Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2021, 14:28   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Nederlandse Gezondheidsraad geeft fiat voor vaccinatie 12- tot 18-jarigen

Mijn punten van discussie heb ik in het rood gezet.

Uit DS on line van vandaag:

Titel: Nederlandse Gezondheidsraad geeft fiat voor vaccinatie 12- tot 18-jarigen

Citaat:
De Nederlandse Gezondheidsraad heeft het in een advies ‘zinvol en verantwoord’ genoemd ook jongeren tussen 12 en 18 jaar te vaccineren tegen het coronavirus. Dat meldt De Volkskrant. Verwacht wordt dat de Nederlandse regering het advies overneemt, morgen zou daarover een beslissing genomen worden.
De Gezondheidsraad noemt het belangrijk dat de jongeren kunnen bijdragen tot een hogere vaccinatiegraad bij de bevolking, wat de kans op schoolsluitingen en lockdowns verkleint. Bovendien ziet de raad ook directe gezondheidsvoordelen: alhoewel de meeste coronabesmettingen heel mild verlopen bij adolescenten, zijn er in Nederland toch ook 101 jongeren door het virus in het ziekenhuis terechtgekomen. Twee van hen zijn overleden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 14:59   #2
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Ah waarom niet he? Medisch is dat uiteraard niet zinvol, maar als dat de hysterie kan doen milderen, dan moet dat zeker kunnen.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 15:07   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Titel: Nederlandse Gezondheidsraad geeft fiat voor vaccinatie 12- tot 18-jarigen
Merk op dat de voornaamste argumenten "administratief-dictatoriaal" zijn en niet medisch.

De echte vraag is: als we alle jongeren vaccineren, gaan we dan meer of minder dan 100 ziekenhuis opnames door vaccinatie, en 2 doden hebben ?

Op het eerste gezicht zou dat ongeveer kifkif moeten zijn, of erger, toch met deze vaccins.

We zouden al 1 dode 13-jarige hebben he.

Let wel, 2 doden en 100 ziekenhuis opnames voor vaccinatie zijn op zich geen probleem. Dat hoort bij vaccinatie. Maar dan wel vaccinatie om U te beschermen tegen iets dat meer dan 100 ziekenhuis opnames en 2 doden veroorzaakt natuurlijk.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juni 2021 om 15:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 15:22   #4
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Waarom zou je je als jongere laten vaccineren?

Leven met een vaccin zal trouwens comfortabeler zijn dan leven zonder. Bijvoorbeeld als je op reis wil en misschien later ook als evenementen wil bezoeken.”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210629_95052821

Maar het is helemaal niet verplicht, nee hoor
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 15:24   #5
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht

Leven met een vaccin zal trouwens comfortabeler zijn dan leven zonder. Bijvoorbeeld als je op reis wil en misschien later ook als evenementen wil bezoeken.”

Ik stuurde het al maar omdat het zo iconisch is:

https://twitter.com/de_Kapitein_/sta...43380443160578
Oud 29 juni 2021, 15:25   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat zijn verkeerde redenen om geneesmiddelen te slikken. En bovendien begint het nu al te dagen dat die dingen toch niet toegankelijk zullen zijn.

Ik zou voorstander zijn van het onderzoeken naar aangepaste vaccins voor jongeren. Ik zou beginnen met kleinere dosissen. De vaccin reactie bij jongeren is gewoon veel te hevig en niet normaal.

