Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2021, 22:21   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard Kopers van EVs stellen levering uit wegens nieuwe zero-emissie premie, in de USA.

Tesla heeft zo "een dikke duizend" gevallen volgens insiders.
Mogelijk ook andere redenen.

Die kunnen hun koop schriftelijk uitstellen maar moeten dan wel afzien van hun bestelling.

Citaat:
https://electrek.co/2021/11/24/tesla...ng-deliveries/

Tesla (TSLA) sends ultimatum to buyers who keep delaying deliveries

Fred Lambert - Nov. 24th 2021


Tesla has started to send an ultimatum to buyers who keep delaying their deliveries as part of a new policy change in the evolving market.

A source familiar with the matter told Electrek that it applies to a number of orders in the lows thousands in the US. So we are talking about a relatively significant number of people that Tesla is forcing to make a decision.

Tesla gives their vehicles to other customers, and buyers can keep their orders, hoping they can accept delivery next time.

However, in some cases, buyers have been intentionally delaying orders in the US in order to take delivery next year when they expect they will have access to a new tax credit for their purchase.
Alhoewel Tesla-klanten maar op de minimum federale premie kunnen rekenen, want vervult niet aan alle voorwaarden, vooral omdat Tesla niets van vakbonden wil weten.

Tesla en later ook GM krijgen al sinds 2020 helemaal geen federale premie meer vanaf ze 200k wagens in de USA verkocht hebben. Maar Biden admin wil een nieuwe soort invoeren onder voorwaarden.
Citaat:
https://www.cnet.com/roadshow/news/e...n-bill-senate/
Nov. 24, 2021

EV tax credits: $12,500 on the line as Biden's bill heads to Senate

The Build Back Better bill includes up to $12,500 back in a refundable credit. It passed the House, but now it needs to pass the Senate.

Is the EV tax credit amount increasing?

As of Nov. 19, it looks like the answer is yes. The Build Back Better bill includes a $12,500 EV tax credit, up from the current $7,500 available to qualifying cars and buyers. Its inclusion comes as the bill sheds multiple other elements to compromise with various Democrats.

Here's how the proposed changes shake out, and keep in mind, they may change yet. The base amount remains $4,000, as it is today, with another $3,500 available if the EV's battery pack includes at least 40 kilowatt-hours of capacity. In the case of plug-in hybrids, the gas tank cannot exceed 2.5 gallons. This is for cars placed in service before 2027. Now comes the $5,000 boost. EVs and consumers will be able to qualify for another $4,500 in the tax credit if an automaker makes the EV in the US with a union workforce. Another $500 comes into play for automakers using a US-made battery, for a maximum of $12,500 available. Today, the only car that would qualify for anywhere near the full proposed credit is the Chevrolet Bolt EV and Bolt EUV. This provision would, notably, exclude Tesla and even the Ford Mustang Mach-E, since it's assembled in Mexico.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 november 2021 om 22:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 11:43   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

Opmerkelijk:
de plug-in hybrides mogen in de USA maar maximaal een 2,5 gallon tank hebben (of 9,46 liter) om een federale emissie premie aan te vragen.
Citaat:
Here's how the proposed changes shake out, and keep in mind, they may change yet. The base amount remains $4,000, as it is today, with another $3,500 available if the EV's battery pack includes at least 40 kilowatt-hours of capacity. In the case of plug-in hybrids, the gas tank cannot exceed 2.5 gallons. This is for cars placed in service before 2027.
Dat wilt zeggen dat van de huidige plug-in-hybrides er geen enkele voldoet.

In het verleden - maar nu niet meer gemaakt - voldeet er wel eentje de BMW i3-Rex of i3 Range Extender, die had een 9 liter tank.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 november 2021 om 12:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 12:22   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tesla heeft zo "een dikke duizend" gevallen volgens insiders.
Mogelijk ook andere redenen.

Die kunnen hun koop schriftelijk uitstellen maar moeten dan wel afzien van hun bestelling.



Alhoewel Tesla-klanten maar op de minimum federale premie kunnen rekenen, want vervult niet aan alle voorwaarden, vooral omdat Tesla niets van vakbonden wil weten.

Tesla en later ook GM krijgen al sinds 2020 helemaal geen federale premie meer vanaf ze 200k wagens in de USA verkocht hebben. Maar Biden admin wil een nieuwe soort invoeren onder voorwaarden.
Laat dingen betalen wat ze effectief kosten.
Nu wordt de markt verstoord door de premis.

Het mooiste voorbeeld waren de zonnepanelen.
Onbetaalbaar duur zo lang er premies gegeven werden.
Veel goedkoper toen de premies afgeschaft werden.

Veel, heel veel firma's staken die premie-euro's gewoon in hun zakken.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 16:04   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Laat dingen betalen wat ze effectief kosten.
Nu wordt de markt verstoord door de premis.

Het mooiste voorbeeld waren de zonnepanelen.
Onbetaalbaar duur zo lang er premies gegeven werden.
Veel goedkoper toen de premies afgeschaft werden.
Tesla of Elon Musk zou direct akkoord gaan dat ze al die premies voor EVs afschaffen maar dan voor iedereen.
Tesla heeft immers ~28% netto-winstmarge (*30,5% bruto) en verder stijgende trend... dat mag gerust wat minder zijn. bruto +30% zijn immers al Porsche- of Ferrari-cijfers of exclusieve merken, zie 2e link.

Maar dan zouden de klassieke andere merken die EVs willen verkopen op hun achterpoten gaan staan... (want die hebben veel ICE-ballast, en vooral overtallig personeel om zomaar in 2025-2030 naar een pure EV-markt te gaan...)

Citaat:
https://www.cnbc.com/2021/10/20/tesl...s-q3-2021.html

The record results were driven by improved gross margins of *30.5% on its automotive business and 26.6% overall, both of which are records for at least the last five quarters.
Citaat:
https://english.hani.co.kr/arti/engl...s/1016533.html

Gross sales margin that outstrips that of luxury automakers

Tesla's car sales in the third quarter rose to an estimated US$12.1 billion, up 58% or US$4.4 billion won from the same quarter last year, as the number of units sold from July to September this year was around 240,000, up 100,000 over the same period.

A noteworthy detail is that automotive gross profit — overall sales minus manufacturing costs — surged 74% over the same period. The automotive gross margin of such vehicles — the ratio of gross profit divided by sales — also rose from 27.7% to a record-high 30.5%, meaning Tesla earned a profit of around US$25,000 for every roughly US$90,000 vehicle it sold.

Im Eun-young, a senior analyst at Samsung Securities, told the Hankyoreh over the phone, "The *gross sales margin of *30% is higher than those of German luxury carmakers BMW and Mercedes-Benz, and this standard is exclusive to the best luxury automakers like *Porsche and *Ferrari."

Germany-based Daimler AG, which owns Mercedes-Benz, had a gross sales margin of 23% in this year's second quarter, while Toyota — nicknamed the "master of cost reduction" — had 21% and Hyundai Motor only 19%.
Citaat:
Veel, heel veel firma's staken die premie-euro's gewoon in hun zakken.
Of ze kunnen eerst niet zonder...

Al een idee waarom hun ICEs steeds #duurder worden (bijna 40% op 10 jaar) bij dezelfde euronorm 6d? En de euronorm 7 moet nog komen?

# https://forum.politics.be/showpost.p...2&postcount=15
Alleen inflatie kan dat niet zijn...

Laatst gewijzigd door Micele : 29 november 2021 om 16:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 17:59   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.454
Standaard

Ik heb mijn hele leven gewerkt in de automobielwereld (in een bedrijf dat automatisaties en ... uitvoerde).

Ik heb nooit anders geweten dan dat er volk teveel was.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 18:44   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.481
Standaard

In essentie is het een voorbeeld hoe,ook in de VS,politici met al hun "premies",hoe goedbedoeld ook,ganse economische kettingen verzieken....

