Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2021, 18:26   #1
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard Inenten uit 'solidariteit'?

https://www.reuters.com/world/middle...es-2021-06-01/

The study found "there is a probable link between receiving the second dose (of Pfizer) vaccine and the appearance of myocarditis among men aged 16 to 30," it said in a statement. According to the findings, such a link was observed more among men aged 16 to 19 than in other age groups.

Toch wordt het goedgekeurd voor die leeftijdsgroep die geen risico loopt vanwege corona. Meestal zou het om milde gevallen gaan maar wie laat schade aan het hart toe op jonge leeftijd? En wat als die schade toch blijvend is of tot sterfte leidt?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 4 juni 2021 om 18:34.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2021, 18:33   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Toch wordt het goedgekeurd voor die leeftijdsgroep die geen risico loopt vanwege corona. Meestal zou het om milde gevallen gaan maar wie laat schade aan het hart toe op jonge leeftijd? En wat als die schade toch blijvend is of tot sterfte leidt?
We kunnen dat volk missen. Het zijn geen gepensioneerden he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2021, 18:34   #3
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen is het duidelijk dat jongeren en iedereen die gezond genieg is beter een besmetting krijgt om zich te beschermen tegen toekomstige SARS virussen.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=259389
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2021, 18:58   #4
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
We kunnen dat volk missen. Het zijn geen gepensioneerden he.
Eigenlijk niet, als je het rationeel bekijkt.

Maar helaas heeft de jeugd nog niet de tijd gehad om een leven van politieke invloed op te bouwen en moet het dus de dictatuur van de ouderen ondergaan.

En die dictators bekijken het niet rationeel, die bekijken het enkel vanuit hun eigen voordeel.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2021, 19:09   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
En die dictators bekijken het niet rationeel, die bekijken het enkel vanuit hun eigen voordeel.
Zoals iedereen. Maar wij zijn zo idioot hen "macht" laten te hebben.
Oud 4 juni 2021, 19:19   #6
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet iedereen. Velen zijn nog jong, optimistisch en idealistisch. Veel jongeren willen nog de wereld en de toekomst veranderen en verbeteren.
Of ze dat op de juiste manieren willen doen is natuurlijk een andere vraag.

De meeste ouderen zijn egoïstisch, cynisch en graaierig geworden. Ze hebben hun idealen ingewisseld voor hun eigenbelang.

Daarom zou stemmen boven de 70 verboden moeten zijn, net als het uitoefenen van eender welk openbaar of politiek mandaat.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2021, 20:18   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet iedereen. Velen zijn nog jong, optimistisch en idealistisch. Veel jongeren willen nog de wereld en de toekomst veranderen en verbeteren.

De meeste ouderen zijn egoïstisch, cynisch en graaierig geworden. Ze hebben hun idealen ingewisseld voor hun eigenbelang.

Daarom zou stemmen boven de 70 verboden moeten zijn, net als het uitoefenen van eender welk openbaar of politiek mandaat.
Top humor !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2021, 03:41   #8
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

er zijn er veel te veel
Oud 5 juni 2021, 05:25   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom zou stemmen boven de 70 verboden moeten zijn,
Laten we het op zijn Belgisch doen: boven de 70 mogen ze een volmacht geven aan een politicus van hun keuze om in hun plaats te stemmen
Oud 5 juni 2021, 08:18   #10
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ondertussen is het duidelijk dat jongeren en iedereen die gezond genieg is beter een besmetting krijgt om zich te beschermen tegen toekomstige SARS virussen.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=259389
myocarditis komt heel frequent voor bij virale infecties. en dat is ook het geval bij covid. enkele grote amerikaanse universiteiten hebben daar onderzoek naar gedaan bij hun professionele atleten, en tot 15% had myocarditis na besmet te zijn met corona.
Oud 5 juni 2021, 09:33   #11
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Inenten uit solidariteit?
Zelfs kinderen , baby's worden door een Fauci verondersteld om solidair te zijn en zelfs een risico te accepteren die ze niet zouden lopen bij een covid infectie
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=168

met een link van cnn , dat nw waarvan je kan veronderstellen dat ze geen pik hebben op Fauci.
Oud 5 juni 2021, 10:35   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik laat me inenten omdat ze mij dat vriendelijk gevraagd hebben.

Ook goed?

Zo krijg ik ongetwijfeld geen last van de "oude" covid versies...
Want de "nieuwe" betreft,wie weet het eigenlijk nog hé?

Wat de "inenting" betreft jegens politici die een beetje te veel macht gekregen hebben,dan wel diegenen die faalden dat correct en tijdig in te dammlen nu en dan,dan wel het merendeel parlementairen dat schijnbaar geen enkele bijdrage geleverd heeft ondanks hun vergeoding van enkele duizenden euro's per maand,...wel........moet ik nog wel even geduld oefenen;DAT zal aan mij zijn,en hopelijk nog een paar miljoen andere kiezers...

Dat laatste,dat zal de "solidariteit" jegens mekaar uitmaken,niet dat geprik.

Laatst gewijzigd door kelt : 5 juni 2021 om 10:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2021, 10:52   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bekijk het eens andersom.
Stel je voor dat die 16-30 ers het recht niet zouden krijgen te worden ingeënt.
Dan is het kot te klein wegens discriminatie.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2021, 10:59   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Bekijk het eens andersom.
Stel je voor dat die 16-30 ers het recht niet zouden krijgen te worden ingeënt.
Dan is het kot te klein wegens discriminatie.
Uiteraard. Want een geneesmiddel neem je als je zelf acht dat het nuttig is voor jou, en daar moeten regelneven zich niet mee moeien.