Eens we zachtere vaccins hebben voor jongeren, kunnen we nog eens praten. Misschien slaat de kosten baten balans dan wel positief uit voor hen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 15:41   #7
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik stuurde het al maar omdat het zo iconisch is:

https://twitter.com/de_Kapitein_/sta...43380443160578
OMG, wat een muziekje kan doen.
Oud 29 juni 2021, 19:55   #8
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

allez, nog eens een tegengeluid : https://nieuws.nl/algemeen/20210629/...onverantwoord/

Citaat:
De ruim 1.500 medische professionals van het collectief stellen: “De overgrote meerderheid van kinderen en jongeren krijgt geen of slechts milde klachten, kinderen hebben nauwelijks aandeel in de verspreiding van het coronavirus. Als kinderen voor het eerst in de historie gevaccineerd worden ‘voor een ander’, dient de veiligheid op (middel)lange termijn onomstotelijk vast te staan. Die veiligheidsdata zijn er echter nog niet. Serieuze bijwerkingen worden echter steeds meer bekend, zoals hartspierziekten (myocarditis). We weten inmiddels dat de kans dat een jongere tot 17 jaar myocarditis krijgt na vaccinatie 13x groter is dan de kans op overlijden na een Covid-19-infectie. Andere eventuele ernstige bijwerkingen zijn nog onbekend. Dat de Gezondheidsraad aan deze feiten en de ethiek voorbijgaat, is ongelooflijk. Het vaccineren van kinderen met vaccins die nog in een onderzoeksfase zijn, is onverantwoord.”
Oud 29 juni 2021, 19:55   #9
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

allez, nog eens een tegengeluid : https://nieuws.nl/algemeen/20210629/...onverantwoord/

Citaat:
De ruim 1.500 medische professionals van het collectief stellen: “De overgrote meerderheid van kinderen en jongeren krijgt geen of slechts milde klachten, kinderen hebben nauwelijks aandeel in de verspreiding van het coronavirus. Als kinderen voor het eerst in de historie gevaccineerd worden ‘voor een ander’, dient de veiligheid op (middel)lange termijn onomstotelijk vast te staan. Die veiligheidsdata zijn er echter nog niet. Serieuze bijwerkingen worden echter steeds meer bekend, zoals hartspierziekten (myocarditis). We weten inmiddels dat de kans dat een jongere tot 17 jaar myocarditis krijgt na vaccinatie 13x groter is dan de kans op overlijden na een Covid-19-infectie. Andere eventuele ernstige bijwerkingen zijn nog onbekend. Dat de Gezondheidsraad aan deze feiten en de ethiek voorbijgaat, is ongelooflijk. Het vaccineren van kinderen met vaccins die nog in een onderzoeksfase zijn, is onverantwoord.”
Oud 29 juni 2021, 19:56   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

We hadden het kunnen weten: de leden van de Nederlandse Gezondheidsraad zijn oenen, en worden door onze forumvirologen genadeloos gebuisd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 20:16   #11
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hadden het kunnen weten: de leden van de Nederlandse Gezondheidsraad zijn oenen, en worden door onze forumvirologen genadeloos gebuisd.
En jij speelt nog altijd op de man ipv over de kern van de zaak te discussiëren. Het gaat er niet om wie A of B zegt. Het gaat er om wat er gezegd wordt en welke redenering er achter schuilt.

Als men als belangrijkste reden om kinderen te vaccineren niet verder geraakt dan dit het gemakkelijk maakt om te reizen en festivals te bezoeken dan begint er iets fundamenteel scheef te lopen met de manier waarop we naar gezondheidszorg kijken.

Als men 101 ziekenhuisbezoekers aanhaalt als vaccinatiereden wordt het dringend tijd om die gezondheidsraad op een basis-cursus statistiek en risicobeheer te sturen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 21:07   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat gaan ze elders ook doen.
Geen probleem.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 21:12   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
En jij speelt nog altijd op de man ipv over de kern van de zaak te discussiëren. Het gaat er niet om wie A of B zegt. Het gaat er om wat er gezegd wordt en welke redenering er achter schuilt.

Als men als belangrijkste reden om kinderen te vaccineren niet verder geraakt dan dit het gemakkelijk maakt om te reizen en festivals te bezoeken dan begint er iets fundamenteel scheef te lopen met de manier waarop we naar gezondheidszorg kijken.