Eenmaal je "herbegint" met het uitvaardigen van premies is er het reele risico dat de klanten nog LANG gaan verwachten dat er "premies" te krijgen zijn....en gaan lobbygroepen van de fabrikanten daar wel voor zorgen.....

Ziek,ziek,ziek.....

Ik ben zeker dat de medeforummers zelf wel verschillend evoorbeelden uit ons eigenste Vlaanderen kunnen opnoemen welke ziekte "overheidspremies" eigenlijk wel zijn...

Laatst gewijzigd door kelt : 29 november 2021 om 18:45.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2021, 10:55   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

Tja en nu komt de mobiliteitsminister met deze quote...
Citaat:
https://www.teslarati.com/pete-butti...ut-gas-prices/

Transportation Sec. Buttigieg: Buy an EV and ‘never worry about gas prices again’

November 29, 2021

Transportation Secretary Pete Buttigieg said earlier today during an interview on MSNBC that those who purchase electric vehicles will “never have to worry about gas prices again,” as fees at the pump have continued to rise over the past year.

Buttigieg said to Jonathan Capehart on “The Sunday Show” on MSNBC that electric vehicle owners are essentially going to have a “$12,500 discount” on the cost of a vehicle. Although, that only occurs if a consumer ends up purchasing a Chevrolet Bolt EV, as that is currently the only vehicle to qualify for the entire tax credit under President Joe Biden’s “Build Back Better” plan. The plan incentivizes the purchase of EVs. The base amount of the credit remains at $7,500 but increases by $4,500 if the EV is made in the U.S. by Unionized labor. Another $500 will be added if the battery used in the vehicle was manufactured in the United States, according to the language in the Bill. It recently passed the House and moves to the Senate.
In de USA zijn de autorijdenen bijzonder gevoelig voor hoge benzineprijzen.
Want dat zijn ze niet gewend met hun zware ICE-slurpers.

En die benzineprijzen staan -voor hun- zeer hoog momenteel.
Citaat:
However, Buttigieg is right about the lack of worry for gas prices if drivers transition to EVs. According to AAA, the current cost of a regular gallon of unleaded gasoline is $3.39. This is a $1.27 increase compared to prices a year ago, when a gallon of the same gas was $2.12.
En nu dat er nog vette emissiepremies in aantocht zijn $8k tot $12k in 2022 zal er een stormloop zijn op EVs. Moet wel nog de senaat passeren...

De EV-merken gaan natuurlijk stilletjesaan hun catalogusprijzen al wat verhogen om een deel van de koek te krijgen.

En dan komt nog zo een politieke uitspraak er bovenop...

Er zijn redelijk veel EV-eigenaars die al jarenlang $500/maand uitsparen aan benzinekosten. Meestal diegene met een ferm huis en voldoende zonnepanelen.
Citaat:
Henry3518 • 11 hours ago

I've been driving primarily EV for the last 5+ years. And I must say the statement “never have to worry about gas prices again” is true. I occasionally glance at the gas prices along the routes, but knowing that I am no longer a captive user subjected to oil cartels manipulation is such as great pleasure.

With rooftop PV panels, I am almost carbon-neutral with a house and 2 EVs. My total electric bills for the last 3 years were around $250, plus $10/month regulatory fees. The savings on gasoline are easily over $500/month for my 2 cars (as compared to the performance/lux sedans we used to drive).

Amazons Liver • 10 hours ago

Rooftop user here with similar regulatory fees.

Next up, more EV usage fees to pay for road construction and maintenance. At least they'll collect the tax at DMV and not at the pump.
Soit, de GM Chevrolet Bolt EV zou zomaar eens $12.500 goedkoper kunnen worden.

