Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2021, 05:34   #1
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard Een echte corona pas.

Als we dan toch een "corona pas" willen invoeren, ttz, een attest dat je "tegen corona kan" en eventueel "dat je geen corona kan doorgeven", is het dan niet veel beter, in plaats van foutieve speculatieve dingen te doen zoals "vaccin genomen 9 maanden geleden" en zo, van U gewoon een attest te geven voor 2 maanden, NA U TE HEBBEN BLOOTGESTELD AAN CORONA ? En vastgesteld te hebben dat je ertegen kon, of beter nog, dat je niet eens besmettelijk was ?

Als je wil weten of remmen werken, dan ga je toch niet kijken of je wel een factuur hebt van een garagist die U nieuwe remschoenen verkocht heeft, maar ga je gewoon remmen en kijken of dat uw auto op tijd stopt he.

Wel, een corona pas die moet bewijzen dat je niet zwaar ziek zal worden, of een die moet bewijzen dat je niet besmettelijk zal zijn, zou toch logischerwijze op dezelfde manier moeten gegeven worden: ZIEN OF HET WAAR IS he.

U aan corona blootstellen en zien of gij reageert zoals uw pasje zou beweren he.

Dus twee soorten pasjes "wordt niet zwaar ziek" pasje, en "kan niet besmettelijk worden" pasje.

Wat denken jullie ?

Dit is een beetje een "put your money where your mouth is", nee ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 08:47   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als we dan toch een "corona pas" willen invoeren, ttz, een attest dat je "tegen corona kan" en eventueel "dat je geen corona kan doorgeven", is het dan niet veel beter, in plaats van foutieve speculatieve dingen te doen zoals "vaccin genomen 9 maanden geleden" en zo, van U gewoon een attest te geven voor 2 maanden, NA U TE HEBBEN BLOOTGESTELD AAN CORONA ? En vastgesteld te hebben dat je ertegen kon, of beter nog, dat je niet eens besmettelijk was ?
De eerste vraag die ik mij stel is hoe en waar je die blootstelling gaat uitvoeren. En iemand moet dat toch kunnen bevestigen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 10:29   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De eerste vraag die ik mij stel is hoe en waar je die blootstelling gaat uitvoeren.
In een klein gaskamertje een half uur gaan zitten onder toezicht van een beedigd medisch personeel dat voor een gestandaardiseerde atmosfeer met gegarandeerde covid virus concentratie zorgt he.

Citaat:
En iemand moet dat toch kunnen bevestigen.
Zoals nu de injectie van een vaccin bevestigd hebt, kan men dan ook uw "gaan zitten in gaskamertje" bevestigen he, gevolgd door een gewoon medisch onderzoek, incluis PCR test, 10 dagen nadien, he.

Er kunnen natuurlijk ook meerpersoonsgaskamertjes gemaakt worden, waar men mensen met 20 tegelijk besmet ook he.

Het personeel dat daar werkt, zal dan zelf natuurlijk ook zo een pas moeten hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2021 om 10:29.
Oud 10 september 2021, 11:04   #4
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een klein gaskamertje een half uur gaan zitten onder toezicht van een beedigd medisch personeel dat voor een gestandaardiseerde atmosfeer met gegarandeerde covid virus concentratie zorgt he.

Zoals nu de injectie van een vaccin bevestigd hebt, kan men dan ook uw "gaan zitten in gaskamertje" bevestigen he, gevolgd door een gewoon medisch onderzoek, incluis PCR test, 10 dagen nadien, he.

Er kunnen natuurlijk ook meerpersoonsgaskamertjes gemaakt worden, waar men mensen met 20 tegelijk besmet ook he.

Het personeel dat daar werkt, zal dan zelf natuurlijk ook zo een pas moeten hebben.

dit gaat reactie losweken !

Laatst gewijzigd door Pandareus : 10 september 2021 om 11:05.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 11:18   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gelet op het feit dat men er zelfs niet in slaagt om iedereen in een tijdspanne van een jaar te vaccineren.
Dan zou je toch best opteren voor massabesmetting en aangepaste infrastructuur, desnoods een massa-evenement met besmet personeel of zo. Die eenpersoonsgaskamertjes zou ik laten vallen.
Blijft de vraag wat met wie er uiteindelijk het loodje bij neerlegt. Begraven of cremeren uiteraard, maar toch. De zwaksten zullen dit uiteindelijk niet overleven, dus stel ik mij ook de vraag of ze de ziekenhuizen niet zullen overbelasten en of er wel voldoende belangstelling zal zijn.

