![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
|
![]() Via Morgan Stanley.
• Ook de productie-partners, bedrag van de investeringen, en tegen wanneer. Data en uitleg van de planning. @LedouxPedailles · Nov 24 BatteryA good summary of the global OEM electrification plans produced by @MorganStanley Dat gaat in de TWh alle tesamen (ook al in 2025) en is voor tientallen miljoenen EV (incl. zwaar vervoer). vb. 1,5 TWh = 1,5 miljard kWh of 25 miljoen EVs met een 60 kWh-batterijpack. • En ook de Europese connecties met wat voor formaat cellen: Another great infographic by @LMCAutomotive on the European BEV Battery Cell Supply Chain In house productie voorlopig enkel Tesla, VW Gp en Rimac. Het materiaal zal in de toekomst alvast veranderen (Tesla gaat voor Silicium anode (Si = Silicon) bij de 4680 cellen, LFP bij de basisversies) Laatst gewijzigd door Micele : 29 november 2021 om 11:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
|
![]() BYD gaat er alvast nog bijkomen in die Europese grafiek.
En wordt dan de 4e in-house producent. bron: https://www.electrive.com/2021/03/17...make-progress/ Nog een bron van die Europese fabrieken en met wie ze in zee gaan (dikwijls Chinese partner): https://www.auto-motor-und-sport.de/...kus-entstehen/ ![]() (hier wordt BYD wel genoemd) Laatst gewijzigd door Micele : 29 november 2021 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.462
|
![]() Recent kwam in het nieuws hoe het er niet naar uit ziet dat "Volvo" zijn batterijproduktie zal doen in het Gentse.Dit ondanks dat de voorziene lokatie ,vanuit "Volvo"" standpunt niet slecht was...
Batterijproduktie wordt van geostrategisch belang....zoals het bezit van olie- en gasvelden."Kleintjes",zoals Vlaanderen mogen autos samenknutselen maar in de belangrijke zaken,energiedragers,zal het moeilijk worden enige successen te gaan boeken.... (het is des te alarmerender omdat het "bij ons" nochtans zou gaan om een fabriek waarvan de eerste ,en mogelijk voornaamste- klant ER NAAST zou liggen en alles zich zou bevinden plof midden een van de meest "luxueuze" haven- en zelfs spoorwegcomplexen op de planeet.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
|
![]() Waarom Geely/Volvo voor Zweden koos:
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Northv...5s%2C%20Sweden. ![]() Zweden is duidelijk een netto-exporteur geworden. (zie ook wind in de grafiek) Plaats voor windturbines hebben ze daar genoeg, en quasi altijd wind, blijkbaar het grootste windpark op land bevindt zich daar, blijkt een noordelijk trekgat te zijn...: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 3 december 2021 om 12:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.462
|
![]() Citaat:
Kan men in Zweden nog IETS vervaardigen voor "Volvo".... ![]() Overigens,kijk,DAT is nu eens een NUTTIGE toepassing voor windenergie.De batterijfabriek heeft straks zelfs de middelen achter de hand om te "bufferen" als het eens wat minder waait. Inderdaad,op energiegebied biedt Vlaanderen voor een buitenstaander geen mooi plaatje....en het heeft zelfs niet met wind te maken... Laatst gewijzigd door kelt : 3 december 2021 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
|
![]() Northvolt (II) meldt bijna 1 jaar eerder als oorspronkelijk gepland het productiebegin aan van batterijcellen.
Citaat:
(zie ook post #1 en 2, Northvolt zal leveren aan VW, BMW en Volvo) Timeline Northvolt via electrek.co: https://electrek.co/guides/northvolt/ De Northvolt Gigafabriek zal vooral op groene stroom draaien(#4 en 5) en zal ook eigen megapacks maken, ook om windenergie op te slaan indien deze niet verbruikt kan worden. In Zweden staat kernenergie nog op 2 na Hydro- en nog ruim voor Windenergie, of CO2-arme backup in overvloed. Bovendien is Zweden een netto exportland geworden van electriciteit, de laatste jaren >20 TWh overschot: Laatst gewijzigd door Micele : 29 december 2021 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |