![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ploegen van zeven politiezones en wapens nodig om dronken chauffeur te klissen
De politie van Dilbeek heeft afgelopen nacht na een lange achtervolging in Hofstade (Zemst) een stomdronken chauffeur kunnen tegenhouden en oppakken. Diverse politieploegen van andere zones dienden hierbij een helpende hand toe te steken. Tijdens de achtervolging werd ook enkele keren op het voertuig geschoten. Op last van het parket werd het rijbewijs van de automobilist onmiddellijk ingetrokken voor een lange periode. De politie van Dilbeek merkte rond 2 uur in het centrum van Schepdaal een bestuurder op die de lichten doofde bij het opmerken van het politievoertuig en onmiddellijk wegstoof toen de agenten naderden. De auto nam in Dilbeek de autoweg richting Zaventem. Tegen snelheden hoger dan 200 kilometer per uur ging het, nog steeds met gedoofde lichten, richting Brusselse ring en vervolgens de E19 op richting Antwerpen. Omdat de dronken chauffeur voortdurend andere bestuurders in gevaar bracht, werd beslist de banden stuk te schieten. De eerste schoten werden gelost op de buitenring van Mechelen waar geen woningen staan. Ondanks het feit dat een achterband stukgeschoten werd, verhoogde de vluchter zijn snelheid nog en negeerde hij rode lichten. Even later werd een tweede salvo gelost. De man keerde in Mechelen via de E19 terug richting Brussel en nam de afrit Hofstade. Ploegen van zeven zones namen ondertussen aan de achtervolging deel. Uiteindelijk kon de man worden tegenhouden aan een wegversperring ter hoogte van de brug boven de A-weg in Hofstade. ---------------------------------------------------------------------- Schandalig dat men voor zoiets agenten nodig heeft uit 7 zones!! Als het er echt op aankomt, dan is de politie NIETS WAARD!! Met de match KVM-RCM waren er honderden agenten en ze deden weeral heel stoer, maar om echte criminelen te pakken zijn ze echte watjes!! Moeten we daarvoor belastingen betalen?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik heb iets van "hij is nu toch zijn rijbewijs kwijt" ... Eind goed, al goed dus ... Dat ze daarvoor 7 politiezones nodig hadden, wat dan nog ... Belangrijkste is toch "het eindresultaat" ...
Niet "de police" is in fout, wel de man die niet stomdronken in zijn auto had moeten kruipen om dan zo zat als 100.000 man aan een rotvaart door te trekken richting Mechelen ... Blijkbaar is die "zot" zich niet bewust van het gevaar dat hij vormde voor anderen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, ik vind dat juist goed van de politie.
Een wagen stuift weg met gedoofde lichten: dat zou een zware krimineel kunnen zijn. Hij rijdt aan meer dan 200 per uur ... dat is alleszins veel rapper dan mijn vierwielerken. Ze schieten alleen maar als 't veilig is voor andere mensen. En op 't eind pakken ze hem. Wat wilt ge nu nog meer? Dat ze hem na twee minuten zijnen auto doorzeven, met twee toevallige voorbijgangers erbij, en dat die andere flikken ondertussen geparkeerde auto's gaan kontroleren? 'k peins dat gij ne stevige zagevent zijt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() dus jullie vinden deze manier van werken allemaal zeer efficient??
ja mijn voeten!! Als men hiervoor 2 jaar opleiding nodig heeft dan... En dat ze die banden ook niet konden kapot schieten snap ik niet? 1) het zijn professionele agenten (dat wordt toch verondersteld) 2) ze brengen uren door op de schietbaan, en krijgen ook training met levensechte situaties? Is het dan zo moeilijk om een voorwerpen met diameter van 80cm te raken?? De politie is gewoon onbekwaam, en ze zouden beter les gaan volgen bij echte flikken!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ondanks het feit dat een achterband stukgeschoten werd Los hiervan lijkt het me niet gemakkelijk om banden kapot te schieten van een wagen die aan 200 per uur gaat. Een band heeft misschien wel een diameter van 80 cm. Als je hem langs achter moet raken, of zelfs langs de zijkant is het oppervlakte véél kleiner dan een schijf met dezelfde diameter. Want bij mijn weten is een band niet bolvormig zonder wiel.
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 12 december 2004 om 18:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Mijn advies: kijk wat minder naar Amerikaanse politieseries. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De politieagenten uit de zeven verschillende zones waren nodig omdat de man door die zones reed. Een politiebeamte mag zomaar niet opereren in een andere zone.
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Burger
|
![]() tja, VB kan nochtans weten wat onbekwaam is