Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2004, 10:41   #1
eno2
Banneling

Standaard Cultuurdoder Bert Anciaux

Anciaux is goed bezig met de uitgaven naar omlaag te draaien in Cultuur.
De bib hier krijgt drie vaste medewerkers minder.
Maar ze mogen ook kiezen voor geen boeken meer aankopen volgend jaar.
Dat nadat Bart honderduizend exemplaren van Hugo Claus gratis uitgegeven heeft als prestigeproject en ook een dichtbundel over 'Zee' en 'kunst aan de littoral' overal gratis, nog twee prestigieuze over-de -balk -gooiers.
Hij is dus goed bezig met kappen in cultuur. Nadat hij zelf eerst de middelen zinloos heeft helpen uitputten uit persoonlijke prestige-overwegingen vooral.
Eigen-Barnum-reclame-cultuur.
Maar de essentiële diensten aan de gemeenschap worden aangetast.

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 november 2004 om 10:43.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 11:15   #2
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Had je iets anders van Bertje verwacht. Deze denkt alleen aan zichzelf, en de rest kan de pot op. Hij kan toch niet afgestraft worden door zijn kiezers, hij heeft er immers geen. Hij staat gewoon wat te parasiteren op de SP.A-lijst. Spirit doet zijn naam eer aan, het is gewoon een geestpartij. Hij is trouwens ook nog bevoegd voor sport, waarvan hij nog minder van kent dan van cultuur.

Laatst gewijzigd door Geertje : 24 november 2004 om 11:36.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 11:22   #3
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Had je iets anders van Bertje verwacht. Deze denkt alleen aan zichzelf, en de rest kan de pot op. Hij kan toch niet afgestraft worden door zijn kiezers, hij heeft er immer geen. Hij staat gewoon wat te parasiteren op de SP.A-lijst. Spirit doet zijn naam aan, het gewoon een geestpartij. Hij is trouwens ook nog bevoegd voor sport, waarvan hij nog minder van kent dan van cultuur.
die kerel is totaal onkundig!!! overal waar hij is langs geweest heeft hij een puinhoop achter gelaten
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 14:15   #4
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
die kerel is totaal onkundig!!! overal waar hij is langs geweest heeft hij een puinhoop achter gelaten
____

Op de pasarellas van de modeshow zou hij het goed doen, als hij tenminste door de loopplank niet zou zakken bij het showen van zijn prachtige profiel.
Oud 25 november 2004, 14:26   #5
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Hij heeft ooit eens gezegd : als ik mijzelf in de spiegel zie moet ik kotsen (het ging over zijn buikje, dacht ik). Wat moeten wij dan zeggen als we hem zien.
Oud 25 november 2004, 14:31   #6
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Had je iets anders van Bertje verwacht. Deze denkt alleen aan zichzelf, en de rest kan de pot op. Hij kan toch niet afgestraft worden door zijn kiezers, hij heeft er immers geen. Hij staat gewoon wat te parasiteren op de SP.A-lijst. Spirit doet zijn naam eer aan, het is gewoon een geestpartij. Hij is trouwens ook nog bevoegd voor sport, waarvan hij nog minder van kent dan van cultuur.
Als ik dan zie dat er bij de laatste verkiezingen, Bertje 101.357 stemmen gekregen heeft, dan kan ik Jahjah wel volgen dat God niet vrijgeving was met de Vlamingen voor het uitdelen van verstand: hij had het misschien over die 101.357 kiezers
Oud 25 november 2004, 14:50   #7
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Als ik dan zie dat er bij de laatste verkiezingen, Bertje 101.357 stemmen gekregen heeft, dan kan ik Jahjah wel volgen dat God niet vrijgeving was met de Vlamingen voor het uitdelen van verstand: hij had het misschien over die 101.357 kiezers
Ik wacht nog altijd in spanning op de eerste Spiritaanhanger op dit forum. Maar ze blijven maar weg.
Oud 25 november 2004, 15:00   #8
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik wacht nog altijd in spanning op de eerste Spiritaanhanger op dit forum. Maar ze blijven maar weg.
Die wachten nog dat God hen wat verstand zal uitdelen
Oud 25 november 2004, 15:37   #9
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Anciaux is goed bezig met de uitgaven naar omlaag te draaien in Cultuur.
De bib hier krijgt drie vaste medewerkers minder.
Maar ze mogen ook kiezen voor geen boeken meer aankopen volgend jaar.
Dat nadat Bart honderduizend exemplaren van Hugo Claus gratis uitgegeven heeft als prestigeproject en ook een dichtbundel over 'Zee' en 'kunst aan de littoral' overal gratis, nog twee prestigieuze over-de -balk -gooiers.
Hij is dus goed bezig met kappen in cultuur. Nadat hij zelf eerst de middelen zinloos heeft helpen uitputten uit persoonlijke prestige-overwegingen vooral.
Eigen-Barnum-reclame-cultuur.
Maar de essentiële diensten aan de gemeenschap worden aangetast.
Bij ons hebben ze wel iemand die niets anders moet doen dan bijhouden dat de gebruikers niet meer dan een half uur op de openbare internetcomputers bezig zijn. Het alternatief om niet meer te controleren zou een besparing opleveren die elk jaar goed is voor de aankoop van 40 nieuwe computers. Daar kunnen ze dan op surfen zo veel ze willen. Als ze 5 jaar meegaan kan je tot 200 computers voorzien zonder het budget te overstijgen. Van nutteloos werk gesproken. Nu hebben ze vier computers! Zou Nobrainy Bertje zoiets willen wegwerken? Nee, dat is een toevalligheid! Kan nooit zijn bedoeling geweest zijn.

