![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Tesla heeft zo "een dikke duizend" gevallen volgens insiders.
Mogelijk ook andere redenen. Die kunnen hun koop schriftelijk uitstellen maar moeten dan wel afzien van hun bestelling. Citaat:
Tesla en later ook GM krijgen al sinds 2020 helemaal geen federale premie meer vanaf ze 200k wagens in de USA verkocht hebben. Maar Biden admin wil een nieuwe soort invoeren onder voorwaarden. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 28 november 2021 om 22:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Opmerkelijk:
de plug-in hybrides mogen in de USA maar maximaal een 2,5 gallon tank hebben (of 9,46 liter) om een federale emissie premie aan te vragen. Citaat:
In het verleden - maar nu niet meer gemaakt - voldeet er wel eentje de BMW i3-Rex of i3 Range Extender, die had een 9 liter tank. Laatst gewijzigd door Micele : 29 november 2021 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.454
|
![]() Citaat:
Nu wordt de markt verstoord door de premis. Het mooiste voorbeeld waren de zonnepanelen. Onbetaalbaar duur zo lang er premies gegeven werden. Veel goedkoper toen de premies afgeschaft werden. Veel, heel veel firma's staken die premie-euro's gewoon in hun zakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Citaat:
Tesla heeft immers ~28% netto-winstmarge (*30,5% bruto) en verder stijgende trend... dat mag gerust wat minder zijn. bruto +30% zijn immers al Porsche- of Ferrari-cijfers of exclusieve merken, zie 2e link. Maar dan zouden de klassieke andere merken die EVs willen verkopen op hun achterpoten gaan staan... (want die hebben veel ICE-ballast, en vooral overtallig personeel om zomaar in 2025-2030 naar een pure EV-markt te gaan...) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Al een idee waarom hun ICEs steeds #duurder worden (bijna 40% op 10 jaar) bij dezelfde euronorm 6d? En de euronorm 7 moet nog komen? ![]() # https://forum.politics.be/showpost.p...2&postcount=15 Alleen inflatie kan dat niet zijn... Laatst gewijzigd door Micele : 29 november 2021 om 16:33. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.454
|
![]() Ik heb mijn hele leven gewerkt in de automobielwereld (in een bedrijf dat automatisaties en ... uitvoerde).
Ik heb nooit anders geweten dan dat er volk teveel was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.481
|
![]() In essentie is het een voorbeeld hoe,ook in de VS,politici met al hun "premies",hoe goedbedoeld ook,ganse economische kettingen verzieken....
Eenmaal je "herbegint" met het uitvaardigen van premies is er het reele risico dat de klanten nog LANG gaan verwachten dat er "premies" te krijgen zijn....en gaan lobbygroepen van de fabrikanten daar wel voor zorgen..... Ziek,ziek,ziek..... ![]() Ik ben zeker dat de medeforummers zelf wel verschillend evoorbeelden uit ons eigenste Vlaanderen kunnen opnoemen welke ziekte "overheidspremies" eigenlijk wel zijn... Laatst gewijzigd door kelt : 29 november 2021 om 18:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Tja en nu komt de mobiliteitsminister met deze quote...
Citaat:
Want dat zijn ze niet gewend met hun zware ICE-slurpers. En die benzineprijzen staan -voor hun- zeer hoog momenteel. Citaat:
De EV-merken gaan natuurlijk stilletjesaan hun catalogusprijzen al wat verhogen om een deel van de koek te krijgen. En dan komt nog zo een politieke uitspraak er bovenop... Er zijn redelijk veel EV-eigenaars die al jarenlang $500/maand uitsparen aan benzinekosten. Meestal diegene met een ferm huis en voldoende zonnepanelen. Citaat:
Of onder $20k ($19.000) goedkoop genoeg is? (voor John with the cap) Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 30 november 2021 om 11:21. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
|
![]() Citaat:
Zo gaat men het misbruik stoppen ......alleen " nuttig " onderzoek moet men steunen Laatst gewijzigd door chris k : 30 november 2021 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Half Amerika is aan het lachen met vakbond-Biden, blijkbaar hebben de vakbonden hem geholpen President te worden, en is hij ze nog wat schuldig.
En met die zielige CEO van GM lachen ze nog meer...: Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-snub...rdog-analysis/ Nog eens vandaag herhaalt: Citaat:
Citaat:
https://www.cnbc.com/2021/09/19/elon...n-mission.html Mss zit de steun van Trump aan Musk - toen Tesla eerder wou beginnen na de lockdown - bij Biden ook nog in zijn hersencellen... Laatst gewijzigd door Micele : 30 november 2021 om 16:29. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Mexico en Canada vinden de EV-incentives-only-made-in-USA discriminerend.