Of onder $20k ($19.000) goedkoop genoeg is? (voor John with the cap)
Citaat:
Buttigieg said to Jonathan Capehart on “The Sunday Show” on MSNBC that electric vehicle owners are essentially going to have a “$12,500 discount” on the cost of a vehicle. Although, that only occurs if a consumer ends up purchasing a Chevrolet Bolt EV, as that is currently the only vehicle to qualify for the entire tax credit under President Joe Biden’s “Build Back Better” plan.
Citaat:
STARTING AT $31,000 *
As Shown $34,200
EPA-est. 259 mi *
Electric range on full charge
Affordability
Electric for everyone
0-60 in 6.5 seconds *
Fun to drive
https://www.chevrolet.com/electric/bolt-ev

Laatst gewijzigd door Micele : 30 november 2021 om 11:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2021, 14:07   #8
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Laat dingen betalen wat ze effectief kosten.
Nu wordt de markt verstoord door de premis.

Het mooiste voorbeeld waren de zonnepanelen.
Onbetaalbaar duur zo lang er premies gegeven werden.
Veel goedkoper toen de premies afgeschaft werden.

Veel, heel veel firma's staken die premie-euro's gewoon in hun zakken.
Premies of subsidies moeten ze overal afschaffen .....ook voor windmolens enz....

Zo gaat men het misbruik stoppen ......alleen " nuttig " onderzoek moet men steunen

Laatst gewijzigd door chris k : 30 november 2021 om 14:08.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2021, 14:12   #9
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb mijn hele leven gewerkt in de automobielwereld (in een bedrijf dat automatisaties en ... uitvoerde).

Ik heb nooit anders geweten dan dat er volk teveel was.
Ik ben op tijd uit de autoindustrie gestapt .....en meer naar de natuurherstel gewandeld ( waterzuivering .....een aanrader voor wie de kans krijgt .....heel interessant en je ziet resultaten van wat je gedaan hebt )
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2021, 16:05   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

Half Amerika is aan het lachen met vakbond-Biden, blijkbaar hebben de vakbonden hem geholpen President te worden, en is hij ze nog wat schuldig.

En met die zielige CEO van GM lachen ze nog meer...:
Citaat:
https://insideevs.com/features/55119...ra-tesla-talk/

GM's Mary Barra Pressed To Acknowledge Tesla, Avoids And Refuses

Sure, the GM CEO doesn't want to give Tesla any credit, but a simple acknowledgement would have been better than nothing.

Citaat:
https://hitechglitz.com/dutch/musk-e...tesla-negeert/
Musk en zijn moeder woedend op Twitter tegen Biden omdat hij Tesla negeert
Citaat:
https://business.techpulse.be/nieuws...egering-biden/
Elon Musk: “Tesla wordt tegengewerkt door regering-Biden”

Volgens Tesla-CEO Elon Musk heeft de regering-Biden het niet zo begrepen op zijn bedrijf. Zo werd het merk niet uitgenodigd op een event voor EV's.

Amerikaans president Biden had voor het event in kwestie enkel constructeurs uitgenodigd die met een vakbondsorganisatie samenwerken. Dinsdag sprak Musk op de Code Conference in Beverly Hills, Californië. Daar zei hij dat de Amerikaanse regering zich te zeer laat beïnvloeden door vakbonden. Hij had gehoopt een president te zien die zich neutraler opstelde, zo zei Musk volgens Bloomberg.

Invloed van vakbonden

“Biden heeft Tesla niet eens vermeld en prees GM en Ford voor de revolutie die ze op gang trekken”, zei hij groen lachend op de Code Conference aan journaliste Kara Swisher. “Het is niet de meest vriendelijke regering. Ze lijkt wel bestuurd door de vakbonden”, zei Musk. Het Witte Huis reageerde niet op de kwestie. “Ik zou alleszins niet de president willen zijn”, aldus de Tesla-baas.

Tesla heeft zijn hoofdkwartier in Palo Alto, Californië. In het nabije Fremont zijn ongeveer 10.000 mensen tewerkgesteld. De United Auto Workers hebben al meerdere pogingen ondernomen om een vakbondsorganisatie op poten te zetten, maar dat werd tegengewerkt door de autobouwer.