Het weggeven van honderduizend boeken is natuurlijk al even dom. Allemaal argumenten om ook de openbare bibliotheek aan de vrije marktwerking te onderwerpen. Wil je toch daar een budget voor uitgeven, schrijf dan een lastenboek uit en laat de privé daar een prijs op plakken. Stukken goedkoper, langere openingstijden, geen verspilling.
Oud 25 november 2004, 15:40   #10
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

ik hou alvast mijn hartje vast voor de filmsubsidies...
Oud 25 november 2004, 15:43   #11
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Klopt als een bus.8)

Na de erfopvolging van Vic is den blijter bij de SP.a gaan aankloppen voor zijn pensioen. In de kas zitten van een of ander watermaatschappij zoals papa is zijn natte droom. [size=1]Heb je hem: blijter, watermaatschappij, natte droom.[/size]

Bertje is evenwel geen slechtere minister dan de anderen, hij kan het alleen minder goed verbergen.
Oud 25 november 2004, 15:49   #12
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
Als hij maar van de opera afblijft.

Zou hij het Smak naar beneden smakken? Hij mag mijn mosselschelpen gratis hebben. Als ik mijn magazijn in wat felle kleuren schilder dan heb ik ook een Smak. Ik doe het voor de helft van die mannen van Gent.
Oud 25 november 2004, 15:55   #13
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Te laat! Hij speelt al de hoofdrol in den Opera Comique
Oud 25 november 2004, 15:56   #14
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik doe het voor de helft van die mannen van Gent.
Dat is nog altijd een Smak geld.
Oud 25 november 2004, 15:59   #15
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
Heel juist! Toch nog straf van onze Belgische cineasten dat ze zo'n knappe films kunnen maken (Anyway the Wind Blows, Pauline & Paulette, Le Fils, Le 8iéme Jour, enz...) ondanks de enorme ondersubsidiëring. Vlaanderen en Wallonië hebben enorm veel talent maar deze wordt niet benut door het gebrek aan middelen dat de artiesten ontvangen. We moeten echt wel opletten dat veel knappe cineasten het voor bekeken gaan houden en in het buitenland hun heil gaan beginnen zoeken.
Oud 25 november 2004, 16:09   #16
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN
Heel juist! Toch nog straf van onze Belgische cineasten dat ze zo'n knappe films kunnen maken (Anyway the Wind Blows, Pauline & Paulette, Le Fils, Le 8iéme Jour, enz...) ondanks de enorme ondersubsidiëring. Vlaanderen en Wallonië hebben enorm veel talent maar deze wordt niet benut door het gebrek aan middelen dat de artiesten ontvangen. We moeten echt wel opletten dat veel knappe cineasten het voor bekeken gaan houden en in het buitenland hun heil gaan beginnen zoeken.
Ik stel dan ook voor om dat budget maal duizend te doen (de USA achterna). Dat er daardoor enkele knappe bedrijfsleiders vertrekken met hun fabriek moeten we voor het algemeen belang er maar bijnemen. Zo krijgen we ook tijd om naar die films te gaan kijken.
Oud 25 november 2004, 17:04   #17
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

