Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2021, 23:36   #1
Victor Magnus
Schepen

Standaard Ned. Immunoloog zegt dat mondkapjes erg schadelijk zijn: Stop er direct mee!

Een zeer verhelderend artikel over het onnut van mondmaskers (in Nederland meestal mondkapjes genoemd) in het magazine HP/Detijd, waarin een immunoloog beweert dat deze buitengewoon schadelijk zijn voor mens en milieu en per direct zouden moeten worden afgeschaft, ook in binnenruimten!

Hier het artikel: https://www.hpdetijd.nl/2021-06-13/w...t-moet-worden/

Fragment uit de inhoud:

Dagelijks worden wereldwijd 3,4 miljard wegwerpmondkapjes gebruikt die schadelijke effecten bevatten voor mens en milieu. Bij onderzoek van de mondkapjes zijn toxische stoffen, kankerverwekkende stoffen en zware metalen aangetroffen. De wegwerpmondkapjes, die voor 85% geproduceerd worden in China, worden nauwelijks gecontroleerd. Een toenemend aantal gerenommeerde onderzoekers spreekt zich uit over de milieuschade van de wegwerpmondkapjes: de afbraak van de gedurende het afgelopen jaar in het milieu belandde gevaarlijke stoffen en plastic (door mondkapjes) zal circa 450 jaar in beslag nemen.

Ander opvallend fragment:

Zo oordeelde de rechter in het Duitse District Court in Weinheim in april jl. na het horen van twee experts dat de mondkapjesplicht ongrondwettig en nutteloos is. De rechtbank hoorde psycholoog professor Christof Kuhbandner, die concludeerde dat mondkapjes voor kinderen een significante bedreiging vormen voor hun fysiek en mentale welzijn en hun algemene ontwikkeling door verstoring van de non verbale communicatie. Tevens waarschuwde hij voor het ontstaan van een ‘maskermond’, kenmerkend door tandbederf, slechte adem en ontsteking van het tandvlees. Voor de effectiviteit van de mondkapjes werd prof. dr. Ines Kappstein gehoord. Zij stelde tijdens de rechtszaak: “Er is geen bewijs dat verschillende typen mondkapjes het risico op infectie met het SARS-CoV-2-virus significant kunnen verminderen.”

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 14 juni 2021 om 23:39.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 06:23   #2
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Het gesprek met haar kun je hier volgen, erg verhelderend. HP/De Tijd doet goed zijn werk. Het ziet er naar uit dat Nederland vlugger dan ons die gifdoeken zal afschaffen.

https://www.youtube.com/watch?v=21RTxLvWJ9Q
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 07:26   #3
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik heb er dan ook made in italy (al kunnen die door de maffia ook uit china komen, zeker ben je nooit.)
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 08:21   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Dagelijks worden wereldwijd 3,4 miljard wegwerpmondkapjes gebruikt die schadelijke effecten bevatten voor mens en milieu.
Sinds het begin van dit circus ben ik nu aan mijn 6de wegwerp mondmasker. Ik kan nog jaren voort op die eerste doos van 50 die ik in den tijd op tinternet gekocht had.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 09:22   #5
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Sinds het begin van dit circus ben ik nu aan mijn 6de wegwerp mondmasker. Ik kan nog jaren voort op die eerste doos van 50 die ik in den tijd op tinternet gekocht had.
Moet je dat masker 's nachts nog niet vastbinden om te verhinderen dat het wegloopt?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 09:23   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Moet je dat masker 's nachts nog niet vastbinden om te verhinderen dat het wegloopt?
Blauwe kant, buitenkant, groengele kant, binnenkant
Oud 15 juni 2021, 09:25   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge gaat wandelen en er begint ineens zo een truffel hond wild te doen, dan weet je dat je best eens een ander opzet denk ik zo.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 09:27   #8
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
af en toe wisselen van kant verlengt de levensduur! x2!
Oud 15 juni 2021, 09:47   #9
Victor Magnus
Schepen

Standaard

Mondmaskers zijn voor hondenbezitters natuurlijk nog schadelijker als je het masker gebruikt om er de hondenpoep mee op te ruimen en je het masker vervolgens weer opzet:

https://www.youtube.com/watch?v=ifZYabS_z1M
Oud 15 juni 2021, 09:50   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Zij waren er al van op de hoogte dat mondmaskers 'schadelijk' zouden kunnen zijn.

