![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb de indruk dat men toch afwachtender geworden is om er echt met een hakbijl in te gaan. Wat nu naar buiten komt qua maatregelen, lijkt me iets wat even goed al een politiek compromis kan zijn - in de goede zin van het woord - in plaats van een echt rabiate keuze om zaken stil te leggen. Natuurlijk, als men dat clausuleert door vanaf een bepaald aantal besmettingen wél alles stil te leggen, dan is het maar uitstel van executie. Niettemin. Zelfs voorlopig geen vervroeging van het sluitingsuur etc. Ik merk ook dat journalisten net iets kritischer zijn dan vroeger. Zou er toch normalisering optreden? Zelf heb ik wel daarnaast het vermoeden dat dit mede komt doordat onze politici wellicht minder nauw ingebed zijn of toch een wat minder prominente rol spelen in het transnationale circuit, i.t.t. bv. Nederland dat zelfs bindende contracten met het W.E.F. afsluit (al speelt daar natuurlijk ook gewoon een gebrek aan IC-bedden). Dan blijft het nog de vraag of we onze positie gaan kunnen handhaven, want de Belg buigt makkelijk mee. -- Ik hoop dat dit geen oefening in wishful thinking is.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 22 december 2021 om 03:24. |
![]() |
![]() |