Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2021, 00:51   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Wie de eerste vaccins gemist had kan nooit meer een cst krijgen.

Men schrijft :

[COLOR="Lime"]Heeft de herhalingsvaccinatie gevolgen voor het vaccinatiecertificaat (CST)?
ja, op de geldigheidsduur ervan

[/color]
Personen die een booster kregen zullen hiervan een melding krijgen op hun vaccinatiecertificaat (CST), maar de vermelding van de basisvaccinatie (1e en 2e prik) blijft geldig als bewijs van volledige vaccinatie. Ook een weigering van de booster heeft geen invloed op het certificaat, maar de geldigheid ervan zal wel sneller vervallen, omdat men zich baseert op de datum van je laatste vaccinatie.

_____

Technisch gezien is dat niet meer mogelijk om in te halen.
En nieuwe vaccins zijn niet langer 1e of 2e en ook niet 3e booster maar 4e en 5e en die zijn er niet.

Kortom op geen enkele grond kan men een ongevaccineerde nu wel een gevaccineerde maken zonder een lange overlap waarin ze terug zullen achterlopen bij 4e en 5e en iedere volgende.

Men moet dus nationale amnestie uitvaardigen en schadevergoeding.
Oud 28 december 2021, 03:47   #2
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Dus als een anti-vax zich vooralsnog bedenkt, heeft het geen enkele zin meer.

ok, dan kan de open jacht en de verdeeldheid stoppen.
.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 11:41   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat dat een verkeerde interpretatie is.

Ik denk dat 'een bekeerling' wel een cst gaat krijgen, na zijn tweede spuitje.
Maar die zal dan slechts vier tot zes maanden geldig zijn. Zonder booster op dat ogenblik, verloopt de geldigheid van het cst.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 12:15   #4
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Maar die zal dan slechts vier tot zes maanden geldig zijn. Zonder booster op dat ogenblik, verloopt de geldigheid van het cst.
Bepaalde reisbestemmingen eisen al een booster, volgens Van Ranst duurt dat toch al vlug 6 maanden om volledig geboosterd te zijn. En tegen dan heb je het Omicron vaccin waarvoor je dan opnieuw zoveel maanden moet wachten om te kunnen krijgen.

Wie nu start met vaccineren loopt altijd achter omdat de boosters te vlug komen, dus het heeft geen nut.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211228_93810551

“Dat is natuurlijk dé vraag”, zegt Van Ranst. “Wat ga je van de niet-gevaccineerden vragen? Een basisvaccinatie én een boosterprik? Alles samen duurt dat toch al snel 6 maanden om te krijgen.” Wie op vakantie wil, moet in sommige landen nu al zo’n combinatie kunnen voorleggen. “Maar zo wordt de sprong voor een niet-gevaccineerde toch zeer groot. Die mensen ga je op deze manier niet motiveren, integendeel: je maakt hen boos.”
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 12:19   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Dus als een anti-vax zich vooralsnog bedenkt, heeft het geen enkele zin meer.

ok, dan kan de open jacht en de verdeeldheid stoppen.
.
En wat is dan de bedoeling van QVAX ?
Ja, wie de trein heeft gemist, gewild of niet, zal een beetje geduld moeten uitoefenen.

Laatst gewijzigd door Rudy : 28 december 2021 om 12:21.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 12:27   #6
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
“Dat is natuurlijk dé vraag”, zegt Van Ranst. “Wat ga je van de niet-gevaccineerden vragen? Een basisvaccinatie én een boosterprik? Alles samen duurt dat toch al snel 6 maanden om te krijgen.” Wie op vakantie wil, moet in sommige landen nu al zo’n combinatie kunnen voorleggen. “Maar zo wordt de sprong voor een niet-gevaccineerde toch zeer groot. Die mensen ga je op deze manier niet motiveren, integendeel: je maakt hen boos.”
Lol @ dat laatste.
Die WAREN al boos, vestzakslagschip Van Ranst.
Ze toonden je hun middelvinger, herinner je?