feit is dat je hier in belgië niet echt van een filmindustrie kunt spreken, aangezien je geen film kúnt maken zonder subsidies, bij gebrek aan investeerders.
dat is een beetje een vivieuze cirkel; investeerders beginnen er niet aan omdat er maar weinig belgische succesfilms zijn, en er zijn maar weinig succesvolle films omdat er te weinig subsidies zijn om véél films te produceren...
hier heeft De Zaak Alzheimer het vlaams audiovisueel fonds bijna gekelderd, terwijl dat over een budget gaat waar een ander land niet van opkijkt...
Oud 25 november 2004, 17:09   #18
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zou hij het Smak naar beneden smakken? Hij mag mijn mosselschelpen gratis hebben. Als ik mijn magazijn in wat felle kleuren schilder dan heb ik ook een Smak. Ik doe het voor de helft van die mannen van Gent.
ik protesteer!

zeg wat je wil over Hoet, maar hij heeft vóór het SMAK er was wel een heleboel belangrijke werken kunnen kopen (zoals van Yves Klein, Broodthaers, Fabre, Panamarenko...) aan een spreekwoordelijk prikje. werken die nu ENORM veel meer waard zijn.

misschien hou je niet van moderne en actuele kunst, maar dat wil niet zeggen dat iedereen het kan, of dat het onbelangrijk is!
Oud 25 november 2004, 19:11   #19
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik protesteer!

zeg wat je wil over Hoet, maar hij heeft vóór het SMAK er was wel een heleboel belangrijke werken kunnen kopen (zoals van Yves Klein, Broodthaers, Fabre, Panamarenko...) aan een spreekwoordelijk prikje. werken die nu ENORM veel meer waard zijn.

misschien hou je niet van moderne en actuele kunst, maar dat wil niet zeggen dat iedereen het kan, of dat het onbelangrijk is!
Iedreen mag voor mijn part kunst noemen wat hij wil. De overheid heeft daar géén rol in te spelen. En, oké, een beetje provocerend van mij. Die Hoet is best wel iemand waar ik respect voor heb. Een gedreven man. Mijn punt blijft wel dat kunst dat enkel bij gratie van subsidies kan bestaan niets meer is dan subsidie van kunstenaars op een - voor mij althans - subjectieve wijze. Waarom heeft Claus nu nog niet die Nobelprijs gewonnen? Hoe stom zijn ze daar in dat diepvriesland?

Uiteindelijk gaat het om de fundamentele vraag of een ambtenaar beter kan beslissen wat uw smaak is. Ik denk dat u dat beter kan, net zoals ik dat voor mij kan. Laat ons die belastingscenten houden en dan iets meer voor onze kunst betalen. Het is een nul operatie maar een betere invulling van wat belangrijk is en wat niet.
Oud 26 november 2004, 10:42   #20
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij ons hebben ze wel iemand die niets anders moet doen dan bijhouden dat de gebruikers niet meer dan een half uur op de openbare internetcomputers bezig zijn. Het alternatief om niet meer te controleren zou een besparing opleveren die elk jaar goed is voor de aankoop van 40 nieuwe computers. Daar kunnen ze dan op surfen zo veel ze willen. Als ze 5 jaar meegaan kan je tot 200 computers voorzien zonder het budget te overstijgen. Van nutteloos werk gesproken. Nu hebben ze vier computers! Zou Nobrainy Bertje zoiets willen wegwerken? Nee, dat is een toevalligheid! Kan nooit zijn bedoeling geweest zijn.

Het weggeven van honderduizend boeken is natuurlijk al even dom. Allemaal argumenten om ook de openbare bibliotheek aan de vrije marktwerking te onderwerpen. Wil je toch daar een budget voor uitgeven, schrijf dan een lastenboek uit en laat de privé daar een prijs op plakken. Stukken goedkoper, langere openingstijden, geen verspilling.
______

Zo zie je maar hoe je met onredelijke redenaties toch tot redelijke maar fictieve logische resultaten komt- altijd in wensdromen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 november 2004 om 10:46.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be