Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 15 december 2004, 17:01   #1
hendrik acht
Vreemdeling

Standaard Oekraïnse verkiezingen in de VLD

Jean-Marie Dedecker wordt eigenlijk niet ernstig genomen door de VLD-potentaten en hun vazallen.
Mocht hij verkozen geweest zijn, zou het Volksunie scenario zich voorgedaan hebben ofwel zouden de verkiezingen ongeldig verklaard geweest zijn of nog een andere truuk.
Men heeft er ALLES aan gedaan om Dedecker te neutraliseren en nooit zullen we te weten komen welke "beloften" de judoman uit Oostende gedaan werden opdat hij zijn breedsmoel zou houden en in te binden op zijn fundamentele eisen van bijv. ledenraadpleging over cordon. Dat komt er NOOIT. Ook al behaalt Dedecker 100% van de stemmen. Tenzij met een afgescheurde partij.
Jean-Marie is er de figuur niet naar om te deserteren of af te scheuren - waar moet hij heen? - er is geen uitweg voor de ijdele man die ten koste van alles verkozen wil zijn en blijven en het liefst vroeg of laat een ministerpost zou versieren. Jean-Marie is een would-be rebel, een pseudo revolutionair die het liefst aanschurkt dicht bij de weldaden van de machtigen. We moeten Dedecker dus niet teveel vertrouwen geven.
Bovendien werden de voorzittersverkiezingen brutaal vervalst door het onrechtmatig ongeldig verklaren van de stemmen van Coveliers die rechtsgeldig op de lijst stond en voor wie de leden konden stemmen. Met de stemmen van Coveliers meegeteld had Somers geen meerderheid.
Er is NIEMAND in de VLD die het aantal stemmen op Coveliers wil of durft bekend te maken.
Waarom niet ? Een lastige vraag... Ook Jean Marie houdt hierover zedig zijn snater. Compliciteit ?
De waarheid verwisselt voortdurend van eigenaar in de VLD.

Laatst gewijzigd door hendrik acht : 15 december 2004 om 17:02.
hendrik acht is offline  
Oud 15 december 2004, 17:03   #2
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Je moet al dom zijn om op een kandidaat te stemmen die niet meedoet aan de verkiezingen en dat ook luid en duidelijk heeft verkondigd.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 15 december 2004, 17:18   #3
hendrik acht
Vreemdeling

Standaard de politieke leegte

In een serieuze verkiezing staan geen kandidaten op de stembrieven die zogezegd niet meetellen, 't was maar om te lachen...
Men moet dus goed uitkijken welke kandidaten wèl meetellen en welke op de lijsten die dan achteraf eigenlijk niet meetellen.
Het kan alleen in een partij in drijfzand zoals de VLD waar tenslotte de politieke leegte moet worden gevuld.
hendrik acht is offline  
Oud 17 december 2004, 10:53   #4
camaris
Schepen

Standaard

Dit is ergens zowel de fout van Coveliers zelf, die zich maar had moeten terugtreken voor de stemformulieren er waren (of had gewoon niet moeten opkomen), als van de leden die op Coveliers gestemd hebben. Als die zich terugtrekt weet je op voorhand dat de stem die je hem geeft verloren gaat zijn. Van deze situatie kan natuurlijk hadnig gebruik gemaakt worden om de stemmen anders te tellen zodat Somers wint. Misschien een beetje onetisch, maar ik denk dat het wel binnen de regels van de verkiezingen kan vallen (hoewel ik die niet ken).

Puur mijn hypothese, maar volgens mij was het zelfs zo gepland van Dedecker en Coveliers om alletwee op te komen om dan achteraf eentje zich te laten terugtrekken en op te roepen aan zijn achterban om op de ander te stemmen... (zodat er geen stemmen verloren zouden gaan naar andere kandidaten.)

Ik ga hier Somers niet verdedigen, maar ik wil maar zeggen dat het ergens ook wel komt door de stommiteiten van anderen, en dat ge het niet allemaal in de schoenen van de (al dan niet manipulerende) VLD-top moet schuiven.
camaris is offline  
Oud 17 december 2004, 12:04   #5
hendrik acht
Vreemdeling

Standaard een partij in drijfzand

De VLD moet niet van de zogezegde stommiteiten van een kandidaat (Coveliers) misbruik maken om de verkiezingen te vervalsen.
De "misstap" van Coveliers of de "strategie" van Dedecker en Coveliers doet hier niets ter zake.
De VLD moet haar verkiezingen zodanig organiseren dat zoiets niet kan gebeuren door bijv. de naam van de teruggetrokken kandidaat te schrappen.
In elk geval moet belet worden dat leden zich kunnen "vergissen". Bovendien kan niet elke stemgerechtigde op de hoogte zijn van "het probleem".
Men moet zich voorstellen wat er zou gebeuren indien zoiets aan de hand zou zijn met de normale politieke verkiezingen voor gemeente of parlementen : de hele verkiezing moet worden overgedaan.
In de VLD echter heersen toestanden die men zelfs in Oekraïne niet meer verdraagt...
De partij zit in drijfzand.
hendrik acht is offline  
Oud 17 december 2004, 15:49   #6
camaris
Schepen

Standaard

Wie zegt er trouwens dat de verkiezingen vervalst zijn? Wat er gebeurd is zal toch wel niet tegenstrijdig zijn met het kiesreglement dat de VLD hanteert. Als kandidaten zoals Coveliers willen opkomen voor voorzitter, dan onderschrijven ze dit reglement. Als de uitslag op een oneerlijke manier tot stand gekomen zou zijn, dan moeten de betrokken kandidaten maar een klacht indienen. Gebeurt dit niet dan worden ze ofwel de mond gesnoerd, en zullen ze wel één of ander voordeel genieten, en anders zijn ze stom. Vermits er geen klacht ingediend werd veronderstel ik dat het wel "volgens het boekje" verlopen zal zijn, want ik veronderstel dat Coveliers & Dedecker niet stom zijn.

Sorry, maar als iedereen die op Coveliers gestemd heeft, iemand is die zich vergist heeft, dan zal het waarschijnlijk over zo'n klein aantal zijn dat het toch niet echt zal uitmaken. By the way of je over "vergissen" kan spreken weet ik niet. Als je op een voorzittersverkiezing een stem uitbrengt wil dat zeggen dat je daarvoor moeite doet. Leden moeten niet stemmen, ze mogen dat. En als je dan al stemt, dan denk ik toch ook dat je wel twee keer nakijkt welk bolletje je kleurt. En als je stemt, doe je dat meestal met reden; namelijk sympathie voor een bepaalde kandidaat, en ik kan mij moeilijk voorstellen dat de mensen met sympathie voor Coveliers (die dus zeker wel van zijn doen en laten op de hoogte zullen zijn) ook wel zullen weten dat hij zich teruggetrokken heeft. (Iedereen heeft het meermaals in het nieuws gehoord/gelezen...) In dat opzicht is het gewoon stom als je toch voor Coveliers stemt.

Die "eventuele strategie" die ik daar gepostuleerd hebt doet mijns inziens wel terzake, want als Coveliers zich niet had teruggetrokken, of op tijd had teruggetrokken, of niet voor voorzitter gegaan was, dan was er nu gene zever!

Wat is uw punt eigenlijk? Als u VLD'er bent dien dan zelf een klacht in als u denkt dat het niet correct verlopen is. En als u geen VLD'er bent, laat ze dan toch gewoon wegzinken in hun drijfzand?
camaris is offline  
Oud 17 december 2004, 18:46   #7
hendrik acht
Vreemdeling

