![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 8mnd geleden heb ik weken op de covid afdeling in het ziekenhuis gelegen. Daar kreeg ik stootdosissen cortisone om te genezen. Hoge doses cortisone is heel slecht voor de ogen. Je krijgt er op korte termijn staar van.
Morgen naar de oogkliniek om een nieuwe ooglens te laten steken. Iemand ervaring? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk gaat alles goed met het laten steken van een nieuwe ooglens. Verder heb ik er géén weet van want ik ken niemand die dat al heeft moeten laten doen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken wel iemand die al 2 keer een nieuwe lens heeft laten steken.
Blijkbaar is het een redelijke routine operatie.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terecht of onterecht. Laatst gewijzigd door Henri1 : 22 november 2021 om 07:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn ouders en schoonvader uitgevoerd, allen dik tevreden over het resultaat.
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb (links) al staar van in de tijd dat men nog zei, we wachten zolang mogelijk met opereren want we kunnen dat maar een keer. Alleszins, ben al een paar maand regelmatig bij de oogarts, zit een ontsteking in mijn oog, heb verschillende soorten druppeltjes. Zegt de oogarts van de week, als het binnen twee maand niet beter is opereren we gelijk voor staar. Ik denk dan zo, hm...
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, het stelt minder voor dan een tand-extractie.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft dit topic met de Coronacrisis te maken ?
Het gaat over cataract. Laatst gewijzigd door Henri1 : 22 november 2021 om 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Cataractoperatie waarbij de ooglens vervangen wordt door een kunststoflens is idd een routineoperatie. Problemen zijn zeldzaam, alhoewel niet altijd te vermijden. In zéér uitzonderlijke gevallen met (gedeeltelijk) verlies van het zicht. Meestal zal men de sterkte van de nieuwe lens aanpassen zodat het dragen van een bril voor ver ofwel dichtbij (patiënt kan dat eventueel kiezen) niet meer nodig is. 40 jaar geleden werd enkel de lens verwijderd. De sterkte van die verwijderde lens (ong. +13) moest dan in een brillenglas verwerkt worden om de patiënt een goed zicht te geven. De operatie werd toen bij mijn grootmoeder niet uitgevoerd omdat haar hart te zwak was. In die tijd was na de operatie nog 2 weken hospitalisatie nodig. Tijden zijn veranderd. Met dank o.a. aan de ingenieurs en wetenschappers die de nodige apparatuur en lenzen ontwikkelden om deze operaties te kunnen uitvoeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |