Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2021, 23:01   #1
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard Baudet (FVD) aangeklaagd Joodse organisaties CIDI v corona vs Holocaustvergelijking

Onderwerp
Baudet (FVD) aangeklaagd Joodse organisaties CIDI v corona vs Holocaustvergelijking 7dec2021

Betoog:

1) Persoonlijk en als LId van het Forum voor Democratie vind ik dit geen Anti Semitisme of aanzetten tot Joden haat, noch het verheerlijken of ontkennen van de TRAGISCHE Joodse Holocaust. Ben zelf gekleurd INdiase Hindoe aapje dus ik bekijk het echt veel complexer dan een gewone Blanke Hollandse man.

2) CIDI is kleinzielig bezig. Vrijheid van meningsuiting is een ijzeren fundament van de Blank/ Westerse Democratie en dit beschermt juist de Joden nu in heel Europa, dus JOden moeten niet zo zeuren nu. Thierry Baudet heeft op alle punten 100 % gelijk en het corona debat is zo omstreden en gecensureerd nu. Een foutje mbt corona en op facebook ben je geblokkeerd.

3) Op Politics.be is het corona debat verhit nu, Thierry Baudet bekijkt het niet wetenschappelijk, en dit is toch een Kennis Manco van hem, hij is geen Technocraat, en Geen econoom, hij weet te weinig over de bruine en zwarte Hindoe Rassen uit INdia, en nog minder over Negers uit Afrika. Maar ok, ik wil hem binnen 4 weken een openbaar BOD doen met dwangverzoek om te mogen participeren in zijn Blank Arische organisatie, met eigen ONAFHANKELIJKE werkgroepje ism het hele zwaarbewapende, Delftsche Arische Katten Commando van Wieroe, compleet met katten die dag en nacht op de straten in Delft patrouilleren om vijandige, werkschuwe, en gekleurde buitenlandse muizen een kopje kleiner te maken. Geen Asiel voor luie, ongeschoolde, buitenlandse gelukzoekende grijze en bruine en vieskleurige MUIZEN he, miaauwt Wieroe nu naar mij. Ja een kat weet het altijd beter he!!!

4) Ik weet niet of dit topic hier thuishoort of bij politiek ok, moderators eventjes regeltjes checken. Het corona debat krijgt nu al echt zondebokken en schijn processen tegen critici. Thierry Baudet doet gewoon zijn werk en hij moet het ongelimiteerde recht op 100 % Vrijheid van meningsuiting krijgen, omdat hij het tot nu toe perfekt heeft gebruikt zonder haat te zaaien tegen zwarten, hindoe apen, islamieten, niet blanken en de 99 % gegermaniseerde JIddische RASSEN en volkeren, quasi joodse RASSEN.

-------------------------------- 100 % citaat REf media
https://www.nu.nl/politiek/6171801/b...gelijking.html

Baudet aangeklaagd door Joodse organisaties wegens Holocaustvergelijking
07 december 2021 11:09 Laatste update: 9 uur geleden
1.6K NUjij-reacties
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email

Het Centraal Joods Overleg, het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) en vier Joodse oorlogsoverlevenden zijn een kort geding gestart tegen Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet. Ze vinden dat de politicus uitlatingen heeft gedaan die beledigend en onnodig kwetsend zijn voor de vermoorde slachtoffers van de Holocaust, overlevenden en nabestaanden. Baudet vergeleek de coronamaatregelen met de Jodenvervolging door de nazi's tijdens de Tweede Wereldoorlog.

De eisers vragen de rechter om de vergelijkingen die Baudet maakt tussen de coronamaatregelen en de Holocaust onrechtmatig te verklaren. Ook willen ze dat uitingen van Baudet op sociale media worden verwijderd en dat hij niet langer beeldmateriaal van de Holocaust gebruikt om zijn betoog kracht bij te zetten.

Baudet plaatste eind november via sociale media een bericht waarin hij ongevaccineerden "de nieuwe Joden" noemde en politici en bestuurders die het huidige coronabeleid voorstaan betitelde als "wegkijkende uitsluiters" en "nieuwe nazi's en NSB'ers". In een ander bericht zette hij een foto van een kind dat niet naar een Sinterklaasfeest zou mogen naast een foto van het getto van Lodz met een jongen die op het punt staat gedeporteerd te worden. In een derde bericht plaatste hij een foto van concentratiekamp Buchenwald met daarbij de tekst: "Hoe is het MOGELIJK om nu nog altijd niet te zien hoe de geschiedenis zich herhaalt."

De Joodse organisaties en de nabestaanden van de Holocaustslachtoffers die het kort geding hebben aangespannen stellen dat de vergelijkingen "volledig mank" gaan en dat Baudet op "grove wijze" voorbijgaat aan de emoties die bij slachtoffers en nabestaanden worden opgeroepen. Ze vinden dat Baudet de Holocaust bagatelliseert en zien "na herhaalde waarschuwingen" geen andere weg meer dan bij de rechter om een verbod vragen. De zaak dient op 15 december om 13.30 uur in Amsterdam.

Een dag later moet Baudet zich ook in een andere zaak melden bij de rechter. Hij is samen met Forum-fractievoorzitter van de Eerste Kamer Paul Frentrop en oud-bestuurder Rob Rooken door het gerechtshof Amsterdam opgeroepen om een verklaring af te leggen in een smaadzaak die is aangespannen door zijn voormalige partijgenoot Henk Otten. Hierbij gaat het om een zogenoemde artikel 12-procedure waarbij het hof moet vaststellen of het Openbaar Ministerie moet overgaan tot vervolging. Deze zittingen zijn besloten.

De woordvoerder van Forum voor Democratie reageerde niet op vragen van NU.nl.
Door: Harm Ede Botje
Lees 1.6K reacties
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email
Lees meer over:
Antisemitisme
Thierry Baudet
NUjij: Uitgelichte reacties

FairPlayerChemisch technoloog
10 uur geleden
Mogelijk is is dit zijn oprechte mening. In dit land moet het recht op meningsuiting (al helemaal voor politici) prevaleren boven het mogelijk beledigen van individuen. Zo is het ook grondwettelijk geregeld. Anders dan bij de “minder-minder” uitspraak van Wilders, roept hij geen haat op tegen Joden. Vanuit zijn (toegegeven: kromme) redenatie koestert hij eerder sympathie dan haat jegens de Joden. De uitspraken van Baudet zijn smakeloos en raken kant noch wal, maar moeten in ons vrije land wel gedaan kunnen worden…

https://www.nu.nl/politiek/6171801/b...gelijking.html
-----------------------------------

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 23:48   #2
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Baudet nam hun narratief over. Dat moet je natuurlijk niet hebben !
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2021, 00:33   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gaat hem om het vergelijken van vervolging.
Het uitsluiten.
Het markeren.
Het deporteren naar kampen.

In de oorlog de joden.
Na de oorlog de duitsers in polen, Hongarije, Bulgarije en nog wel wat landen die onder communisme kwam te vallen.

Feitelijk hetzelfde verhaal.

Democratie vernietigen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 8 december 2021 om 00:44.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2021, 01:19   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het gaat hem om het vergelijken van vervolging.
Het uitsluiten.
Het markeren.
Het deporteren naar kampen.

In de oorlog de joden.
Na de oorlog de duitsers in polen, Hongarije, Bulgarije en nog wel wat landen die onder communisme kwam te vallen.

Feitelijk hetzelfde verhaal.

Democratie vernietigen.
Bekijk de documentaire : war night op national géographique eens. Van David Brz..
Après Hitler sz'1afl.2

Je zult veel vergelijkbare feiten zien en mogelijks beter begtijpen wat stratégie is.

