Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2021, 10:54   #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard pfizer: booster (3e spuit) voor kinderen tussen 2 en 5 jaar oud

https://www.rt.com/usa/543582-pfizer...test-children/

The pharmaceutical giant announced on Thursday that it would start testing a third dose on young children “at least two months after the second dose” in an effort “to provide high levels of protection in this young age group.”

Explaining its decision, the company cited clinical data showing that the smallest ‘baby’ dose administered to children under five does not appear to be effective in protecting those in the 2-to-5 age bracket.

Vaccine doses vary across different age groups involved in the study. Children aged 5-12 received two 10-microgram doses – one-third of the adult 30-microgram dose. Children younger than five, including infants, were vaccinated with three-microgram shots.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2021, 11:00   #2
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
https://www.rt.com/usa/543582-pfizer...test-children/

The pharmaceutical giant announced on Thursday that it would start testing a third dose on young children “at least two months after the second dose” in an effort “to provide high levels of protection in this young age group.”

Explaining its decision, the company cited clinical data showing that the smallest ‘baby’ dose administered to children under five does not appear to be effective in protecting those in the 2-to-5 age bracket.

Vaccine doses vary across different age groups involved in the study. Children aged 5-12 received two 10-microgram doses – one-third of the adult 30-microgram dose. Children younger than five, including infants, were vaccinated with three-microgram shots.

De kindjes met lage dosering levenslang verslaafd maken. Goed businessplan.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2021, 12:21   #3
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Dit doet me aan een zekere Mengele denken.....
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2021, 15:36   #4
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
De kindjes met lage dosering levenslang verslaafd maken. Goed businessplan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dit doet me aan een zekere Mengele denken.....
Hebben jullie ooit eerder gehoord over wat vaccins zijn en hoe ze werken? Ja? Dan zie je toch zelf wel dat dit compleet debiele uitspraken zijn? Of wat? Je hebt zelf ook nog dagelijks trek in een goede hijs DKTP-vaccin? Liefst gezet door een moorddadige psychopaat?

Kom op jongens, een iets hoger niveau van argumenteren moet te halen zijn.
Oud 18 december 2021, 16:14   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Hebben jullie ooit eerder gehoord over wat vaccins zijn en hoe ze werken? Ja? Dan zie je toch zelf wel dat dit compleet debiele uitspraken zijn?
Niet noodzakelijk he. In het recht-toe-recht-aan naieve idee van een vaccin uiteraard wel. Maar als men het iets complexer beschouwt, en bijvoorbeeld aanneemt dat een vaccin een deel van uw aangeboren immuniteit kan uitschakelen of ontregelen, dan is de theorie dat eens je met zo een vaccins begint, je niet meer kan stoppen, niet zo heel gek. Immers, eens je innate immunity tegen virussen zou ontregeld zijn, heb je enkel nog maar een vaccinale bescherming over, en die moet dan om de 6 maanden bijgewerkt worden. Ik weet dat dat overdreven is in de praktijk. Maar in principe is het mogelijk. Dat wil dan zeggen dat je na je eerste spuitje een vorm natuurlijke immunogedeprimeerde bent behalve voor het deeltje bescherming dat het vaccin je geeft. Je hebt dan een soort van "vaccinale AIDS" opgedaan als het ware, en je bent dan voor altijd verplicht om blijven vaccins te nemen tegen alle mogelijke denkbare virussen.

Natuurlijk wordt de soep niet zo heet gegeten. Maar we zien wel dat deze vaccins de innate defense tegen virussen wat downreguleert. Hierdoor ben je potentieel wat meer blootgesteld aan gelijk welke virale infectie - behalve natuurlijk die waartegen je vaccin je een specifieke bescherming heeft gekocht, en voor een zekere tijd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2021, 17:11   #6
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hebben jullie ooit eerder gehoord over wat vaccins zijn en hoe ze werken? Ja? Dan zie je toch zelf wel dat dit compleet debiele uitspraken zijn? Of wat? Je hebt zelf ook nog dagelijks trek in een goede hijs DKTP-vaccin? Liefst gezet door een moorddadige psychopaat?

Mijn kinderen zijn sinds september aan en af ziek. Voor hun vaccinatie waren die bijna nooit ziek.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 03:02   #7
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Niet noodzakelijk he. In het recht-toe-recht-aan naieve idee van een vaccin uiteraard wel. Maar als men het iets complexer beschouwt, en bijvoorbeeld aanneemt dat een vaccin een deel van uw aangeboren immuniteit kan uitschakelen of ontregelen, dan is de theorie dat eens je met zo een vaccins begint, je niet meer kan stoppen, niet zo heel gek. Immers, eens je innate immunity tegen virussen zou ontregeld zijn, heb je enkel nog maar een vaccinale bescherming over, en die moet dan om de 6 maanden bijgewerkt worden. Ik weet dat dat overdreven is in de praktijk. Maar in principe is het mogelijk. Dat wil dan zeggen dat je na je eerste spuitje een vorm natuurlijke immunogedeprimeerde bent behalve voor het deeltje bescherming dat het vaccin je geeft. Je hebt dan een soort van "vaccinale AIDS" opgedaan als het ware, en je bent dan voor altijd verplicht om blijven vaccins te nemen tegen alle mogelijke denkbare virussen.

Natuurlijk wordt de soep niet zo heet gegeten. Maar we zien wel dat deze vaccins de innate defense tegen virussen wat downreguleert. Hierdoor ben je potentieel wat meer blootgesteld aan gelijk welke virale infectie - behalve natuurlijk die waartegen je vaccin je een specifieke bescherming heeft gekocht, en voor een zekere tijd.
Zijn daar al aanwijzingen voor, want als dat zo zou zijn, dan hebben we practisch met zijn allen een probleem.
Oud 19 december 2021, 07:06   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Zijn daar al aanwijzingen voor, want als dat zo zou zijn, dan hebben we practisch met zijn allen een probleem.
Ja dat was de inhoud van dat paper dat daar besproken is:

https://forum.politics.be/showthread.php?t=262413

Of het in de praktijk een probleem is, is niet duidelijk. Men zou trouwens ook moeten kijken in welke mate de ziekte opdoen zelf daar iets aan verandert.

Het kan ook gewoon maar een curiositeit zijn, een parameter die wat verandert, maar in de praktijk helemaal niks doet.

Het enige wat dit aangeeft, is dat het naieve verhaaltje over vaccinatie te naief is, en dat men de complexiteit daarvan nog niet helemaal onder de knie heeft - wat dan weer een reden is om er niet zomaar op los te vaccineren bij mensen waarvan de baten twijfelachtig zijn, omdat de in de eerste plaats al geen probleem hadden.

De beste test zou zijn: omikron op niet-geboosten. Jammer genoeg gaat men weer iedereen willen boosten zodat die cohorte te klein zal worden. En geboosten, die hebben een korte acute hoge antilichamen titer die natuurlijk elk zichtbaar effect van het aangeboren systeem gaat overschaduwen.

Als omikron op niet-geboosten geen slechtere uitkomsten geeft dan op niet-gevaccineerden, dan valt een hele berg potentiele problemen van deze vaccinatie weg. En als omikron op niet-geboosten WEL duidelijk slechtere uitkomsten heeft, dan moeten de lantaarnpalen heel heel dringend bovengehaald worden. Waardoor ik vrees dat als dat het geval is, die resultaten nooit bekend zullen gemaakt worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 december 2021 om 07:11.
Oud 19 december 2021, 08:42   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn kinderen zijn sinds september aan en af ziek. Voor hun vaccinatie waren die bijna nooit ziek.
Is er een aantoonbaar verband?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 10:06   #10
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Medicijnen geef je niet aan mensen die het niet nodig hebben, zeker niet experimentele. Ze experimenteren hier op baby's met een product dat die kinderen niet nodig hebben. Dit alleen is al wacko genoeg hoor.
Oud 19 december 2021, 10:08   #11
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar we zien wel dat deze vaccins de innate defense tegen virussen wat downreguleert. Hierdoor ben je potentieel wat meer blootgesteld aan gelijk welke virale infectie - behalve natuurlijk die waartegen je vaccin je een specifieke bescherming heeft gekocht, en voor een zekere tijd.
Ik heb dat in de praktijk gezien, m'n dochter heeft net haar vaccins genomen en binnen de week na de 2de spuit had ze al een zware verkoudheid die meer dan een week duurde.
Oud 19 december 2021, 10:13   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Medicijnen geef je niet aan mensen die het niet nodig hebben, zeker niet experimentele. Ze experimenteren hier op baby's met een product dat die kinderen niet nodig hebben. Dit alleen is al wacko genoeg hoor.
Dat is zo elementair voor de hand liggend dat je je afvraagt met wat voor volk je te maken hebt als je dat zelfs nog maar moet zeggen he.
Oud 19 december 2021, 10:14   #13
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet alleen kinderen. nogal wat volwassenen rond mij sukkelen met verkoudheden en keelontstekingen die na een paar weken nog steeds niet genezen zijn
Oud 19 december 2021, 10:16   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
niet alleen kinderen. nogal wat volwassenen rond mij sukkelen met verkoudheden en keelontstekingen die na een paar weken nog steeds niet genezen zijn
Ik ook trouwens. Maar ik moet wel zeggen dat ik verkouden was VOOR mijn boost. Het plezante is trouwens dat ik toen mijn collega's gerust gesteld heb met een zelftest, en aangezien ik nu nog altijd blijf hoesten, maken ze zich geen zorgen meer ; ik kan dus best besmet zijn en het hen doorgeven, ze gaan er geen erg in hebben

