Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2021, 14:14   #1
Victor Magnus
Schepen

Standaard Franse 65-plussers verliezen coronapas zonder 3de prik...

"Het is nu doorpakken" denkt de Franse loopjongen van de farmaceuten. Zal Van Ranst binnenkort worden uitgenodigd op een dansfeestje in de Franse ambassade?

Macron verleent enkel nog coronapas aan 65-plussers als ze derde prik toestaan:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11...rplichting-va/
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2021, 14:16   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Voorlopig vind ik het een schuchter stapje in de goede richting: onderscheid maken op basis van leeftijd. We hadden dat vorig jaar al moeten doen, maar toen werd op alle tonen gezegd dat zo een onderscheid "ongrondwettelijk" zou geweest zijn.

Het idiote en gevaarlijke is dat hij zich vastklampt aan die corona pas, die uiteraard voor 65+ eigenlijk van geen betekenis is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 november 2021 om 14:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2021, 14:19   #3
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Op leeftijd en op BMI. MVR niet boven de wet stellen hierin.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2021, 14:24   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat lijkt me nogal logisch.
Als je dacht van met je benzinetank tot aan je vakantieadres te komen, maar onderweg blijkt dat niet zo te zijn, dan ga je tanken toch.

Daar kan je veel over zaniken natuurlijk, maar tanken zal je.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2021, 14:26   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Op leeftijd en op BMI. MVR niet boven de wet stellen hierin.
Dan zal die in uw corona pasje mee moeten opgenomen worden he.

In feite doet Macron daar iets dat radikaal ingaat tegen de richtlijnen van de Europese corona pas: normaal bevat die een einddatum van geldigheid, en alle corona pasjes in Frankrijk hadden 1 jaar geldigheid.

Maar aangezien dat corona pasje ook uw geboortedatum en datum van injectie bevat, kan men op basis van die gegevens, met een niet-Europees goedgekeurd controle appje, nagaan of je inderdaad niet 65+ bent en je laatste prikje binnen de laatste 6 maanden gekregen hebt.

Want DAT is blijkbaar de inhoud van Macron's boodschap, ook al was die niet evident. Vanaf 15 december moeten 65+ een prikje hebben van minder dan 6 maanden oud. Dat hoeft niet eens een derde dosis te zijn, dat mag ook hun eerste vaccinatie zijn. Aangezien de meeste 65+ ondertussen, vooral zij die braaf geluisterd hebben, hun prikje in februari of maart gehaald hebben, zitten de meesten dus wel al over hun 6 maanden. En DIE mensen moeten nog wat tijd krijgen om zich laten bij te prikken. Dus, die REGEL gaat pas in vanaf 15 december. Tot dan kunnen die niet-bijgeprikten met oud vaccin nog de bloemetjes buiten zetten.

Maar zij die zich pas hebben laten vaccineren vorige maand, die zijn nog een tijdje gerust, ook na 15 december.

Het grappige is wel dat die corona pas die dus NIET geldig is in Frankrijk, nog steeds in het buitenland zal geldig zijn. En dat buitenlanders die in hun land een geldig pasje hebben, plots in Frankrijk "ongeldig" zullen zien , omdat zij zelf een prikje hebben dat ouder is dan 6 maanden, maar de vervaldatum daarvan OK is, maar niet meer door de Franse controle appjes - in tegenstelling tot de EU richtlijn - goedgekeurd wordt. Tenzij dat Franse appje die nieuwe regel enkel maar toepast op mensen die hun prikje in Frankrijk kregen.

Want men riskeert een probleempje te hebben als, zeg maar, een 67-jarige Belg met zijn Europees pasje dat nog geldig is, in Frankrijk een restaurant niet zou binnenmogen en van zijn oren maakt. Immers, Frankrijk is verondersteld de Europese pasjes te aanvaarden.
Oud 10 november 2021, 14:27   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat lijkt me nogal logisch.
Als je dacht van met je benzinetank tot aan je vakantieadres te komen, maar onderweg blijkt dat niet zo te zijn, dan ga je tanken toch.
Als iemand U een vliegtuig ticket verkocht heeft naar de Canarische eilanden, maar U afzet in Marokko, en zegt dat ge nu maar een nieuw ticket moet kopen, voel je je dan niet een beetje bedrogen ? Vooral dat geen kat weet waar die tweede vlucht zal beslissen om U neer te zetten he.

Maar het zou eigenlijk nog beter zijn om de corona pasjes gewoon systematisch voor alle 65+ te desactiveren tussen oktober en maart he. Elk jaar.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 november 2021 om 14:30.
Oud 10 november 2021, 14:41   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het idiote en gevaarlijke is dat hij zich vastklampt aan die corona pas, die uiteraard voor 65+ eigenlijk van geen betekenis is.
Ik lees dat het Grondwettelijk Hof de pas verlengd heeft tot eind juli 2022.
Wat de derde prik betreft, ken je de vaccinatiegraad van de 65+ in Frankrijk ? Als die laag is dan is dit drukkingsmiddel enkel om de ziekenhuizen niet te overbelasten. Anders is het inderdaad zonder betekenis.
Zoals elders gezegd, ik vraag mij af waarom een 65+ met twee prikken geen derde zou willen, spontaan.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2021, 14:44   #8
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het zou eigenlijk nog beter zijn om de corona pasjes gewoon systematisch voor alle 65+ te desactiveren tussen oktober en maart he. Elk jaar.
Daar zie ik het sanitair belang niet van in. En zeker het economisch belang niet, integendeel. 65 plussers hebben veel tijd om te consumeren.
Oud 10 november 2021, 14:46   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat de derde prik betreft, ken je de vaccinatiegraad van de 65+ in Frankrijk ?
https://solidarites-sante.gouv.fr/gr...la-vaccination

91% boven de 65 jaar. (dat is hoger dan ik dacht)
Oud 10 november 2021, 14:47   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zie ik het sanitair belang niet van in.
Ik zou het "solidair boete doen" noemen om hen te laten beseffen wat de maatschappij allemaal voor hen niet heeft gedaan

Kwestie van de fervente aanhangers van gemaatregel eens specifiek te laten merken wat het doet als je sanitair zinloze dingen op je dak krijgt die U het leven zuur maken en nergens zinvol voor zijn.

