![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dit een goed idee?
![]() Voor wat ik erover lees is data archivering een van de goedkoopste en veiligste methodes.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die mangetische tapes , zijn duur, de machines onderhouden om ze te kunnen uitlezen is nog duurder. (die moeten gekuist worden, rubbers vervangen (want verduren). en zonder die readers, kan je die tapes niet afspelen.
je hebt daar ook techniekers voor nodig om die spullen te onderhouden. Al dat soort data in "cold storage" moven is dus veel goedkoper. Ja makkelijker toegangkelijk misschien alhoewel als je nu een bonneke invult en vraagt om die tape in te laden je die data ook gaat krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp niet heel goed waarover het gaat.
Als het er om gaat dat oude archieven gedigitaliseerd worden (over dat "permanent" heb ik zo mijn twijfels,maar kom,andere discussie) dan kan ik zeggen dat men daar wereldwijd al twintig jaar mee bezig....het betreft kolossale hoeveelheden data op alle overheidsniveaus'...DOGE steekt dan pluimen op hun hoed van een vogel die zij niet geschoten hebben. Het kan natuurlijk zijn dat zij nog een archaische overheidsdienst ontdekt hebben die data nog INVOERT,IN 2025,op ouderwetse magnetische datadragers....Tsja,dat is eigenlijk ongelofelijk dan. Maar herinneren we ons dat dit in Japan nog tot geen 5 jaar geleden zo was (de floppy was daar het standaard communicatiemiddel binnen de overheid en met de overheid )....Misschien waren er nog overheidsdiensten in de VS die oude 8 inch dataflappen gebruiken in van die betonmolens van Floppy Drives ,of van die heel oude harddrives met van die uitneembare schijven uit 1984 ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 7 april 2025 om 17:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De DOGE snotneuzen hebben het waarschijnlijk ergens in een cloudopslag gestoken denkende dat ze het beter wisten dan échte it’ers. https://horizontechnology.com/news/g...ickly%20cooled. Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 7 april 2025 om 20:05. |
||
![]() |
![]() |