Overheidsbelangen

In het interview had Musk het ook over zijn SpaceX en de cruciale contracten met de overheid. Hij deelde een sneer uit aan de Securities and Exchange Commission (SEC), de Amerikaanse toezichthouder op de effectenbeurzen. Volgens hem zou de instelling beter geboekstaafd staan als de ‘Shortseller Enrichment Commission’. De SEC had Musk in 2018 geschorst als voorzitter van Tesla, na een reeks problematische tweets.

De rijkste man ter wereld beet ook van zich af na een verhaal van ProPublica in juni. Onderzoeksjournalisten schreven dat Musk amper inkomensbelastingen zou betalen, in verhouding tot zijn grote rijkdom. Volgens Bloomberg zou de ondernemer maar liefst 209,6 miljard dollar waard zijn.

Musk zegt dat hij geen salaris trekt bij SpaceX of Tesla en dat hij 53 procent belastingen betaalt op zijn beurstransacties. “Ik word best hard belast”, zei Musk. “Het gaat om meer dan de helft van de beursbedragen. In de komende drie maanden moet ik nog een grote som betalen vanwege aflopende opties”, gaf hij nog mee.
Menige werknemer herinnert zich nog goed... dit:
https://www.teslarati.com/tesla-snub...rdog-analysis/

Nog eens vandaag herhaalt:
Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-work...med-elon-musk/

It should be noted that Tesla’s Fremont Factory used to be NUMMI, a union-run plant jointly operated by Toyota and GM. NUMMI was closed down following GM’s bankruptcy in 2009, which caused a lot of tense situations with the factory’s unionized workforce. During a meeting between NUMMI employees and UAW officials amidst the closure of the plant, things became so heated that an outraged worker and a union official ended up in a cussing match. A physical altercation almost happened as well. Perhaps it is then unsurprising to see that Tesla’s workers, some of which may likely know how the NUMMI’s union workers were left out to dry in the past, are not necessarily enthusiastic about unionizing today.

Opgemerkt moet worden dat de Fremont-fabriek van Tesla vroeger NUMMI was, een door een vakbond gerunde fabriek die gezamenlijk werd beheerd door Toyota en GM. NUMMI werd gesloten na het faillissement van GM in 2009, wat voor veel gespannen situaties zorgde met het vakbondspersoneel van de fabriek. Tijdens een ontmoeting tussen NUMMI-medewerkers en UAW-functionarissen tijdens de sluiting van de fabriek, werden de zaken zo verhit dat een woedende werknemer en een vakbondsfunctionaris in een scheldpartij belandden. Een fysieke woordenwisseling vond bijna ook plaats. Misschien is het dan ook niet verwonderlijk om te zien dat de werknemers van Tesla, van wie sommigen waarschijnlijk weten hoe de vakbondswerkers van de NUMMI in het verleden te droog werden gelaten, niet per se enthousiast zijn over vakbonden vandaag.
Tesla heeft er weer miljoenen fans bij (vooral Reps), onbetaalbare reclame

Citaat:
Biden credits GM and ignores Tesla on electrification of cars, and Musk is not happy

NOVEMBER 19, 2021
Biden negeert zelfs SpaceX...:
https://www.cnbc.com/2021/09/19/elon...n-mission.html

Mss zit de steun van Trump aan Musk - toen Tesla eerder wou beginnen na de lockdown - bij Biden ook nog in zijn hersencellen...

Laatst gewijzigd door Micele : 30 november 2021 om 16:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 10:31   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

Mexico en Canada vinden de EV-incentives-only-made-in-USA discriminerend.

En zeker in strijd met de NAFTA, nu USMCA:
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Noord-...lsovereenkomst

De Noord-Amerikaanse Vrijhandelsovereenkomst, afgekort NAFTA (van de Engelse naam North American Free Trade Agreement), is een vrijhandelszone die Canada, de Verenigde Staten en Mexico omvat. Op 30 november 2018 werd een nieuwe overeenkomst getekend na langdurige onderhandelingen over aanpassingen.