En zeker in strijd met de NAFTA, nu USMCA: Citaat:
Citaat:
USA-automotive heeft namelijk veel leveranciers uit Mexico, maar die moeten ze dan laten vallen om die subsidies te krijgen... Mexico en Canada kunnen dan ook niet-USA-producten bevoordelen. Waarom zou Mexico en Canada EVs kopen made in USA als ze dezelfde ook via made in China kunnen importeren? Laatst gewijzigd door Micele : 4 december 2021 om 10:53. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Citaat:
Niet alleen Tesla maar ook Toyota (in Virginia) hebben geen vakbond. Musk zou het liefst hebben dat alle subsidies stopgezet worden, niet alleen die voor fossiel, maar ook die voor E-laadstations. https://www.teslarati.com/anti-tesla...t-senate-risk/ De door de regering Biden voorgestelde $ 4.500 EV-belastingvermindering voor elektrische en geëlektrificeerde voertuigen die in een vakbondsfabriek in de Verenigde Staten zijn gemaakt, staat voor een grote uitdaging. Het vakbondsvriendelijke voorstel zal binnenkort worden beoordeeld door het kantoor van Elizabeth MacDonough, de parlementariër van de Senaat, die vervolgens zou bepalen of de stimulans in aanmerking komt voor de begrotingsregels van de VS. Het belastingkrediet van $ 4.500, dat zou worden gegeven aan voertuigen die in de Verenigde Staten worden geproduceerd met behulp van vakbondsarbeid, zal de Detroit Big Three zwaar bevoordelen. Vanwege het openlijk pro-vakbondskarakter heeft de stimulans veel kritiek gekregen, vooral van autofabrikanten die in de Verenigde Staten actief zijn zonder vakbondswerk. Dit zijn onder meer de Japanse autofabrikanten Toyota en de Amerikaanse EV-fabrikant Tesla. Democratische senator Joe Manchin, wiens staat West Virginia Toyota-faciliteiten herbergt, heeft zijn afkeuring uitgesproken over de voorgestelde belastingvermindering van $ 4.500 voor door vakbonden gemaakte EV's. In een interview met Automotive News vorige maand merkte Manchin op dat de Amerikaanse regering geen belastinggeld mag gebruiken om winnaars en verliezers te kiezen en dat producten die door bedrijven worden gemaakt, voor zichzelf moeten kunnen spreken. "Dit is fout. Dit kan niet gebeuren. Het is niet wie we zijn als land. Het is niet hoe we dit land hebben gebouwd, en het product zou voor zichzelf moeten spreken. We moeten niet ieders belastinggeld gebruiken om winnaars en verliezers te kiezen. Als je een kapitalistische economie bent die we in de samenleving zijn, dan laat je het product voor zichzelf spreken, en hopelijk krijgen we dat, dat zal worden gecorrigeerd, "zei Manchin. Als het kantoor van het parlementslid van de Senaat concludeert dat het vakbondsvriendelijke belastingkrediet van $ 4.500 EV niet in overeenstemming is met de begrotingsregels, kunnen de Democraten uiteindelijk teruggaan naar de tekentafel, of erger nog, de maatregel helemaal schrappen, volgens een Bloomberg-rapport. De Democratische senator Ben Cardin uit Maryland heeft van zijn kant opgemerkt dat wijzigingen in het voorgestelde EV-belastingkrediet van de Biden-regering al worden besproken vanwege oppositie van politieke figuren zoals Manchin. “Er zijn enkele suggesties gedaan voor alternatieven door degenen die er aanvankelijk tegen waren, en ze worden bekeken. Het is een evoluerende discussie, 'zei Cardin. Het voorstel van de Biden-administratie zou ertoe leiden dat het huidige belastingkrediet van $ 7.500 voor elektrische voertuigen wordt verlengd. Een extra $ 500 zou ook worden toegevoegd aan auto's waarvan de batterijen in de Verenigde Staten zijn vervaardigd. Deze, samen met een extra krediet van $ 4.500 als EV's in een vakbondsfabriek zouden worden gebouwd, zouden ertoe kunnen leiden dat de prijzen van elektrische en geëlektrificeerde voertuigen met maar liefst $ 12.500 worden verlaagd. Biden heeft ook aangedrongen op de uitbouw van een EV-laadnetwerk in de Verenigde Staten. Elon Musk, CEO van Tesla, merkte echter tijdens zijn interview op de CEO Council Summit van de Wall Street Journal op dat het beter zou zijn als de voorstellen van de Biden-regering niet zouden worden aangenomen. Musk merkte zelfs op dat hij van mening is dat overheidssteun voor de uitbouw van EV-opladers onnodig is. "Onnodig. Ik bedoel, hebben we ondersteuning nodig voor benzinestations? Deze ondersteuning voor een laadnetwerk is dus niet nodig. Ik zou het verwijderen. Ik zeg letterlijk: stop met alle subsidies. En ook voor olie en gas... Misschien hebben (Tesla's concurrenten) het nodig. Ik weet het niet. Maar ik denk dat ik in het algemeen voorstander ben van het schrappen van subsidies. Toen we met Tesla begonnen, waren er helemaal geen EV-subsidies en was benzine supergoedkoop. We hadden geen subsidies voorzien. Dat kwam later. Het belastingkrediet van $ 7.500 kwam niet vanwege de activiteit van Tesla, maar vanwege de lobby van General Motors. Dus ik zou gewoon zeggen: verwijder ze allemaal", zei Musk. Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2021 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Het subsidie plan van admin Biden, o.a ook voor electrische wagens geraakt er nog niet door. De gouverneur van Virginia (kolenstaat) weert zich en blokkeert.
Tesla zal blij zijn (echt), die willen dat die $ 1800 miljard veel nuttiger ingezet kan worden... vraag maar aan Elon Musk ... Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 20 december 2021 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Citaat:
https://docs.google.com/spreadsheets...T62gs/htmlview Tesla: -3,3 % Rivian: -7,7% Lucid: -5,9% NIO: -6,2% XPeng: -7,2% De grote meer ICE-constructeurs gaan zowat -2% gemiddeld (-1,6% tot -2,3%) Laatst gewijzigd door Micele : 20 december 2021 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Citaat:
Meer topic: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 22 december 2021 om 11:59. |
||
![]() |
![]() |