En Baudets reflectie.
Oud 8 december 2021, 01:50   #5
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Er worden vooral vergelijkingen gemaakt met de jaren '20 en '30 van de vorige eeuw.
Met de 'aanloop naar' de holocaust aldus.
Iemand die op overeenkomsten wijst met die periode, verwijten overeenkomsten te maken met de holocaust is ofwel onwetend; of van kwade wil.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2021, 05:40   #6
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Er worden vooral vergelijkingen gemaakt met de jaren '20 en '30 van de vorige eeuw.
Met de 'aanloop naar' de holocaust aldus.
Iemand die op overeenkomsten wijst met die periode, verwijten overeenkomsten te maken met de holocaust is ofwel onwetend; of van kwade wil.
Ja, de oorzaak van WOII en alles wat erin gebeurde, lag in een boos gemaakte bevolking, boos door de geldmanipulaties van overheden (de Federal Reserve ea), hun economische sabotage, hun onderdrukking (Versailles, de bijna repeat van het eind WO2 Morgenthau plan) van de Duitse bevolking en hun polariserende propaganda.
De parallelen met vandaag zijn gewoon herhaling van geschiedenis.
Cycli waarin overheid steeds verder gaat, extremer wordt, tot breekpunten.
Het corona verhaal is niet anders, en de corona geschiedenis zal dat evenmin zijn.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2021, 05:43   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen: iemand die de parallellen niet ziet is onwetend of van kwade wil.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2021, 05:57   #8
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ja, de oorzaak van WOII en alles wat erin gebeurde, lag in een boos gemaakte bevolking, boos door de geldmanipulaties van overheden (de Federal Reserve ea), hun economische sabotage, hun onderdrukking (Versailles, de bijna repeat van het eind WO2 Morgenthau plan) van de Duitse bevolking en hun polariserende propaganda.
De parallelen met vandaag zijn gewoon herhaling van geschiedenis.
Cycli waarin overheid steeds verder gaat, extremer wordt, tot breekpunten.
Het corona verhaal is niet anders, en de corona geschiedenis zal dat evenmin zijn.
?

Voor bazen en overheden ben je toch een vervangbaar nummer. Zo vergeten... En voor je collega's ook.

Who cares? Niemand.

Alleen in onderdrukkende systemen ging je naar Gulag of Kamp als je het te wild maakte. En dat is een groot verschil.
Oud 8 december 2021, 06:26   #9
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Ik vind de gelijkenissen juist nogal treffend, het enige grote verschilpunt is dat niet-gevaccineerd zijn een keuze is, terwijl joods zijn dat toch al wat minder is. Nu ja, die joodse organisaties zitten nu mee aan de knoppen van het regime, veel empathie moeten we vanuit die groep dus niet verwachten. Ik zou ze gewoon doodzwijgen, als je dat kwalijke verleden niet meer mag aanhalen voor hedendaags onrecht, dan is het gewoon verworden tot een historisch feit zonder meer. En dan is het eigenlijk niet meer de moeite om er een woord over te spreken.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2021, 06:47   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik vind de gelijkenissen juist nogal treffend, het enige grote verschilpunt is dat niet-gevaccineerd zijn een keuze is, terwijl joods zijn dat toch al wat minder is.
Zelfs dat laatste is toch eigenaardig. Waarom kan je geen vrijzinnige kiezen van te zijn, in plaats van Jood ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2021, 06:52   #11
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind de gelijkenissen juist nogal treffend, het enige grote verschilpunt is dat niet-gevaccineerd zijn een keuze is, terwijl joods zijn dat toch al wat minder is. Nu ja, die joodse organisaties zitten nu mee aan de knoppen van het regime, veel empathie moeten we vanuit die groep dus niet verwachten. Ik zou ze gewoon doodzwijgen, als je dat kwalijke verleden niet meer mag aanhalen voor hedendaags onrecht, dan is het gewoon verworden tot een historisch feit zonder meer. En dan is het eigenlijk niet meer de moeite om er een woord over te spreken.
Aan de knoppen?

De "Joodse" ideologie is dat er geen staten, naties of idealen zijn. Je gaat daar naartoe waar de paycheck beter is en meer kansen zijn. Iedereen heeft een aandeel. Alle verveling wordt geentertained.

Alleen als het hard gespeeld wordt kan de wijzende vinger naar jou gaan. Je bent te materialistisch, je hebt geen idealen. Achter je rug, blablabla....