NAFTA is per 1 juli 2020 vervangen door de US-Mexico-Canada Agreement (afgekort USMCA).
Ook andere landen vinden dat "Build Back Better" tegen de vrijhandelsmarkt verstoot, of marktmanipulatie.

Citaat:
https://www.teslarati.com/us-ev-tax-...exico-tariffs/

Posted on December 3, 2021

The $12,500 electric vehicle tax credit proposed in President Joe Biden’s “Build Back Better” plan is being labeled as “discriminatory” by Mexican Economy Minister Tatiana Clouthier, who said the country is analyzing legal recourse and other actions, including potential tariffs against the United States.

Clouthier claims the EV tax credit is “totally contrary to free trade,” especially as the rebate includes additional funds for consumers if the vehicle is built in the United States and equips a U.S.-produced EV battery. The terms of the tax rebate, which favor U.S.-based manufacturing efforts, is detrimental to the country’s automotive exports, Clouthier argues. On Thursday, she said, “the effect on our auto exports would have a very large impact on this sector that creates a lot of jobs … and could even generate additional migratory pressures.”

The United States has used an EV rebate for years in the amount of $7,500. This credit applies to any electric vehicle that is manufactured by a company that has sold less than 200,000 units, meaning Tesla and GM vehicles do not qualify for the rebate. The primary differences between the old credit and the new one are the amount of the rebate, its potential to be “refundable,” and the positive effects it could have on American manufacturing.

It seems that Clouthier is not in favor of taking large-scale recourse on international trade, especially as global supply chain issues continue to plague the automotive industry. She stated that it was “not a desirable” course of action, but stated that Mexico will do anything in its power to support its automotive industry. Reuters says Mexico’s automotive sector employs around one million people.

It is not the first time entities have spoken up regarding their discontent with the new EV incentives. In October, the European Union, Germany, Canada, Japan, Mexico, France, South Korea, Italy, Poland, Sweden, Spain, Austria, Netherlands, Belgium, Cyprus, Ireland, Malta, Finland, Romania, and Greece argued to U.S. lawmakers that the tax credit violated federal trade rules by “limiting eligibility for the credit to vehicles based on their U.S. domestic assembly and local content.” The countries also stated the credit “is inconsistent with U.S. commitments made under WTO multilateral agreements.”

The Tax Credit was passed within the “Build Back Better” plan was passed by the House of Representatives in November. It moves to the Senate next.

Citaat:
@ Scott

Of course it is counter to USMCA/NAFTA.

United states has imposed tariffs on Canadian lumber for decades. because Canadian lumber companies get access to crown land at cheaper rates than lumber companies in US pay for access to their land. So that is considered an unfair “subsidy”. And the Biden admin just increased those tariffs.

But directly subsidizing US made cars is somehow ok? (Excluding Mexico and Canada) I don’t know what this Biden admin is smoking.

I guess they don’t care. They treat trade agreements like Tesla. Just pretend they don’t exist !

There will be lots of retaliation if this goes through. For example Canada could cancel its ev credit for cars made in USA and we can import them from China instead of Texas or California.

And then a trade war follows and we all end up poorer for it.
Ze overwegen tegenmaatregelen moest regering Biden die vette subsidies invoeren. De vorige subsidies waren helemaal niet only-made-in-USA gebonden. Deze echter wel.

USA-automotive heeft namelijk veel leveranciers uit Mexico, maar die moeten ze dan laten vallen om die subsidies te krijgen...

Mexico en Canada kunnen dan ook niet-USA-producten bevoordelen.

Waarom zou Mexico en Canada EVs kopen made in USA als ze dezelfde ook via made in China kunnen importeren?

Laatst gewijzigd door Micele : 4 december 2021 om 10:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2021, 15:53   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Mexico en Canada vinden de EV-incentives-only-made-in-USA discriminerend.
Het bevoordelen van EVs van vakbondbedrijven met extra $4.500 krijgt veel politieke tegenstand me dunkt, ook van de Dems. Gaat de Senaat wslk niet weerhouden.

