Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2021, 02:03   #1
Victor Magnus
Schepen

Standaard Marc Van Ranst ontzegt eigen interviewer correct medisch advies inzake mondmaskers

Een sympathieke jongeman besloot om onze gevierde topviroloog Marc Van Ranst te vragen voor een YouTube interview van meer dan 1 uur, zie hier:

https://www.youtube.com/watch?v=NflL-Elrcs8

Waar de wetenschapper de tijd haalt om zichzelf zo in de kijker te werken blijft een raadsel, want na vijf weken noodgedwongen in een safehouse te moeten schuilen zou je geneigd zijn te denken: Die moet nog bergen werk inhalen...

Maar Marc speelt het allemaal klaar! Blijkbaar gaat er een verslavende werking uit van het BV-schap...!

In het interview lucht Van Ranst zijn hart over de doorstane bedreigingen (die overigens naar eigen zeggen "niet de minste indruk maakten op hem"), de passage van Jürgen Conings en het feit dat kennelijk een aantal Vlamingen hem -Van Ranst- een "massamoordenaar" vinden. Van Ranst wijst met een beschuldigende vinger naar de partij Vlaams Belang en verder wat hij noemt "de riooljournalistiek" van 'T Scheldt en Pallieterke...

Aan het begin van het interview komt de vraag hoe hij zijn studietijd in New-York beleefde in zijn jonge jaren.

Het nogal megalomane antwoord dat Van Ranst geeft: 'New York en ik kwamen heel goed overeen... Je kon er dag en nacht leven en daar heb ik volop van geprofiteerd.'

We komen vervolgens te weten dat hij daar het eerste jaar samenleefde met zijn eerste vrouw, een studiegenoot, die hem daarna in de steek liet en naar België terugkeerde, Van Ranst achterlatend in New-York.

Op de vraag hoe Van Ranst die tegenslag verwerkte komt het luchtige (narcistische?) antwoord: 'Ach, relaties hebben een begin en ook een eind, meer is dat niet...'

Doch wat mijzelf het meeste bijbleef was het volgende: Gedurende de tijdspanne van meer dan 1 uur (de duur van het interview) was Van Ranst zo slim om werkelijk geen enkele keer zijn eigen mondmasker aan te raken met zijn handen. Terwijl we kunnen zien hoe de sympathieke interviewer in dezelfde periode misschien wel HONDERD KEER met zijn handen aan zijn mondvod zit te prutsen...

Waarom ik deze observatie vermeld? Welnu: Aan het begin van de coronacrisis werd ons op tv meermaals uitgelegd dat mondmaskers ons kunnen beschermen tegen schadelijke virussen en bacteriën als we ze correct gebruiken (door ze nooit aan te raken als we ze dragen onder andere) maar ons doodziek kunnen maken als we het tegenovergestelde doen: ze namelijk veelvuldig betasten met onze (vaak besmette) handen...

Tijdens het gesprek zegt Van Ranst voortdurend dat sommige mensen hem ervan verdenken "slecht" te zijn terwijl hij het enkel als zijn roeping ziet om de bevolking correct te informeren ten bate van hun gezondheid...

Welnu: Van Ranst ziet het voor zich gebeuren dat zijn sympathieke interviewer zijn eigen gezondheid in gevaar brengt door onophoudelijk zijn eigen mondmasker te betasten, maar geeft daar geen enkele keer commentaar op...???

Dat NIET zeggen is ongeveer hetzelfde als zeggen: "Val dood, domkop! Wat kan mij jou gezondheid schelen? Hahaha!

Met andere woorden: Van Ranst valt hier zwaar door de mand! Nog meer als men let op de krampachtigheid waarmee hij zelf weet te vermijden het eigen mondmasker aan te raken gedurende meer dan 1 uur...!
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 26 augustus 2021 om 02:16.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 02:35   #2
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

En had hij dat wél gedaan, dan zou je er nóg meer commentaar op gehad hebben. Wedden ?
Oud 26 augustus 2021, 06:06   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Nee, Van Ranst is veel intelligenter dan hij zich voordoet. Die weet ondertussen dat maskers niemand beschermen die ze dragen als het geen FFP2 maskers zijn. Daarentegen, die gaan wel eventueel de dikke druppels tegenhouden die een zieke uitademt, en daardoor de aerosols met virus wat verminderen die die persoon aan het produceren is. Maar dat speelt enkel in gesloten ruimten en zo.

