![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we even vooruitlopen op de zaken. Belgische ministers houden het nog steeds op een verplichting tot in september bij de volgende coronagolf, in Nederland zou het volgende week afgeschaft worden. Er is geen draagvlak meer wegens te warm, geen bewezen effect en geen dringende medische noodzaak. Het is puur symbolisch.
Hoe lang zal België de verplichting kunnen aanhouden als buurland Nederland die lost? Wat zal Frankrijk doen en gaan we die volgen? https://www.ad.nl/binnenland/nederla...gels~a0621156/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
tscha , uit *in Nederland zou het volgende week afgeschaft worden* maakt je Mondkap verplichting valt weg ![]() fake news
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing* Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 17 juni 2021 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ben ik de enige die de huidige stilte van VR een verademing vind?
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet je, ik kijk nu al een paar maand niet meer naar het nieuws. ook dat is een enorme verademing.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarschijnlijk niet, maar de redeloze media zijn nu radeloos. Marc Van Ranst is onmogelijk te vervangen door de wetenschappelijke brigade Van Gucht, Molenberghs en Vandamme. De media in zak en as, en vindingrijke journalisten zijn uiterst zeldzaam. De komkommertijd wenkt.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik protesteer tegen het woord 'mondkap(je)'.
Dat is geen Vlaams. Een kapje in Vlaanderen wordt op het hoofd gezet. Zoals in Roodkapje. Een masker zetten wij voor het aangezicht. (de terminologie in de diverse wetten in Vlaanderen is: mond- en neusmasker. Die neus moest er bij omdat onnozelaars het niet goed verstonden. En rechters dus ook niet.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zeg ook mondkapje. Wat een gezeur, zeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Klopt, ik ben ook een aantal maanden geleden gestopt met naar het tv-journaal te kijken en kijk ook maar weinig tv, sommige dagen zelfs niet. Dat is inderdaad veel beter voor de gezondheid en het zelfstandig denken wordt minder aangetast door al die flistende kleurtjes en muziekjes waarmee ze hun propaganda verpakken. Ik wijt deze crisis dan ook grotendeels aan het overmatig televisiekijken van de massa, alsof hollywood nu ook al ons dagelijks leven mag regisseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu, als statement tegen de onzin kan ik er respect voor hebben, ware het niet dat het belachelijk staat zo. Het ziet eruit als een piet die eruit bengelt. Beetje als in mijn onderbroek op straat lopen. Ook comfortabeler in deze hitte, maar mijn schaamte belet me dat net wel. ![]() Onlangs in Gouda kwam ik uit de parking van de Nieuwe Markt die direct overgaat in een klein shoppingcenter. Daar droegen enkelen geen mondmasker en ik evenmin op weg naar buiten. Geen enkele persoon die me maar aansprak, ook al is het er verplicht. Terug naar de parking heb ik hem maar wel gedragen. Je merkt toch wel dat het er als onzin bevonden wordt daar en volgende week verdwijnt het er ook. Ik zag echter geen 'piemelneuzen'. Nederlanders die amper handhaven, dan weet je hoe ze erover denken. Daarom dat ze het zoveel vroeger afschaffen, denk ik ook, want Nederland houdt wel degelijk van regels. België is meer laissez-faire en de geest van de wet is meer een ding bij ons. België calvinistischer dan Nederland dankzij corona, ja. Laatst gewijzigd door Weyland : 17 juni 2021 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 17 juni 2021 om 13:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sinds maart 2020 vanaf dat madame soleil met hare kristallen bol elke dag de fabeltjeskrant kwam voorlezen.
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Muisstil zijn ze sinds de corona uitbraak, geen woord van deze oppositie partij (of van de rest van de oppositie ook niet, hoor, politici kwijlen allemaal bij de machtsuitbreiding door onwettige corona-nepmaatregelen) maar nu heeft de grote strateeg, bdw, besloten dat het blazoen van de partij al moet opgepoetst worden voor de volgende verkiezingen in 2024 - jaja, voor de macht zijn ze wel vooruitziend. Ze hebben immers een deuk in hun reputatie opgelopen na de bevolking erin te hebben geluisd om dan ons als regeringspartij ook nog 5 jaar onbeschaamd te bestelen. Nu proberen ze hetzelfde: hang een wortel voor de snuit van het volk om ze koest te houden en de maatregelen te rekken en wek de indruk dat nva nu haar best doet om de maatregelen op te heffen. Dat is natuurlijk maar schijn want zeker nva kwijlt ook al bij de gedachte om de dictator te kunnen uithangen als ze zouden verkozen geraken. Het "Vlaamse plan van de vrijheid" noemt deze partij hun volgende poging om de vlamingen erin te luizen. Minister-president jambon wekt nu de indruk om mondmaskers en sociale afstand te willen "loslaten" op...1 SEPTEMBER! Uiteraard aan de nodige voorwaarden, die weer niet zullen vervuld kunnen worden waardoor het weer een dooie mus wordt, zoals altijd. jambon meent zelfs zijn leugen kracht bij te zetten door de wortel voor onze snuit aantrekkelijker te maken: "Ook in augustus moet dat al mogelijk zijn, indien er voldaan wordt aan een aantal belangrijke voorwaarden." Maw: blijven hopen, mensen, dat als jullie doen wat wij zeggen dan krijgen jullie misschien jullie recht om opnieuw normaal te mogen leven ooit nog terug maar niet in augustus en ook nog niet in september want daar zullen onze voorwaarden wel voor zorgen. Vooralsnog zullen jullie deze zomer met tropische temperaturen door schadelijke mondvodden en onwettige maatregelen gepest en onderdrukt blijven. Wij hebben als politieke partij nva de schijn gewekt om ons best te doen maar jullie kunnen zich niet houden aan onze onmogelijke voorwaarden dus blijven de onwettige maatregelen van kracht en krijgen jullie je recht op een normaal leven niet terug, nva hoopt dat de vlaming er weer intrapt en hen toch nog zal belonen voor hun sabotage met electoraal gewin. https://www.hln.be/binnenland/jambon...mber~a7516bc4/
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 17 juni 2021 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En moet jambon geen mondmasker dragen om een interview te geven?! Gelden de maatregelen niet voor politici, enkel voor het volk? Dat ze godverdomme maar METEEN of vanaf 1 JULI alle schandelijke en ONWETTIGE maatregelen OPHEFFEN en ons RECHT op een normaal leven teruggeven ZONDER voorwaarden te stellen! De corona poppenkast heeft lang genoeg geduurd, overlegcomité: OPDOEKEN en OPKRASSEN.
![]() |