![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het lijkt alsof men op verschillende parkings langs de E 314 laadstations voor de wagens van de toekomst aan het plaatsen zijn.
Ik zie het al gebeuren ... je staat daar met je peperdure E-wagen aan de stekker ... je voelt je wat ongemakkelijk ... je kijkt rond ... en stelt vast dat je niks anders kan doen dan in je broek doen. De grote vraag van de kip en het ei ... nu iets meer ingrijpender voor de investeerder in een beter milieu ... Wat was er het eerste? Kak in de broek of E in de batterij?
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kankerdiesels waren er eerst. Of kakdiesels.
En hun vuile tankstations gaan ze moeten opruimen, en piet snot gaat dat sowieso betalen. ![]() Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11...n-de-toekomst/ Dat bij snellaadpalen veel meer te verdienen is nee daar zijn ze te dom voor. Soit de Nederlanders gaan dat dan wel regelen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 20 december 2021 om 16:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Dat men het normaal vindt dat chauffeurs van vrachtwagens in flessen pissen en in emmers hun behoefte moeten doen lijkt iedereen voor onze Belgische parkings normaal te vinden. Ik zie wel nog niet direct een eigenaar van een Tesla een toiletemmer meezeulen, jij wel?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 december 2021 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken alvast veel tankstations (zelfbediening, geen shop, nikske) zonder toiletten, jij niet? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 20 december 2021 om 17:20. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na de aankoop van een bruikbare E-wagen zal ik niet teveel in snelweg gelegenheden inkopen gaan doen. Doe ik nu ook niet, maar nu is het gewoon gezond verstand, maar dan zal het uit noodzaak zijn.
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met onze ICEs tank ik sowieso enkel in nood aan de snelweg (bij verre verplaatsingen), zot ben ik idd nog niet. ![]() Naast Tesla zal ook een grote speler zoals Ionity de meeste snellaadpunten niet direct langs de snelweg hebben (want daar liggen de olieboeren al, die alvast ook een paar snellaadpalen zetten): Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 20 december 2021 om 17:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de volgende Tesla wordt een biomassacentraletoilet geïntegreerd die elektriciteit genereert, je behoeften gezondheidsgewijs controleert en de resultaten onmiddellijk naar je huisarts doorseint. ![]()
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() btw de eerste echte Lounge Supercharger in Europa zou in Zwitserland in 2019 gekomen zijn: Citaat:
Ik hoefde maar te googlen op Fastned en Ionity door zowat elke automobilist gekend die een beetje mee is, dat Shell en andere olieboeren ook snellaadpunten hebben heb ik toevallig ervaren omdat ik in de Shellshop goedkope koffiepads gekocht heb op weg naar Duitsland, niet om te tanken. Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2021 om 09:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Die verwarmde vestjes tegen de kou, die zijn toch standaard of heb ik het daar ook verkeerd voor? Elke E-wagen komt toch met duizenden euro's aan gratis extra's - iets moet daarvan toch bruikbaar zijn?
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Genoeg voor vuile handen te krijgen en als je op toilet moet geen mogelijkheid, dat was toch uw probleem? In de EV kun je lekker warm gaan zitten want die hoeft geen draaiende motor om het warm te houden. kW bij stilstand in overvloed hé. Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2021 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Beetje zot toch om met je E-wagen naar daar te rijden om je batterij te vullen?
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
En hoe tank jij eigenlijk? Giet jij uw brandstof over je handen en voeten? Dat hoeft niet hoor, netjes in de vuldop gaat ook. Volgende keer eens proberen. Laat weten of het je is gelukt, je kan het merken aan je propere of vuile handen.
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 december 2021 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, anders open je er geen draad voor.