Corona is een intelligentietest. Wie zakt, wordt gevaccineerd.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 juni 2021 om 09:51.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 10:36   #11
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mondmaskers zijn voor hondenbezitters natuurlijk nog schadelijker als je het masker gebruikt om er de hondenpoep mee op te ruimen en je het masker vervolgens weer opzet:

https://www.youtube.com/watch?v=ifZYabS_z1M
Int Kruidvat heb je zo alcoholgel dat je makkelijk kan wegsteken.

Vele droegen dat al mee voor covid.
“Ziet de mens”
Oud 15 juni 2021, 11:03   #12
Victor Magnus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zij waren er al van op de hoogte dat mondmaskers 'schadelijk' zouden kunnen zijn.

Corona is een intelligentietest. Wie zakt, wordt gevaccineerd.
Inderdaad, ze lachen de bevolking keihard uit in het gezicht, open en bloot, en dan nog is er een meerderheid die dat niet wil zien...
Oud 15 juni 2021, 12:27   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
af en toe wisselen van kant verlengt de levensduur! x2!
Ai, ik heb mijn vorige 5 weggegooid

Mijn theorie is dat ik een zodanige muur van schimmels en bacterien in mijn mondmasker heb, dat geen enkel virus daardoor geraakt zonder zich ergens laten te vangen aan een of andere nep receptor. Ik moet een heel groot repertoire mogelijke receptoren hebben in die maskers, die universeel tegen ongeveer alle virussen ter wereld beschermen. Het gevaarlijkste is net na het wisselen van een masker, dan moet je 3 of 4 weken goed uitkijken van niemand tegen te komen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juni 2021 om 12:29.
Oud 15 juni 2021, 12:50   #14
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ze lachen de bevolking keihard uit in het gezicht, open en bloot, en dan nog is er een meerderheid die dat niet wil zien...
Erger nog: die schaapjes lachen zelfs hun eigen keihard mee uit, net zoals ze mee de vaccinatiepropaganda blijven verdedigen om hun gezondheid vrijwillig te verwoesten door dit medisch experiment.
Oud 15 juni 2021, 13:02   #15
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ai, ik heb mijn vorige 5 weggegooid

Mijn theorie is dat ik een zodanige muur van schimmels en bacterien in mijn mondmasker heb, dat geen enkel virus daardoor geraakt zonder zich ergens laten te vangen aan een of andere nep receptor. Ik moet een heel groot repertoire mogelijke receptoren hebben in die maskers, die universeel tegen ongeveer alle virussen ter wereld beschermen. Het gevaarlijkste is net na het wisselen van een masker, dan moet je 3 of 4 weken goed uitkijken van niemand tegen te komen.
als ge de nieuwe onder de oude draagt kunt ge die 3 a 4 weken reduceren naar een dag of 2.
Oud 15 juni 2021, 13:05   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
als ge de nieuwe onder de oude draagt kunt ge die 3 a 4 weken reduceren naar een dag of 2.
Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb !
Oud 15 juni 2021, 14:21   #17
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb !
Dit forum staat bekend voor de handige tips, die men er vindt.
Oud 17 juni 2021, 22:17   #18
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Nou , ivm herbruikbaarheid:
https://www.youtube.com/watch?v=72zoc-bQcHA

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2021, 18:38   #19
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mij moet het ook zoiets zijn; ik tel ze niet, krijg ze gratis van de gemeente en ga ze niet eens halen.

Tip: met perforaties gaan ze langer mee, en aandrukken rondom de neus hoeft ook niet. Tot nu toe zegt niemand er iets van.
Oud 18 juni 2021, 19:37   #20
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Ik heb mijn 2 zelfgemaakte, beide geknipt en samengeregen uit wielertruitjes polyester+elastaan.
De eerste was gewoon een reep stof achter de nek samengeknoopt. Met wat uit te rekken kon je het over je achterhoofd trekken.
Toen de nazi's eerder dit jaar meer nazi werden, en 2 ipv 1 laag stof eisten, heb ik een dubbelgeplooide gemaakt, ook met groter volume, geregen met rekkerdraad, zodat alle naden apart konden samentrekken en aanspannen, naar behoefte.
Als ik het een tijd draag in een winkel en transpiratie bij warm weer, wordt het wit van het zout, het water in aerosolen lost dat zout op - verdampt, en het zout vormt dan scherpe kristallen. Dat smerig virus wordt doorstoken en ik zet een streepje bij op mijn telstok.

Het tweede heb ik nog geen 1 keer gewassen, als ik wegrij van de winkel en het is nat dan hang ik het aan mijn stuur op weg naar huis.

Moesten de nazi's in het najaar nog meer nazi worden door elke zelfgemaakte te verbieden grijp ik de wapens, vervoeg me bij Jurgen, en zet op mijn telstok streepjes voor nazi's.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be