![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... is het meest verschrikkelijke standpunt om te vertrekken. Om op die overtuiging, oordelen, argumenten of zelfs hele pleidooien te bouwen.
Zelf ben ik er natuurlijk ook schuldig aan, een beest. Maar er moet toch een punt in tijd komen waar ge efkes alleen tot uzelf keert en reflecteert op de situatie en afvraagt waar we in godsnaam mee bezig zijn. Hoe genadeloos het kan escaleren. Ik vroeg het net elders, maar kreeg geen antwoord, hoewel ik haar later de vraag zelf beantwoordde. "Wat maakt ons zo onmenselijk?" En ik wil daaraan toevoegen: wat maakt ons vies iets te voelen? Empathie wordt lelijk onthaald als het niet synchroon met den wereld tamtam is. "Want wij zijn toch de goei?" Een wijs man weet niets zeker te weten, den dwaas denkt alles al te weten. Wat maakt ons zo onmenselijk eens de trigger (een thema) overneemt?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nazi-christendom vs christendom
https://youtu.be/wRe4gKdjgUU
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cufi is de beste...
![]()
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook het onmenselijke is menselijk, beiden horen bij elkaar.
Zoals ook licht en duister, goed en kwaad, god en duivel. Niets en niemand ontkomt er aan, het is de logica van het bestaan...
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 29 juli 2025 om 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Integendeel, want ik was gegrepen door nazi-christendom en helemaal geconditioneerd me schuldig te voelen voor iets waar ik geen zak mee te maken had.
Maar hiermee had ik wel te maken. Het is compleet krankjorum, niet moeilijk dat mensen zot worden ![]()
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt toch geen jood vermoord? Maar als je toen nog niet de beste was, dan ben je het nu, hoop ik voor je, of ga je nog meer zonden opbiechten?
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nazi-christendom is waar ze christendom misbruiken om nationalisme te boosten. Vaak verbonden met zionisme.
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nationalistische christendom is niet christendom.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die van mij: HarrieChristus is Holland... ![]() Die van de nazi's was Duitsland, maar christenen waren dat niet, maar Germanen. Daar komt ook het hakenkruis vandaan. En de joden zijn teruggekeerd naar Israël, helaas niet zo leuk voor de Palestijnen. Maar ook de joden zijn geen christenen. Dus waar zijn dan jou nazi-christenen? Of ik zou het moeten zijn samen met Geert Wilders? Of jij zelf, of hou je niet van Vlaanderen?...... ![]()
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 30 juli 2025 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn (hersteld) Koninkrijk is niet van deze wereld.
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ieder zijn zin, ieder zijn smaak. Ik kies voor beide: de eenheid van hemel en aarde.
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu is het tijd dat de wereld weet dat God de vredesstichters zegent. Israël is een volk, geen staat. Doorheen de hele geschiedenis vervloekten profeten de overheden van Israël.
![]() |
![]() |
#16 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En God heeft de joden dan ook niet verteld terug te mogen keren naar het beloofde land. Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een joodse, maar ook seculiere staat.
Het is niet God die daar regeert. Google: Is Israel een seculiere staat? Antwoord: Hoewel de overheid officieel seculier is worden de joden op allerlei manieren bevoordeeld.
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen helaas overtreft de realiteit alle fictie.
We worden serieus misleid rond Israël en dan niet de christenen alleen. Alleen wist niemand/of weinigen de ware extend hiervan en zijn teveel christenen bij zoiets blind gehoorzaam. Katholieken gaan er nog beter uitkomen dan de protestanten. Het zijn vooral zij die protestanten wakker schudden en hen op de scriptura wezen. Als ge dan op een herboren christen haar teen gaat trappen, zijde nog ni on oe nief patatjes toe. Zelfs Macron dagvaardt haar. En alzo werd katholiek, protestant en orthodox vrij unaniem die misleiding ongedaan te maken. Met uitzonderingen maar daar is "the falling away" begonnen. Ge ziet wereldwijd het narratief veranderen, wat nog maar de tip van de ijsberg is.
The narrative changes over time. Laatst gewijzigd door CUFI : 2 augustus 2025 om 05:00. |
![]() |
![]() |