Plus. Een attest voor 2 maanden. Dat is niet lang.

Laatst gewijzigd door Rudy : 10 september 2021 om 11:20.
Oud 10 september 2021, 11:29   #6
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De eerste vraag die ik mij stel is hoe en waar je die blootstelling gaat uitvoeren. En iemand moet dat toch kunnen bevestigen.
Het komt niet aan op de praktijk, maar op de theorie.

Iedereen weet dat de beleidsbepalers nooit iets zullen invoeren dat logische samenhang vertoont en gewoon blijk geeft van gezond verstand, maar het beleid belachelijk maakt, en het gezag van experts en overheidsdienaren ondergraaft.

Je kunt dus naar een antwoord op je vraag zoeken om anderen, die die vraag ook stellen, van antwoord te kunnen dienen. Tja, wie zich moe wil maken, die doet maar.

Patricks theorie, die klopt en juist daarom nooit in de praktijk zal worden gebracht, lijkt me echter bijzonder nuttig om de verdedigers van de leugen voor schot te zetten, met de argeloosheid van soldaat Schwejk.
Oud 10 september 2021, 11:35   #7
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niemand houdt u tegen om zelf proefkonijn te spelen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 11:45   #8
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht

(...)

Patricks theorie, die klopt en juist daarom nooit in de praktijk zal worden gebracht, lijkt me echter bijzonder nuttig om de verdedigers van de leugen voor schot te zetten, met de argeloosheid van soldaat Schwejk.
Dat weet ik.
Maar waarom moeilijk maken als het gemakkelijk kan.
Gewoon laten uitwaaien dan hé, dat komt op hetzelfde neer.

Laatst gewijzigd door Rudy : 10 september 2021 om 11:57.
Oud 10 september 2021, 11:50   #9
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
... Plus. Een attest voor 2 maanden. Dat is niet lang.
Vooral als men voor het attest de administratieve verwerking en bevestiging hierin meeneemt. Dat zal vlot 4 tot 6 weken in beslag nemen.
Wellicht is het beter de controle-dokter te voorzien van een drukmachine met inkt, die na 2 maand geheel vervaagd is.
Mocht blijken dat de geldigheidsduur langer kan zijn dan kan men tatouage overwegen.
De kostprijs van zo'n attest dient gelijkgesteld te worden aan de boete, die men zo meermaals kan vermijden. Dus ergens tussen de 250 € en 1.000 €.
Oud 10 september 2021, 12:04   #10
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ik zou niet weten hoe ik daaraan moet geraken.
Ik doe al bijna 'n jaar m'n best om besmet te raken.
Ik heb Spanje doorkruist, plaatsen bezocht waar ik mensen gekend heb, hen geknuffeld & gezoend.
Heb Frankrijk doorkruist, verscheidene nachten in hotels verbleven, geen mondmasker gedragen, enkel als men me er attent op maakte, heb plaatsen bezocht waar 100en mensen schouder aan schouder zaten te eten, zij aan zij aanschuivend om 'n broodje of versnapering te kopen, eetgelegenheden bezocht edm (ik doe in Spanje trouwens niks anders).
Zonder ook maar 1 X controle op covid-safe-pass, negatieve test, PLF etc.

Dan arriveer ik in BLG. waar men al neurotisch wegspringt als je enkel maar hun richting uitkijkt.

Soms vraag ik me af of besmette lieden in mekaars mond of neus hebben moeten spuwen om besmet te raken.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 12:14   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als je wil weten of remmen werken, dan ga je toch niet kijken of je wel een factuur hebt van een garagist die U nieuwe remschoenen verkocht heeft, maar ga je gewoon remmen en kijken of dat uw auto op tijd stopt he.

Wel, een corona pas die moet bewijzen dat je niet zwaar ziek zal worden, of een die moet bewijzen dat je niet besmettelijk zal zijn, zou toch logischerwijze op dezelfde manier moeten gegeven worden: ZIEN OF HET WAAR IS he.

U aan corona blootstellen en zien of gij reageert zoals uw pasje zou beweren he.

Dus twee soorten pasjes "wordt niet zwaar ziek" pasje, en "kan niet besmettelijk worden" pasje.

Wat denken jullie ?

Niet akkoord. Even remmen met je wagen om te zien of hij optijd stopt wil niet zeggen dat je remmen nog perfect in orde zijn. Morgen stopt hij misschien niet meer op tijd als je remt omdat de remblokjes op zijn.

Oudere mensen die niet gevaccineerd zijn kunnen sterven als ze besmet geraken, of er zeer lang ernstig ziek van zijn. Mijn schoonvader lag weken in coma en zijn geheugen heeft er zwaar onder geleden. Dat risico gaat een verstandig mensen niet lopen door welbewust het gevaar op te zoeken om te kunnen vaststellen dat hij ertegen kon, of dat hij niet eens besmettelijk was.

Het is intussen bewezen dat het waar is dat vaccineren helpt. Wie dat vertikt moet de gevolgen dragen, waaronder een coronapas die hem beperkt in zijn doen en laten. Gevaccineerden zullen meer dan waarschijnlijk minder bezwaar maken tegen een pas die bewijst dat ze gevaccineerd zijn dan niet gevaccineerden.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 september 2021 om 12:18.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 12:28   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelet op het feit dat men er zelfs niet in slaagt om iedereen in een tijdspanne van een jaar te vaccineren.
Dan zou je toch best opteren voor massabesmetting en aangepaste infrastructuur, desnoods een massa-evenement met besmet personeel of zo. Die eenpersoonsgaskamertjes zou ik laten vallen.
Je snapt het niet. De bedoeling is helemaal NIET dat dat op iedereen toegepast wordt, maar enkel daar waar men het nodig vindt 'te bewijzen" dat ge oftewel tegen covid kunt, oftewel niet besmettelijk zijt he.

Want die "gevaccineerd zijn" of "het al eens opgedaan hebben" of zo, dat zijn allemaal gewoon indirecte argumenten. Het enige echte argument is "testen of uw bewering klopt" he.

Als ge echt, zoals uw attest zou aangeven, tegen corona kunt, dan hebt ge uiteraard geen schrik om dat eens te tonen he. En als ge echt, zoals uw attest zou aangeven, gene corona kunt doorgeven, dan hebt ge uiteraard gene schrik om dat eens te bewijzen met een echte test he.

Al dat gespeculeer over of iemand nu al dan niet besmettelijk zou zijn en zo met een vaccin, met een vroegere ziekte en zo, dat is niks anders dan dat, gespeculeer. Als het menens is, durft ge het tonen, en als het NODIG is zoals sommigen beweren in zekere omstandigheden, dan wilt ge toch wel wat meer zien dan speculatie he.

Citaat:
Blijft de vraag wat met wie er uiteindelijk het loodje bij neerlegt. Begraven of cremeren uiteraard, maar toch. De zwaksten zullen dit uiteindelijk niet overleven, dus stel ik mij ook de vraag of ze de ziekenhuizen niet zullen overbelasten en of er wel voldoende belangstelling zal zijn.
Als gij het lef hebt om een attest te willen dat gij tegen corona kunt, en ge gaat er begot aan dood, dan waard ge nogal een vette leugenaar, en is het maar goed dat men dat ontdekt heeft he !

Al die kwiebussen die met hun speculatieve pasjes staan te zwieren van "ikke vaccin, ikke tegen corona kunnen", als die dat menen, dan tonen die dat he, en ja, zoals je zegt, er gaan er nogal wat door de mand vallen he !

Dus aan al die EISERS van "corona pasjes": put your money where your mouth is he, en ga voor het ECHTE attest, dat AANTOONT dat wat ge beweert, waar is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2021 om 12:29.
Oud 10 september 2021, 12:29   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Och, ik had aerosol kamertje moeten schrijven, maar ik geef toe, gaskamertje is technisch gezien minder juist, maar geeft meer weerklank he
Oud 10 september 2021, 12:30   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht

Iedereen weet dat de beleidsbepalers nooit iets zullen invoeren dat logische samenhang vertoont en gewoon blijk geeft van gezond verstand, maar het beleid belachelijk maakt, en het gezag van experts en overheidsdienaren ondergraaft.

Je kunt dus naar een antwoord op je vraag zoeken om anderen, die die vraag ook stellen, van antwoord te kunnen dienen. Tja, wie zich moe wil maken, die doet maar.

Ah, toch ene die het door heeft
Oud 10 september 2021, 12:36   #15
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet akkoord. Even remmen met je wagen om te zien of hij optijd stopt wil niet zeggen dat je remmen nog perfect in orde zijn. Morgen stopt hij misschien niet meer op tijd als je remt omdat de remblokjes op zijn.
Ja, maar kom, ge kunt dat ook niet om de drie dagen doen he.

Kijk, er zijn er die vinden dat wij "pasjes" moeten hebben om een "veilige" omgeving te hebben waar mensen "niet besmettelijk zijn" of waar "mensen niet zwaar ziek kunnen worden".

Wel, dan moet je ECHTE pasjes invoeren, die het beweerde NAGAAN, he.