En ie beweert hier dat zoiets als een "basisvaccinatie" + "boosterprik" 6 maanden nodig heeft.
Hoezo?
Die FOEI vent die ongevaccineerden de betaalde service leverde om zich te laten vaccineren voor hun kermis entreeticket, had die 6 maanden wel niet nodig.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 28 december 2021 om 12:29.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 13:26   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We zullen dus altijd als ongevaccineerden geteld worden ook al laten we ons vaccineren.
Oud 28 december 2021, 13:55   #8
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
We zullen dus altijd als ongevaccineerden geteld worden ook al laten we ons vaccineren.
puurbloeden 4 eva!
Oud 28 december 2021, 15:00   #9
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
puurbloeden 4 eva!
Unvaxed sperm is the new Bitcoin!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 15:30   #10
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als de nazi's hun eerdere ausweiss ongeldig verklaren dan zijn "we" ineens met zoveel miljoen meer.
De vergankelijkheid van een nazi "gunst".
Dwangarbeit is hun doel, de rest is excuus van de dag
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 16:19   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als de bewering bij de start van dit draadje juist is,is meteen het bewijs geleverd dat de CST een politiek instrument is,geen "sanitair"...En hebben de "conspiraty-theoristen" gewoon gelijk gekregen.......

De ENIGE waarde die een cst KAN hebben is een soort rap consulteerbaar vaccinatieboekje......En een vaccinatie is een vaccinatie....

Ik krijg binnen 2 weken een eerste keer Moderna .Mijn 2 voorgaande Pfizers zijn momenteel vermoedelijk amper nog van sanitaire waarde......

Het zal mijn "booster"(ik vermoed dat het eigenlijk 1 v 2 zal zijn) zijn die straks mogelijk enige waarde heeft.....

Wat zit men te lullen over het verleden.Wie "intreedt" in de vacinnatie is gevaccineerd...PUNT.......

Laatst gewijzigd door kelt : 28 december 2021 om 16:20.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 16:31   #12
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Als de bewering bij de start van dit draadje juist is,is meteen het bewijs geleverd dat de CST een politiek instrument is,geen "sanitair"...En hebben de "conspiraty-theoristen" gewoon gelijk gekregen.......

De ENIGE waarde die een cst KAN hebben is een soort rap consulteerbaar vaccinatieboekje......En een vaccinatie is een vaccinatie....

Ik krijg binnen 2 weken een eerste keer Moderna .Mijn 2 voorgaande Pfizers zijn momenteel vermoedelijk amper nog van sanitaire waarde......

Het zal mijn "booster"(ik vermoed dat het eigenlijk 1 v 2 zal zijn) zijn die straks mogelijk enige waarde heeft.....

Wat zit men te lullen over het verleden.Wie "intreedt" in de vacinnatie is gevaccineerd...PUNT.......
Wanneer hebben de samenzweringstheoristen géén gelijk gekregen?

Toen ze voorspelden dat de lockdowns langer dan 2 weken zouden gaan duren?
Toen ze voorspelden dat er een algemene mondmaskerplicht zou komen? (al dan niet binnen ook verplicht)
Toen ze voorspelden dat men vaccins zou gaan verplichten, in plaats van aan te bieden?
Toen ze voorspelden dat de ene na de andere "variant" zou opduiken?
Toen ze voorspelden dat je NOOIT volledig ZAL gevaccineerd zijn?

Hoeveel voorspellingen moeten er eigenlijk uitkomen om diegenen die er NIET in geloven te beschouwen als volstrekte idioten?
Oud 28 december 2021, 16:36   #13
fbpolitics
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En wat is dan de bedoeling van QVAX ?
Alles behalve uw gezondheid, noch uw leven.
Het enige is de totale controle over uw gaan en staan.