Niet alleen Tesla maar ook Toyota (in Virginia) hebben geen vakbond.

Musk zou het liefst hebben dat alle subsidies stopgezet worden, niet alleen die voor fossiel, maar ook die voor E-laadstations.

https://www.teslarati.com/anti-tesla...t-senate-risk/

De door de regering Biden voorgestelde $ 4.500 EV-belastingvermindering voor elektrische en geëlektrificeerde voertuigen die in een vakbondsfabriek in de Verenigde Staten zijn gemaakt, staat voor een grote uitdaging. Het vakbondsvriendelijke voorstel zal binnenkort worden beoordeeld door het kantoor van Elizabeth MacDonough, de parlementariër van de Senaat, die vervolgens zou bepalen of de stimulans in aanmerking komt voor de begrotingsregels van de VS.

Het belastingkrediet van $ 4.500, dat zou worden gegeven aan voertuigen die in de Verenigde Staten worden geproduceerd met behulp van vakbondsarbeid, zal de Detroit Big Three zwaar bevoordelen. Vanwege het openlijk pro-vakbondskarakter heeft de stimulans veel kritiek gekregen, vooral van autofabrikanten die in de Verenigde Staten actief zijn zonder vakbondswerk. Dit zijn onder meer de Japanse autofabrikanten Toyota en de Amerikaanse EV-fabrikant Tesla.

Democratische senator Joe Manchin, wiens staat West Virginia Toyota-faciliteiten herbergt, heeft zijn afkeuring uitgesproken over de voorgestelde belastingvermindering van $ 4.500 voor door vakbonden gemaakte EV's. In een interview met Automotive News vorige maand merkte Manchin op dat de Amerikaanse regering geen belastinggeld mag gebruiken om winnaars en verliezers te kiezen en dat producten die door bedrijven worden gemaakt, voor zichzelf moeten kunnen spreken.

"Dit is fout. Dit kan niet gebeuren. Het is niet wie we zijn als land. Het is niet hoe we dit land hebben gebouwd, en het product zou voor zichzelf moeten spreken. We moeten niet ieders belastinggeld gebruiken om winnaars en verliezers te kiezen. Als je een kapitalistische economie bent die we in de samenleving zijn, dan laat je het product voor zichzelf spreken, en hopelijk krijgen we dat, dat zal worden gecorrigeerd, "zei Manchin.

Als het kantoor van het parlementslid van de Senaat concludeert dat het vakbondsvriendelijke belastingkrediet van $ 4.500 EV niet in overeenstemming is met de begrotingsregels, kunnen de Democraten uiteindelijk teruggaan naar de tekentafel, of erger nog, de maatregel helemaal schrappen, volgens een Bloomberg-rapport. De Democratische senator Ben Cardin uit Maryland heeft van zijn kant opgemerkt dat wijzigingen in het voorgestelde EV-belastingkrediet van de Biden-regering al worden besproken vanwege oppositie van politieke figuren zoals Manchin.

“Er zijn enkele suggesties gedaan voor alternatieven door degenen die er aanvankelijk tegen waren, en ze worden bekeken. Het is een evoluerende discussie, 'zei Cardin.

Het voorstel van de Biden-administratie zou ertoe leiden dat het huidige belastingkrediet van $ 7.500 voor elektrische voertuigen wordt verlengd. Een extra $ 500 zou ook worden toegevoegd aan auto's waarvan de batterijen in de Verenigde Staten zijn vervaardigd. Deze, samen met een extra krediet van $ 4.500 als EV's in een vakbondsfabriek zouden worden gebouwd, zouden ertoe kunnen leiden dat de prijzen van elektrische en geëlektrificeerde voertuigen met maar liefst $ 12.500 worden verlaagd. Biden heeft ook aangedrongen op de uitbouw van een EV-laadnetwerk in de Verenigde Staten.

