![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is in die huidige berichtgeving toch iets dat een relativerend mens als ik toch helemaal niet meer begrijp.
Het medisch personeel kan de vele doden niet meer aan. Ze gaan daar aan ten onder ![]() Ik zie dat volgens de cijfers we nu aan 20 corona doden per dag zitten. Als we er dan vanuit gaan dat er ongeveer 100 ziekenhuizen zijn in België dan zitten we aan een gemiddelde van 0.2 doden per dag per ziekenhuis. Met andere woorden zou er ongeveer iedere week iemand overlijden. Ik weet niet waar men het dan haalt dat er zo vele doden zijn het medisch personeel het niet meer aankan ? Ik dacht dat er in een ziekenhuis wel alle dagen mensen overlijden ? Is die ene per week meer dan het grote verschil ?? Zijn ze ons niet serieus bij de neus aan het willen nemen ?? https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211112_91395728 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 november 2021 om 08:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn bang van de komende zware griepgolf die het gevolg is van de eerdere lockdown, nu proberen ze Covid te gebruiken om opnieuw in lockdown te gaan voordat de griep hier is. Daarom proberen ze de mensen bang te maken met zeer lage sterfte cijfers.
Het is nu al een zeer zwaar verkoudheid seizoen dus de vooruitzichten op de griep zijn niet hoopvol. Nog eens de griep uitstellen tot volgend jaar waardoor we dan een nog zwaarder griepseizoen zouden hebben lijkt me erg stom. De griep zal zonder lockdown zo goed als zeker voor meer doden zorgen dan Corona die afgezwakt is, en misschien zelfs meer dan de Corona pandemie van 2020. Met die lockdowns hebben we zitten rommelen met een bevolkingsdynamiek die zich al een 100 tal jaren heeft gevormd en dat is uitermate stom en gevaarlijk. Zelfs Bill Gates’ z’n voorbereiding sprak maar van 2 weken lockdown bij een vliegende Ebola, wat we nu gedaan hebben is waanzin. . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 12 november 2021 om 08:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het personeel van de corona-ic's wordt voortdurend getest. Als ze positief testen op corona, ook al zijn ze asymptomatisch, moeten ze toch thuisblijven. De enkelingen die overschieten raken op die manier overbelast. Dus gaat men de maatregelen verstrengen, niet omdat alle bedden bezet zijn, maar omdat een gezond deel van het personeel niet mag werken. Als men dat zo in de rest van de samenleving zou doen ligt alles op z'n gat. Wat eigenlijk heel raar is want in de rest van de maatschappij gaat men met niet zieken om terwijl de verpleegkundigen voor de corona-ic's moeten werken met mensen die toch al corona hebben. ![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
**edit** degene die moet blijven werken zit op een ic-afdeling Laatst gewijzigd door Kaal : 12 november 2021 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn dochter op intensive care in Waals Brabant : Eerste twee golven : wekenlang 20 coronapatienten op een capaciteit van 15 bedden. Bij momenten moesten ze letterlijk bedden in de gang plaatsen. NU : 1 a 3 patiënten op 15 bedden. Laatst gewijzigd door Kaal : 12 november 2021 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
“Ze kunnen vele overlijdens niet meer aan” Dat dat niet waar is dacht ik al wel maar waarom dezer dagen dan zoveel Fake nieuws mag worden gebracht vind ik misdadig. Waar is Trump nu je hem nodig hebt ? ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 november 2021 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn dochters hebben mij uitgelegd dat het niet zo is dat er overal een uniforme stijging of daling is van de toevloed aan patienten. Er zijn lokale pieken die komen en gaan. Plots wordt één hospitaal geconfronteerd met een toevloed aan patienten die hun capaciteit overtreft, maar dat duurt maar even omdat men dan onmiddeliijk patienten gaat transfereren naar andere klinieken. Het is pas als de meeste hospitaals vol zitten dat de toestand ernstig is. Je vindt dan geen plaatsen meer als je wil transfereren. En dat was effectief zo gedurende 3-4 weken in de eerste golf en voor een kortere periode in de tweede. Maar sinds maart dit jaar zie je dat niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als er 20 doden zijn per dag over gans het land dan is dat verwaarloosbaar dat zijn de feiten. De manipulatie neemt angstwekkende vormen aan. Als ik nu lees wat ze in Oostenrijk van plan zijn hou ik mijn hart vast dat we niet op weg zijn naar totalitaire regimes. Gaan ze in Oostenrijk terug de Gestapo heruitvinden..... Als ik bedenk dat het daar 82 jaar geleden is begonnen begin ik sterke twijfels te krijgen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() En dat transfereren had je wellicht ook vroeger al bij griep, in Nederland waar er haast nooit IC-bedden op overschot zijn zeker.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag je oversterfte inbrengen als klimaatinspanning? Nee zeker? Hoewel het eigenlijk wel impact heeft.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
FVDB heeft trouwens gezegd dat wie zich niet goed voelt maar thuis moet blijven. Waar lees je dat het medisch personeel het aantal doden niet aankan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211112_91395728 De dagelijkse overlijdens zijn voor de brede ?*bevolking haast een fait divers ?*geworden, maar zorgverleners worden met een abnormaal hoog aantal stervenden geconfronteerd. Ze kunnen vele overlijdens niet meer aan” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Erger nog, 2020 heeft niet eens het hoogste aantal overlijdens per 100 000 inwoners.
Ondanks de coronacrisis staat 2020 slechts op de derde plaats. En de vroegtijdige sterfte zijn in 2020 zelfs nog gedaald tegenover 2019. Men kan dus stellen, dat er ondanks de coronopandemie geen abnomale sterftes zijn in België. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Dus in perspectief zit het zo :
Doden per dag NU : 20 Piek doden eerste golf : 225 per dag Piek doden tweede golf : 200 per dag Patiënten in IC nu : 434 Piek IC patienten 1ste golf : 1300 Piek IC 2de golf : 1500 |
![]() |
![]() |