Over het economische maak ik mij geen zorgen: ze zullen dubbel zo hard gaan consumeren tijdens die paar zomermaanden waar ze het "rijk der vrijheid" van vroeger nog even mogen proeven, alvorens weer in hun eigen gedwongen pasjeslockdown opgesloten te worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 november 2021 om 14:49.
Oud 12 november 2021, 18:47   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Hoe kan een uitbater uiteindelijk controleren of je een derde prik hebt gehad.
Oud 12 november 2021, 18:50   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Corona appje ziet dat aan je pasje he.

Maar je moet niet "je derde prik" hebben, je moet je LAATSTE prikje, dat minstens het 2de is, minder dan 6 maanden geleden gehad hebben. De bejaarden die zich pas onlangs voor de eerste keer hebben laten vaccineren, zijn OK. Het zijn de brave mensen die voor juni gevaccineerd waren, die de pineut zijn he.

Dat gaat, want al de nodige gegevens zitten in uw QR code, zij het dat dat in gaat tegen de Europese directieven hierover.

In uw QR code staat het nummertje van je vaccin, de datum waarop het gegeven is, en uw geboortedatum. Met die gegevens kan een aangepast verificatie appje nagaan of jij 65+ bent (geboortedatum), en of je laatste prikje wel nummer 2 of 3 of meer is, en minder dan 6 maanden geleden werd gegeven he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 november 2021 om 18:51.
Oud 12 november 2021, 18:52   #13
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw corona-pasje krijgt een update eh..
Rood licht indien geen booster? Geen toegang.

Of dacht je dat het digitale pasjes-systeem zo een update niet zou aankunnen? De mogelijkheden zijn eindeloos.. alle voorwaarden kunnen dra worden ingevoerd. Dit covid-pasje is slechts een proevertje..... om ons te laten wennen..

jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2021, 19:03   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Of dacht je dat het digitale pasjes-systeem zo een update niet zou aankunnen? De mogelijkheden zijn eindeloos.. alle voorwaarden kunnen dra worden ingevoerd. Dit covid-pasje is slechts een proevertje..... om ons te laten wennen..

Het is bijzonder grappig om hier de ene achter de andere te zien die nu vaststelt dat waar wij nu al meer dan een jaar voor waarschuwen, en opzij gezet werden als conspirationisten, aan het gebeuren is he
Oud 12 november 2021, 19:07   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Uw corona-pasje krijgt een update eh..
Rood licht indien geen booster? Geen toegang.

Ik gebruik een papieren exemplaar, en die krijgt geen update.
En de uitbater heeft geen internet of data verbinding nodig om mijn pas te controleren.
Altijd groen licht.
Oud 12 november 2021, 19:09   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge snapt het niet. In Frankrijk moogt ge ook uw papieren QR code tonen. Die bevat uw geboorte datum, en de datum van uw prikje, en het nummer van uw prikje. Daarmee kan men nagaan of gij meer dan 65 jaar zijt, en uw laatste prikje wel minder dan 6 maanden geleden was, en dat prikje wel degelijk minstens nummer 2 was.

Die QR code bevat ook een verval datum (1 jaar geldig) en volgens Europese richtlijnen moet DIE bekeken worden, maar daar veegt de Franse overheid dus haar botten aan.
Oud 12 november 2021, 19:15   #17
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Corona appje ziet dat aan je pasje he.

Maar je moet niet "je derde prik" hebben, je moet je LAATSTE prikje, dat minstens het 2de is, minder dan 6 maanden geleden gehad hebben. De bejaarden die zich pas onlangs voor de eerste keer hebben laten vaccineren, zijn OK. Het zijn de brave mensen die voor juni gevaccineerd waren, die de pineut zijn he.

Dat gaat, want al de nodige gegevens zitten in uw QR code, zij het dat dat in gaat tegen de Europese directieven hierover.

In uw QR code staat het nummertje van je vaccin, de datum waarop het gegeven is, en uw geboortedatum. Met die gegevens kan een aangepast verificatie appje nagaan of jij 65+ bent (geboortedatum), en of je laatste prikje wel nummer 2 of 3 of meer is, en minder dan 6 maanden geleden werd gegeven he.
Derde prik is derde prik he.
Waarom die 6 maanden er bij sleuren. Die zijn toch van ondergeschikt belang.
Oud 12 november 2021, 19:24   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de uitbater heeft geen internet of data verbinding nodig om mijn pas te controleren.
Altijd groen licht.
Hebben ze gisteren uw pas gevraagd in de overvolle café's in Gent ? Binnen een week vragen ze dat nergens meer. Niet vol te houden.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2021, 19:25   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Altijd groen licht.
Het is toch uw papier en geen kopie van het papier van uw vriend
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2021, 19:37   #20
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het is toch uw papier en geen kopie van het papier van uw vriend
Fred, ik ben een eerlijk mens. Altijd geweest tegenover de horeca. Wat niet wordt gevraagd toon ik niet. Ik ben stommelings ondertussen drie keer geprikt, en heb niets te verbergen.
Het mag gezegd. Doowinterde uitbaters zien aan je kop dat je geen jongeling meer bent. Je bent dus per definitie gevaccineerd
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be