Het enige wat dat maskerke dus doet op die journalist, is, mocht die journalist ziek zijn, het aerosol niveau in die studio wat lager houden, eventueel. Dat kan Van Ranst geen ballen schelen, want die is gevaccineerd, en weet al meer dan een jaar dat de kans dat hij zwaar ziek zal worden niet zo enorm is.

Het masker is enkel maar een symbool dat ons eraan moet herinneren dat we Brave Burgers moeten zijn en dat er een pandemie is, want anders zouden we het niet merken. En of je aan uw symbool nu zit te prutsen of niet maakt geen ballen uit.

In tegendeel: als ge eraan prutst, wil dat zeggen dat het U stoort. Het feit dat ge U toch onderwerpt aan iets dat U stoort is eerder goed teken dat ge een Brave Gehoorzame Bange Burger zijt, het soort mensen waar deze regimes van snoepen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 06:14   #4
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Als iets me ergert dan negeer ik het.

om mani padme hum

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 07:42   #5
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

.....terwijl hij het enkel als zijn roeping ziet om de bevolking correct te informeren ten bate van hun gezondheid...

Dan gaat ie toch finaal de mist in om de bevolking correct te informeren als hij de helft van het verhaal verzwijgt door wetenschappelijk vastgestelde en bewezen feiten over schadelijke bijwerkingen en risico's van vaccinatie opzettelijk achterwege te laten om de broodheer, en vaccinfabrikant die zijn labo sponsort, terwille te zijn en er zelf geld uit te kloppen.
Door de schadelijke bijwerkingen en risico's van vaccins te verzwijgen en de correcte informatie dat mRNA geen vaccins zijn maar gentherapie...of zou ranzige viroloog dat niet weten?

Tot zover het misbruik van zijn beroep als viroloog en zijn 'roeping' waarmee hij de bevolking voorliegt door gevaren te verzwijgen om mensen erin te luizen om vrijwillig hun gezondheid te schaden door vaccinatie waardoor hij al talloze mensenlevens op zijn geweten heeft...om nog maar te zwijgen over het onthouden van het genezende medicijn, dat hijzelf ontdekte, aan zieke mensen die konden gered worden.

"de bevolking correct te informeren ten bate van hun gezondheid", hoe durft ie het zeggen, onbeschaamde, gewetenloze leugenaar.
Oud 26 augustus 2021, 07:46   #6
edwinp
Banneling

Standaard

wees blij dat hij enkel nog op utuub een platform krijgt voor zijn ego
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 11:33   #7
Victor Magnus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
En had hij dat wél gedaan, dan zou je er nóg meer commentaar op gehad hebben. Wedden ?
Natuurlijk! Hij verdient niet beter!
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2021, 11:06   #8
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Kreeg daarnet een kokhals-reflex toen ik op Myhealth.be eens ging kijken naar het resultaat van mijn laatste PCR-test in UZ Leuven.

Wie stond daar als geneesheer op vermeld?...Jawel, onze ranzige !!

Nu stel ik mij toch de vraag, als alle PCR-testen, afgenomen in UZ Leuven, zogezegd afgehandeld worden door de ranzige himself (en dan spreken we waarschijnlijk over een aantal 10-duizenden of meer), en hij daar dan ongetwijfeld een remuneratie voor krijgt, dan kan ik mij wel inbeelden dat dat ventje blijft pleiten voor maatregelen en testen en nog meer maatregelen, gevolgd door nog meer testen. KACHING!!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2021, 11:24   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Kreeg daarnet een kokhals-reflex toen ik op Myhealth.be eens ging kijken naar het resultaat van mijn laatste PCR-test in UZ Leuven.

Wie stond daar als geneesheer op vermeld?...Jawel, onze ranzige !!

