Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2021, 13:58   #1
JVDP
Vreemdeling

Standaard Gevaccineerden 3x meer kans op delta

"Several previous studies have also noted delta variants to be enriched among vaxxine breakthroughs; our data provides further support based on careful statistical analysis."

M.a.w. de Deltavariant komt het vaakst voor bij gevaccineerden, volgens deze studie zelfs 3x zoveel.

Zou Geert Vanden Bossche gelijk krijgen? Hij was het toch die in deze richting voorspellingen maakte (ic vaccins zorgen voor afbraak immuunsysteem oid)?

https://www.medrxiv.org/content/10.1....18.21264623v1

(Nog op preprint server, en niet ge-peer-reviewed. Maar ik zie niet in waarom de studie foute data zou bevatten; de betrokken wetenschappers hebben geen baat bij het publiceren van deze resultaten.)
JVDP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 14:03   #2
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JVDP Bekijk bericht
"Several previous studies have also noted delta variants to be enriched among vaxxine breakthroughs; our data provides further support based on careful statistical analysis."

M.a.w. de Deltavariant komt het vaakst voor bij gevaccineerden, volgens deze studie zelfs 3x zoveel.

Zou Geert Vanden Bossche gelijk krijgen? Hij was het toch die in deze richting voorspellingen maakte (ic vaccins zorgen voor afbraak immuunsysteem oid)?

https://www.medrxiv.org/content/10.1....18.21264623v1

(Nog op preprint server, en niet ge-peer-reviewed. Maar ik zie niet in waarom de studie foute data zou bevatten; de betrokken wetenschappers hebben geen baat bij het publiceren van deze resultaten.)
3x meer dan gevaccineerden tegen de alfa versie of niet gevaccineerden?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 14:15   #3
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb het onderzoek niet gelezen en ga daar dus niets over zeggen, maar met je laatste zin ben je wel mis. Ten eerste hoeft er helemaal geen bewuste fout in te staan - er zijn massa´s papers waar onzorgvuldigheid of onbekwaamheid voor de fouten zorgen. Ten tweede heeft elke onderzoeker sowieso baat bij zijn publicatie, omdat hij verplicht is om jaarlijks te publiceren om zijn job te behouden. Die publicatiedruk is waarschijnlijk de grootste bron van bullshit-papers. Maar opnieuw, ik zeg niet dat dit onderzoek in die categorie valt.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 14:38   #4
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat over doorbraak-infecties, dus enkel bij (volledig) gevaccineerden en daar blijkt volgens deze paper dat doorbraak-infecties door delta aanzienlijk vaker gebeuren dan door andere (alfa en andere) varianten.

Dat is wel aannemelijk, maar worden die gevaccineerden daar dan ook zieker door of moeten die vaker naar het hospitaal?

Citaat:
Neen.
https://www.nytimes.com/article/covi...a-variant.html

Citaat:
Epidemiologically and clinically, I’ve still not seen really any severe cases among fully vaccinated people who are immunocompetent,” Dr. Karan said. “The pattern that I’m seeing is still primarily unvaccinated who are making it to the I.C.U.”

The C.D.C. reports that as of Aug. 2, more than 7,500 people with breakthrough infections had been hospitalized or had died. And a New York Times analysis of data from 40 states shows that fully immunized people accounted for less than 5 percent of hospitalizations and very few deaths from Covid-19.

If you get through a breakthrough infection relatively unscathed, you are likely to walk away with more robust protection against variants. The infection essentially acts as a booster shot, researchers say, strengthening your immune system’s ability to recognize and fight the virus.

Studies have shown that when people who recover from Covid-19 receive even one dose of a vaccine, their antibody levels skyrocket. “I expect similar things would happen when you have a breakthrough infection,” Dr. Iwasaki said.

The vaccines train the immune system to recognize a piece of the original virus, a strategy that may leave us vulnerable to future variants. But every exposure broadens the repertoire of immunity, Dr. Mina said.