Elon Musk, CEO van Tesla, merkte echter tijdens zijn interview op de CEO Council Summit van de Wall Street Journal op dat het beter zou zijn als de voorstellen van de Biden-regering niet zouden worden aangenomen. Musk merkte zelfs op dat hij van mening is dat overheidssteun voor de uitbouw van EV-opladers onnodig is.

"Onnodig. Ik bedoel, hebben we ondersteuning nodig voor benzinestations? Deze ondersteuning voor een laadnetwerk is dus niet nodig. Ik zou het verwijderen. Ik zeg letterlijk: stop met alle subsidies. En ook voor olie en gas... Misschien hebben (Tesla's concurrenten) het nodig. Ik weet het niet. Maar ik denk dat ik in het algemeen voorstander ben van het schrappen van subsidies. Toen we met Tesla begonnen, waren er helemaal geen EV-subsidies en was benzine supergoedkoop. We hadden geen subsidies voorzien. Dat kwam later. Het belastingkrediet van $ 7.500 kwam niet vanwege de activiteit van Tesla, maar vanwege de lobby van General Motors. Dus ik zou gewoon zeggen: verwijder ze allemaal", zei Musk.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2021 om 16:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 19:42   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

Het subsidie plan van admin Biden, o.a ook voor electrische wagens geraakt er nog niet door. De gouverneur van Virginia (kolenstaat) weert zich en blokkeert.

Tesla zal blij zijn (echt), die willen dat die $ 1800 miljard veel nuttiger ingezet kan worden... vraag maar aan Elon Musk ...

Citaat:
https://www.demorgen.be/politiek/een...eren~ba2b43a5/

Eén Democratische senator dreigt cruciaal miljardenplan van president Biden te blokkeren

De hoeksteen van het binnenlandbeleid van de Amerikaanse president Joe Biden, het zogenaamde Build Back Better-wetsvoorstel ter waarde van bijna 1800 miljard dollar (ongeveer 1540 miljard euro), staat op losse schroeven nadat de Democratische senator Joe Manchin uit West-Virginia zondag zei het voorstel niet te kunnen steunen.

REDACTIE 20 december 2021

Laatst gewijzigd door Micele : 20 december 2021 om 19:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 20:28   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het subsidie plan van admin Biden, o.a ook voor electrische wagens geraakt er nog niet door. De gouverneur van Virginia (kolenstaat) weert zich en blokkeert.
Alle auto-aandelen - momenteel - in het rood vandaag, de ene meer dan de andere, vooral pure EV-constructeurs gaan wat meer in het rood:

https://docs.google.com/spreadsheets...T62gs/htmlview

Tesla: -3,3 %
Rivian: -7,7%
Lucid: -5,9%
NIO: -6,2%
XPeng: -7,2%

De grote meer ICE-constructeurs gaan zowat -2% gemiddeld (-1,6% tot -2,3%)

Laatst gewijzigd door Micele : 20 december 2021 om 20:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 11:57   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Alle auto-aandelen - momenteel - in het rood vandaag, de ene meer dan de andere, vooral pure EV-constructeurs gaan wat meer in het rood:

https://docs.google.com/spreadsheets...T62gs/htmlview

Tesla: -3,3 %
Rivian: -7,7%
Lucid: -5,9%
NIO: -6,2%
XPeng: -7,2%

De grote meer ICE-constructeurs gaan zowat -2% gemiddeld (-1,6% tot -2,3%)
En hopla gisteren bijna allemaal vet in het groen, behalve Lucid (+0,08%)

Meer topic:

Citaat:
Biden's EV tax credit plan is not about EV adoption. It's about helping out legacy car companies that can't make EVs at competitive prices. Elon's answer was iconic: "Delete it."

https://twitter.com/TroyTeslike/stat...77876692668418
Benieuwd of Biden dat plan erdoor kan slepen, de US-overheidsschuld zou dan met 24% stijgen. De drukpersen gaan overuren moeten maken.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 december 2021 om 11:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be