Trouwens, ik heb mijn verkoudheid doorgegeven aan een paar collega's enkele weken geleden. Ik heb die zelf opgedaan van mijn vrouw, en doorgegeven aan mijne kleine. Zij heeft het opgedaan op haar werk. Dat bewijst trouwens dat al dat masker dragen niet helpt tegen een gewone verkoudheid he. Dus zal het zeker niet helpen tegen een verkoudheid op steroids.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 december 2021 om 10:18.
Oud 19 december 2021, 10:22   #15
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ook trouwens. Maar ik moet wel zeggen dat ik verkouden was VOOR mijn boost.
Voor je boost maar na je eerste 2 prikken.

Ik ben al bijna 2 jaar na m'n covid besmetting niet meer verkouden geweest, ik denk dat er een sterke kruisimmuniteit is en mijn immuniteit is niet afgezwakt door vaccins. Ik voel me steeds beter in mijn beslissing.
Oud 19 december 2021, 11:50   #16
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ben je al verslaafd aan Covid vaccin' s Bovenbuur??Troost u er komt vermoedelijk een vierde spuit en een 2de booster
Er is een fundamenteel verschil tussen DKTP vaccin en Covid vaccin.
DKTP werkt en Covid vaccins brengen massa's geld op voor de (ministers en geleerden) aandeelhouders .BV Moderna....Totale stijging PLUS 1.484,95%. spuit u maar vol, de ministers en de professoren virologen worden rijk.
Oud 19 december 2021, 11:55   #17
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor je boost maar na je eerste 2 prikken.

Ik ben al bijna 2 jaar na m'n covid besmetting niet meer verkouden geweest, ik denk dat er een sterke kruisimmuniteit is en mijn immuniteit is niet afgezwakt door vaccins. Ik voel me steeds beter in mijn beslissing.
Je kan gelijk hebben. Ik lag een tiental jaren geleden na een gewone griepspuit
op IC in Gasthuisberg en de dokter fluisterde in mijn eega haar oor dat ze "zich moest voorbereiden" . Onkruid vergaat niet zegt men dus hier zit ik en ondertussen heb ik zelfs nog geen banale verkoudheid meer gehad.
Immuun,,,,????
Oud 19 december 2021, 11:57   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Je kan gelijk hebben. Ik lag een tiental jaren geleden na een gewone griepspuit
op IC in Gasthuisberg en de dokter fluisterde in mijn eega haar oor dat ze "zich moest voorbereiden" . Onkruid vergaat niet zegt men dus hier zit ik en ondertussen heb ik zelfs nog geen banale verkoudheid meer gehad.
Immuun,,,,????
Tiens, de griep spuitjes die ik neem zijn minder zwaar. Toegegeven, ze werken ook minder goed
Oud 19 december 2021, 12:00   #19
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tiens, de griep spuitjes die ik neem zijn minder zwaar. Toegegeven, ze werken ook minder goed
Sedertdien ook GEEN griepspuit meer gehad en ook GEEN covid spuit en momenteel zo gezond als een vis in proper water. ..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be