Eventually, through booster shots or through repeated infections, our bodies will gain an education in the virus sufficient to counter versions with new mutations, he said, adding, “But we’re not there yet.”
.

Laatst gewijzigd door parcifal : 24 oktober 2021 om 14:47.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 14:43   #5
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Niet gevaccineerden die reeds covid19 genazen, zijn beter beschermd tegen de delta variant dan gevaccineerden die geen covid19 hebben gehad.
Diezelfde studie zegt dat gevaccineerden wel minder kans hebben op herinfectie. Maar ze grijpen die cijfers uit zwart wit datapools he. Iemand die besmet is zonder symptomen (gevaccineerden dus) laten zich als gevolg niet testen en worden niet opgenomen in die datapool.
Oud 24 oktober 2021, 15:01   #6
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Gaat puur om ernst en morbiditeit van het ziekte verloop denk ik
OP IC belanden: hoeveel procent niet gevaccineerden en wel gevaccineerden met of zonder een infectie ervoor, of herhalings infectie met delta of nieuwe varianten??

Weerstand is complex thema
immuniteit is per persoon ook complex thema
vitaliteit, bloed spiegels, % witte bloedcellen, enz.... ik ben geen medische expert

nu komt zware griepgolf aan voorspellen medici.......... komt er dan een verplichte Griepprik QR code??

Verplichte Aids of SOA QR code zou men al 50 jaar geleden verplicht moeten stellen bij alle bordelen incl de hoertjes.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 15:13   #7
JVDP
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het gaat over doorbraak-infecties, dus enkel bij (volledig) gevaccineerden en daar blijkt volgens deze paper dat doorbraak-infecties door delta aanzienlijk vaker gebeuren dan door andere (alfa en andere) varianten.
Yup ik ben wat te snel geweest met mijn titel. Wou dat ik die kon wijzigen. Het komt er in feite op neer dat men Delta variant vergelijkt met vorige varianten, wat betreft de mate waarin ze door de vaccins kunnen breken. En niet dat men gevaccineerden vergelijkt met niet-gevaccineerden, wat betreft de impact die Delta op hen heeft. (@Hoofdstraat; daar is je antwoord)

Wat betreft Van den Bossche; OK ik zat er dus naast. Het moet een andere kerel zijn die er indertijd op heeft gewezen dat de virussen in een genetische rat race zitten die hen verplicht dusdanig te evolueren dat ze de vaccins kunnen omzeilen.

Hoe dan ook; dat artikel van NYT gaat lijnrecht in tegen wat deze studie aantoont. Deze studie toont dat de laatste variant beter is om door het vaccin te breken, en dat artikel zegt dat booster shots dit net steeds meer zouden moeten voorkomen.

Wat betreft je vraag; "maar worden ze er zieker van?" Daar gaat het in deze niet om. In EU worden resultaten van gevaccineerden steeds vergeleken met mensen die totaal geen bescherming (willen of mogen) hebben. Waar ik zit (Afrika) vergelijkt men resultaten van gevaccineerden met resultaten van mensen die kiezen voor vroegbehandelingsmethoden ...maar da's een heel andere discussie.
Oud 24 oktober 2021, 15:16   #8
JVDP
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik heb het onderzoek niet gelezen en ga daar dus niets over zeggen, maar met je laatste zin ben je wel mis. Ten eerste hoeft er helemaal geen bewuste fout in te staan - er zijn massa´s papers waar onzorgvuldigheid of onbekwaamheid voor de fouten zorgen. Ten tweede heeft elke onderzoeker sowieso baat bij zijn publicatie, omdat hij verplicht is om jaarlijks te publiceren om zijn job te behouden. Die publicatiedruk is waarschijnlijk de grootste bron van bullshit-papers. Maar opnieuw, ik zeg niet dat dit onderzoek in die categorie valt.
OK maar dat geldt voor elke studie in het "onderzoeksspectrum". Ik bedoel gewoon; dit is geen studie met conflicten en een eventueel verborgen agenda.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be