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2021 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
moet ik volgende laten vertalen? Mogelijke redenen voor die afkeur/allergie voor electro-mobiliteit? Citaat:
@ phonehoppy, vr 23 nov 2018, 11:51 uur Ik ontmoet heel vaak mensen, zowel online als in het echt, die absoluut allergisch zijn voor het onderwerp elektromobiliteit. Als je zegt dat je een elektrische auto bestuurt of argumenten aanvoert voor elektromobiliteit, lijkt het alsof veel mensen zich op de een of andere manier op de stropdas getrapt voelen en absoluut negatief reageren, of ze voeren argumenten aan die al lang zijn weerlegd of verzonnen waarom elektrische auto's schadelijker zijn voor het milieu dan verbrandingsmotoren dat het elektriciteitsnet zou instorten als er meer e-auto's zouden zijn, dat e-auto's sowieso niet zouden werken en de batterijen elke 3 maanden zouden moeten worden vervangen, en dan het assortiment en nog veel meer. Hoewel ik onlangs een lichte verbetering heb gezien in de berichtgeving hierover in de media, lijkt het trefwoord "elektromobiliteit" bij veel mensen op een paar knoppen te drukken die een voorheen onbeschikbaar milieubewustzijn opwekken ("De batterijen zijn ja zooo milieubelastend") of je denkt ineens aan de gerechtigheid van de geglobaliseerde handel ("De batterijen worden gemaakt in kinderarbeid! "), waarbij je niet om je eigen kleding of je eigen verbrandingsmotor geeft. Ik blijf me afvragen waar deze reacties vandaan komen. De verwijzing naar elektromobiliteit heeft uiteraard zeer specifieke psychologische effecten op veel medeburgers. Maar waarom? Bij mij zijn recentelijk de volgende verklaringen naar voren gekomen: • Het rijden met een e-auto wordt gezien als betweter of arrogant, tot op zekere hoogte als verwijt: "Kijk, je kunt ook stil en emissievrij rijden, waarom heb je nog een verbrandingsmotor?" • Mensen zijn bang dat er iets van hen wordt gestolen door een nieuw alternatief: hun favoriete speeltje, de auto, het donderende geluid... • Het is waarschijnlijk ook een algemene haat tegen iets vreemds omdat het over iets nieuws gaat, grotendeels onbekend. Volgens het motto "Wat de boer niet weet, eet hij niet". In het algemeen beschouw ik het gebrek aan intellectuele openheid als een van de grootste problemen in onze samenleving ... • Misschien zijn er algemene angsten in verband met technologie die men niet kent. Misschien de angst om met iets te maken te krijgen dat je niet begrijpt... - - - - - - Of ook daarom? Extra aandacht trekken? Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2021 om 10:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Of wacht, twee draden. Een eerste : Waarom ik geen E-wagen wil. Een tweede : Waarom ik absoluut een E-wagen wil. dan kan iedereen daar zijn gram in kwijt. Wat denk je ? Is dat geen goed idee? Ik kan al wat argumenten posten in die eerste draad. ![]()
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 december 2021 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Over kankerdiesels gesproken.
Jaren geleden heeft de Belgische regering het dieselrijden gepromoot. En daarna de dieseltaks maal twee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat waren bepaalde politici die toen niet naar de wetenschappers wilden luisteren, en zich hebben laten misleiden door de roetfilter-praatjes van Europese autolobby van toen en achterhaalde sjoemeltesten (NEDC). Focus enkel klimaatgas-CO2 en de veel schadelijkere emissies veegde men onder de mat. Bovendien ligt de Europese Commissie in Brussel, die wisten zelfs al jaren eerder dan USA van dieselgate, maar deed alles om de eigen autoindustrie te beschermen onder dreiging van schrappen van jobs. Enkel in bepaalde Europese landen was er een sterke verdieseling, onder andere in achterlijk België. Er waren enkele Europese landen (UK, Zwitserland) waar de diesel zelfs duurder was aan de pomp. En ook de dieseltaksen bleven in vele landen altijd hoger om de diesels te ontraden voor de doorsnee-automobilist. Ook in Belgie was de wegentaks hoger voor diesels, zogezegd accijnscompenserend tov benzinewagens, maar ook dat werd langzaam gelijkgesteld met wegentaks benzinewagens. Wereldwijd was er quasi helemaal geen verdieseling, zelfs verwaarloosbaar weinig in N- en Z-Amerika, China, Japan, Korea, enz... met minder dan 3% aandeel tot 1% aandeel, in bepaalde landen zoals Brazilië zelfs verboden. Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2021 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |