Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2025, 09:55   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard DOGE en data archivering.

Is dit een goed idee?

Voor wat ik erover lees is data archivering een van de goedkoopste en veiligste methodes.
Oud 7 april 2025, 12:54   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

die mangetische tapes , zijn duur, de machines onderhouden om ze te kunnen uitlezen is nog duurder. (die moeten gekuist worden, rubbers vervangen (want verduren). en zonder die readers, kan je die tapes niet afspelen.

je hebt daar ook techniekers voor nodig om die spullen te onderhouden. Al dat soort data in "cold storage" moven is dus veel goedkoper. Ja makkelijker toegangkelijk misschien alhoewel als je nu een bonneke invult en vraagt om die tape in te laden je die data ook gaat krijgen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2025, 17:14   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik begrijp niet heel goed waarover het gaat.

Als het er om gaat dat oude archieven gedigitaliseerd worden (over dat "permanent" heb ik zo mijn twijfels,maar kom,andere discussie) dan kan ik zeggen dat men daar wereldwijd al twintig jaar mee bezig....het betreft kolossale hoeveelheden data op alle overheidsniveaus'...DOGE steekt dan pluimen op hun hoed van een vogel die zij niet geschoten hebben.

Het kan natuurlijk zijn dat zij nog een archaische overheidsdienst ontdekt hebben die data nog INVOERT,IN 2025,op ouderwetse magnetische datadragers....Tsja,dat is eigenlijk ongelofelijk dan.

Maar herinneren we ons dat dit in Japan nog tot geen 5 jaar geleden zo was (de floppy was daar het standaard communicatiemiddel binnen de overheid en met de overheid )....Misschien waren er nog overheidsdiensten in de VS die oude 8 inch dataflappen gebruiken in van die betonmolens van Floppy Drives ,of van die heel oude harddrives met van die uitneembare schijven uit 1984

Laatst gewijzigd door kelt : 7 april 2025 om 17:20.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2025, 20:05   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik begrijp niet heel goed waarover het gaat.

Als het er om gaat dat oude archieven gedigitaliseerd worden (over dat "permanent" heb ik zo mijn twijfels,maar kom,andere discussie) dan kan ik zeggen dat men daar wereldwijd al twintig jaar mee bezig....het betreft kolossale hoeveelheden data op alle overheidsniveaus'...DOGE steekt dan pluimen op hun hoed van een vogel die zij niet geschoten hebben.

Het kan natuurlijk zijn dat zij nog een archaische overheidsdienst ontdekt hebben die data nog INVOERT,IN 2025,op ouderwetse magnetische datadragers....Tsja,dat is eigenlijk ongelofelijk dan.

Maar herinneren we ons dat dit in Japan nog tot geen 5 jaar geleden zo was (de floppy was daar het standaard communicatiemiddel binnen de overheid en met de overheid )....Misschien waren er nog overheidsdiensten in de VS die oude 8 inch dataflappen gebruiken in van die betonmolens van Floppy Drives ,of van die heel oude harddrives met van die uitneembare schijven uit 1984
Het blijkt gewoon nog altijd één van de beste, veiligste en goedkoopste archiveringsmethodes te zijn.
De DOGE snotneuzen hebben het waarschijnlijk ergens in een cloudopslag gestoken denkende dat ze het beter wisten dan échte it’ers.

https://horizontechnology.com/news/g...ickly%20cooled.

Citaat:
Continued Growth
Tape storage has long been the backbone of cold storage, and shows no signs of slowing down. Capacities are soaring, with 1TB-200TB drives projected to clinch the largest market share.
One major driver of growth has been an explosion in enterprise-grade data. As the global IoT grows and big data analytics increases in sophistication, there’s a demand for long-term solutions to store useful data at scale. Accordingly, the market for tape is projected to grow steadily at a CAGR of 8.2%, reaching a value of almost $13 billion by 2033.
Another driver in the adoption of tape is the increasing frequency of ransomware attacks. As attacks on organizational networks increase, businesses increasingly look to tape as a secure backup solution. Data is typically backed up twice, on different media, and a common strategy is to have one copy backed up to tape while cloud or disk-based solutions provide additional security.
Innovations In Tape Storage
The tape market isn’t just growing in revenue: after almost a century, it’s also still growing in sophistication, as leading manufacturers bring significant innovation to the table.
Leading the charge is LTO-9, the latest version of the LTO standard. LTO-9 boasts 400MB/second native transfer speed, which is a 25% increase compared to LTO-8, and a 1400% increase over the course of the past decade. As for capacity, LTO-9 cartridges also have a 50% boost over LTO-8, with 18TB tapes.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 7 april 2025 om 20:05.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be