![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag 3-9-2021 in HLN op blz 29 een lezersbrief:
"Niet in het Nederlands Vorige week had ik het genoegen om met vrienden een bezoek te brengen aan het koninklijk paleis.Het was een prachtig bezoek,maar toch werd dit bezoek overschaduwd door een taalkwestie. In ons eigen land konden ze ons amper te woord staan in het Nederlands. Eén van de werknemers die we daar aanspraken zei in het Frans :"Mevrouw ,ik kom uit Italië en ik spreek Italiaans".Voor de rest was het allemaal in het Frans te doen.Is dit normaal? We waren alle drie erg onder de indruk ..." ![]() Bravo voor de Monarchie. Hun bijdrage om de Vlamingen een afkeer van Brussel en de gevoerde huidige Belgische taalpolitiek bij te brengen is zeker geslaagd en zal zeker vruchten opleveren bij de volgende verkiezingen en de Vlaamse onafhankelijkheid alweer dichterbij brengen. ![]() Go verantwoordelijken van het Koninklijk Paleis ,go, go en blijf er vooral voor zorgen dat er geen Nederlandstalig personeel aanwezig is om de bezoekende Vlamingen te woord te staan. De voorstanders van de Vlaamse onafhankelijkheid danken U. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 september 2021 om 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het zal veranderen want Elisabetje studeert in Oxford !
Achteraf kan men dab beweren : "elle est parfaitement bilingue!" Fr - E weliswaar.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het misprijzen voor de Vlamingen en hun taal druipt er letterlijk af. En dan te bedenken dat de grote meerderheid van de belasting betalers die gans dat boeltje moeten betalen ,Nederlandstalig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Waar is de link?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er staat blz 29 van HLN, ik veronderstel dat dat een bladzijde van een papieren gazet is.
Hoe link je daar naartoe ?
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uiteraard is het een gotspe dat ze de taal van de meerderheid van het land niet spreken.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Destijds kregen wij op het werk een Amerikaan op bezoek die dacht dat belgië een volledig franstalig land was .... Ik heb die mens dus snel uit zijn droom geholpen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is bij apps ook zo.
Ik heb die diensten vaak gecontacteerd dat wij in België 3talig zijn en het beledigend is 1 taal als voorkeur in te stellen zonder de keuze te bieden. Daarvoor stond mijn Xbox lang op Nederland ingesteld. Maar ziet, zagen werkt en die apps doen er veel aan een woke,social justice klavierwarrior te pleasen en alzo geschiede mijn verzoek.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie het niet gelooft kan die krant kopen of lezen in de bib. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 4 september 2021 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eens Vlaanderen onafhankelijk is zal de wereld weten dat wij een Nederlandstalig land zijn en e r ook naar handelen. Nog een bijkomend voordeel van de Vlaamse onafhankelijkheid. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste Nederlanders weten niet hoe stiefmoederlijk hun en onze taal hier behandeld wordt door het Belgische regime en de Brusselse machthebbers in het bijzonder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dat was volgens mij wel een buitenlander die gewoon slecht Nederlands praat. In Nederland nog steeds human resources voor sommigen. Ik trek me zoiets ook niet echt aan. Nederland heeft geen taalstrijd gekend behalve bij het Fries in Friesland. En erg onderhuids bij het Nedersaksisch en het Limburgs. Zeeuwen vinden de teloorgang van hun dialect ook jammer, maar daar is het eerder folkloristisch. Laatst gewijzigd door Weyland : 4 september 2021 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar ze klagen net zo hard over minderheden, die hetzelfde doen ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier kan iemand die de taal van de meerderheid spreekt amper terecht in de hoofdstad. Kan je je dat voorstellen, een Engelstalige Canadees die in zijn hoofdstad niet in het Engels kan worden geholpen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de dialecten zowel in België al Nederland teloor gaan heeft als voornaamste oorzaak: de migranten. Genk en het "cités" is daar een sprekend voorbeeld van. Wat de beoogde verfransing van Vlaanderen betreft, die is mislukt. Alleen in Brussel en "de zes" hebben de Franstaligen het verbelzieken nog niet opgegeven.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 september 2021 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem eens een film uit de Microsoft Store, daar valt het echt goed op dat alles verFranst is. Alleen Frans in België denkt MicroSoft? Mensen die willen gaan voor een film met een Nederlandstalige ondertiteling die zijn er alvast aan voor de moeite. En dan zelf gaan zoeken naar die ondertitels en ze er zelf gaan onderzetten is echt wel een leuke bezigheid die niet altijd lukt. ![]() p.s. Vergeet ook niet af te melden mocht iemand toch die store gebruikt hebben anders blijft uw mail daar staan.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 7 september 2021 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |