![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als technisch toch wel vrij ervaren mens vond ik van meet af dat die hele hype rond die E-wagens bedoeld is voor mensen die niet
inzien dat het verhaal nog uit veel te veel losse eindjes bestaat. Na de Renault Twizy is er nu ook Citroën die de plaats van de E-wagen in onze maatschappij heeft gesnapt en wel als een extra vervoermiddel dat zal gebruikt worden als de rit (zelfs zonder rijbewijs) het toelaat. Nu weet iedereen dat het E-verhaal voor de particulier enkel klopt als de drie fundamentele elementen kunnen worden samengevoegd:zonnepanelen, thuisbatterij en E-wagentje. Volgens mij is het nu het moment om eens na te gaan hoe groot die drie elementen moeten zijn om het verhaal te doen kloppen en wat de totale investering gaat zijn. Energie uit zonnepanelen voor die 75 km, de voorlopige opslag van die energie gedurende de beschikbare zon uren en het E-wagentje zelf. (7290€). ![]()
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 23 december 2021 om 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rijbewijs AM en max 45 kmh? Dus een electrisch brommobiel.
https://www.citroen.be/nl/over-citro...e-concept.html - - - - Met rijbewijs B, de meest verkochte EV in China komt nu ook naar Europa: Citaat:
Citaat:
Wikipedia in alle beschikbare talen: https://en.wikipedia.org/wiki/Wuling_Hongguang_Mini_EV Of een oude post van 22 november 2020: https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=3583 Het is een vierzitter bij 2,92 meter lengte. Laatst gewijzigd door Micele : 23 december 2021 om 12:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Zuinig, goedkoop, voor iedereen toegankelijk en genoeg rijbereik om de dagelijkse ritjes aan te pakken. Ik vraag me ook af of ze de brommobiel en de gewone wagen niet een beetje beter op elkaar kunnen afstemmen. Doe bij de snelheid van de brommobiel 12,5 km/uur bij en haal de snelheid van de gewone wagen met 12,5 km/uur naar beneden en beiden rijden mooi aan dezelfde snelheid op onze Vlaamse wegen. Het verschil in rijbewijs B of niet slaat in dat geval nog enkel op autosnelweggebruik en gewicht van de wagen. Is ook mooi mee genomen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 23 december 2021 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Prachtig. Men lijkt eindelijk te beseffen wat er voor de E-markt nodig is.
![]() |
#5 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een echte electrische personenwagen van Citroen, de e-C4 in de 1000 km test van Bjorn Nyland:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
https://www.autogids.be/autonieuws/n...troen-ami.html Laatst gewijzigd door Micele : 23 december 2021 om 14:29. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Waarom anders die hele promotie rond het gebruik van de E-fiets? Daar valt onze pensioengerechtigde leeftijdsklasse nog mee omver en droog blijf je evenmin. Mij lijkt zo'n brommobiel dan een betere keuze. Nog even de maximum toegelaten snelheden op elkaar afstemmen en het wordt een prachtig samenspel.
![]() |
![]() |
#7 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de stad of strikt bebouwde kom zijn er dan meer (mini-)stadsautootjes te vinden. Maar E-brommobieltjes denk ik niet dat die succes gaan hebben. De Renault Twizy bestaat sinds 2012... Want te duur voor wat ze te bieden hebben, en mogen geen autowegen of autosnelwegen op. En op 70/90 kmh wegen zijn ze dikwijls een rijdende hindernis (45 kmh versie L6e). Ik denk niet dat de Renault Twizy een succes is of was. Ze hebben zelfs een 80 kmh versie gemaakt (L7e vierwieler), maar of dat veel geholpen heeft? Mss ergens in Aziatische steden? Vertaald via de Duitse wikipedia is het maar zeer stilletjes met de verkoop in Europa: Citaat:
Citaat:
Maar ik/men weet wel dat brommobielen in de regel ferm duurder zijn dan zeer kleine autos. (vooral wegens de zeer lage productieaantallen) Indien men een rijbewijs B heeft is dat een no brainer hé. Men mag gerust googlen op een e-Axiam: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 23 december 2021 om 14:57. |
||||
![]() |
![]() |