En dat krijg je dan niet makkelijk meer weg. Reputatie beschadigd...
Oud 8 december 2021, 14:21   #12
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zelfs dat laatste is toch eigenaardig. Waarom kan je geen vrijzinnige kiezen van te zijn, in plaats van Jood ?
De nazi's hadden het net zo goed op 'vrijzinnige' 'joden' gemunt.

'Joden' waren diegenen die 'voldoende' 'joods bloed' in de aderen hadden stromen.

Het was niet alleen een kwestie van 'obediëntie'/'religie', maar ook van (verondersteld(e)) 'ras'/'afstamming'.

De waanzin ging écht héél ver.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2021, 14:27   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

30.000 doden DOOR het vaccin (cijfers van de EU), dat is toch al een kleine genocide, niet?
Oud 8 december 2021, 15:59   #14
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
30.000 doden DOOR het vaccin (cijfers van de EU), dat is toch al een kleine genocide, niet?
Zeker omdat het niet dezelfde doelgroep is die dood zouden gaan door natuurlijke besmetting.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2021, 23:13   #15
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Ziehier hoe men in januari 2020 over segregatie dacht.

mijn bloed kookt als ik de hoogwaardigheidbekleders zie denken “wacht maar eens 15 maanden, jood, you ain’t seen nothing yet.”

https://m.youtube.com/watch?v=DvEAnPp4FiE

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 8 december 2021 om 23:13.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2021, 00:16   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
X5 op zijn minst.
Oud 9 december 2021, 00:31   #17
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
X5 op zijn minst.
Het zouden er toch miljarden moeten zijn ondertussen volgens.de.wappie extremisten, waaronder jijzelf?

Of toch miljoenen?

Maar het zijn er amper een tiental.
Valt dat even tegen..
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2021, 00:50   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het zouden er toch miljarden moeten zijn ondertussen volgens.de.wappie extremisten, waaronder jijzelf?

Of toch miljoenen? )
Het gaat u te traag natuurlijk.

Niettemin vele landen, Europese landen zullen een lagere bevolking hebben in 2100 dan in 1950.

Veel lager.

Laatst gewijzigd door Mambo : 9 december 2021 om 00:52.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2021, 02:59   #19
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een keuze zou ik het niet noemen, gezien mensen dreigen hun job te verliezen wanneer zij zich niet laten vaccineren. Bovendien worden mensen die hun eerste en tweede vaccin namen, maar besluiten een derde niet te nemen, evenzeer weggezet als 'antivaxxer' ...

Neen, het is geen 'keuze' zoals bijvoorbeeld een 'keuze' om vlees te eten of niet.
Wie in de lijn blijft lopen; en trouw vaccin #528 gaat lopen is deel van de samenleving. Wie vaccin #528 wel weigert, is een 'antivaxxer' en 'kiest' om niet langer deel uit te maken van de samenleving.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2021, 09:50   #20
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een keuze zou ik het niet noemen, gezien mensen dreigen hun job te verliezen wanneer zij zich niet laten vaccineren. Bovendien worden mensen die hun eerste en tweede vaccin namen, maar besluiten een derde niet te nemen, evenzeer weggezet als 'antivaxxer' ...

Neen, het is geen 'keuze' zoals bijvoorbeeld een 'keuze' om vlees te eten of niet.
Wie in de lijn blijft lopen; en trouw vaccin #528 gaat lopen is deel van de samenleving. Wie vaccin #528 wel weigert, is een 'antivaxxer' en 'kiest' om niet langer deel uit te maken van de samenleving.
De lijn tussen vrije keuze en verplichting is hier inderdaad erg dun, het vraagt inderdaad heel wat offers om voet bij stuk te houden. Maar ik kan het wél, en ik denk veel mensen als ze een beetje principiëler zouden zijn. (de meesten laten zich vaccineren omwille van het pasje, niet omwille van de ziekte)

Ondertussen in Duitsland :

Niet echt origineel zou ik zo zeggen, maar aangezien we blijkbaar niet mogen vergelijken met het onrecht dat de joden is aangedaan, zal ik maar schrijven dat zo'n haat tegen een minderheidsgroep totaal nieuw en ongezien is. Nee zoiets hebben we nog NOOIT meegemaakt in de Europese geschiedenis.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 9 december 2021 om 09:58.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be