óók beter doet dan de echte Mustang, dat zou nieuws zijn!

En dat is precies wat er aan de hand is. Afgelopen maand verkocht Ford USA namelijk 3.367 exemplaren van de gewone Mustang (Coupé en Cabrio). Dat meldt Ford. Van de Mustang Mach-E gingen er aanzienlijk meer over de spreekwoordelijke toonbank: 4.970 exemplaren! In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar is de reguliere Mustang minder populair (-17,9%), maar is het vooral de Mach-E die enorm stijgt: +74,1%!
Relatief veel waardeverlies, ttz zoals de gewone plofbakken:

https://www.autokosten.net/ford/must..._1/wertverlust

Sorry dat jouw dagdroom vertroebeld is...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 januari 2023 om 18:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be