Als men 101 ziekenhuisbezoekers aanhaalt als vaccinatiereden wordt het dringend tijd om die gezondheidsraad op een basis-cursus statistiek en risicobeheer te sturen.
Geef om te beginnen eens een reden waarom ze niet zouden mogen worden gevaccineerd.
De wetenschappelijke pros en cons heb ik ondertussen al tientallen keren gelezen.
De minderjarige wordt niet benadeeld door gevaccineerd te zijn.
Oud 29 juni 2021, 21:23   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Geef om te beginnen eens een reden waarom ze niet zouden mogen worden gevaccineerd.
De wetenschappelijke pros en cons heb ik ondertussen al tientallen keren gelezen.
Op termijn allicht wel.
Oud 29 juni 2021, 21:30   #15
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

het zijn maar kinderen he

die zijn bijgemaakt op 9 maanden
Oud 29 juni 2021, 21:43   #16
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn 2 kinderen met onderliggende problemen gestorven door corona, twee (2). Die vaccins gaan meer doden veroorzaken bij de kinderen, dit is etisch niet te verantwoorden.
Oud 29 juni 2021, 21:44   #17
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Op termijn allicht wel.
Misschien.
Ik vraag mij wel af of ze toestemming moeten hebben van hun ouders.
Als er groen licht wordt gegeven zie ik niet in waarom het kwaad zou kunnen.

Er wordt op het forum te veel warm en koud geblazen.
Als je 80% vaccinatie wilt bereiken zal er rekening moeten gehouden worden met de jongeren, inclusief minderjarigen.
Oud 29 juni 2021, 22:14   #18
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niet alle artsen zijn het ermee eens dat het goed is om kinderen te vaccineren tegen corona

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/...-tegen-corona/

Niet iedereen kan zich vinden in het advies. De Stichting Artsen Covid Collectief, waar verschillende artsen en andere zorgprofessionals bij aangesloten zijn, is zeer kritisch op het inenten van gezonde kinderen. Volgens het collectief ontbreekt het aan onderzoek en wetenschappelijk bewijs voor de werking van het vaccin bij kinderen.

Volgens de Gezondheidsraad kunnen er inderdaad bijwerkingen optreden bij kinderen van 12 tot en met 17 jaar, als ze zich laten inenten. De raad noemt die over het algemeen 'matig en niet van lange duur'.

Maar bijwerkingen zijn niet uitgesloten. Er zijn meldingen bij 1 op de 15.000 van een ontstoken hartspier en een ontstoken hart zakje. Dat wordt vooral bij jongens gemeld. Dit komt vaak voor bij coronapatiënten en zou vanzelf weer over moeten gaan. Het is volgens de Gezondheidsraad nog onduidelijk of de bijwerkingen het gevolg zijn van de vaccinatie.
Oud 29 juni 2021, 22:25   #19
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alle artsen zijn het ermee eens dat het goed is om kinderen te vaccineren tegen corona
Daar ben ik het op basis van wat ik weet ook niet mee eens.
Kinderen, en bij uitbreiding jongeren, hoeven niet te worden gevaccineerd.
Ik geef het toe, het stoort mij dat vaccinatie bij jongeren wordt gepromoot als de weg naar de vrijheid.
Bij deze.
Oud 29 juni 2021, 22:42   #20
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien.
Ik vraag mij wel af of ze toestemming moeten hebben van hun ouders.
Als er groen licht wordt gegeven zie ik niet in waarom het kwaad zou kunnen.

Er wordt op het forum te veel warm en koud geblazen.
Als je 80% vaccinatie wilt bereiken zal er rekening moeten gehouden worden met de jongeren, inclusief minderjarigen.
Ondertussen 90% of meer, dat is gewoon een manier om de schuld op iemand anders te steken als het niet lukt.

https://www.hln.be/binnenland/maar-l...klok~af6284cc/

Eind juli zal de Deltavariant wellicht bijna alle andere coronavarianten van tafel geveegd hebben in ons land. Delta is zó besmettelijk dat er dan een vaccinatiegraad van 90% of meer nodig zal zijn om groepsimmuniteit te bereiken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be