Nu stel ik mij toch de vraag, als alle PCR-testen, afgenomen in UZ Leuven, zogezegd afgehandeld worden door de ranzige himself (en dan spreken we waarschijnlijk over een aantal 10-duizenden of meer), en hij daar dan ongetwijfeld een remuneratie voor krijgt, dan kan ik mij wel inbeelden dat dat ventje blijft pleiten voor maatregelen en testen en nog meer maatregelen, gevolgd door nog meer testen. KACHING!!
Hij is daar diensthoofd dus uiteraard staat zijn naam daar op. En hij is in loondienst van de KUL (als hoogleraar). Die lonen zijn openbaar. In principe mogen die niks bijverdienen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2021, 11:38   #10
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij is daar diensthoofd dus uiteraard staat zijn naam daar op. En hij is in loondienst van de KUL (als hoogleraar). Die lonen zijn openbaar. In principe mogen die niks bijverdienen.
Het is niet zo moeilijk he:
- de laboratoria worden royaal vergoed voor het afnemen van testen
- het labo van de KUL is 1 van de grootste spelers
- hij is daar diensthoofd
- MVR is 1 van de belangrijkste stemmen in het debat en heeft een grote invloed op het gevoerde beleid

Rarara, waar zou het kunnen mislopen?

Dat is geen complottheorie, dit zijn de harde feiten: MVR is geen neutrale partij in deze crisis.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2021, 12:03   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Oud 28 augustus 2021, 12:06   #12
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die mogen wel bijverdienen maar elke cumul moet aangevraagd worden en goedgekeurd en NIET door henzelf natuurlijk
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2021, 12:07   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Die mogen wel bijverdienen maar elke cumul moet aangevraagd worden en goedgekeurd en NIET door henzelf natuurlijk
Inderdaad, een klein percentje moet op de zwarte rekening van de decaan om een toelating te krijgen
Oud 28 augustus 2021, 12:39   #14
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Best een slaapverwekkend interview. Voorts heb ik toch liever ABN hoor.

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 augustus 2021 om 12:39.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2021, 13:24   #15
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
(...)
Dat is geen complottheorie, dit zijn de harde feiten: MVR is geen neutrale partij in deze crisis.
Neen , idd.
Hij is belanghebbende, ideologisch , financieel , commericieel , mediatiek en politiek.
Etc.
Jürgen, waer bestu bleven ?
Oud 28 augustus 2021, 13:39   #16
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, Van Ranst is veel intelligenter dan hij zich voordoet. Die weet ondertussen dat maskers niemand beschermen die ze dragen als het geen FFP2 maskers zijn. Daarentegen, die gaan wel eventueel de dikke druppels tegenhouden die een zieke uitademt, en daardoor de aerosols met virus wat verminderen die die persoon aan het produceren is. Maar dat speelt enkel in gesloten ruimten en zo..
Ik vraag me bij dat tegenhouden van "dikke druppels" af: maskers doen (meer) transpireren en maken de maskerstoflagen nat. Eens er niet meer te absorberen is (door zwelling) loopt water met virus daar toch gewoon door, gestuwd door uitademen, zelfs continu, door inademen neus, uitademen mond (wat bvb ik doe). Heb je na verzadiging dan geen conversie dikke druppel naar X kleinere?
En met het nat worden, worden ademhalen ook lastiger, dus de neiging tot aanraken groeit mee.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2021, 15:43   #17
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens mij is dat aanraken afgeraden omdat ge daarmee druppels van het mondmasker op uw handen krijgt. Maar zolang ge uw vingers niet zit af te likken zonder ze te wassen kan dat weinig kwaad.
Oud 28 augustus 2021, 15:56   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik vraag me bij dat tegenhouden van "dikke druppels" af: maskers doen (meer) transpireren en maken de maskerstoflagen nat. Eens er niet meer te absorberen is (door zwelling) loopt water met virus daar toch gewoon door, gestuwd door uitademen, zelfs continu, door inademen neus, uitademen mond (wat bvb ik doe). Heb je na verzadiging dan geen conversie dikke druppel naar X kleinere?
En met het nat worden, worden ademhalen ook lastiger, dus de neiging tot aanraken groeit mee.
Ja, als ze zever uit uw masker loopt, natuurlijk... zelfs ik met mijn wegwerp maskers die ik 2 of 3 maanden houd, heb dat niet voor
Oud 28 augustus 2021, 17:49   #19
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Neen , idd.
Hij is belanghebbende, ideologisch , financieel , commericieel , mediatiek en politiek.
Etc.
Media geile leugenaar Van Ranst die maandenlang zei dat mondmaskers dragen totaal zinloos is draagt er nu zelf 1.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2021, 17:55   #20
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Neen , idd.
Etc.
Er zijn in België diverse labo’s die Covid testen uitvoeren. Het labo van Van Ranst behoort tot het Rega Instituut van de KUL. Dat daar gesjoemeld zou kunnenworden met geld zou mij zeer verwonderen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be