Standaard Oekraïne in de VLD

Coveliers werd net niet vergiftigd, Dedecker ook niet. Bij gebrek aan passend gif. Dat is het enige lichtpunt in de saga van de VLD voorzitterverkiezingen.
Natuurlijk wordt nu hun zwijgen afgekocht, hun breedsmoel toegesnoerd.
We weten wel dat ze niet "stom" zijn. Opportunisme, politieke carrière gaat voor alles.
Waarom keert de bevolking zich meer en meer gegeneerd van de politiek af, ten prooi aan een aanval van walging ?
Juist, het is het bedrog. Nu ook al in voorzitterverkiezingen.
Mijn klacht is ingediend. Als lid heb ik verschillende VLD mandatarissen om uitleg gevraagd. Iedereen zwijgt, antwoordt naast de kwestie of zegt dat hij het niet weet.
Als alles normaal verlopen is waarom is het stemmenaantal van Coveliers dan een geheim ? Van een andere 'teruggetrokken' kandidaat (partijbestuur) wordt het (zogezegd ongeldig) stemmenaantal wel bekend gemaakt.
Wat is dat allemaal in de VLD ?
Ik wacht geïnteresseerd op het antwoord op mijn klacht.
Meer dan enkele stoplappen en dooddoeners verwacht ik niet.
hendrik acht is offline  
Oud 17 december 2004, 19:44   #8
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrik acht
Coveliers werd net niet vergiftigd, Dedecker ook niet. Bij gebrek aan passend gif. Dat is het enige lichtpunt in de saga van de VLD voorzitterverkiezingen.
We weten wel dat ze niet "stom" zijn. Opportunisme, politieke carrière gaat voor alles.
Waarom keert de bevolking zich meer en meer gegeneerd van de politiek af, ten prooi aan een aanval van walging ?
Mijn klacht is ingediend. Als lid heb ik verschillende VLD mandatarissen om uitleg gevraagd. Iedereen zwijgt, antwoordt naast de kwestie of zegt dat hij het niet weet.
Als alles normaal verlopen is waarom is het stemmenaantal van Coveliers dan een geheim ? Van een andere 'teruggetrokken' kandidaat (partijbestuur) wordt het (zogezegd ongeldig) stemmenaantal wel bekend gemaakt.
Maar de bevolking keert zich af van de politiek ,maar wordt niet gehoord!
Denkt gij dat al die gekozen hebben voor het VB allemaal racisten zijn?
Al diegenen die blindelings hun Partij achterna lopen zijn goedgelovig en ziende blind.
Hoeveel waren er tegen het vreemdelingen stemrecht +/- 80% werden ze gehoord?
Als mensen honger zullen krijgen omdat ze alles niet meer kunnen betalen of kou,wanneer ze geen geld meer zullen hebben om te stoken,dan zal men van zich laten horen,maar ondertussen speelt men smerige spelletjes om aan de macht te komen of te blijven.
Nooit was het egoisme zo groot in de politiek,sinds paars aan de macht kwam
werd constant gelogen en bedrogen en van partij veranderd,wie heeft er nu nog geloof in de politiek.
Alles is +/- 20 a 25% duurder geworden,en toch moeten we altijd maar horen hoe goed alles wel gaat,of hoeveel belastingen we nu weer gaan terugtrekken!
Ge moet bijna een ongelooflijke optimist of een ongeloofelijke dommerik zijn om al hun beloften nog te geloven.
doornroosje is offline  
Oud 17 december 2004, 20:56   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De macht is nu eenmaal onvermijdelijk ziekmakend.
Zeker als één partijkopstuk zich zijn hele partij zelve waant.
Verhofstadt is dus aan zijn allerlaatste loodjes begonnen.
Noch van de beloofde 'vernieuwing' van 'da younk', noch van zijn grootste volkspartij is iets terecht gekomen.
Een onmogelijke opgave trouwens in een onmogelijk land zoals Belgique.
Oud 18 december 2004, 10:32   #10
hendrik acht
Vreemdeling

Standaard welke partij ?

Een interessant referendum in de VLD zou er een zijn met de vraag voor welke partij de leden gestemd hebben op 13 juni.

Mijn conclusie is alvast getrokken.
hendrik acht is offline  
Oud 18 december 2004, 15:00   #11
camaris
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrik acht
Tja, als ze dan toch omgekocht zijn, zullen ze zelf ook wel voldoende voordeel gehad hebben om hunne mond te houden. De zakjes zullen wel gevuld zijn, of de toekomstige postjes uitgedeeld. Als ze omgekocht zijn, wil dit zeggen dat ze omkoopbaar waren, en dus ook niet die rebellen die door vuur en over lijken wilden gaan...
Vaarwel ideologie bij Coveliers/Dedecker, en dit verlaagt hen dan tot net hetzelfde niveau als de rest van de VLD-top.

U heeft toch niet zelf voor Coveliers gestemd zeker?

Citaat:
Een interessant referendum in de VLD zou er een zijn met de vraag voor welke partij de leden gestemd hebben op 13 juni.

Mijn conclusie is alvast getrokken.
Als je als lid van de VLD nog niet meer voor de VLD stemt...?
camaris is offline  
Oud 18 december 2004, 15:20   #12
hendrik acht
Vreemdeling

Standaard Gezocht : een Vlaamse Volkert

Dat is het drijfzand waarin de VLD gesukkeld is :

De twee derden van de leden die niet zijn gaan stemmen voor de voorzittersverkiezingen hebben al lang hun conclusie getrokken. Op 13 juni.
Het resultaat is bekend. De VLD-potentaten zitten te knarsetanden.
De vermaledijden lachen hen uit. Hun kopstukken moeten met wortel en tak uitgeroeid worden. "Fascistenleider" en oppermestkever FDW is gewaarschuwd.
In Oekraïne werden gesignaleerd : Karel Robespierre, Patrick Raspoetin en Guy Poetin. Chemische Ali gearriveerd in de Melsensstraat. Het juiste gif is onderweg. Naast de vermaledijden staan ook Coveliers, Dedecker en een rist andere rechtse VLD zakken op de dodenlijst.
Het zal wel lukken met een Vlaamse Volkert, hetzij een Mohammed B.
hendrik acht is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be