![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Binnenkort zullen we waarschijnlijk iets erven.Alleen van de persoon van wie we erven heeft in haar huwelijkscontract daterend van 1966 400 000 BFr niet in gemeenschap gebracht.
Mijn vraag is nu of dat zal verrekend worden als ongeveer 10 000 euro of dat dit bedrag geïndexeerd zal worden? Met 400 000 BFR kon je 66 waarschijnlijk een villa kopen.En indien het bedrag geïndexeerd wordt x hoeveel mag je dat dan doen?
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien naast de 'kwestie' maar dat belet niet dat deze best leuk is om er even op nagelezen te mogen worden.
Dit artikel gaat wel over schenking(en).
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon alles weigeren. Wees een mens ipv een bedelaar.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Er zijn 2 eigendommen in België en 1 in Kenia.
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Pff,het gaat om het geld van mijn schoonma.Mijn schoonvader woont al 15 jaar samen met een 35 jaar jongere Keniaanse(in Kenia),maar ze zijn wel nog getrouwd.15 jaar geleden liet ze wel het huwelijkscontract veranderen opdat haar erfenis niet naar de langstlevende zou gaan maar direct naar de kinderen.
Ik weet het een rare situatie aangezien mijn schoonpa 2 x per jaar vrolijk terug komt voor 3 weken en dan intrekt bij zijn vrouw alsof er niks aan de hand is.Ze wil dat haar geld liever naar mijn vrouw en haar zus gaat in plaats van naar de minnares van haar man en zijn 2 bastaardkinderen.Mijn schoonpa is een figuur die thuishoort in jambers met zijn 10 jarige zoon en 17 jarige dochter terwijl hij bijna 75 is.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De vraag is: wat gebeurde er achteraf met die 400.000bef? Die toestand bij overlijden is van tel. Dat geld kan later in de gemeenschap gebracht zijn.
Successie moet betaald worden op het vermogen van de overledene op moment van overlijden. Bij gemeenschap is dat de helft van de gemeenschappelijke goederen/eigendommen. Bij leven kan je nog altijd schenking doen (handgifte) aan je kinderen. Met een beetje geluk is de overheid niet op de hoogte van die schenking na het overlijden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k zou dat aan de staat schenken, die hebben geld te weinig.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bewijs?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat geld op de bank blijven staan, dat word het enkel vermeerderd met de opgebrachte interesten. Is dat geld gebruikt voor belegingen, word het vermeerderd met de opbrengsten van de belegingen. Slapen geld is immers niet onderworpen aan index-aanpassingen. Is dat geld ingebracht in vastgoed dat op gezamelijke naam staat, en de inbreng niet beschreven in de eigendomspapieren, dan is het geld alsnog in de gemeenschap gebracht. Voor de eigendommen en gelden in Kenia geld het Keniaans erfrecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Vraag is nu "wie is met wie zijn/haar dingskes aan 't rammelen hier." ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met al de rest kan je schoonmoeder doen wat ze wil. Ze moet dat enkel bepalen via een testament. Zitten er eigendommen tussen die je schoonmoeder heeft geërft na haar huwelijk, dan is zij daar de volle eigenaar van en heeft je schoonvader zelfs niets aan erfrechten op die eigendommen. Maar je kan je vraag beter stellen op een jurdisch forum. Want er zijn nog andere manieren om de gewenste erfgenamen te beschermen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ik het goed heb kon je dat enkel omzeilen via een notariële akte met 'keuzebeding'. Omdat je dan de kinderen niet onterfde, maar de erfenis naar later (overlijden laatste partner)doorschoof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij gezamelijke bezittingen zijn/haar kindsdeel en het vruchtverbruik. Bij vooroverlijden, erven enkel de kinderen van de erflater, niet de kinderen van de vooroverleden partner. Het enige dat in heel het erfrecht is verandert, is de grote van het voorbehouden kindsdeel, dat is van het geheel gedeeld door het aantal kinderen+partner+1, verandert naar de helft gedeeld door het aantal kinderen+partner+1 De partner word echter steeds vruchtverbruiker en de kinderen naakte eigenaar. Wat wil zeggen, dat de kinderen opdraaien voor de kosten, terwijl ze er niets aan hebben. Komt er eigenlijk ook op neer, dat als een man van 80 huwt met een vrouw van 20, zijn kinderen mogen wachten tot zij overleden is voor ze hun erfenis echt in ontvangst kunnen nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tenzij je met een dikke enveloppe bij de Keniaanse notaris bent geweest, vrees ik dat je voor dat deel niet te veel zult terugzien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar rekenen we al niet meer mee.
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad heerlijke toelichting.Dat is hier precies een oorlog,mijn schoonvader weigert nog de rekeningen van het rusthuis te betalen en zette eenzijdig het huis te koop.Hij zal mijn schoonma dan vertellen dat het geld van de verkoop voor het rusthuis is,maar zodra het op de gemeenschappelijke rekening wordt gestort zal alles naar Kenia versluist worden.Als je dat echter vertelt tegen mijn schoonmoeder krijg je als antwoord dat hij beloofd heeft dat niet te doen.