Ik weiger om dit een CST te noemen omdat de coronapas niets over uw gezondheid/besmettelijkheid zegt.
Bovendien is de coronapas een vrijgeleide om als besmet persoon, anderen te infecteren. Dus: het bewijs dat uw gezondheid, noch uw leven, niets waard zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Als de bewering bij de start van dit draadje juist is, is meteen het bewijs geleverd dat de CST een politiek instrument is,geen "sanitair"...En hebben de "conspiraty-theoristen" gewoon gelijk gekregen.......

De coronapas mag enkel en alleen een administratief gegeven zijn zoals het hier al is vermeld.

En wat gaat men doen: de coronapas op Europees, en later op globaal niveau uitrollen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Wanneer hebben de samenzweringstheoristen géén gelijk gekregen?
...
Hoeveel voorspellingen moeten er eigenlijk uitkomen om diegenen die er NIET in geloven te beschouwen als volstrekte idioten?
Inderdaad: welke complottheorieën? Het is gewoonweg de realiteit.
Het is me onduidelijk hoe men zo blind kan zijn. Maar ja, dat is de jongere generatie die allemaal op de gsm leeft, alles aanklikt, en niet meer nadenkt...

En diegenen die wel nadenkt, zal (later) - in het beste geval - worden "geïsoleerd"...
.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 28 december 2021 om 16:59.
Oud 28 december 2021, 16:38   #14
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik denk dat u verkeerd denkt.

Ik ken iemand die volledig is gevaccineerd maar geen CST krijgt. Het gaat al lang niet meer over gezondheid dan wel over politiek.

De persoon in kwestie is een buitenlandse studente gevaccineerd met Coronavac waar de helft van de wereld mee is gevaccineerd maar dat om politieke en financiële redenen (nog) niet erkend is in België maar bijvoorbeeld wel in Nederland wat de absurditeit van dat vaccineren en die CST nog wat meer benadrukt.

Maar daar is een oplossing voor. Ze kan haar terug 2 X laten prikken met vaccins waar men hier zijn zakken mee vult en dan binnen 3 maanden nog eens een booster. Ze heeft dan 5 vaccins gekregen op 6 maanden tijd.

Ik noem dat crimineel. Leuke gemeenschap hier.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 december 2021 om 16:48.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 16:50   #15
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Alles behalve uw gezondheid, noch uw leven.
Het enige is de totale controle over uw gaan en staan.

Ik weiger om dit een CST te noemen omdat de coronapas niets over uw gezondheid/besmettelijkheid zegt.
Bovendien is de coronapas een vrijgeleide om als besmet persoon, anderen te infecteren. Dus: het bewijs dat uw gezondheid, noch uw leven, niets waard zijn.

De coronapas mag enkel en alleen een administratief gegeven zijn zoals het hier al is vermeld.

En wat gaat men doen: de coronapas op Europees, en later op globaal niveau uitrollen.
.
Inderdaad zie mij quote. Het heeft helemaal niks meer vandoen met gezondheid. Net als snelheidscontroles niks meer vandoen hebben met verkeersveiligheid.
Het is een grote vuile geldboel geworden.

https://www.hln.be/nieuws/exact-een-...jker~aca0abd6/
Oud 28 december 2021, 16:57   #16
fbpolitics
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inderdaad zie mij quote. Het heeft helemaal niks meer vandoen met gezondheid. Net als snelheidscontroles niks meer vandoen hebben met verkeersveiligheid.
Het is een grote vuile geldboel geworden.[/url]
Geld en macht gaan hand in hand.

Maar het is vooral de macht in dit geval, zijnde de totale controle over uw gaan en staan.
En wees maar gerust dat het zo zal zijn, want overal zal men te pas en te onpas zijn coronapas moeten tonen en laten scannen, dus kan de overheid u overal volgen en zijn wil laten opleggen.

En diegene die anders beweert: geef het overtuigend bewijs dat het niet zo zal zijn - en ik gebruik hier het werkwoord 'zijn' omdat ik er 100% van overtuigd ben, en niet het werkwoord '(zal) worden' hetwelke nog enige ruimte voor twijfel laat.
.