Je krijgt geen recht om brood mogen te eten he. Je eet brood wanneer je denkt dat het goed is voor jou, en je gaat dat zelf kopen. Dat had met die vaccins hetzelfde moeten zijn he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juni 2021 om 11:00.
Oud 5 juni 2021, 11:39   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Herhaling: ik vertrouw er op dat de artsen die moeten oordelen of een covid-vaccinatie voor kinderen (of andere groepen van mensen) aangewezen zou zijn, rekening houden met de balans voordeel/nadeel van het individu en van de gemeenschap.

Zeveraars op dit forum, zoals er zeer weinig zijn, vertrouw ik dus niet. Ik reageer zelfs niet op hun opmerkingen enz.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2021, 12:01   #16
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Herhaling: ik vertrouw er op dat de artsen die moeten oordelen of een covid-vaccinatie voor kinderen (of andere groepen van mensen) aangewezen zou zijn, rekening houden met de balans voordeel/nadeel van het individu en van de gemeenschap.

Zeveraars op dit forum, zoals er zeer weinig zijn, vertrouw ik dus niet. Ik reageer zelfs niet op hun opmerkingen enz.
Het risico bij Covid van 16 tot 20 is 0, tenzij bij mensen met extreme immuniteitsproblemen of zo. Maar normaal 0. En van dat vaccin kunnen ze hartproblemen krijgen. Is dat dan verstandig? Wat denk je nu echt zelf? Probeer eens. Je kan het!

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 5 juni 2021 om 12:01.
Oud 5 juni 2021, 13:00   #17
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Verbergt zich hierachter trouwens niet, in het licht van wat ik in mijn vorige bericht schreef, de 'moraal' van een Pheres? (Ken uw klassiekers!)

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 5 juni 2021 om 13:01.
Oud 5 juni 2021, 13:54   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is nooit een voordeel voor de gemeenschap, dat geen voordeel van het individu is. Anders zou ik kunnen stellen dat het flink in het voordeel van de gemeenschap is dat iedereen boven de 70 direct afgemaakt wordt. Ga dat maar eens tegenspreken.

Citaat:
Het probleem is dat gij totaal geen idee hebt wat ge moet vertrouwen. Zie je, dat is nu het probleem: als je ergens niks van snapt, dan kan je ook niemand vertrouwen die het zogezegd zou snappen.

Hoe zou jij weten of je een dokter kan vertrouwen of niet ? Wat als die dokter beseft dat de onmiddellijke executie van mensen boven de 70 het beste is voor de maatschappij ? Vertrouw je die dan ook ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juni 2021 om 13:55.
Oud 5 juni 2021, 14:04   #19
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is nooit een voordeel voor de gemeenschap, dat geen voordeel van het individu is. Anders zou ik kunnen stellen dat het flink in het voordeel van de gemeenschap is dat iedereen boven de 70 direct afgemaakt wordt. Ga dat maar eens tegenspreken.

Het probleem is dat gij totaal geen idee hebt wat ge moet vertrouwen. Zie je, dat is nu het probleem: als je ergens niks van snapt, dan kan je ook niemand vertrouwen die het zogezegd zou snappen.

Hoe zou jij weten of je een dokter kan vertrouwen of niet ? Wat als die dokter beseft dat de onmiddellijke executie van mensen boven de 70 het beste is voor de maatschappij ? Vertrouw je die dan ook ?
Of waar hun inkomsten vandaan komen, dokters en wetenschappers zijn ook maar mensen. Het is niet voor niets dat ze belangenconflicten moeten openbaar maken (behalve als ze op TV komen).
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2021, 14:06   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Of waar hun inkomsten vandaan komen, dokters en wetenschappers zijn ook maar mensen. Het is niet voor niets dat ze belangenconflicten moeten openbaar maken (behalve als ze op TV komen).
Het is zo eenvoudig niet. Groepthink is sterker dan je denkt, en er zijn veel dokters en wetenschappers die geen rotte cent verdienen aan de hele zwendel, maar die toch meehuilen met de wolven, gewoon omdat ze schrik hebben van anders door hun peers verstoten te worden ; of gewoon uit ontzag voor hun eigen corporatie. Maar bovendien is het bijzonder moeilijk om het koren van het kaf te scheiden. Niet alles wat officieel over corona gezegd wordt is fout, en enorm veel zaken die door "de ondergrond" over corona beweerd worden, zijn fout.

Maar er zijn een paar algemene leidraden die het sommigen, waaronder mijzelf, gemakkelijker maken: ten eerste, zet alle zeveraars opzij die het over het "algemeen belang" en zo hebben. Dat is gelukkig iets dat ik van vroeger al geleerd had. Het algemeen belang is enkel maar zinvol als het uw eigen belang dient.

En dan is dat gezever over die kindervaccins evident: als dat vaccin geen evident voordeel heeft voor die kinderen zelf, dan is het een slecht idee om dat te geven. Zoals het een slecht idee was om scholen te sluiten om ouwe pees zogezegd te redden. TELKENS men "voor het algemeen belang" mensen tegen hun eigen belangen laat ingaan, zijn we bezig met charlatans.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juni 2021 om 14:09.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be