Als ik ga eisen dat de enigen die op mijn weg mogen rijden, remmen moeten hebben die de auto die aan 80 km/u rijdt kunnen doen stoppen op 10 meter, dan ga ik wensen dat de auto's die op mijn weg komen, DIE TEST HEBBEN AFGELEGD he. Je hebt gelijk, het is niet omdat ze dat 1 keer hebben gedaan, dat dat een tweede keer lukt, maar ze hebben het toch EEN keer gedaan.

Ik ga dan niet voortgaan op facturen van aangekochte remschoenen en beweringen van fabrikanten van die remschoenen he. Ik ga toch een echte test willen zien. Op zijn minst een keer. Je hebt gelijk dat men die test eigenlijk 10 keer achter elkaar zou moeten uitvoeren om meer zekerheid te hebben van het reproduceerbare van de bewering, maar ik vind 1 test al niet slecht.

Citaat:
Oudere mensen die niet gevaccineerd zijn kunnen sterven als ze besmet geraken, of er zeer lang ernstig ziek van zijn. Mijn schoonvader lag weken in coma en zijn geheugen heeft er zwaar onder geleden. Dat risico gaat een verstandig mensen niet lopen door welbewust het gevaar op te zoeken om te kunnen vaststellen dat hij ertegen kon, of dat hij niet eens besmettelijk was.
Dat is nochtans waarom men pasjes invoert he, om te zeggen "zone waarin alle mensen ertegen kunnen" of "zone waar geen besmettelijken kunnen rondlopen".

Als je op een schip enkel maar mensen wil die kunnen zwemmen, dan ga je toch ook een echt zwemattest vragen, waar die mensen echt gezwommen hebben he, en niet gewoon een verklaring dat ze uitleg hebben gekregen van hoe ze moeten zwemmen he.

Een corona pas is blijkbaar een van de weinige dingen die men gaat eisen zogezegd om een "veilige zone" te bekomen, zonder ook maar de minste test te eisen of die bewering ook waar is. Dat is fake he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2021 om 12:39.
Oud 10 september 2021, 12:38   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik heb Spanje doorkruist, plaatsen bezocht waar ik mensen gekend heb, hen geknuffeld & gezoend.
Jij bent de perfecte persoon om zo een attest te willen bekomen
Oud 10 september 2021, 12:38   #17
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

In b4 'Panda wil Blokkers vergassen'
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 12:40   #18
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Heb Frankrijk doorkruist, verscheidene nachten in hotels verbleven, geen mondmasker gedragen, enkel als men me er attent op maakte, heb plaatsen bezocht waar 100en mensen schouder aan schouder zaten te eten, zij aan zij aanschuivend om 'n broodje of versnapering te kopen, eetgelegenheden bezocht edm (ik doe in Spanje trouwens niks anders).
Zonder ook maar 1 X controle op covid-safe-pass, negatieve test, PLF etc.

Dan arriveer ik in BLG. waar men al neurotisch wegspringt als je enkel maar hun richting uitkijkt.

Soms vraag ik me af of besmette lieden in mekaars mond of neus hebben moeten spuwen om besmet te raken.

Dat hangt dan blijkbaar toch sterk af van regio tot regio. Waar ik vorige week was, werd je CONSTANT gecontroleerd. Elk restaurantbezoek, elk museum, zelfs elk buitenterras. Telkens opnieuw moesten we de QR code laten scannen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 19:55   #19
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat denken jullie ?

Als ik een tattoo op kosten van FVB krijg, i'm in.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 10 september 2021 om 19:56.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 20:22   #20
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Niemand houdt u tegen om zelf proefkonijn te spelen.
Een examen doen op school, dat is ook proefkonijn.
Er wordt veel geproefkonijnd in de economie.
Omdat ongeschikte konijnen meer kunnen kosten dan opbrengen.

Neem nu dit:
https://www.hln.be/binnenland/minist...ggen~a66abe3b/
Citaat:
“Wie zich niet laat vaccineren, mag je beperkingen opleggen ter bescherming van de rest van de bevolking die zich wel laat vaccineren.
Ik heb dat verschillende keren herlezen.
Een vaccin, beschermt toch tegen ziekte door virusbesmetting?
Hoe kunnen ongevaccineerden dan een gevaar zijn voor gevaccineerden?
Een gevaar onderling, tov elkaar ja.
De zin is onzinnig.
Beschermden die beschermd moeten worden tegen onbeschermden, dat kan alleen zin hebben als de bescherming niet werkt.
Wat dan het hele verhaal afschiet...
.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be