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 28 december 2021 om 16:58.
Oud 28 december 2021, 17:22   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik denk dat u verkeerd denkt.

Ik ken iemand die volledig is gevaccineerd maar geen CST krijgt. Het gaat al lang niet meer over gezondheid dan wel over politiek.

De persoon in kwestie is een buitenlandse studente gevaccineerd met Coronavac waar de helft van de wereld mee is gevaccineerd maar dat om politieke en financiële redenen (nog) niet erkend is in België maar bijvoorbeeld wel in Nederland wat de absurditeit van dat vaccineren en die CST nog wat meer benadrukt.

Maar daar is een oplossing voor. Ze kan haar terug 2 X laten prikken met vaccins waar men hier zijn zakken mee vult en dan binnen 3 maanden nog eens een booster. Ze heeft dan 5 vaccins gekregen op 6 maanden tijd.

Ik noem dat crimineel. Leuke gemeenschap hier.
Dat is toch een heel andere kwestie die jij nu aanhaalt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 28 december 2021, 17:26   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zeveraars aller landen, verenigt u.
https://diplomatie.belgium.be/nl/Die...ezen/frankrijk

Citaat:
Vanaf 15 december 2021 veranderen de regels met betrekking tot de sanitaire pas alleen voor mensen van 65 jaar en ouder en mensen die gevaccineerd zijn met Janssen:

Mensen van 65 jaar en ouder zouden hun boosterprik 5 tot 7 maanden na voltooiing van hun basisvaccinatieschema moeten hebben gekregen.
Mensen die gevaccineerd zijn met het Janssen-vaccin, ongeacht hun leeftijd, moeten hun boosterprik tussen 1 en 2 maanden na hun enkelvoudige dosisinjectie hebben gekregen.

Vanaf 15 januari 2022 moeten alle personen van 18 jaar en ouder hun boosterprik uiterlijk 7 maanden na het voltooien van hun basisvaccinatieschema hebben ontvangen om in aanmerking te komen voor een geldig vaccinatiecertificaat dat toegang geeft tot de sanitaire pas.

Oud 28 december 2021, 17:45   #19
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men schrijft :

[COLOR="Lime"]Heeft de herhalingsvaccinatie gevolgen voor het vaccinatiecertificaat (CST)?
ja, op de geldigheidsduur ervan

[/color]
Personen die een booster kregen zullen hiervan een melding krijgen op hun vaccinatiecertificaat (CST), maar de vermelding van de basisvaccinatie (1e en 2e prik) blijft geldig als bewijs van volledige vaccinatie. Ook een weigering van de booster heeft geen invloed op het certificaat, maar de geldigheid ervan zal wel sneller vervallen, omdat men zich baseert op de datum van je laatste vaccinatie.

_____

Technisch gezien is dat niet meer mogelijk om in te halen.
En nieuwe vaccins zijn niet langer 1e of 2e en ook niet 3e booster maar 4e en 5e en die zijn er niet.

Kortom op geen enkele grond kan men een ongevaccineerde nu wel een gevaccineerde maken zonder een lange overlap waarin ze terug zullen achterlopen bij 4e en 5e en iedere volgende.

Men moet dus nationale amnestie uitvaardigen en schadevergoeding.
Gij zijt tenminste realist. Je spreekt al van een 4e en 5e spuit. Maak je geen zorgen , Spuiten gaat een blijvertje zijn. Ze gaan nog roepen om er een paar meer te krijgen.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 17:52   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is toch een heel andere kwestie die jij nu aanhaalt.
Er zijn heel wat studenten en docenten in haar geval. Ook veel buitenlandse werknemers. Merendeel gevaccineerd met Sinovac en Astra Zeneca ( ook niet aanvaard in België als hij niet in Oxford is geproduceerd)
De AZ in andere continenten geproduceerd is precies dezelfde maar aangezien het om geld draait is die niet aanvaard.
Deze vaccins zijn nochtans wel goedgekeurd door het WHO.
Onderschat onze leiders niet

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 december 2021 om 17:52.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be